Dit is hun 2e album, de eerste is (half?) acoustisch geloof ik dus daar heb ik niet zoveel haast mee om ook te kopen.
Op dit album maken ze een soort 'indiefolk', redelijk makkelijk in het gehoor liggend zeker door hun stemmen, met af en toe wat aardige 'twists' die voor de wat scherpere kantjes zorgen. Op AMG worden ze vergeleken met Ani DiFranko maar ik weet niet of dat terecht is (maar is wel een Litpho-trigger denk ik )
Beste nummers:
I hear noises
City girl
you went away
Het album had ik wel snel gevonden alleen de levertijd was wel erg lang. Hoewel ik wel zag dat play.com het zegt in 24 uur te leveren. Maar dan wel duurder dan dat ik 'm nu heb (bij nlstore).
quote:Leah Andreone niet echt. Het brutale grove gedeelte ontbreekt hiervoor, vind ik. Alanis. Mwah. Die link kan ik wel begrjipen.
Op dinsdag 4 november 2003 12:20 schreef Litpho het volgende:
De indruk die ik van AMG krijg (maar ik ben nog aan het downloaden) is dat ze diFranco er maar bij hebben gesleept omdat die ook wel eens wat acoustisch heeft gedaan, en het meer in het verlengde (en hopelijk bij tijd en wijle minder hysterische) ligt van Alanis Morissette en Leah Andreone. Niet noodzakelijk verkeerd natuurlijk.
Hm nee, die heb ik ook maar ik vind de 2 er na toch veel beter. Veel meer echte liedjes enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:49 schreef Massive het volgende:
Ik heb nu So Jealous een tijdje beluistert, maar ik vind het oude werk, This Business Of Art, echt veel beter.
Ik kan het me voorstellen, het zijn wel specifieke stemmen... ik vind het juist gaaf, dat stemgeluid, maar het zal niet iedereen's smaak zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het moeilijk. Hun nummers zijn erg leuk, maar meer dan eens zingt Tegan of Sara irritant. In Walking With A Ghost dus. Leuk en irritant tegelijkertijd. Het is niet Joanna Newsom-irritant, maar gewoon een beetje irritant.
Volgens mij zijn ze 1 keer in Nederland geweest, net niet precies een jaar geleden in Paradiso. Daar had ik wel bij willen zijn... Helaas zijn ze nu met het nieuwe album bezig.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:38 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon een keer op de festivals staan ofzo. Lowlands, Pukkelpop, Reading, waar blijven jullie? Desnoods Metropolis.
Laatst de eerste nog weer eens gedraaid, "Under Feet Like Ours". Dacht dat die minder was maar dat viel nog weer heel erg mee.
Inmiddels heb ik ook besloten dat de White Stripes cover van "Walking with a Ghost" tegenvalt.
Kijk, eindelijk meer fans!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:00 schreef Dezz het volgende:
Hier nog iemand die Tegan & Sara erg kan waarderen.
Ik weet niet hoe het komt, maar hun nummers liggen gewoon erg lekker in het gehoor en ik vind die stemmen wel iets hebben
Mijn favo's (op dit moment):quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk meer fans!Ik vind het zelf ook lastig te beschrijven, het is iets aanstekelijks in die tunes dat je in weinig andere muziek terugvindt. Hier staan ze in ieder geval dagelijks aan. Wat zijn jouw favo's?
Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen opquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:
[..]
Mijn favo's (op dit moment):
- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left
Heb hun eerste cd nog niet, is dat wat of niet?
Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
Nou ik houd eigenlijk vooral van alternatieve bands en ranja ook geloof ik, dus ik ben benieuwd of hij wat T&S bands weetquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen opIets aparter is-ie ook, qua songteksten enzo.
Helaas zou ik je niet echt een andere groep/artiest kunnen geven die op T&S lijkt... voor mij zijn ze eigenlijk ook een van de weinige alternatieve bands die ik ken én waar ik van houdMisschien kent 'ranja' er wel een paar.
Bhaha dat zijn ook precies mijn favorieten! en Speak slowquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:
[..]
Mijn favo's (op dit moment):
- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left
Heb hun eerste cd nog niet, is dat wat of niet?
Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |