abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14839615
Voor mij was dit een prettige verrassing als het voorprogramma van Radiohead. Vandaag heb ik maar eens een cd van hun gekocht namelijk R.A.F.I

Helaas was er nog geen topic van deze groep op Fok! dus bij deze

quote:
Asian Dub Foundation mixt opwindende ragga-jungle rhythms, indo-dub basslines en sitarachtige gitaren.
De groep ontstond in 1993 in Londen.
Bassist Dr Das ontmoette er rapper Deeder Zaman en DJ Pandit G en samen vormden ze hun eerste groep.
Het jaar erop voegde gitarist Chandrasonic zich bij de band en als in 1995 Sun-J erbij komt, begint men te werken aan het fel plaatje 'Facts and Fictions'. Gek genoeg konden ze niet profiteren van de toen heersen indihop-rage, maar in Frankrijk werd de band wel succesvol en hun volgende cd 'R.A.F.I.' werd dan ook eerst en vooral daar uitgebracht in 1997. Toen Primal Scream de groep echter in haar thuisland onder de aandacht bracht, was er ineens plaats voor 'Rafi's Revenge' (over een toepasselijke titel gesproken) een heropgenomen versie van R.A.F.I. De plaat kreeg zelfs een nominatie voor de prestigieuze Mercury Prize
In 2000 verscheen 'Community Music' en de groep versterkte haar reputatie van een van de beste livebands op deze aarde door gebruik te maken van een uitgebreide line-up waarin onder meer drummer Rocky Singh, MCs Aktarvata en dholspeler Pritpal Rajput. Deeder Zaman heeft inmiddels wel de groep verlaten.
Dit jaar verscheen 'Enemy of the Enemy' en daarop hoor je onder meer bijdragen van Ed O'Brien (Radiohead) en Sinead O'Connor. Op hun wereldtournee stappen ze even af in Lokeren, u zal het geweten hebben.

www.asiandubfoundation.com

Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  zaterdag 22 november 2003 @ 13:58:50 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14839674
Goede band!

Ik heb hier ook nog de cd Community Music liggen, echt een aanrader mag ik wel zeggen

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_14839688
Von ik juist tegenvallen....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_14839804
sittin on dubsss
pi_14840199
opvallend weinig kazaa-'hits'
Ze komen a.s. vrijdag in Doornroosje, Nijmegen, als onderdeel van 1 of andere "Bombay night". Ik neem aan dat ze nog wel wat meer zalen aandoen als ze dan toch in NL zijn.
Ik denk dat ik zelf niet ga kijken, ik vond ze als voorprogramma van Radiohead wel grappig, maar niet echt erg goed en dat betekent dat ik volgende week best even was gaan kijken als de entree 3 euro was ofzo, maar niet voor 10 euro.
pi_15375804
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:48 schreef thaleia het volgende:
Ze komen a.s. vrijdag in Doornroosje, Nijmegen, als onderdeel van 1 of andere "Bombay night". Ik neem aan dat ze nog wel wat meer zalen aandoen als ze dan toch in NL zijn.
Ik denk dat ik zelf niet ga kijken, ik vond ze als voorprogramma van Radiohead wel grappig, maar niet echt erg goed en dat betekent dat ik volgende week best even was gaan kijken als de entree 3 euro was ofzo, maar niet voor 10 euro.
Is een actie van Het Stedelijk Gymnasium Nijmegen, erg gaaf dat ze deze band hebben kunnen krijgen, onze school moest het doen met of andere slecht rapbandje.. Ik ga zeker even kijken!
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_15713508
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:48 schreef thaleia het volgende:
En dat lees ik nu
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:45:58 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15715011
Goede groep

Rebel Warrior blijft mn favoriet

vrijdag 26 december 2003 @ 14:48:25 #11
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_15718513
ADF 's cool
ze zijn redelijk bekend onder de hindoestanen
ik heb 2 vinyl platen van ze
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:59:46 #12
63772 RonB
Yabadabado?
pi_15721415
absoluut niet mijn muziek, maar ik speel toevallig het spel Need For Speed Underground en daarin komt ook een nr van hun voor en dat bevalt me wel (heet iets van Hands Of Fortress of zo)
... and the modern stone age family
pi_15722080
ja, ik heb deze band leren kennen door NFSU. Is wel een leuk nummertje.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_18567226
zomaar een live cd'tje oid van gedownload. klinken best leuk live
All good things must come to an end...
pi_18567522
ik vond ze wel geinig klinken live. weer eens wat anders dat wat ik normaal luister. betekent niet dat ik gelijk verliefd op ze ben ofzo.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:30:28 #16
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18567554
Er missen wat reacties.
pi_18567584
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:30 schreef Seborik het volgende:
Er missen wat reacties.
Ik heb hier toch niet de duivel mee laten ontsnappen door in dit topic te posten?
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:32:41 #18
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18567621
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:31 schreef Praag het volgende:

[..]

Ik heb hier toch niet de duivel mee laten ontsnappen door in dit topic te posten?
Nee hoor, je mag topics altijd kicken. Er is in muziek geen kickrestrictie, behalve wanneer het een kutkick of achterhaald topic is.
pi_18567666
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:32 schreef Seborik het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag topics altijd kicken. Er is in muziek geen kickrestrictie, behalve wanneer het een kutkick of achterhaald topic is.
Maar het lijkt er op alsof er wat meer aan de hand is met ADF... Wat heb ik gemist vraag ik me af...
pi_18568708
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:53 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Is een actie van Het Stedelijk Gymnasium Nijmegen, erg gaaf dat ze deze band hebben kunnen krijgen, onze school moest het doen met of andere slecht rapbandje.. Ik ga zeker even kijken!
heuj das mijn school!
kunnen ze toch nog iets organiseren wat er verloopt zonder problemen....

och, het is georganiseerd door leerlingen van de school
die volgens mij bij mohabbat of blend-it zitten, 2 multi-culti-clubjes
kan de schoolleiding dus toch niets....
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:16:44 #21
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_18572514
Heb ze in Gelredome gezien. Op zich een erg vette band, met een duidelijke boodschap aar ik het wel mee eens ben, ook al overdreven ze misschien lichtelijk. Ik vond ze ook absoluut niet bij Radiohead passen. Vette percusionist. Vette bastonen. Vette show. Moet er nog steeds een cd van aanschaffen...
  maandag 24 januari 2005 @ 19:59:52 #22
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_24728696
*kick

deze geweldige band staat 21 april in de melkweg.
eind februari moet hun nieuwe album uitkomen , volgens hun erg stille site
ik heb de kaarten iig in de pocket en ben erg benieuwd naar ze , maar afgaande op hun oude optredens , zal het niet gauw tegenvallen.
pi_24730698
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:48 schreef Iceflake het volgende:
ze zijn redelijk bekend onder de hindoestanen
kaise?
  zondag 6 maart 2005 @ 22:11:34 #24
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25402545
Nu op de Vpro luisterpaal Asian Dub Foundation - Tank.
*klik*
pi_25402961
Heb het album al een keer of drie geluisterd (leve de Luisterpaal): het is heerlijke muziek voor als je aan het afwassen of opruimen bent ofzo. Maar zou de cd nooit kopen, daar is het me toch te standaard voor. Het is ook precies zoals je van ze verwacht. Gewoon meer van hetzelfde, en da's allemaal best lekker, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')