abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8803316
Maar alvast een topic voor dit Groningens zondagkind.

10 maart verschijnt de nieuwe cd 'Kriebelvisje', en tevens het boek 'Kriebelvisje'. Elke track van de cd bij een hoofdstuk van het boek.

Maarre... wie kent Meindert Talma eigenlijk.... en wat vinden we ervan?

pi_8804672
Ik heb hem ooit live gezien in het Burgerweeshuis in het voorprogramma van iets. Vond het wel aardig, maar ben er niet zo kapot van. Het klinkt me allemaal toch net iets te lullig en houterig qua teksten/zang. Niet dat ik het vervelend vind om het te luisteren, maar briljant vind ik het vooralsnog ook zeker niet.
Hmmzz....
pi_8804762
Hij schrijft leuke columns inde Leeuwarder Courant, verder ooit eens een paar nummers gehoord, ik hou niet zo van orgelmuziek wwar ie nogal wild van schijnt te zijn...
B Red Ten
pi_8811904
Ik krijg cd en boek binnenkort thuisgestuurd voor een recensie voor op Excelsior's eigen website. Ben benieuwd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 maart 2003 @ 14:33:11 #5
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_8812620
Ik vind Meindert Talma zeker goed. Heb alleen nog de cd 'Dammen met Ome Hajo' en daar staan enkele prachtige liedjes op; 'vermobiel ondernemer', 'het negroeslied' en 'stradheem' bv.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe cd, hopelijk is die beter dan het artwork van Peter Pontiac.

zondag 2 maart 2003 @ 16:22:00 #6
22259 Fogerty
slapende account
pi_8814469
[offtopic: drdiablos, ook naar de Residents geweest?[/offtopic]

Ik heb hem 1x gezien met de Negroes in het voorprogramma van de Kift. Vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan. 1 of 2 nummers is leuk, daarna heb ik alleen maar verveeld staan wachten tot de Kift begon

Hieperdepiep hoera!
pi_8816505
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:00 schreef methodmich het volgende:
Ik krijg cd en boek binnenkort thuisgestuurd voor een recensie voor op Excelsior's eigen website. Ben benieuwd.
hmmm, de cd zou je al in huis mogen hebben hoor...

zie ik je toevallig dinsdag?

pi_8816520
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:33 schreef dr_diablos het volgende:
hopelijk is die beter dan het artwork van Peter Pontiac.
pi_8818456
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hmmm, de cd zou je al in huis mogen hebben hoor...

zie ik je toevallig dinsdag?

Geen idee. Maar bij mijn weten komt de cd pas deze week in de bus.
www.thuisuiteten.nl
pi_8822874
Dat rukliedje is tog erg grappig?
  zondag 2 maart 2003 @ 23:28:49 #11
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_8824436
Zover ik weet is Meindert toch echt een Fries.

Ik heb twee keer een optreden van hem gezien (met de negroes) en die zijn me prima bevallen. Aparte muziek, mooie kurkdroge monologen.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_8824506
Ik heb hem 2 weken geleden gezien bij Boekrock, tivoli!
Meindert Talma &the Negroes
Wat een kutbandje zeg!

zit daar een btje versuft wat keybord te spelen voorop het podium, zit er nog versufter achter, klonk echt niet. Was 3 x kut!

En dat terwijl ik een brede smaak heb, en ook moeite wil doen muziek leuk of intressant te vinden...

pi_8825205
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:28 schreef Juan Zueco het volgende:
Zover ik weet is Meindert toch echt een Fries.

J.

Surhuisterveen. Een wâldpyk dus. Blijven toch een beetje tweederangs Friezen daarzo

Ik vind hem wel grappig op z'n tijd. Wist je trouwens dat Meindert's platen geboycot worden op Omrop Fryslân omdat ze errr.. te vreemd zouden zijn??? Tsss...stelletje cultuurbarbaren.

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_8825303
Z'n bio begint met "De boomlange Groningse Fries Meindert Talma (1968) ..."

Is het nou een Groninger of een Fries? Hoe moet een simpele Brabo daar nou een chocolade resp. een verhaaltje van maken?

Ik vond z'n tour in een SRV-wagen trouwens wel eenzame klasse

pi_8826742
"Omdat ik weer eens verliefd ben ...
Op een meisje dat ik goed ken ...
Dat meisje kent mij ook ...
En daarom wil ze niet."

Goed toch?

Verder ken ik 'm niet zo. Heb de CD ooit eens geluisterd, maar het lag me allemaal net wat te laag op de grond..

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_8828154
Meindert is een fries op de grens met Groningen. Spreekt mijn dialect. Ik vind het iets te kneuterig. Vind z'n boekje wel leuk.
pi_8863467
Heb hem vandaag binnen en hij klinkt erg aardig. Moet nog beter luisteren voor de recensie.
www.thuisuiteten.nl
pi_8872110
Heb 'm vanavond zien en horen spelen. Was errug leuk. 'K weet niet hoe het in een vol Tivoli gaat klinken (voorprogramma van Spinvis), maar in beperkte (huiselijke ) kring was het erg sfeervol.
pi_8919547
Ik vond het bij tijd en wijle idd wel eens een beetje krakkemikkig maar op die nieuwe plaat schijnt de helft van Daryll-Ann mee te spelen en dat verandert de zaak natuurlijk wel een beetje.
Ik ga de plaat dit weekend kopen (kost net als alles van Excelsior toch maar 15 euro) en kom er dan op terug alhier als jullie het goed vinden...
pi_8919658
Allez, ik zie net dat je op www.3voor12.nl een sneak preview van de nieuwe Meindert Talma kan krijgen...
pi_8921850
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 20:58 schreef Astronaut het volgende:
Ik vond het bij tijd en wijle idd wel eens een beetje krakkemikkig maar op die nieuwe plaat schijnt de helft van Daryll-Ann mee te spelen en dat verandert de zaak natuurlijk wel een beetje.
Anne Soldaat idd. Jeroen Kleijn ook, da's wel geen formeel lid van DA (speelde wel mee op DA-live), maar toch lid van de familie

Ik heb dinsdag trouwens Meindert Talma zien spelen met alleen piano en gitaar in een liefelijk kleine bezetting, in een liefelijk klein zaaltje, met een liefelijk publiek, en eerlijk gezegd is dat heel anders dan op de plaat. Die beslotenheid en tederheid maakt zijn muziek zoveel meer breekbaar en legt ook beter de subtiele humor bloot

pi_8931106
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Anne Soldaat idd. Jeroen Kleijn ook, da's wel geen formeel lid van DA (speelde wel mee op DA-live), maar toch lid van de familie

JK speelde ook op Weeps, Happy Traum en Trailer Tales mee en is wel degelijk member van Daryll-Ann. Ook van Scram C Baby en een medewerker van de platenmij.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:27:53 #23
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8931273
Ik ben de versmobiel-ondernemer
Met mijn kar vol zuivelproducten
Maak ik iedereen gelukkig
De vrouwen vertrouwen mij allemaal
Bij de een hou ik een ouwehoerverhaal
Bij de ander ben ik wat sneller klaar

Geweldig!

Dikke Paulus, ook zo mooi.

Al moet ik helaas zeggen dat ik het na één album (Ome Hajo dus) eigenlijk wel gezien had. Leave Stumper heb ik ook, maar die heeft mij tot op heden niet kunnen bekoren.

pi_8931991
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:27 schreef Frollo het volgende:
Ik ben de versmobiel-ondernemer
Met mijn kar vol zuivelproducten
Maak ik iedereen gelukkig
De vrouwen vertrouwen mij allemaal
Bij de een hou ik een ouwehoerverhaal
Bij de ander ben ik wat sneller klaar
Hij heeft ook een tijdje opgetreden in een SRV wagen. Publiek en band in een hokje van 2 bij 7!!
pi_8938373
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

JK speelde ook op Weeps, Happy Traum en Trailer Tales mee en is wel degelijk member van Daryll-Ann. Ook van Scram C Baby en een medewerker van de platenmij.

Oké
Dat laatste wist ik dan weer wel.

Methodmitch voor al uw Excelsior-weetjes...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')