abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8668905
Ik zie tot mijn verbazing dat er nog geen topic is over het wellicht grootste muzikale talent van de laatste jaren, Connor Oberst, beter bekend als Bright Eyes of als zanger van Desparacidos, een punkband.

Onder de naam Bright Eyes bracht hij vorig jaar het monumentale album Lifted... uit. Hierop zijn vooral lo-fi nummers te horen, waarin hij zich als een nieuwe Bob Dylan presenteert (qua zeggingskracht vooral). Verder leunt hij op roots. Dit megatalent heeft op 22-jarige leeftijd al 7 platen uit, waaronder slechts 2 jeugdzondes.

Iemand die hem kent? Zo niet, ga zijn plaat eens luisteren!

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8669017
Desparacidos is absoluut geen punk band. Het is op en top Emo, naar mijn mening één van de beste emo CD's van vorig jaar. En ik weet dat emo een vreeschlijke omschrijving is..... De CD is lastig te krijgen want ik geloof dat de platenmaatschappij waarbij ze zaten failliet is oid. Bright Eyes vind ik ook wel goed, maar dat is niet echt mijn muziek. Live vielen ze trouwens tegen. (ze waren op een festivalletje in de Paradiso).
Aldus.
pi_8669058
Oberst beschrijft het zelf wel als punk en wil absoluut niet onder de noemer emocore vallen. Dus laat het hem niet horen!
www.thuisuiteten.nl
pi_8669214
ow ik dacht dat je het over art garfunkel had... hij rox beter
pi_8669449
Volgens de Allmusicguide:
quote:
Indie rock outfit Desaparecidos became a side project for Bright Eyes' singer/guitarist Conor Oberst by the end of 2000. The band's debut came when they played live for the first time at a benefit concert on April 21, 2001. Named Desaparecidos after the 1970s practice of some South American governments kidnapping dissidents and tossing them out of airplanes into the ocean, Desaparecidos' lyrics are based on the loss of human values, supported by high-energy vocals, heavy drums, and powerful chords. In 2001, the single "The Happiest Place on Earth" brought forward their debut album, titled Read Music/Speak Spanish. Drago Bonacich
Maar dit topic ging toch over Bright Eyes?
Aldus.
  zondag 23 februari 2003 @ 18:57:36 #6
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8670470
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:35 schreef methodmich het volgende:
Ik zie tot mijn verbazing dat er nog geen topic is over het wellicht grootste muzikale talent van de laatste jaren, Connor Oberst, beter bekend als Bright Eyes of als zanger van Desparacidos, een punkband.

Onder de naam Bright Eyes bracht hij vorig jaar het monumentale album Lifted... uit. Hierop zijn vooral lo-fi nummers te horen, waarin hij zich als een nieuwe Bob Dylan presenteert (qua zeggingskracht vooral). Verder leunt hij op roots. Dit megatalent heeft op 22-jarige leeftijd al 7 platen uit, waaronder slechts 2 jeugdzondes.

Iemand die hem kent? Zo niet, ga zijn plaat eens luisteren!

Ik ken hem en ik vind "from a balance beam" een heel mooi nummer en ik ken er wel meer maar ik vind het niet het grootste muzikale talent van de laatste jaren ofzo. Ik vind het wel mooie originele muziek maar het gaat ook wel snel vervelen.From a balance beam.mp3 luister ik echt bijna nooit . Behalve dan nu om er een mening over te geven.
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8670998
Bright eyes is echt wel goed. Is een van mijn meest gedraaide cd´s. Eindelijk weer eens een toppertje in dit genre.
pi_9287324
Nu is Bright Eyes lekker actueel, vooral het slotnummer. Daarin sneert ie naar Bush.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 31 juli 2003 @ 15:45:09 #9
20814 C_ZAR
field commander C_ZAR
pi_12142498
08 augustus 2003 in Paradiso !

Voor de liefhebber.

work - buy - consume - die [br] Love me or leave me, then let be me lonely
pi_12142559
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:35 schreef methodmich het volgende:
Ik zie tot mijn verbazing dat er nog geen topic is over het wellicht grootste muzikale talent van de laatste jaren, Connor Oberst,
wie
je moet niet kijken waar het op lijkt, je moet zien wat het is.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:42:41 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_16233970
Helaas heb ik deze band veel te laat ontdekt. Een vriendin van mij liet het horen aan mij en ik vond het eigenlijk gelijk goed. Inmiddels heb ik twee cd's en de derde wil ik ook nog kopen. Wil graag dat ze weer in Nederland komen....
Heel erg mooi, vooral de emotie die uit zijn stem spreekt...
pi_16234143
Ik ken Bright Eyes nu zo'n 1,5 jaar, vind ze echt heel goed.
I bet you are flying inside.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:54:34 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_16234356
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:48 schreef Auticia het volgende:
Ik ken Bright Eyes nu zo'n 1,5 jaar, vind ze echt heel goed.
Goh wat leuk dat jij ze ook kent....
pi_20556976
Ik ken ze ook - ben even wat ouwe topics aan het searchen en verrassend genoeg heeft deze band een topic. Verder nog iets van gehoord? Is het geen festivalband?
pi_20557228
Hee SCH. Verrassend genoeg dat mijn topic omhoog is gekomen.
www.thuisuiteten.nl
pi_20557351
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:03 schreef methodmich het volgende:
Hee SCH. Verrassend genoeg dat mijn topic omhoog is gekomen.
Niet het enige vanavond
pi_20557532
Ik zag The Shins ook al ja.
www.thuisuiteten.nl
pi_20557611
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:18 schreef methodmich het volgende:
Ik zag The Shins ook al ja.
Ik heb weer even een inhaalslag weekend.
pi_20573411
Overigens heeft Bright Eyes onlangs nog een splitalbumpje uitgebracht en is volgens bronnen bezig met een nieuwe plaat.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 12 juli 2004 @ 14:56:48 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:59:04 #21
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20595797
Leuk, een topic over Bright Eyes... zal eens achter Desparacidos aan gaan..
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_20596000
Bij dat 'emo statement' wat ik in het begin van dit topic maak over Desaparecidos moet ik even aantekenen dat het wel goede emo is. Nu zou ik het misschien zelfs geen emo meer noemen denk ik. De inhoud van het begrip emo is nogal veranderd zeg maar ...
Aldus.
pi_23240955
quote:
It's commonly accepted that the first stage in the grieving process is denial, a fact that many of us in the great blue state of Illinois were coldly reminded of last Tuesday evening, and again last night when it was revealed that Bright Eyes' two new singles-- "Lua" and "Take It Easy (Love Nothing)", which preview material from his two forthcoming full-lengths, due in January-- had taken the #1 and #2 spots on Billboard's singles chart. Truth told, we still aren't ready to accept it. In fact, we're hesitant to even report it, except we know it's true. When next week's charts are revealed on Saturday, Bright Eyes will sit proudly at the top. Surely, this is the news that sent Arafat over the edge.

You must be wondering, like we were, how it's possible that this Nebraska weasel knocked Usher and Alicia Keys' cheeseball duet "My Boo" from the top position. Doesn't the chart take sales and airplay into account? Well, yes, the Billboard Hot 100 does. But not the much more specific Billboard Hot 100 Singles Sales chart, where he's officially beaten them to a diva-y pulp. Still, that's fucking crazy, especially for an indie artist.

More impressive still is that Bright Eyes has made Billboard history with this showing: It marks the first time that one artist dominates both the #1 and #2 positions on the chart since Puff Daddy reigned supreme in August 1997 with "I'll Be Missing You" and "Mo Money Mo Problems"-- and even that was questionable, as the latter cut was really a Notorious B.I.G. cut that simply featured Puffy.

"We are thrilled by the response to these singles and have high hopes for the full-lengths," Saddle Creek spokesperson Robb Nansel told NME. "This certainly shows great promise." Yeah-- for a world smeared in shit and horsegore. Am I right, people?
Aldus.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:26:44 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23242251
Ik las het ja... de wereld op z'n kop!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_23242466
dacht dat het over het legendarische nummer van art garfunkel ging..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')