Helaas was er nog geen topic van deze groep op Fok! dus bij deze
quote:
Asian Dub Foundation mixt opwindende ragga-jungle rhythms, indo-dub basslines en sitarachtige gitaren.
De groep ontstond in 1993 in Londen.
Bassist Dr Das ontmoette er rapper Deeder Zaman en DJ Pandit G en samen vormden ze hun eerste groep.
Het jaar erop voegde gitarist Chandrasonic zich bij de band en als in 1995 Sun-J erbij komt, begint men te werken aan het fel plaatje 'Facts and Fictions'. Gek genoeg konden ze niet profiteren van de toen heersen indihop-rage, maar in Frankrijk werd de band wel succesvol en hun volgende cd 'R.A.F.I.' werd dan ook eerst en vooral daar uitgebracht in 1997. Toen Primal Scream de groep echter in haar thuisland onder de aandacht bracht, was er ineens plaats voor 'Rafi's Revenge' (over een toepasselijke titel gesproken) een heropgenomen versie van R.A.F.I. De plaat kreeg zelfs een nominatie voor de prestigieuze Mercury Prize
In 2000 verscheen 'Community Music' en de groep versterkte haar reputatie van een van de beste livebands op deze aarde door gebruik te maken van een uitgebreide line-up waarin onder meer drummer Rocky Singh, MCs Aktarvata en dholspeler Pritpal Rajput. Deeder Zaman heeft inmiddels wel de groep verlaten.
Dit jaar verscheen 'Enemy of the Enemy' en daarop hoor je onder meer bijdragen van Ed O'Brien (Radiohead) en Sinead O'Connor. Op hun wereldtournee stappen ze even af in Lokeren, u zal het geweten hebben.
quote:Is een actie van Het Stedelijk Gymnasium Nijmegen, erg gaaf dat ze deze band hebben kunnen krijgen, onze school moest het doen met of andere slecht rapbandje.. Ik ga zeker even kijken!
Op zaterdag 13 december 2003 11:48 schreef thaleia het volgende:
Ze komen a.s. vrijdag in Doornroosje, Nijmegen, als onderdeel van 1 of andere "Bombay night". Ik neem aan dat ze nog wel wat meer zalen aandoen als ze dan toch in NL zijn.
Ik denk dat ik zelf niet ga kijken, ik vond ze als voorprogramma van Radiohead wel grappig, maar niet echt erg goed en dat betekent dat ik volgende week best even was gaan kijken als de entree 3 euro was ofzo, maar niet voor 10 euro.
quote:En dat lees ik nu
Op zaterdag 13 december 2003 11:48 schreef thaleia het volgende:
Ze komen a.s. vrijdag in Doornroosje, Nijmegen, als onderdeel van 1 of andere "Bombay night". Ik neem aan dat ze nog wel wat meer zalen aandoen als ze dan toch in NL zijn.
Ik denk dat ik zelf niet ga kijken, ik vond ze als voorprogramma van Radiohead wel grappig, maar niet echt erg goed en dat betekent dat ik volgende week best even was gaan kijken als de entree 3 euro was ofzo, maar niet voor 10 euro.
Ik heb hier toch niet de duivel mee laten ontsnappen door in dit topic te posten?quote:Op dinsdag 20 april 2004 19:30 schreef Seborik het volgende:
Er missen wat reacties.
Nee hoor, je mag topics altijd kicken. Er is in muziek geen kickrestrictie, behalve wanneer het een kutkick of achterhaald topic is.quote:Op dinsdag 20 april 2004 19:31 schreef Praag het volgende:
[..]
Ik heb hier toch niet de duivel mee laten ontsnappen door in dit topic te posten?
Maar het lijkt er op alsof er wat meer aan de hand is met ADF...quote:Op dinsdag 20 april 2004 19:32 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag topics altijd kicken. Er is in muziek geen kickrestrictie, behalve wanneer het een kutkick of achterhaald topic is.
heuj das mijn school!quote:Op zaterdag 13 december 2003 11:53 schreef EvilFaith het volgende:
[..]
Is een actie van Het Stedelijk Gymnasium Nijmegen, erg gaaf dat ze deze band hebben kunnen krijgen, onze school moest het doen met of andere slecht rapbandje.. Ik ga zeker even kijken!
kaise?quote:Op vrijdag 26 december 2003 14:48 schreef Iceflake het volgende:
ze zijn redelijk bekend onder de hindoestanen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |