The Slacker Take-Over Plot
Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het mij een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing.
Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling.
Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft!
Hier onder zou in de loop van de tijd een mooie lijst met linkjes kunnen komen:
pitchfork
AMG
Ik zou zeggen; 'Laat het elitaire geneuzel losbartsen!'
Oftewel Grobbel vertel maar eens wat over die side-projects van Modest Mouse!
quote:De Thermals vind ik fantastisch, ik draai de CD nog regelmatig. Ik heb ze een paar maanden geleden gezien in de Paradiso. Het was natuurlijk niet een erg lang optreden, de CD duurt ook maar 27 minuten en 46 seconden, dus na drie kwartier was het wel afgelopen. Het was wel lekker energiek, dat heb je vaker met jonge, nieuwe bandjes. En ze hebben een enorm stoere bassiste. Het 'verwijt' dat het op The Strokes zou lijken vind ik onterrecht, het is een heel wat meer lo-fi en bovendien is de CD in de keuken van een van de bandleden opgenomen. En het is een echte nerd-band, dat kan je van The Strokes niet echt zeggen.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:09 schreef hyperfuzz het volgende:
Wie kent de Thermals en wat vind je ervan, ik ben benieuwd.
[Dit bericht is gewijzigd door Z op 23-10-2003 22:25]
Wat die zijprojectjes van Modest Mouse betreft: met name Ugly Casanova van MM-zanger Isaac Brock is wel de moeite waard. Iets ingetogener dan Modest Mouse - het heeft niet de noise en groove van bijvoorbeeld The Moon & Antartica, alhoewel het wel weer wat avontuurlijker en maffer is dan het reguliere MM-werk.
Ugly Casanova heeft in ieder geval pas 1 album uitgebracht tot dusver (Sharpen your Teeth), dus dat is nog enigszins overzichtelijk... Best aardige plaat in ieder geval, al is het niet echt een fijne luisterplaat - dan kun je het beter toch bij Modest Mouse houden.
Verder noemt All Music Guide ook een bandje genaamd Red Stars Theory als een groep met een "officiële" connectie met Modest Mouse, maar die ken ik verder niet. Blijkt in ieder geval een band te zijn van een oud-gitarist van MM.
Ik zal een dezer dagen ook nog wel een promotiepraatje houden met betrekking tot Modest Mouse, voor degenen die nu denken dat Z en ik in een dialect van het Sudanees aan het babbelen zijn.
quote:Ik vind the Strokes sowieso veel gepolijster dan het charmante lo-fi gerammel van The Thermals... Niet dat dit persé een slecht iets is, maar echt te vergelijken vind ik ze niet.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:18 schreef Z het volgende:[..]
De Thermals vind ik fantastisch, ik draai de CD nog regelmatig. Ik heb ze een paar maanden geleden gezien in de Paradiso. Het was natuurlijk niet een erg lang optreden, de CD duurt ook maar 27 minuten en 46 seconden, dus na drie kwartier was het wel afgelopen. Het was wel lekker energiek, dat heb je vaker met jonge, nieuwe bandjes. En ze hebben een enorm stoere bassiste. Het 'verwijt' dat het op The Strokes zou lijken vind ik onterrecht, het is een heel wat meer lo-fi en bovendien is de CD in de keuken van een van de bandleden opgenomen. En het is een echte nerd-band, dat kan je van The Strokes niet echt zeggen.
quote:'Is This It' vond ik echt een heerlijk plaatje, maar de nieuwe kan mij nog niet bekoren. Je kunt em overigens online luisteren op mtv.com.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:38 schreef Grobbel het volgende:
... En nu we het toch over the Strokes hebben, ik heb nog altijd niet echt de moeite genomen om naar Room on Fire te luisteren... Mis ik echt iets, of is het vooral meer van hetzelfde?
quote:Mij kan de nieuwe CD van The Stokes (nog) niet echt boeien. Alleen de single (12:51) vind ik leuk de rest boeit me niet echt. Het is wel net wat anders dan de eerste CD maar bij die CD was ik een stuk enthousiaster iig.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:38 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik vind the Strokes sowieso veel gepolijster dan het charmante lo-fi gerammel van The Thermals... Niet dat dit persé een slecht iets is, maar echt te vergelijken vind ik ze niet.
En nu we het toch over the Strokes hebben, ik heb nog altijd niet echt de moeite genomen om naar Room on Fire te luisteren... Mis ik echt iets, of is het vooral meer van hetzelfde?
quote:Thnx!
Op donderdag 23 oktober 2003 22:46 schreef Summoner het volgende:
Zo goed?
En nog even een tip voor het slapen gaan 'My Morning Jacket':
11-02 Groningen, Netherlands - Vera
11-03 Amsterdam, Netherlands - Melkweg (The Max)
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat het uitverkoopt. Ik ga er wel heen denk ik. The Max is niet de mooiste zaal maar het geluid is er wel (bijna) altijd goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Z op 23-10-2003 22:57]
quote:Ik hoorde van één van mijn vrienden dat ze ook in 013 zouden optreden, wat me qua afstand ook een stuk beter zou uitkomen... Ik heb er alleen geen enkel nieuws over kunnen vinden dat ze daadwerkelijk Tilburg met een bezoekje zullen vereren. Iemand een idee?
Op donderdag 23 oktober 2003 22:49 schreef Z het volgende:[..]
Thnx!
En nog even een tip voor het slapen gaan 'My Morning Jacket':
11-02 Groningen, Netherlands - Vera
11-03 Amsterdam, Netherlands - Melkweg (The Max)Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat het uitverkoopt. Ik ga er wel heen denk ik. The Max is niet de mooiste zaal maar het geluid is er wel (bijna) altijd goed.
quote:Ze staan over een paar weken in ieder geval in de Effenaar, hier in Eindhoven... Weet nog niet of ik er heen ga (vond Sumday toch wat tegenvallen), al vermoed ik dat het wel snel uitverkocht zal zijn. Ik zal in ieder geval de motivatie onder mijn vrienden ervoor peilen.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:29 schreef Dezz het volgende:
Grandaddy blijft toch ook geweldig! Vooral The Crystal Lake
quote:Ik vind Sumday nog steeds echt super
Op donderdag 23 oktober 2003 23:06 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ze staan over een paar weken in ieder geval in de Effenaar, hier in Eindhoven... Weet nog niet of ik er heen ga (vond Sumday toch wat tegenvallen), al vermoed ik dat het wel snel uitverkocht zal zijn. Ik zal in ieder geval de motivatie onder mijn vrienden ervoor peilen.
quote:Van 013 weet ik niks maar zie net op de Melkweg site het volgende:
Op donderdag 23 oktober 2003 23:04 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik hoorde van één van mijn vrienden dat ze ook in 013 zouden optreden, wat me qua afstand ook een stuk beter zou uitkomen... Ik heb er alleen geen enkel nieuws over kunnen vinden dat ze daadwerkelijk Tilburg met een bezoekje zullen vereren. Iemand een idee?
My Morning Jacket / Anticon presents: Why? (cLOUDDEAD)
Nou vraag ik me af of Why? ook echt komt, dat zou wel leuk zijn aangezien ik de CD Oaklandazulasylum een goede CD vind. Anticon is de platenmaatschappij maar wat 'cLOUDDEAD' is weet ik nog niet. Belooft iig een leuk avondje te worden! En volgens de melkweg is het niet in The Max maar in de oude zaal, dat is alleen maar beter natuurlijk!
quote:Ik kan je ook Sebadoh aanraden
Op donderdag 23 oktober 2003 23:06 schreef Z het volgende:
Ik heb het weer lekker druk met luisteren omdat ik een hoop (oud) leuks heb ontdekt. 'Sebodah'
Welke heb je van hun?
quote:Eigenlijk heb ik nog niks van hun, wat losse nummers. Maar op mijn 'nieuw gevonden Internet-zender' komen ze elk uur twee keer langs, en vooralsnog klinkt alles goed! Kan je een bepaald album aanraden?
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:13 schreef ranja het volgende:[..]
Ik kan je ook Sebadoh aanraden
Welke heb je van hun?
quote:Bakesale is de beste, denk ik... Ik heb The Sebadoh hier ook liggen, maar die vind ik niet echt interessant.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:23 schreef Z het volgende:[..]
Eigenlijk heb ik nog niks van hun, wat losse nummers. Maar op mijn 'nieuw gevonden Internet-zender' komen ze elk uur twee keer langs, en vooralsnog klinkt alles goed! Kan je een bepaald album aanraden?
quote:En heb je ook wat van Sentridoh?
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:30 schreef Grobbel het volgende:[..]
Bakesale is de beste, denk ik... Ik heb The Sebadoh hier ook liggen, maar die vind ik niet echt interessant.
quote:Ja, in elk geval hun album 'Vs. Helmet', met daarop briljante muziekstukjes als het hitje Gimme indierock en Vampire. Ook 'III' is erg goed. Wat daarvoor zit is meer voor de ervaren luisteraar en bevat af en toe meer geluidscollages dan liedjes. Al staat op een van die oude albums wel het orgineel van Healthy sick, door Bettie serveert onherkenbaar gecovered.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:23 schreef Z het volgende:[..]
Eigenlijk heb ik nog niks van hun, wat losse nummers. Maar op mijn 'nieuw gevonden Internet-zender' komen ze elk uur twee keer langs, en vooralsnog klinkt alles goed! Kan je een bepaald album aanraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |