En vooral dat laatste ben ik het mee eens. Ik heb meerdere Silver Jews-platen, en vind ze allemaal erg sterk, maar echt vitaal en energiek kun je ze niet noemen. Wel een leuke afwisseling, dit.quote:Silver Jews: "Punks in the Beerlight"
genre: indie rock
The Silver Jews sound hungrier than ever here, cynicism and bottom-of-the-bottle despair coloring their lyrics from the first couplet: "Where's the paper bag that holds the liquor/ Just in case I feel the need to puke." It builds to a refrain too absurd to hold any sincerity ("I love you to the max") before the song's even more curious male-female call-and response. Call: If it gets really really bad..." Response: "Let's not kid ourselves, it gets really really bad."
Later David Berman juxtaposes the hard-weathered cliches with the nonsensical ("Punks in the beerlight, two burnouts in love/ Punks in the beerlight, Toulouse-Lautrec"), pulling it all off with a slur and wink. Funny how much more vital he sounds in front of a band that finally sounds like they give a shit. [Jason Crock]
(4 sterren)
Maar dat in herhaling vallen werkt wel!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:11 schreef DaisyDuke het volgende:
"More Deep Cuts" van Thee More Shallows; fantastische plaat!
[afbeelding]
Maar goed, ik val in herhaling.......
Ik vrot* 'm binnenkort ook wel in mijn signature, als ie wat completer is en zo.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:57 schreef methodmich het volgende:
Nu ben ik die leuke website van Grobbel kwijt!
Toen je het er over had een paar dagen terug heb ik nog geprobeerd om dat topic te zoeken met het hele "toon alle topics van x maanden/jaren oud" gedoe, maar dat leverde niks op.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:30 schreef ranja het volgende:
Iemand van de indiers heeft vast wel het shoegazer topic gebookmarked... toch?
Ik weet het niet, heb er in ieder geval niets over gelezen. Heb me in het begin wel doodgepiekerd waar 2 AM me nu precies aan deed denken....quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:14 schreef Grobbel het volgende:
Trouwens Daisy, ik ben nu aan het luisteren naar die Thee More Shallows plaat, en ik vind 'm inderdaad geweldig. Klinkt wel als Grandaddy, maar dan een stuk edgier en met meer spunk - veel interessanter dan dat bloedeloze Sumday, in elk geval. Maar weet jij of het nummer 2 AM misschien een stiekeme hommage aan 180 AM is?
Nou ja, mij deed het denken aan een track van de Amelie soundtrack, gedaan in 180 AM-achtige bliepjesloop.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik weet het niet, heb er in ieder geval niets over gelezen. Heb me in het begin wel doodgepiekerd waar 2 AM me nu precies aan deed denken....
Joh, ik ken de band sowieso pas een paar dagen op jouw aanraden. Maar ik ken 'm verder nog niet, nee. Pitchfork Media gaf die plaat in ieder geval een 6,0.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ken jij trouwens The History Of Sport Fishing (2002) van Thee More Shallows?
Goede ontdekking, klinkt erg leukquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:58 schreef Grobbel het volgende:
Nog een leuke nieuwe band tegengekomen, The Nein. Ik verwacht dat die binnenkort ook wel door Pitchfork worden gehyped, dus wees er snel bij voordat iedere hipster er mee aan de haal gaat.
Er zijn wat videoclips, mp3s en gestreamde nummers op deze site te vinden (speler begint volgens mij automatisch, dus hou daar rekening mee bij je bezoek).
http://www.sonicunyon.com/thenein/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |