Wou het ook posten.quote:Op dinsdag 16 november 2004 20:17 schreef Z het volgende:
... Like antennas to heaven
plaatje erbij, altijd leuk *smack!*quote:Woensdag ben ik naar het concert van Blonde Redhead geweest, in 'the city', zoals hier in Berkeley SF genoemd wordt. Ze speelden in 'the bimbo', een hele oude club hier, met een interieur uit de jaren 30 (art nouveau, veel rood pluche en goudkleurig messing, barpersoneel in livrei).
Met de Bart moest ik eerst naar Powell, de stop in hartje centrum, om vandaar uit over te stappen op de 'cable car'. Jawel, na de Golden Gate de meest toeristische attractie van San Francisco, en ik had hem gewoon nodig als openbaar vervoer.
(...)gezeur over die cable cars (...)
De Bimbo was, ondanks de naam, prima. Met je paspoort een stempel halen om te bewijzen dat je boven de 21 bent voor je een biertje kunt halen, en dan bestellen bij een van die 'overdressed' barmannen. Zoals altijd bij wat meer onbekende bandjes heerste er meteen een oergezellig 'ons-kent-ons' sfeertje (corporate rock sucks! indiepop rocks!). Goed geluid.
Blonde Redhead is een indie-rock bandje uit New York, begonnen in de noise traditie van Sonic Youth, maar met de laatse twee CD's hebben zich m.i. helemaal losgemaakt van invloeden waarmee ze nog steeds altijd vergeleken worden. Het is een trio dat bestaat uit een eeneiige tweeling van italiaanse oorsprong (drums en gitaar/zang) en een aziatische zangeres, wat de meest vreemde accenten in nummers oplevert. Een van hun CD's heet "Fake can be just as good", en helaas brachten ze dat een beetje in de praktijk, want af en toe kwamen hele partijen van de basgitaar of extra keyboards van een DAT-tapeje door de speakers. Dat DAT-gevoel vind ik maar niks, je voelt je toch een beetje genept. Het is toch geen Britney Spears ofzo. En dat terwijl de rest van het concert toch echt heel goed was...
(...)
Blonde Redhead was verder erg goed, ik heb nog een eenmalige limited zeefdruk van het concert gekocht (met de concertdatum erop en genummerd, op mooi geschept papier), en met heel erg ingehouden om (wat verstandig) geen T-shirt te kopen (waar ik tot nu toe vooral heel veel spijt van heb). Daarna kostte het nog wat moeite om thuis te komen, de Bart rijdt hier slechts tot 12:30 (ja, en dat in een wereldstad). Maar de transbay bussen gingen nog wel.
Overigens heb ik ook voor het eerst wat gemerkt van de naam van 'the gay capital of the world', die SF in heel Amerika heeft. Tegen het eind van het concert begon een lesbisch stelletje pal voor me (de rij voor me, ongeveer 10" away) onwijs te kleffen, erg afleidend.
Niet erg hoor, er mag geregent worden op elk van mijn parades.quote:Op maandag 22 november 2004 16:09 schreef Aschkael het volgende:
Blonde Redhead heeft idd een prachtige plaat met 'misery is a butterfly' afgeleverd. Ik wil niet op je parade rainen, maar het optreden dat Blonde Redhead in Paradiso gaf eerder dit jaar was echt niet om over naar huis te schrijven..statisch en qua podiumpresentatie doen ze niet onder voor de Pixies...oh well
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop