abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30867057
Even reclame maken voor Absynthe Minded... een Belgische band die jammer genoeg niet of bijna niet bekend is in Nederland. (hoewel ik hem in de music plus in Maastricht heb kunnen kopen, maar dat is dan ook DE musicstore)

Absynthe Minded is tweede geworden in Humo's rockrally vorig jaar en heeft momenteel hun tweede cd: New Day uitgebracht.

De eerste Acquired Taste was al heel erg top, maar op New Day hoor je toch wel dat ze gegroeid zijn en heel goed weten wat ze aan het doen zijn.
Een cd-recensie als voorbeeld en dan zit er niets anders op voor jullie dan ze eens gaan te beluisteren of de cd in huis te halen.
Bijvoorbeeld helemaal gratis woensdag 28 september in het stadspark van Leuven om 16.00uur.

Keremos, 2005
LC Music

Absynthe Minded kennen we uit Humo's grote visvijver voor talent, de onbetwistbare Rock Rally. Anno 2004 haalde het Gentse gezelschap een onverwachte tweede stek binnen. Onverwacht, omdat Absynthe Minded voor pers en publiek dé te kloppen band was. Die jongens komen er ook wel zonder die gouden plak, moet de jury gedacht hebben. Gelijk kregen ze, al is iemand een gouden medaille afsnoepen toch een bizarre manier om je vertrouwen uit te drukken.

Soit. ‘Acquired Taste’ heette hun eerste, quasi briljante album, en nu is er een tweede boreling op de markt: New Day. Die klinkt volwassener, romantischer en minder impulsief dan de vorige. Maar het moet gezegd, Absynthe Minded maakt geen makkelijke muziek. Na een eerste beluistering bekruipt je dat comfortabele gevoel, wetende dat dit schijfje de komende weken in je cd-speler zal kamperen. Want ‘New Day’ is een plaat die moet groeien.

En hoe! Met opener ‘Mary's Hotel (Fire Sets In) gooit de band als het ware een visitekaartje op tafel. Starten met nerveuze violen in een gejaagd ritme om daarna even te berusten in intieme melancholie en weer uit te monden in onstuimige rock. En dat is meteen een staalkaart van wat Absynthe Minded op dit album brengt: rijkgeschakeerde nummers, variërend van een ingetogen snuifje emo (‘My Heroics, Part One’), een loodzware rocksong (‘To the Boredom Dying Slowly’) tot een luchtig popdeuntje (‘Smoke Gets In Your Eyes’). Absynthe Minded kan verschillende disciplines aan en je kan je de band dan ook zonder enige moeite inbeelden in een donkere, doorrookte jazzkroeg (‘All It Is’, ‘Clock Is Ticking’), een drukbezocht openluchtfestival (‘Singalong Song’, ‘New Day’) of -waarom ook niet- een swingende 50-plussers dansvloer (‘Substitute’). Niet te negeren zijn de violen, trompetten en hammond orgel die zich hebben genesteld in de uitgesproken, eigen stijl van de Gentse groep. Absynthe Minded laat zich beďnvloeden door een oostelijke zigeunersound, maar weet in elke song toch telkens een catchy popelement te monteren. De mondharmonica in het bloedmooie ‘I Like You When You're Sad’ of de violen die dartel door ‘New Day’ dansen, het komt gevaarlijk dicht in de buurt van perfectie. Dit is een plaatje voor de eindejaarslijstjes
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2005 @ 20:11:32 #4
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:47:18 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30885490
'New Day' is vooral een plaat die strakker en krachtiger is geproduceerd dan het vorige werk. De nummers klinken eendrachtiger zonder aan eclectisme te verliezen. Een vrij sterkte plaat wel, al blijf ik de vocalen af en toe erg zwak vinden.

Binnenkort in het voorprogramma van dEUS te zien, een band door wie ze hoorbaar zijn beinvloed.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaisyDuke op 24-09-2005 14:00:58 ]
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_30886215
indeed, en bij jullie in Nederland nog wel.
16 oktober in Utrecht, 17/10 in Groningen, 18/10 in Amsterdam, 19/10 in Eindhoven en 21/10 in Rotterdam... Zeker een aanrader want dEUS is waarschijnlijk het beste dat België ooit voortgebracht heeft. Al zullen de kaarten wel al lang uitverkocht zijn

In vergelijking met 'Acquired Taste' is 'New Day' zeker strakker en krachtiger maar om nou te zeggen eendrachtiger lijkt me sterk.... (ik betwijfel zelfs of eendrachtiger een woord is ) Als je bedoelt dat op 'New Day' de nummers meer dezelfde kant uitgaan moet ik je ongelijk geven. Er staan rocknummers op (To the boredom dying slowly), ingetogen ballads (My heroics part one), donkere jazz (Cascade) en iets vrolijker (Clock is ticking)... Een plaat die alle kanten uitgaat zou ik dus liever zeggen...
In vergelijking met de vorige is 'New Day' gewoon een stuk sterker, de nummers staan er gewoon.
En qua zang vind ik dat Bert Ostyn stukken vooruit is gegaan. Hij is geen uitmuntende zanger, maar zoals dat zo mooi klinkt: een stem met karakter
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_38373171
*kick*

Vanavond hier in Nijmegen in het Cultuur Café op de RU-Campus! Gratis!
Ik ben benieuwd! Ik ken de band niet (wel eens van gehoord, ken er alleen zo geen muziek van), maar heb goede kritieken gelezen en ga zeker even kijken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:25:53 #8
150280 Begiristain
Vieze furrr TV
pi_38387094
Ze hebben zeker vette nummers, zoals:

- Pretty Horny Flow
- Substitute
- It Could Be

Gewoon chille muziek, beetje jazzy met viool, piano en contrabass. Vind het wel beetje muziek om in slaap mee te vallen (uiteraard, in positieve zin!)
pi_38395939
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:58 schreef Lieke_K het volgende:
*kick*

Vanavond hier in Nijmegen in het Cultuur Café op de RU-Campus! Gratis!
Ik ben benieuwd! Ik ken de band niet (wel eens van gehoord, ken er alleen zo geen muziek van), maar heb goede kritieken gelezen en ga zeker even kijken.
Heb alleen het begin gezien, ik vond ze muzikaal niet slecht, maar niet bijster boeiend en vooral nogal interessantdoenerig. Dat viel tegen, ik ben normaal nl meestal erg gecharmeerd van Vlaamse bandjes...maar deze lui namen zichzelf net iets te serieus naar mijn smaak.

Maar goed, dit betreft meer de podiumpresentatie dan de muziek. Wellicht zijn de cd's charmanter dan de optredens.
pi_38396427
Geloof dat ik liever naar Absent Minded luister
pi_38396705
Hmmm nog nooit van gehoord en ook nergens te downloaden... Laat maar dus
pi_38401606
Ik vond er eerlijk gezegd ook niet zoveel aan...
De zanger heeft to-taal geen uitstraling, jezus. Verder sluit ik me volledig aan bij thaleia, muzikaal gezien best oké alleen nogal saai om naar te kijken. Sommige nummers zijn erg jazzy en (dus) leuk, maar er zaten ook echt stukken tussen waarbij ik heel diep ik mijn jas wilde kruipen...

Ik denk dat de CD en de muziek op zich best goed is, maar nogmaals een live optreden?
Hmm, als het aan mij ligt niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_38401854
Helaas! Ik heb ze als voorprogramma van Deus gezien, en dat was best te pruimen vond ik toen. Hun cd'tje, New Day, heb ik ook en is ook best charmant. MIsschien dat een volledig concert van ze net wat te lang is of zo... Of smaken verschillen gewoon .
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:18:45 #14
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_38417907
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Lieke_K het volgende:
Ik vond er eerlijk gezegd ook niet zoveel aan...
De zanger heeft to-taal geen uitstraling, jezus. Verder sluit ik me volledig aan bij thaleia, muzikaal gezien best oké alleen nogal saai om naar te kijken. Sommige nummers zijn erg jazzy en (dus) leuk, maar er zaten ook echt stukken tussen waarbij ik heel diep ik mijn jas wilde kruipen...

Ik denk dat de CD en de muziek op zich best goed is, maar nogmaals een live optreden?
Hmm, als het aan mij ligt niet.
Ik vond het zelf eigenlijk wel heel erg leuk! De muziek vond ik erg goed persoonlijk. Ik weet verder alleen niet hoe ze op het podium stonden want ik kon, zoals bij de meeste bands waar ik heenga, niet zoveel zien omdat er allemaal lange mensen voor me stonden
Een huisgenoot van me zei overigens dat hij ze deze keer ook niet zo leuk vond, en dat het de twee keer die hij ze eerder gezien had veel beter was.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:03:29 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38419390
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:54 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Helaas! Ik heb ze als voorprogramma van Deus gezien, en dat was best te pruimen vond ik toen. Hun cd'tje, New Day, heb ik ook en is ook best charmant. MIsschien dat een volledig concert van ze net wat te lang is of zo... Of smaken verschillen gewoon .
Dat laatste ja. Zag ze dankzij dEUS vorig jaar vier keer en vond er eigenlijk geen hol aan.
pi_38419741
belgen??? ik dacht nederlanders ze kwamen toch ook juist uit het nederlandse programma kweekvijver?
You've just been F'd in the A
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:14:18 #17
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38419837
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:12 schreef Flyga het volgende:
belgen??? ik dacht nederlanders ze kwamen toch ook juist uit het nederlandse programma kweekvijver?
Nee joh, da's Absent Minded!

duh.
pi_38420219
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:14 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Nee joh, da's Absent Minded!

duh.
oke
You've just been F'd in the A
pi_38441654
Zijn twee banden, Absent Minded en Absynthe Minded. JIj hebt het over de eerste.

De laatste ken ik een paar nummers van, das wel lekker. Maar de behoefte om een heel album te luisteren heb ik niet.
pi_38441735
Ik vind het een leuke band! Podiumpresentatie is inderdaad minder.
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 16:40:58 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_38441792
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:37 schreef JeroenV het volgende:
Zijn twee banden, Absent Minded en Absynthe Minded. JIj hebt het over de eerste.

De laatste ken ik een paar nummers van, das wel lekker. Maar de behoefte om een heel album te luisteren heb ik niet.
En twee werelden van verschil...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:42:16 #22
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_38441844
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  donderdag 19 april 2007 @ 14:02:02 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48499175
Vanavond in de Melkweg, Oude Zaal.

Ik ken alleen Plane Song van de nieuwe cd, dat klinkt goed. De rest heb ik wel gedownload, ook even ogpezet gisteren, maar echt geluisterd heb ik het nog niet. Maar ik zal het wel merken vanavond, ik zet de cd nog wel even op straks, en anders laat ik me maar verrassen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_48501853
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vanavond in de Melkweg, Oude Zaal.

Ik ken alleen Plane Song van de nieuwe cd, dat klinkt goed. De rest heb ik wel gedownload, ook even ogpezet gisteren, maar echt geluisterd heb ik het nog niet. Maar ik zal het wel merken vanavond, ik zet de cd nog wel even op straks, en anders laat ik me maar verrassen.
Heb de CD al een tijdje, veel geluisterd de laatste tijd, erg goede CD moet ik zeggen! Veel plezier!
  donderdag 19 april 2007 @ 15:35:22 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48502686
Ik heb 'm nu anderhalve keer geluisterd ongeveer. Leuke cd. Goede muziek om vanavond een biertje bij te drinken, dus ik zal ook wel plezier hebben.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')