[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 02-08-2003 07:02]
'She' natuurlijk
en This house is empty now
Is de rest van z'n werk ook zo goed?
Van een groot deel van Costello's back catalogue zijn er nu ook reissues verkrijgbaar met steeds één extra CD aan bonustracks, maar a) deze zijn (uiteraard) een stuk duurder en b) het is wellicht een beetje een Costello-overkill, als je je pas net begint te verdiepen in zijn werk.
Hehe, heel herkenbaar. Ik had When I was cruel gekocht en naar drie keer luisteren weggezet. Tot ik hem na een half jaar weer terug vond en er achter kwam wat voor meesterlijke cd het is. Vooral Tart, Alibi en When I was cruel.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:53 schreef Meadowmeal het volgende:
Ik ben op dit moment helemaal verslingerd aan "When I Was Cruel". Ik had 'm al een tijdje in de kast staan, maar het kwartje was nog niet echt gevallen. Nu welMeesterlijke plaat! UItschieters: het titelnummer (When I was cruel pt.2, want part 1 was een B-kantje), 15 Petals en Tart.
Verder ken ik alleen Armed Forces en Brutal Youth, die ik allebei ook meesterlijk vind. Ik ga denk ik binnenkort maar eens zo'n dubbel-CD'tje halen; z'n debuut bijvoorbeeld, of "Get Happy" (50 nummers!)
Als je meer wilt horen wat daarop lijkt dan zijn de albums "North" en "Painted from Memory" aan te raden. Elvis Costello heeft de gewoonte om elke muziekstijl die hij interessant vindt ook zelf te gaan spelen, dus zijn albums lopen nogal uiteen. "the Delivery Man" lijkt in elk geval totaal niet op "She"quote:Op maandag 20 september 2004 17:49 schreef Stuart het volgende:
Ik ken alleen het liedje 'She' en dat vind ik wel een top nummer![]()
is een cover, w'el errug mooiquote:Op maandag 20 september 2004 17:49 schreef Stuart het volgende:
Ik ken alleen het liedje 'She' en dat vind ik wel een top nummer![]()
24 januari Vredeburg Utrecht aanvang 20:15quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:08 schreef keijz het volgende:
kickje
hij staat dit jaar op Rock Werchter... zou hij nog naar Nederland komen?
shiiitquote:Op donderdag 3 maart 2005 03:09 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
24 januari Vredeburg Utrecht aanvang 20:15
2005 wel te verstaan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |