Op deze plaat doet ze ook een duet met Emmylou Harris en een fraaie cover van Bruce Springsteen's "Stolen Car".
Ook vergelijkingen met Beth Orton en hier en daar Tori Amos zijn waar te nemen.
Haar teksten zijn schitterend, bijvoorbeeld in "Making Pies", over een weduwe die om haar verdriet te vergeten de hele week taarten bakt. Nummers als "Be Careful" en "Nobody's Crying" zijn bedrieglijk romantische liedjes. Verder zingt ze over het einde van een passievolle nacht, waarin de verlatingsangst al begint. Haar band geeft haar aan het eind van dit "Tomorrow Night" ook een welgemeend applaus.
Het mooiste is echter wat mij betreft de opener "Rain". Drie dikke lagen kippenvel.
De plaat is vorig jaar al uitgekomen in de VS, maar nu pas hier verkrijgbaar. Een regelrechte aanrader voor liefhebbers van het genre en andere mensen die eens iets willen ontdekken.
quote:wat losse liedjes, ben niet gek op die teksten (vooral niet van de oudere liedjes) maar die stem is natuurlijk fantastisch. Maar qua teksten hoor ik echt liever Emmylou Harris, Gillian Welch, Lucinda Williams..
Op maandag 10 maart 2003 17:14 schreef methodmich het volgende:
Iemand al geluisterd?
Ik heb hem nu ook en ben helemaal verkocht. Wat een ongelofelijke stem, echt uniek, en schitterende liedjes. Normaal hou ik altijd van de ietwat ruigere liedjes, maar iemand stuurde me een tijdje terug "Rain" op en ik was er helemaal ondersteboven van. Schitterende tekst en de drama in haar stem komt helemaal tot recht in de liedjes. 'Making Pies', 'Nobody's Crying' zijn allemaal juweeltjes, maar zo is ook haar uit 1996 afkomstige album 'Living with Ghosts' een schitterend album.
Beth Orton vind ook wel aardig, maar allemaal wat te duf, en de link met Tori Amos is wel wat ver, maar soms komt zij wel over als een vrouwelijke versie van de zanger van Counting Crows.
Patty Griffin is een geweldige zangeres met een prachtige stem en zeer varierende liedjes, die hoog in mijn lijstje favo-artiesten staat
.
Is inderdaad een bloedmooie plaat. De eerste die ik van Patty hoorde. Maar Impossible Dream vind ik ook briljant en Flaming Red is ook een lekkere plaat. Ik denk dat ik Living With Ghosts de minste vind, niet omdat het slechte nummers zijn maar omdat ie helemaal akoestisch is. Dat vind ik op den duur een beetje saai.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:07 schreef methodmich het volgende:
Heb hem wel gehoord, absoluut prima materiaal. Toch blijf ik 1,000 Kisses haar beste werk vinden denk ik.
bij toeval...zapte langs een of andere tv-serie...bleef hangen vanwege het liedje...even gegoogled, en wat nummers gedownload...was onder de indruk...nu nog even wachten tot m'n bestelde cd'tje binnen isquote:
Welke cd heb je besteld?quote:Op zondag 22 april 2007 22:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
bij toeval...zapte langs een of andere tv-serie...bleef hangen vanwege het liedje...even gegoogled, en wat nummers gedownload...was onder de indruk...nu nog even wachten tot m'n bestelde cd'tje binnen is
Impossible Dreamquote:
Prachtige plaat en ik vind Rowing Song één van de mindere nummers op die plaat dus dat belooft wat!quote:Op zondag 22 april 2007 23:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Impossible Dream
Het nummer dat me in eerste instantie aansprak, rowing song, staat nl daar op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |