abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2001 @ 16:43:09 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2151443
Ik heb dankzij de film Fucking Åmål de band Broder Daniel leren kennen. Ik vind hun muziek in die film best leuk (dat zijn 3 nrs. Wirlwind, Underground en i'll be gone). Ik heb een beetje rondgekeken op AG en redelijk wat nummers van ze gevonden. Alleen heb ik nog nergens tourinfo of zoiets gevonden. Tourt deze band ook buiten Zweden??? Welke cd van hun is leuk en welke is in Nederland te koop???

Toen ik toch over deze Zweedse band nadacht moest ik ook gelijk aan Kashmir (deens) denken. Hun album the good life vond ik ook echt geweldig maar na Pinkpop '99 heb ik van hun ook niks vernomen. Waar is deze band mee bezig??? Hebben ze al een opvolger van The Good Life???

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 11 november 2001 @ 16:52:05 #2
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2151513
The Good Life is idd een prachtige plaat, volgens hun website hebben ze begin dit jaar een EP uitgebracht.
  zondag 11 november 2001 @ 17:38:44 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2151961
quote:
Op zondag 11 november 2001 16:52 schreef menjo het volgende:
The Good Life is idd een prachtige plaat, volgens hun website hebben ze begin dit jaar een EP uitgebracht.
LEUK !
Hopelijk is hij een beetje makkelijk te vinden in Nederland.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_9333326
Er is sinds kort een nieuwe plaat uit, Zitilites.

Toch verwonderlijk hoe zeer die mensen alleen in Denemarken opereren... ze touren alleen in Denemarken, staan op Roskilde (!), en op websites als AMG en PFM vind je ook geen info van ze... best jammer, want The Good Life vond ik een prachtige plaat, daar kunnen ze best wat meer mee.

Anyway, nieuw album dus

BTW hun eigen website is www.kashmir.dk
Op de Deense Sony site hebben ze ook wel info, maar dat is Deens

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9334602
Ik heb ook Broder Daniel via Fucking Åmål leren kennen.
Ik vind zijn muziek ook erg goed.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:06:50 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_9430689
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:35 schreef MadScientist het volgende:
Er is sinds kort een nieuwe plaat uit, Zitilites.

Toch verwonderlijk hoe zeer die mensen alleen in Denemarken opereren... ze touren alleen in Denemarken, staan op Roskilde (!), en op websites als AMG en PFM vind je ook geen info van ze... best jammer, want The Good Life vond ik een prachtige plaat, daar kunnen ze best wat meer mee.

Anyway, nieuw album dus

BTW hun eigen website is www.kashmir.dk
Op de Deense Sony site hebben ze ook wel info, maar dat is Deens

In '99 stonden ze nog op Pinkpop
Dit jaar op Roskilde, maar vooralsnog niet op Werchter. Roskilde is natuurlijk een thuiswedstrijd voor hun, maar toch...
Het zou een hartstikke mooie naam zijn voor de Marquee in Werchter!!
pi_9432797
Heeft iemand de nieuwe plaat van Kashmir al gehoord? Ik ben wel benieuwd.
Hmmzz....
pi_9433275
ik het tot nu toe 2 nummers kunnen vinden op internet. ze klinken wel ok, maar ik moet nog wat vaker luisteren
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_10645901
Ben nu 'Zitilites' aan het luisteren en hij valt me zeker niet tegen! Ik heb alleen af en toe wel het idee dat ik naar een nummer van Radiohead aan het luisteren ben (op zich ook een aardig compliment natuurlijk). Z'n stem irriteert in sommige nummers ook een beetje, maar de muziek is top!
Experimenting technological differences
pi_10657920
Ik heb Zitilites afgelopen donderdag ook gekocht (14,99 euro bij Kroese, heel netjes voor een nieuwe release) en hij valt mij ook niet tegen. Het is wel echt een groeiplaat, alleen bij The Push (beetje Coldplay-achtig) viel het kwartje meteen.
  zondag 25 mei 2003 @ 14:23:27 #11
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10666140
Kashmir staan ook op Music In My Head, lekker bandje.

Broder Daniel heb ik nooit echt goed naar geluisterd, zal Fucking åmål nog wel eens kijken.... is immers een leuke film.

maar het beste Noordse band is toch wel ; KENT.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 25 mei 2003 @ 23:00:41 #12
17309 Stonehead
niet jarig
pi_10675860
The Music In My Head? Nooit van gehoord. Even gegoogled, het blijkt een indiepop-festival in Den Haag te zijn. Van de lijst namen spreekt alleen Kashmir me aan, en het is te ver weg, dus jammer...
  maandag 26 mei 2003 @ 10:45:57 #13
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10681610
Tom McRae kan ik ook wel aanraden

Ani di Franco, Stereophonics, Hooverphonic staan er bijvoorbeeld ook nog. Wel een prijzig festivalletje, mjah..

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_10948520
ik heb het album een paar keer in zijn geheel geluisterd nu, ook dit is weer een topplaat. het deed me af en toe wel wat denken aan radiohead eigenlijk, ook de manier waarop ze qua instrumentarium gegroeid zijn, maar ze hebben nog steeds een erg fijne eigen sound ondanks dat er toch een aantal redelijk verschillende nummers op staan. prachtige muziek! jammer dat ik niet naar den haag kan, ik zou ze maar wat graag eens live willen zien
pi_10954330
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:06 schreef XL het volgende:

In '99 stonden ze nog op Pinkpop

op de pinkpop site stonden ze niet op het programma van '99...

waren ze invallers? jammer dat ik pas in 2000 voor het eerst op pinkpop was, maar misschien had ik ze dan niet eens gezien omdat ik ze niet kende

zondag 8 juni 2003 @ 12:13:31 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_10961549
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 21:23 schreef MadScientist het volgende:

[..]

op de pinkpop site stonden ze niet op het programma van '99...

waren ze invallers? jammer dat ik pas in 2000 voor het eerst op pinkpop was, maar misschien had ik ze dan niet eens gezien omdat ik ze niet kende

Ik mag toch hopen dat ze op Pinkpop stonden, want ik heb dat album gekocht omdat ze op Pinkpop zo goed waren... Voor Pinkpop kende ik ze ook nog niet, ik weet niet meer of het invallers waren. Ze speelde vlak voor Soulwax meen ik te weten.

---edit----
dat was het, de new radicals waren er niet:

quote:
Kashmir Even leek het erop dat het gat dat de New Radicals hadden achtergelaten niet zou worden opgevuld. Maar een dag voor aanvang is toch een nieuwe band gecontracteerd. Het Deense trio Kasmir maakt de Pinkpop-programmering compleet. De groep is al sinds begin jaren negentig in eigen land aan de weg aan het timmeren, sinds kort probeert de band ook in de rest van de wereld voeten aan de grond te krijgen. Op de laatst verschenen single klinkt Kashmir als een kruising tussen Sting en Pearl Jam! Er is door de recente wijzingen met het speelschema geschoven, maar op de Pinkpop-site vind je de meest actuele stand van zaken.
pi_10991283
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:13 schreef XL het volgende:
Op de laatst verschenen single klinkt Kashmir als een kruising tussen Sting en Pearl Jam!
grappig. ik las ergens anders dat het ergens tussen Thom Yorke en Sting zat, terwijl ik zelf al vond dat het ergens tussen Radiohead en Pear Jam zweefde
pi_11195777
Ruby over diamonds... ik blijf het luisteren de laatste dagen, al heb ik al wat meer favorieten van het album
pi_13486495
ik zie dat ze woensdag 12 november in de melkweg te amsterdam spelen

presale is nog niet aangekondigd, maar ik ga denk ik wel een kaartje halen, ben onderhand wel erg benieuwd naar hun live optreden

pi_13495182
Kashmir staat (waarschijnlijk) op 14 november in de Vera.
pi_13500383
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:02 schreef mrmiddel het volgende:
Kashmir staat (waarschijnlijk) op 14 november in de Vera.
Beetje opletten ondertussen al confirmed.

25/9
CONFIRMED:
Centro-Matic + Orange Black (5/11)
Kashmir (14/11)

donderdag 13 november 2003 @ 20:08:44 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_14614214
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Beetje opletten ondertussen al confirmed.

25/9
CONFIRMED:
Centro-Matic + Orange Black (5/11)
Kashmir (14/11)

Vanavond Rotterdam
Morgen Groningen
Zaterdag Den Bosch
en Zondag Utrecht

Jaja, deze geweldig band is in het land!

vrijdag 14 november 2003 @ 10:38:46 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_14626187
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:08 schreef XL het volgende:

[..]

Vanavond Rotterdam
Morgen Groningen
Zaterdag Den Bosch
en Zondag Utrecht

Jaja, deze geweldig band is in het land!

Gisteravond heb ik dus Kashmir gezien in Rotown, Rotterdam.
Het was echt super supergoed! Het is inmiddels geen trio meer zoals op Pinkpop 99, maar een kwartet. Ze zien er allemaal cool uit, het zou me niet verbazen als die zanger al 2 weken elke dag op Rotterdam centraal bedelde, terwijl de bassist weer er juist superverzorgd uitzag.... een beetje de hippie-zoon die Koning Beatrix nooit gehad heeft... Sullig als Wim-Lex maar dan mager en met lang haar..... (hmmm je moet het zien vrees ik). De muziek... tja zoals het hoort! Veel van de nieuwe cd, maar ook gelukkig ook een aantal nummers van 'The Good Life'. Onder andere een daadwerkelijk prachtige versie van het nummer Gorgeous (toch al 1 van de betere nummers van die cd). Behoorlijk wat variatie ten opzichte van de cd, ze speelde in ieder geval niet de nummers zoals ze op de cd staan. Naarmate het optreden vorderde werd het publiek ook steeds enthousiaster, tot laaiend enthousiast bij de nummers in de toegift. Ik denk niet dat veel mensen echt wisten naar welke band ze gingen kijken, maar toch hadden ze vrijwel direct de hele zaal op hun hand, de opkomst (met mondharmonica) unplugged draagt daar natuurlijk wel aan bij! Waarschijnlijk wel het beste optreden dat ik dit jaar gezien heb, en dat voor slechts 7 euro.

Slag je slag mensen, nog 3 optredens dit weekend!
Als ik niet zo verschrikkelijk blut was ging ik zondag weer.... nu moet ik nog maar zien of dat me gaat lukken.

Het is trouwens niet voor niks dat deze band op 2 staat in mijn eigen Fok!Top 100 (http://forum.fok.nl/showtopic.php/400159 pagina 8, staat die van mij). Je kunt op mijn lijst vertrouwen, als je van Indie en Emo-rock houdt... ga dan gerust op de gok naar dit concert!

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 14-11-2003 10:43]

pi_14626614
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:38 schreef XL het volgende:

[..]

*Een hele lap tekst*

Mooi, ik ben benieuwd of ze vanavond ook zo goed zijn.
Speelden ze ook van de 1e cd? Dat is nl de enige die ik heb. Als Travelogue de 1e is tenminste.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 14 november 2003 @ 11:13:15 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_14627140
Nee, alleen nummers van Zitilites en The Good Life volgens mij.
Ik moet echter bekennen dat ik Travelogue niet ken en Zitilites niet zo goed. Er kwamen dus wel wat nummer niet bekend voor, die zijn misschien wel van Travelogue. Maar de nummers van The Good Life deed hij al af als 'oldies'. Travelogue is volgens hun eigen site wel hun debuutplaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')