abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15584713
Dit album is al een tijdje te beluisteren op de Luisterpaal van 3 voor 12. Het is een uitermate bont geheel van jaren 80-achtige electro afgewisseld met rustige, klassiek aandoende nummers. Er komt een enorm scala aan instrumenten en maffe geluidjes voorbij, meneer Wolf zelf heeft een erg bijzondere stem....het lijkt mij onmogelijk dat dit album iemand zou kunnen vervelen. Het kan je smaak niet zijn, maar vervelen doet het nooit. En mijn smaak is het duidelijk WEL. Het feit dat die gast pas 20 is maakt het geheel des te indrukwekkender.

Ik denk dat ie er binnenkort af gaat, dus wees snel. Omdat het zo'n gevarieerd album is zou je eigenlijk alles moeten luisteren, maar heb je weinig tijd, begin dan bij het vierde nummer: "to the lighthouse". Dat vind ik zelf het meest toegankelijk en daarbij ook nog een van de beste nummers. Andere tip: "the childcatcher", en "lycantrophy", het titelnummer.

[Dit bericht is gewijzigd door thaleia op 21-12-2003 17:28]

pi_15584737
Bedankt voor de tip, thaleia. Ik ga het album beluisteren.
pi_15594632
Schopje. Nu staat ie er namelijk nog, en binnenkort waarschijnlijk niet meer.
pi_15595252
Het begon erg goed, maar daarna kon het me niet echt lang bekoren... vond het ook een beetje eentonig worden na een tijdje..., tenminste qua dat elektrogebeuren en heb ik dan ook overgeslagen na een paar. De klassiekgeörienteerde nummers vond ik het beste.

Vooral Pigeonsong.

pi_15958694
Kan me bij dat eentonige wel wat voorstellen ja, alhoewel artiesten die enkel electro of enkel klassiek-achtige nummers maken wsch nog eentoniger zijn. Ik denk dat het ook door zijn nogal eh, markante stem komt dat alles wat op elkaar lijkt.

Hoe dan ook, voor mij blijft het onweerstaanbaar. Ik ga deze week ondanks groot geldgebrek toch de CD kopen

pi_18641941
waaaaah ik hou van meneer wolf
nou nog iemand vinden die zo gek is met mij naar duitsland te gaan om hem te zien
Bamm!Bamm!Bamm!Bamm!Bamm!
pi_20766644
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:39 schreef Figh het volgende:
waaaaah ik hou van meneer wolf
nou nog iemand vinden die zo gek is met mij naar duitsland te gaan om hem te zien
Haldernpop, zaterdag 7 augustus
Ik hou ook meer en meer van meneer Wolf. Die gast is geniaal
Na maanden waarin mijn favoriete nummer 'to the lighthouse' was, heb ik nu ook 'the childcatcher' weer ontdekt. Heerlijk. Hij moet eens een tourtje door zaaltjes in Nederland gaan doen!
pi_21243377
gemist
Bamm!Bamm!Bamm!Bamm!Bamm!
pi_22944132
Ja, ik dus ook. Mooi shit! Ik hou van die gast
Hoe dan ook, hij heeft z'n nieuwe album af, en dat moet ergens in het eerste kwartaal van 2005 gaan uitkomen. De vorige is niet in NL uitgebracht, zal nu ook wel weer niet gaan gebeuren, maar goed, hij valt wel te bestellen natuurlijk.
pi_23627511
Nieuwe album Wind on the wires komt uit in februari, single in januari. Daarna hopelijk een tour die ook Nederland aandoet.
  zondag 28 november 2004 @ 15:42:18 #11
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23627620
Ben wel benieuwd naar die nieuwe plaat... vond lycanthropy, hoewel wat wisselvallig, best een bijzondere plaat..
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_23891909
Nieuwe album schijnt al gelekt en dus te downloaden te zijn, meldt patrickwolf.com. Daar staat ook een oproep van Patrick zelf om het niet te gaan downloaden, met nogal eh, voor hem karakteristieke argumenten.
pi_23927263
Ik kon het niet laten
Ga het album nog wel kopen, ik ben wel dusdanig fan van hem dat ik vind dat hij gesteund moet worden. Maar wachten tot februari duurde me toch echt te lang!

Heb nu de eerste paar nummers binnen, waaronder ook de single en het is tot nu toe wel aardig, belooft ook best wel wat voor de rest v/h album, maar ik sta nog niet te juichen van genot. Het openingsnummer The Libertine (de single dus) heeft een werkelijk geweldig intro, daarna vind ik het nog steeds wel goed maar niet extreem geweldig. Overall lijkt het erop dat de nummers op dit album minder 'rauw' zijn dan zijn eerdere werk, wat gelikter, wat ik meestal geen voordeel vind. Kan niet zeggen dat het slechte nummers zijn hoor, helemaal niet, maar ze "doen nog niets met me", ofzo. Misschien komt het nog.
pi_23979620
Het is droevig, maar waar: ik draai het nieuwe album nu al een paar dagen voor het slapengaan en ik vind het echt een stuk minder dan Lycantrophy en de Faith & Industry EP. Een heel stuk minder zelfs. Zonde.
pi_24565243
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:55 schreef thaleia het volgende:
Het is droevig, maar waar: ik draai het nieuwe album nu al een paar dagen voor het slapengaan en ik vind het echt een stuk minder dan Lycantrophy en de Faith & Industry EP. Een heel stuk minder zelfs. Zonde.
...maar laat ik het maar een kans geven om te groeien: ik lees meer en meer positieve reviews en begin aan mezelf te twijfelen.
pi_26096287
Woensdag concert, hiep hiep hoera. Heb al van mensen die in Glasgow geweest zijn gehoord dat het een intiem concert wordt met alleen de rustige nummers. Nou hou ik zelf veel meer van de beuknummers van het vorige album en de EP daarvoor, maar live zou "intiem & rustig" best wel eens goed kunnen werken. Ekko leent zich daar ook uitstekend voor, natuurlijk.

Ik zou bijna gaan vragen "wie gaat er ook?", maar daar zou vermoedelijk alleen van Figh een positief antwoord op komen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:17:31 #17
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26096382
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:55 schreef thaleia het volgende:
Ik vond dat best een leuk album om eens te horen, en heb ook een keertje wat livemateriaal van hem gehoord. Het eerste album staat nog op de "to do list" En nee, ik zal niet op het concert aanwezig zijn, niettemin veel plezier
pi_33847287
Wind in the Wires is echt prachtig
pi_33859464
Het hele album 'wind in the wires' is mooi. En van Lycantrophy is the lighthouse prachtig.
pi_34365506
Op fabchannel.com staat een tof concert geregistreerd, zeker tjekken!
  zondag 5 februari 2006 @ 13:41:25 #21
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34757772
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:41 schreef -Dries- het volgende:
Op fabchannel.com staat een tof concert geregistreerd, zeker tjekken!
Goed concert inderdaad.
pi_34765829
Grappig trouwens, die ierse klederdracht
pi_36906140
Zomer 2006 nieuw album getiteld: The Magic Position

can't wait
pi_36954627
Ik ben inmiddels om, qua Wind In The Wires. Kijk ik was dat freaky gedoe van de Faith & Industry EP gewend en vond van Lycantrophy ook de gestoorde nummers het tofst. Dan is WITW even wennen. Maar een aantal van de nrs op dat album zit ontzettend goed in elkaar. This Weather is al tijden m'n favoriete PW-nummer, en verder vind ik Wind in the wires en Teignmouth ook erg goed.

Ja een nieuw album, heel graag! Dan gaat ie wellicht ook weer touren: het concert in Ekko vorig jaar was magistraal, dus ik wil wel weer eens
pi_37798086
Ik zou weleens willen weten wanneer de nieuwe plaat komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')