abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12939850
En weer een juweeltje ontdekt op lowlands! ik had al ooit een nummer van ze gezien op tv (hun 'hit' house of jealous lovers) volgens mij van Glastonbury, maar ondanks dat ik erg onder de indruk was van dat nummer ben ik het een beetje vergeten. ik ben ze toch wel gaan zien op lowlands en ze gaven echt een vette show weg in de higher grounds waarbij het publiek duidelijk liet blijken méér te willen (op de 3voor12 site van de vpro kun je de complete show op stream luisteren).

hun muziek is een soort kruising tussen dance/synth-pop en post-punk en wat jazz (ze hebben een saxofonist, al hoor je die niet zo uitdrukkelijk terug, zeker niet op het album) vaak hebben ze wat dance-achtige keyboard deuntjes, drums, coole baslijntjes en een zanger die een soort schelle schreeuwerige stem heeft en die af en toe lekker op zijn gitaar ragt. maar het is allemaal erg vrij en je moet het gewoon horen.

het nieuwe album Echoes komt geloof ik komende maandag (8 september) uit in europa, al heb ik het al van internet gehaald (tsja, zo gaat dat tegenwoordig. ik wil het album wel zo gauw mogelijk kopen!). je kunt het album ook in snippets luisteren op de website en als je registert ook helemaal

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_12940225
quote:
Op donderdag 4 september 2003 16:28 schreef MadScientist het volgende:
En weer een juweeltje ontdekt op lowlands! ik had al ooit een nummer van ze gezien op tv (hun 'hit' house of jealous lovers) volgens mij van Glastonbury, maar ondanks dat ik erg onder de indruk was van dat nummer ben ik het een beetje vergeten. ik ben ze toch wel gaan zien op lowlands en ze gaven echt een vette show weg in de higher grounds waarbij het publiek duidelijk liet blijken méér te willen (op de 3voor12 site van de vpro kun je de complete show op stream luisteren).

hun muziek is een soort kruising tussen dance/synth-pop en post-punk en wat jazz (ze hebben een saxofonist, al hoor je die niet zo uitdrukkelijk terug, zeker niet op het album) vaak hebben ze wat dance-achtige keyboard deuntjes, drums, coole baslijntjes en een zanger die een soort schelle schreeuwerige stem heeft en die af en toe lekker op zijn gitaar ragt. maar het is allemaal erg vrij en je moet het gewoon horen.

het nieuwe album Echoes komt geloof ik komende maandag (8 september) uit in europa, al heb ik het al van internet gehaald (tsja, zo gaat dat tegenwoordig. ik wil het album wel zo gauw mogelijk kopen!). je kunt het album ook in snippets luisteren op de website en als je registert ook helemaal

ik heb ze niet gezien op lowlands maar wel gehoord dat ze opende met out of the races and on to the tracks! fuckin cool nummer staat ook op de soundtrack van rules of attraction
Deal with it; rock 'n roll
pi_12972218
The Rapture een geweldige band... helaas nog nooit live gezien...
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_12976193
hoezee alweer een reply!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  zaterdag 6 september 2003 @ 02:39:14 #5
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_12976655
Had ze al een keer gezien, maar op Lowlands wederom een erg fijn optreden. Coole band!
we will become silhouettes.
  zaterdag 6 september 2003 @ 09:15:51 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12977186
Misschien ietwat verrassend, maar ik kan mezelf maar niet enthousiast maken over hun album Echoes... Olio vond ik vorig jaar met diens rammelige Cure-structuur een absoluut wereldnummer, maar vooral van dat nummer vind ik dat de albumversie er werkelijk vele stappen slechter op geworden is. Sommige nummers van Echoes kan ik best waarderen, anderen komen helaas toch over als goedkope, uitgestrekte clubmixen die vaak als zouteloze b-kantjes worden geplaatst van Top 40-hit-singletjes. En dat Olio zo verkracht is blijft gewoon doodzonde.

Aan de andere kant, the Rapture is natuurlijk wel een band die je absoluut een keer live gezien moet hebben om ze echt te kunnen waarderen; dus ik zal nog niet direct mijn optie op het goed vinden van deze band verscheuren.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 06-09-2003 09:21]

pi_12977394
Hoorde 'House of jealous lovers' voor het eerst in een set van Hell (Loveparade 2002 dacht ik) en vind het een erg gaaf nummer. Sindsdien een paar keer voorbij horen komen in sets van andere dj's zoals David Guetta.
Ben best wel benieuwd naar ander werk en zal dan ook zeker het nieuwe album beluisteren.
pi_12981826
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:15 schreef Grobbel het volgende:
Sommige nummers van Echoes kan ik best waarderen, anderen komen helaas toch over als goedkope, uitgestrekte clubmixen die vaak als zouteloze b-kantjes worden geplaatst van Top 40-hit-singletjes. En dat Olio zo verkracht is blijft gewoon doodzonde.
Hm ik vind eigenlijk elk nummer op dat album echt goed, met een enkele uitzondering, en zouteloos zijn ze echt niet! allemaal erg aparte nummers, waarin je telkens weer aan een bepaalde band moet denken (cure, joy division) en er toch weer van die vrolijke ace-of-base deuntjes doorheen kunnen komen, zonder dat het erg is.

en van olio vind ik allebei de versies leuk moet ik zeggen. maar goed live zijn ze helemaal te gek, luister eens de stream van 3voor12 van het lowlands optreden

zaterdag 6 september 2003 @ 18:58:56 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12985671
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Hm ik vind eigenlijk elk nummer op dat album echt goed, met een enkele uitzondering, en zouteloos zijn ze echt niet! allemaal erg aparte nummers, waarin je telkens weer aan een bepaalde band moet denken (cure, joy division) en er toch weer van die vrolijke ace-of-base deuntjes doorheen kunnen komen, zonder dat het erg is.

en van olio vind ik allebei de versies leuk moet ik zeggen. maar goed live zijn ze helemaal te gek, luister eens de stream van 3voor12 van het lowlands optreden

Ik zal binnenkort eens naar die livestream luisteren, dan... Misschien dat dan wel die benodigde vonk overspringt.
pi_12986585
in die stream komt de saxofoon ook iets meer aan bod, omdat een van de 4 bandleden saxofonist is (waarom die dan op het album bijna niet voorkomt weet ik ook niet)
  zaterdag 6 september 2003 @ 20:02:18 #11
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12987160
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:35 schreef MadScientist het volgende:
in die stream komt de saxofoon ook iets meer aan bod, omdat een van de 4 bandleden saxofonist is (waarom die dan op het album bijna niet voorkomt weet ik ook niet)
Misschien dat het iets is van de laatste tijd... Het album was namelijk bijna een jaar geleden al af, dacht ik. Het album lekte via het Internet al vanaf maart van dit jaar of zo.
pi_12987195
De enige band op lowlands waar ik echt van baal dat ik ze gemist heb, heb er hele goede verhalen over gehoord..

Hoop dat ze binnenkort weer eens in de buurt zijn.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_12987325
Ik zal het zo eens downloaden. Ik ben vandaag toch al veel nieuwe dingen aan het uitproberen / downloaden (Hot Hot Heat dankzij Grobbel, klinkt bijzonder aardig). Op dit moment ben ik ook Steve Burns aan het downloaden. Het schijnt nogal orkestrale en spacy pop/rock te zijn, soms een beetje ala Flaming Lips, dus ik ben zeer benieuwd.

Maar dit ging over The Rapture dus dat ga ik nu even invoeren in SoulSeek (dat hier om de haverklap crasht sinds versie 1.49 ).

Hmmzz....
pi_12988342
Schrik niet van de stemmetjes, die zijn even wennen
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_12989795
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 20:10 schreef -Wepeel2- het volgende:
Maar dit ging over The Rapture dus dat ga ik nu even invoeren in SoulSeek (dat hier om de haverklap crasht sinds versie 1.49 ).
heb je die gefixte versie?
http://38.115.131.131/slsk149fix.exe
de website van slsk is ook op dat ip adres te vinden...
ze hebben wat problemen met hun domeinnaam
pi_12991205
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 22:05 schreef MadScientist het volgende:

[..]

heb je die gefixte versie?
http://38.115.131.131/slsk149fix.exe
de website van slsk is ook op dat ip adres te vinden...
ze hebben wat problemen met hun domeinnaam

Ja die heb ik. Maar ik krijg telkens na een tijdje een error dat er weinig bronnen beschikbaar zijn en dan moet ik van Windows van alles gaan afsluiten. Erg vervelend, want als ik SoulSeek heb lopen kan ik er dus echt niets meer naast doen. Ik heb geen super-pc, maar 128mb ram lijkt me toch wel voldoende om een programma als Soulseek te runnen.
Hmmzz....
pi_12992180
wel ik kan je 1 ding vertellen: soulseek slurpt geheugen als een amerikaanse wagen benzine slurpt...

ik kan me voorstellen dat als je 128 hebt (en windows 98), soulseek erg snel een overkill nodig heeft aan geheugen.

maar als je je aanmeldt op de rapture website kun je het hele album streamen, en op de 3voor12 site kun je het hele LL optreden streamen....

pi_12992275
Ik heb een klein stukje op LL gezien, en was niet echt overtuigd. Heb twee mp3's van ze en die vind ik ook al niet zo, maar zal die stream nog eens beluisteren. Dat is wel ok van die kleinere bandjes, daar kan je een hoop van beluisteren!
Aldus.
  zondag 7 september 2003 @ 09:07:27 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12995433
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:13 schreef Z het volgende:
Ik heb een klein stukje op LL gezien, en was niet echt overtuigd. Heb twee mp3's van ze en die vind ik ook al niet zo, maar zal die stream nog eens beluisteren. Dat is wel ok van die kleinere bandjes, daar kan je een hoop van beluisteren!
Nou ja, kleinere bandjes... Het dreigt al een jaar lang de meest gehypte band sinds The Strokes en The White Stripes te worden, zeker in de VS.
pi_12995859
quote:
Op zondag 7 september 2003 09:07 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, kleinere bandjes... Het dreigt al een jaar lang de meest gehypte band sinds The Strokes en The White Stripes te worden, zeker in de VS.
daarom moet je er nu op inspringen, nu ze nog 'underground' zijn
pi_12995956
Yep, "per ongeluk gezien", liep er gewoon langs.
En de rest van hun show flink geswinged
When does the hurting stop ? ...
pi_13073643
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 20:02 schreef Grobbel het volgende:
Misschien dat het iets is van de laatste tijd... Het album was namelijk bijna een jaar geleden al af, dacht ik. Het album lekte via het Internet al vanaf maart van dit jaar of zo.
ja klopt, jammer eigenlijk dat ze mensen dan zo lang laten wachten (al weet je dat het gaat lekken op een gegeven moment).

pitchforkmedia heeft een review online ondertussen, de plaat krijgt een 9 (was wel te verwachten zoiets)

pi_13082513
Van Pitchfork:
quote:
Change has been boiling under ever since the decade clicked to double zeros. We've wanted more of something, and slowly we've realized what. What you're increasingly witnessing at every club, at every show, with every passing night, is the death of the horrible, awkward, uncomfortable tension of devoted music fans pretending not to enjoy music they have paid to see. Finally, we are shaking off the coma of the stillborn slacker 90s and now there is movement. Arms uncross, faces snap to attention, and clarity hits like religion. We have buried irony and pissed on its grave and for the first time we are realizing what rock music, rock shows are all about.
Volgens mij wordt ik een beetje oud, Ik vind het (nog steeds) niks... Maar ik geef nooit zo makkelijk op. Ik ga er nog een keertje naar luisteren!
Aldus.
  vrijdag 12 september 2003 @ 20:10:43 #24
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_13127312
yo, vet hip !

Heb het album besteld.
De cd (ep) 'Out of the races and onto the tracks' heb ik al. Hippe gasten. Komen geloof ik nog keer naar Nederland binnenkort. We houden het in de gaten. Lowlands was iig heel goed !

Mensen ook bekend met 'Radio 4' / 'Yeah Yeah Yeahs' ?
enigzins vergelijkbaar en ook de moeite waard hoor !

Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_13190770
Ik heb een "nieuw" bandje ontdekt. Polvo . Ze bestaan helaas niet meer. Maar iig, bij de AMG staat bij similar artists The Rapture.... Misschien vinden jullie Polvo ook leuk...!
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')