Queen adreena is de band van Katie Jane Garside en Crispin Gray die in 1993 als Daisy chainsaw het briljante album 'Eleventeen' maakten. Vervolgens ging Katie Jane haar zelf zoeken in de bossen en op de hei, maar in 2000 kwam ze terug en richte samen met Crispin dus Queen adreena op. En de muziek klinkt nog even vaag als in de Daisy chainsaw-tijd.
Nu is daar een 2e cd, Drink me. Dat is dus al meer dan ze als Daisy chainsaw hebben uitgebracht.
De muziek? Punk, op een noisemanier. Hoop distortion over de gitaren en Katie Jane's stem. Tempo ligt, in tegenstelling to Daisy chainsaw, gemiddeld laag.
Ik heb ze op Lowlands 2000 gezien, samen met 40 anderen, dat was een belevenis. Katie Jane die (nep)dronken/stoned over het podium waggelt in onderjurk, mega zonnebril en knalpaarse lipstick op... Crispin met witbepoederd gezicht die halverwege z'n haar nog even strak over z'n ogen kamt.
De andere 2 bandleden doen er dan een stuk minder toe, het is echt de band van Katie jane en Crispin.
Beste nummers:
Daisy chainsaw:
Hope all your dreams come true
Pink flower
Dog with sharper teeth
en het britse hitje 'Love your money'
Queen adreena:
Cold fish
Pretty polly
I adore you
Pretty like drugs
Razorblade sky
Katie Jane:
Queen adreena:
(die had je nog tegoed uit mijn Coltrane-topic )
.. maar eh: ik vind jouw topics over obscure artiesten altijd leuk om te lezen, maar ja: punk niet echt mijn ding he?
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 27-08-2002 00:04]
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:02 schreef Zander het volgende:
Hmm.. is dat de zus van Queen Latifah?(die had je nog tegoed uit mijn Coltrane-topic
)
quote:Nou ja punk.... zeg maar noise. Of teringherrie, in de positieve zin van het woord
.. maar eh: ik vind jouw topics over obscure artiesten altijd leuk om te lezen, maar ja: punk niet echt mijn ding he?
quote:Ik vind de combinatie ook een beetje vreemd eerlijk gezegd. Overigens jammer dat ik dit niet wist anders was ik misschien wel heengegaan (en dan natuurlijk na het voorprogramma naar huis gegaan)
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:04 schreef Kos het volgende:
Ze stonden in voorprogramma van Incubus in de Melkweg tijdje geleden en ik heb geloof ik nog nooit zoiets walgelijks gezien. Dat dat soort mensen op mogen treden blijft mij een raadsel.
quote:Ik wist dat ik ze ergens gezien had (en het belachelijk vond), dacht dat het bij Therapy? in het voorproga was. Kan inderdaad ook best Incubus geweest zijn
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:04 schreef Kos het volgende:
Ze stonden in voorprogramma van Incubus in de Melkweg tijdje geleden en ik heb geloof ik nog nooit zoiets walgelijks gezien. Dat dat soort mensen op mogen treden blijft mij een raadsel.
quote:Vrouwennoise, om precies te zijn, in echte ranja-stijl.
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:10 schreef ranja het volgende:
Nou ja punk.... zeg maar noise.
Zal d'r eens wat van beluisteren, want ik ken het echt niet. Al vrees ik dat het ook niet echt my cup of tea is.
klinkt niett slechtquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:17 schreef ranja het volgende:
Op de site van One little indian is een nieuwe clip van Queen adreena te bekijken. Medicine jar heet-ie.
Later dit album komt er een nieuw album uit en er zijn ook plannen voor een DVD
Enig idee waar? De QA site zegt alleen 'Amsterdam', Paradiso en Melkweg site zeggen niks... zal wel geen HMH worden denk ikquote:Op maandag 2 mei 2005 01:14 schreef Massive het volgende:
11 Mei staan ze in Amsterdam.
Ikzelf zal waarschijnlijk niet gaan. Ten eerste moet ik werken, en ten tweede is het iets te kort dag. Zonde, want ik had ze graag een keer live willen zien.
Is dat al uitverkocht?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:30 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ze staan morgen in het voorprogramma van Marilyn Manson in de HMH
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |