abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19050351
Toch even gauw een topicje openen over deze duizendpoot. Mauro tourt momenteel met de Grooms door België en Nederland. Laatste CD (Black Europa) is heerlijke rock. Ben ook maar eens naar de Evil Superstars gaan luisteren, want die kende ik nog niet. Ook ERG leuk! Maar wat mij betreft steken Mauro's solo-performances als Somnabula boven dit alles uit, omdat er zoveel theater in zit. Zie bijvoorbeeld het clipje op de site van 3 voor 12.

Ik ga binnenkort de Grooms live zien, heb hoge verwachtingen gezien de wel zeer aangename laatste CD.

Plaatje, omdat dat zo hoort in een openingspost:

dinsdag 11 mei 2004 @ 19:28:00 #2
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19053338
Evil Superstars Een van de meest ondergewaardeerde bands naar mijn mening, nu helaas ter ziele.... Mauro solo en the Grooms zijn ook wel erg ok.. check ook eens mauro's acteerprestaties in de clips van magnus.. hilarisch!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19053636
Evil Superstars was geniaal! Heb er ooit een topic over geopend, met 2 reacties ofzo. Dit topic doet me dan ook goed!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_19054571
Mauro met de Grooms is zeker heel erg vet live. Must see!
pi_19103493
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:19 schreef MCH het volgende:
Mauro met de Grooms is zeker heel erg vet live. Must see!
Ze komen in elk geval op zaterdag 22 mei in Merleyn, Nijmegen. Kheb al gereserveerd Normaal loop ik altijd gewoon binnen bij concerten daar, maar deze keer durfde ik het risico niet te nemen dat het vol zou zitten. Hij mag in NL dan niet zo bekend zijn, mond-tot-mondreclame lokt misschien toch wel veel mensen naar het optreden.
pi_19590196
Dit topic dateert van voordat ik het indietopic ontdekte. Toch maar hier het verslagje dus: concert was maar zo-zo. Ze rocken leuk, maar het is zoveel van hetzelfde....Mauro met theater-achtige optredens is overweldigend, Mauro met een rockbandje is, tja, gewoon niet zo spannend. Niet dat ze slecht waren, maar het was gewoon, zo....gewoon.
pi_19595350
Voor de liefhebber. A.s. zaterdag 5 juni op BRT 2 om 23.30 Dit Is Belgisch met Mauro.
www.thuisuiteten.nl
pi_19595835
3voor12 pinkpop en dan Franz Ferdinand
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:14:41 #9
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19794857
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:04 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber. A.s. zaterdag 5 juni op BRT 2 om 23.30 Dit Is Belgisch met Mauro.
Heb het gezien! Erg leuk... volgende week weer Mauro: zelfde tijd zelfde zender..........
pi_21054122
corc herinnerde me aan Mauro, al was ik hem nog niet helemaal vergeten, want hij siert nog steeds m'n desktop. Ik heb nu de cd die voor "Black Europa" kwam, is wel aardig. Ik vind tot nu toe dat alles wat Mauro op bandjesgebied heeft gedaan na de Evil Superstars het niet haalt bij de E.S. Maar toch goed dat ie nog actief is, want wie weet wat er allemaal nog gaat komen.

Op de site van 3 voor 12 staat een leuk filmpje van Mauro als Somnabula, aanrader. Heb wel even geduld, het komt pas na 2,5 minuut op gang.

(Wil iemand die zich verveelt voor mij in een oud interpunctietopic opzoeken of 'corc' en 'plunk' met een hoofdletter moeten, als ze vooraan een zin staan?)
pi_22195254
Heb gisteren de Somnabula-cd binnengekregen. Na 1 luisterbeurt ben ik nog niet razend enthousiast. Vind hem niet meer dan "wel grappig". Het nummer "I am Somnabula" is natuurlijk wel heerlijk, alleen al daarom ben ik blij dat ik het schijfje nu h eb.
  maandag 27 september 2004 @ 13:25:44 #12
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22234693
'Sex Is Dead' en 'The Lady Is a Punisher' zijn ook leuk, verder een matige plaat.....
pi_22767012
Leuk nieuws!

"Per direct hebben bassist Danny Mommens en gitarist Craig Ward de Vlaamse band dEUS verlaten. Ward werd ziek van het vele toeren en stortte in, waardoor zelfs enkele optredens moesten worden afgezegd. Mommens, die het afgelopen jaar veel succes oogstte met zijn electroband Vive La Fête, voelde zich niet meer happy in zijn rol van ‘bassist en niets meer’.

dEUS vond in Alan Gevaert een nieuwe bassist en gitarist Mauro Pawlowski vond in dEUS de band waarin hij graag zou willen spelen. Tom Barman: “Mauro en ik kennen elkaar al meer dan tien jaar. Niet dat we elkaar dagelijks zien, maar we hebben wel veel respect voor elkaar.” Pawlowski is een muzikale duizendpoot die furore maakte met zijn chaos-rockformatie Evil Superstars. Tel daar de gevierde naam van Barman bij op en je zou kunnen spreken van een heuse supergroep. Barman: “Nee, we zijn niet zo’n bij elkaar gezochte superband. Dit was gewoon een logische stap na een moeilijke zomer. Dat Mauro zich aandiende, kwam als een geschenk uit de hemel. Misschien is het zo dat je eerst door de stront moet gaan om terecht te komen waar je eigenlijk wilt zijn. Er wordt eindelijk weer gefocust en met enthousiasme gespeeld.”

Barman hoeft niet bang te zijn dat Pawlowski zich als tweede kapitein op het dEUS-schip manifesteert. Barman: “Mauro zei het heel mooi tegen mij: ‘Ik wil jouw ideale Blixa (Bargeld red.) zijn’. Hij komt niet om een coupe te plegen en weet dat dEUS bestaat uit mensen die al een hele sterke visie hebben.”
Toch krijgt Mauro, die ook geregeld als Somnabula in Dracula-pak op een podium is te vinden, een behoorlijk vrije rol. “Of hij ook zijn cape op het podium mag aanhouden? Hij mag doen wat hij wil. Nou ja, wel in overleg natuurlijk.”

Driekwart van het nieuwe album, de opvolger van het vijf jaar geleden verschenen The Ideal Crash is al klaar. De rest wordt met de nieuwe bandleden afgemaakt. Vervolgens gaat de band in de nieuwe bezetting langs de podia. Barman: “Of Mauro daarna nog blijft, zien we dan wel weer.”

Nu Superstar Pawlowski aan de dEUS-opstelling is toegevoegd, kun je je afvragen of Barman misschien nog meer namen op zijn verlanglijstje heeft staan. Is er wellicht een kans dat op een dag ook de Dewaele broers in dEUS zullen spelen? Barman: “Die kans is niet bestaand.”

Helaas was Mauro niet voor commentaar bereikbaar. Hij lag nog in zijn kist.

dEUS is in de nieuwe bezetting op Crossing Border in de Schouwburg van Den Haag te zien op vrijdag 12 november."

(Van de 3 voor 12 site)
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:37:53 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22773141
Zo... Dat is apart nieuws! Goed nieuws, denk ik zelf. Erg benieuwd wat dat voor invloed op dEUS zal gaan hebben. Maar hij past er toch wel bij, eigenlijk. Jammer dat ik 2/3 nov in Breda niet kan, maar ik ga de programmering nu zeker in de gaten houden.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:48:32 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22773402
12 november spelen ze ook in Den Haag... maar dat even terzijde...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:54:44 #16
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22773531
Try-outs, dEUS en Breda, heeft iets magisch. Ik heb ze nog ooit na koninginnedag Amsterdam in de Para (in Breda dus, tent bestaat niet meer) zien try-outten. Da´s behoorlijk lang geleden trouwens...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:59:01 #17
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22773621
Geef het beestje een naam.... 23 euro voor een try-out, dan noem ik het liever een optreden...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:22:30 #18
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22774143
Tja, dat is een ander punt. Wie denken ze wel dat ze zijn? God ofzo?
  donderdag 9 december 2004 @ 21:33:59 #19
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23864209
Liefhebbers van grote vriend Mauro: check The Love Substitutes op de Luisterpaal.....
  zaterdag 12 februari 2005 @ 14:28:11 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_25056508
Enne, hoe is die Somnabula, Mauro's alter ego eigenlijk?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 14:43:25 #21
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25056696
Zeker niet het beste uit het immer uitdijende Mauro-oevre... Hoewel 'I Am Somnabula (Dance With Me Baby)' natuurlijk een geniaal nummer blijft.
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:52:49 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27590626
Ik draai de laatste tijd "Songs From A Bad Hat" weer zeer regelmatig. Toch best een fraaie plaat met vette bluesriffs onder poppy melodieën. Leuk om weer eens uit de kast te halen!
pi_27591000
Ja, die vind ik ook leuk Het zijn vooral 'leuke' nummers, poppy inderdaad, lang niet zo raar of spannend als andere dingen die hij maakt. Zijn meest meezingbare cd (andere cd's zijn eerder 'meebrulbaar')
Nummer met Carol van Dijk is mooi.

Dat Somnabula cd-tje heb ik nooit meer gedraaid, op dat ene nummer na. Maar ik blijf erbij: die keer dat hij hier live als Somnabula optrad was fenomenaal.

{Beschrijving van dat optreden: "Two stories out of F. Bordewijk's 'De Korenharp' were read through a Vox-amplifier ('Visioen uit het hiernamaals' and 'Mist'). In the background there was a cassette playing with Moroccon rythms and a cd of David Tudor (and occasionally LaMonte Young). The 'Thundertube', his acoustic guitar and a tambourine taped to his trousers were also used. As a grand finale, there was an Afro-Electro beat that was sent through an effects pedal, while yelling 'rammenas' to the audience and exhibiting some Fearsome Epileptic Moves. A true relic could also be seen, namely the ladder that was once used at Humo's Pop Poll now served as a table for Mauro's electronic equipment! ")

Ik heb zelf laatst juist Black Europa herontdekt en voor de gein wat recensies opgezocht. Je lacht je dood. De chauvinistische Vlaamse poppers aan het woord:

""Fuck, dit plaatje is goed! Gitaren rechtdoor, drums kaal en agressief, giftige electrosynths en Mauro, duivelshorens op zijn kop, bloedend voor de vrouw van de helleput."

"Duister, magistraal, van bloed doordrongen, niet voor doetjes."

"de nummers op ‘Black Europa’ slaan zich eerder als uit de kluiten gewassen vleeshaken in de huid, laten je stuk voor stuk gedurende een viertal minuten in de lucht bengelen en gooien je als een gefileerde homp vlees tegen de grond. Om maar te zeggen dat we eventjes niet goed waren van de gestructureerde, maar uiterst destructieve chaos op dit album."

"grimmig, in bloeddoorlopen gitaargeweld en pekdonkere industrial ondergedompeld"

"De plaat is bikkelhard, ruig, heeft zware gitaarriffs en strakke ritmes die primitief aandoen. Het krijsende stemgeluid creëert met momenten een ultiem, psychedelisch hardrockgeluid. De teksten gaan over dood en erotiek, ontmoetingen met God en de confrontatie met de duivel...het obscure als het ware. Uit veiligheidsoverwegingen wordt de plaat dan ook enkel en alleen vooruit afgespeeld."

pi_27613159
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:52 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik draai de laatste tijd "Songs From A Bad Hat" weer zeer regelmatig. Toch best een fraaie plaat met vette bluesriffs onder poppy melodieën. Leuk om weer eens uit de kast te halen!
Had ik een tijdje geleden ook. Prima plaat, snel te onderschatten eigenlijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 11:33:48 #25
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28469562
Hier een groot interview met onze held:

http://www.sub-ported.tk/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: