Pas geleden gekocht, toppertje!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:35 schreef DaisyDuke het volgende:
[afbeelding]
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.quote:
En deze mag ook niet ontbreken:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:10 schreef MaJo het volgende:
Nog een paar topics:
Franz Ferdinand, 11 December, HMH Deel 2
Maximo Park
Editors
tevens tvp
Nee, die eer gaat naar Cocorosie - Noah's Ark.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Tevens ook het lelijkste CDhoesje in history
Die is niet fout! Die is oprecht en uit het hart!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.
En bij het terugzoeken van die info kwam ik nog een hele foute tegen die we echt nog wel een keertje moeten gebruiken, van Bigshadow:
Indie was my first love, and it will be my last!
![]()
ik ben blij verrastquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:13 schreef Grobbel het volgende:
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.
Paradiso op 3 mei. Afgaande op die stream van fabchannel :quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Z het volgende:
Speelt Motorpsycho ook in Amsterdam? En waar dan? Goeie titel, tevens tvp.
Een vriend van me heeft die laatst in de Melkweg gezien en vond het het walgelijkste wat hij ooit heeft gehoord.quote:
is er dan meer dan alleen die CD?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:17 schreef pfaf het volgende:
Leuke titel van een prachtige plaat en nog beter nummer!
Ik zet 'm meteen op!
Nu we toch een schreeuwerige ( emo!![]()
)-achtige zang-titel hebben.... Misschien meer Americana dan Indie, maar hier ook maar even melden dat de laatste EP van Okkervil River ( die de Black Sheep Boy - saga afmaakt ) ook weer erg goed is.
I had tickets and I couldn't go.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef Grobbel het volgende:
Ja, MP in Paradiso was in 2002 ook geweldig, een concert van 3 uur (waarvan pakweg 1 uur toegift), heerlijk.
Waar zijn CocoRosie, Azure Ray, John Cunningham, Sharko en Gloricz Jim?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:37 schreef DaisyDuke het volgende:
Het grote Belle & Sebastian topic (deel 2)
Calexico
Bright Eyes
Daniel Johnston
Death Cab For Cutie
Evil Superstars
Ghinzu
Guided By Voices
The Go! Team
Grandaddy
Interpol
Kaizers Orchestra
Mogwai
The Shins
Okkervil River
Seafood
Teenage Fanclub
Phoenix
Het ultieme Pavement topic
Wie kent de band Pinback?
Super Furry Animals
Wannadies
The Zutons
Kijk anders zelf maar even.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waar zijn CocoRosie, Azure Ray, John Cunningham, Sharko en Gloricz Jim?
Zo gauw we een fatsoenlijke manier van topicrefereren gevonden hebben, zal ik er ook een paar gaan maken. Love is All, Menomena en Modest Mouse schreeuwen om een eigen topic.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:24 schreef methodmich het volgende:
Overigens pleit ik voor meer bandtopics in 2006, zodat dit topic minder snel gaat en meer mensen buiten ons de moeite nemen iets te beluisteren.
Daar was ik ook. En komt er binnenkort ook wat nieuws uit?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef Grobbel het volgende:
Ja, MP in Paradiso was in 2002 ook geweldig, een concert van 3 uur (waarvan pakweg 1 uur toegift), heerlijk.
Misschien wat achterdochtig van je, maar je zou gelijk kunnen hebben. Wat mij vooral opviel is de term Yup, daarom vond ik het wel aardig om het hier te planten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:19 schreef Grobbel het volgende:
Mooi artikel.Aantal dingen die opvallen: Indielabels hebben nu dus al 27 procent van de markt in handen, en het feit dat ik nog nooit van dat hele Stereogum gehoord heb. Ziet er uit als een doodnormale blogsite (alleen dan over indie), dus ik vraag me af of ze nu niet gewoon een mythische (digitale) status over de rug van CYHSY proberen te creëren om die blog maar verder te promoten; maar ik zal 'm de komende tijd eens in de gaten houden.
Al is het maar voor Rose.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijk anders zelf maar even.
http://forumtools.phserver.net/search_lite/
[..]
Zo gauw we een fatsoenlijke manier van topicrefereren gevonden hebben, zal ik er ook een paar gaan maken. Love is All, Menomena en Modest Mouse schreeuwen om een eigen topic.
Er is een paar weken terug een vervolg uitgebracht, met nummers die het album niet gehaald hebben om diverse redenen; Black Sheep Boy Appendix geheten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
is er dan meer dan alleen die CD?
Dat laatste album tussendoortje van menomena vond ik niet zo, maar diegene daarvoor heb ik met veel plezier beluisterd. Waanzinnig hoesjes ookquote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:53 schreef Wepeel2 het volgende:
Even een tvp.
Ik heb zin in Motorpsycho gekregen.
En Menomena verdient zeker een eigen topic Grobbel. Heb recentelijk het album gedownload en vindt het zeer de moeite waard. Iets scherper dan The Postal Service.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen High Fidelity gekeken gisteren? Blijft een leuke film.
quote:Barry: Holy shite. What the fuck is that?
Dick: It's the new Belle and Sebastian...
Rob: It's a record we've been listening to and enjoying, Barry.
Barry: Well, that's unfortunate, because it sucks ass.
Zekers... had m nog nooit gezien eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen High Fidelity gekeken gisteren? Blijft een leuke film.
Gewoon The 3 EP's kopen joh!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:07 schreef JelleS het volgende:
Ja, had em nog nooit gezien![]()
Meteen erna opzoek gegaan naar wat meer info over The Beta Band![]()
Ik vind 'm mooi.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Tevens ook het lelijkste CDhoesje in history
En Barry net zo goed. Wat een meesterlijk type zet die Jack Black weer neer. Echt briljantquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:01 schreef methodmich het volgende:
Ik vind die Dick een schitterend figuur. En die grap met Green Day is briljant. Plus die mooie poster van Pavement.
YES!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XV
EFFENAAR
Do 4 mei - Motorpsycho
Is ook zo. Met natuurlijk als ultieme stunt dat ie blijkt te kunnen zingen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:21 schreef MadScientist het volgende:
[..]
En Barry net zo goed. Wat een meesterlijk type zet die Jack Black weer neer. Echt briljant
Of de scene waarin hij weigert I Just Called To Say I Love You? aan een klant te verkopen.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is ook zo. Met natuurlijk als ultieme stunt dat ie blijkt te kunnen zingen.
Al is ook de passage waarin hij die man van alles aansmeert, o.a. Blonde On Blonde, onbetaalbaar.
Okee. Heb er nog een paar gevonden:quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijk anders zelf maar even.
http://forumtools.phserver.net/search_lite/
[..]
Vergeet de French import van Beefheart-scene nietquote:Op zondag 8 januari 2006 15:20 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Of de scene waarin hij weigert I Just Called To Say I Love You? aan een klant te verkopen.![]()
Pure willekeur, sorry. Op zich maakt het mij niet uit of we gewoon 1 referentiedatabase maken voor alle indie, alt.country en enigszins smaakvolle singer/songwriters (er is genoeg overlap bij zowel de muziek als bij de liefhebbers ervan hier op Fok!), maar dat laat ik deels ook aan jullie over. Zolang we de echte tenenkrommers er maar uit kunnen weren vind ik het best.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:
Wat ik mij afvraag is het volgende:
In hoeverre zijn singer/songwriters indie?
Er staan er diversen in de lijst, maar als die kunnen ontbreken er ook nog wel een aantal...
Dus wat rechtvaardigd het wel plaatsen onder indie van de singer/songwriters in de lijst en het ontbreken van anderen?
Ik ken die hele Rachael Yamagata niet, maar ik heb geen echte bezwaren. Zie ook de discussie die peaceman probeerde aan te zwengelen.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Toch een schande dat niemand heeft gereageerd in m'n Nina Nastasia topic..
Overigen, is Rachael Yamagata. indie genoeg voor de lijst?
Enigszins smaakvol zijn bijvoorbeeld Joe Purdy, Steve Reynolds, Rufus & Martha Wainwright, An Pierle, Tom McRae en Ane Brun. Wat maakt hen minder indie? Ik ben heel benieuwd...quote:Op zondag 8 januari 2006 19:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Pure willekeur, sorry. Op zich maakt het mij niet uit of we gewoon 1 referentiedatabase maken voor alle indie, alt.country en enigszins smaakvolle singer/songwriters (er is genoeg overlap bij zowel de muziek als bij de liefhebbers ervan hier op Fok!), maar dat laat ik deels ook aan jullie over. Zolang we de echte tenenkrommers er maar uit kunnen weren vind ik het best.
Ik denk dat Rachael Yamagata wel in het rijtje past, qua muziek en qua mensen die het leuk vinden. Tenminste, in mijn muzikale kringen dan, niet zozeer qua Fok!. Maar het is inderdaad lastig om nou een grens te trekken. Ik denk dat dat singersongwriters gewoon veel dezelfde luisteraars trekken als indiebands en dat het daarom lastig is. En dat daarom zo'n centraal singersongwriterstopic (wat ik ooit heb geopend) niet echt wil vlotten, het is te overeenkomstig met deze indie central.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:18 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken die hele Rachael Yamagata niet, maar ik heb geen echte bezwaren. Zie ook de discussie die peaceman probeerde aan te zwengelen.
En Nina Nastasia ken ik op zich wel, maar mijn kennis beperkt zich tot slechts een paar nummers, sorry.
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies isquote:Op zondag 8 januari 2006 19:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ik denk dat Rachael Yamagata wel in het rijtje past, qua muziek en qua mensen die het leuk vinden. Tenminste, in mijn muzikale kringen dan, niet zozeer qua Fok!. Maar het is inderdaad lastig om nou een grens te trekken. Ik denk dat dat singersongwriters gewoon veel dezelfde luisteraars trekken als indiebands en dat het daarom lastig is. En dat daarom zo'n centraal singersongwriterstopic (wat ik ooit heb geopend) niet echt wil vlotten, het is te overeenkomstig met deze indie central.
Ik voel me zeker niet aangevallen hoorquote:Op zondag 8 januari 2006 19:29 schreef Grobbel het volgende:
Zoals ik al zei, pure willekeur. Een aantal van de door jou genoemde namen ken ik niet eens (al een belangrijke reden dat ze tot dusver ontbreken), en het grootste deel van de database tot dusver is samengeraapt met wat in het vorige topic door meerdere mensen was aangedragen, plus nog wat doelloos doorspitten van wat oude posthistories en uitgebreide forumviews. Het is geenszins compleet, en technisch gesproken gewoon een werk in uitvoering - dus voel je vooral niet aangevallen omdat ik wat namen over het hoofd gezien heb. Niet te veel achter zoeken, in elk geval.
Als je ze erbij wilt hebben, zoek ze maar even op met de search en post ze hier, dan zorg ik wel dat ze in de database komen.
indiependent = onafhandkelijkquote:Op zondag 8 januari 2006 19:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies is![]()
![]()
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?quote:Op zondag 8 januari 2006 19:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Voor mij is indie bij deze gewoon een verzamelnaam voor alle leuke bandjes, zangers en zangeressen die allemaal nog relatief klein zijn, maar vooral ook erg leuk en goed.
Maar zoals ik al aangaf is dit geen "pure" indie-database. Ik breid het maar gewoon uit met artiesten die over het algemeen wel goed vallen bij hetzelfde publiek, dat is in elk geval een stuk makkelijker dan die zinloze discussie over wat nu wel en niet indie is aan te gaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies is![]()
![]()
Ah, dan passen de artiesten die ik noemde prima hier.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:31 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
indiependent = onafhandkelijk
onafhankelijk van bijvoorbeeld commersiele waarde.
-> muziek staat centraal, de rest is bijzaak
Heb ik toch niet gezegd dat ze er niet in thuis horen? Ik zeg alleen maar dat ik ze tot dusver nog niet in de lijst heb opgenomen omdat niemand ze eerder heeft aangedragen, en ik er zelf nog niet aan gedacht had om de bijbehorende topics erbij te zoeken. Werk in uitvoering, en zo.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?
Ik ken Ron Sexsmith niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?
Geen verwijt hoorquote:Op zondag 8 januari 2006 19:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb ik toch niet gezegd dat ze er niet in thuis horen? Ik zeg alleen maar dat ik ze tot dusver nog niet in de lijst heb opgenomen omdat niemand ze eerder heeft aangedragen, en ik er zelf nog niet aan gedacht had om de bijbehorende topics erbij te zoeken. Werk in uitvoering, en zo.![]()
Dan heb ik je te hoog ingeschatquote:Op zondag 8 januari 2006 19:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Oh peaceman, volgens mij is dit het tweede indietopic waar ik in post.. Dus ik ben ook nog een n00b.
Da's bij jou zoiezo niet zo'n probleem..quote:Op zondag 8 januari 2006 19:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit is het eerste indietopic waarin ik post, dus je mag mij ook wel newbie noemen
Allemaal toegevoegd, net als Rachael Yamagata. Dat Broder Daniel & Kashmir topic stond er al wel tussen overigens, maar omdat dat topic in principe alleen maar over Kashmir gaat, had ik het maar bij de K geplaatst.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:45 schreef peaceman het volgende:
Tom McRae (waarvan de OP waardeloos is, maar dat terzijde)
Martha Wainwright
Rufus Wainwright
Ane Brun
An Pierlé
Broder Daniel & Kashmir
Joe Purdy en Steve Reynolds zie ik nog geen topics van.
Ah oke... had ik over het hoofd gezien..quote:Op zondag 8 januari 2006 20:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Allemaal toegevoegd, net als Rachael Yamagata. Dat Broder Daniel & Kashmir topic stond er al wel tussen overigens, maar omdat dat topic in principe alleen maar over Kashmir gaat, had ik het maar bij de K geplaatst.
Die wil ik al een tijdje kopen, maar is het wat die cd? Ik ken eigenlijk maar 1 nummer. Miskoop doen is ook zo zonde...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Wel een aantal mooie "indie" platen er tussen:
My Morning Jacket - Z
Ik denk dat het vast wel eerder geopperd is, maar probeer maar eens een malloot te vinden die zoiets onderhoudt.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:56 schreef Z het volgende:
Er is toch ook een apart 'singer/songwriters' topic? Ze passen niet echt onder mijn omschrijving van indie, maar dat is geen reden om ze niet te bespreken hier. Ik vind dat bandlijstje prachtig overigens, dat niemand daar eerder over nagedacht heeft, zou zo een sticky topic kunnen worden!
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van makenquote:Op zondag 8 januari 2006 20:12 schreef Grobbel het volgende:
Welk nummer ken je al?
Al denk ik dat het niet zo heel veel zal uitmaken - het album is redelijk homogeen qua geluid, en als je dat ene nummer wel mooi vindt, zul je je echt geen buil vallen aan het volledige album. Ik zou 'm gewoon aanschaffen in zo'n geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |