Wat vreemd. Zelfs met die nieuwe Search_Lite is er geen topic te vinden over de Stereo MC's. Nou ja, dan open ik er een.
De Stereo MC's zijn vooral bekend om hun hit "Connected", die nog steeds wordt gebruikt bij commercials. Deze hit kwam van het gelijknamige album "Connected":
Connected komt uit 1992Connected is de derde CD van de Stereo MC's, na eeder "33-45-78" en "Supernatural" uitgebracht te hebben. De CD werd goed ontvangen en vol verwachting keek men uit naar het vervolgalbum, dat pas in 2001 uitkwam. Het album, Deep Down and Dirty, bleek geen waardige opvolger (waar ik het persoonlijk absoluut niet mee eens ben, ik vind het in totaliteit zelfs beter dan "Connected")
Deep Down and Dirty uit 2001Tussen de bedrijven door maakten de Stereo MC's ook een dj-album, "Dj Kicks", die qua sound absoluut volwaardig is aan de 'reguliere albums'. Dit jaar brachten de Stereo MC's het eh... evne tellen... 6e album uit, Paradise. Dit album is in mijn optiek het beste album totnutoe!
Paradise uit 2005Stereo MC's is funky hiphop, wat soms wat lijkt op de Fun Lovin' Criminals. De rapper is een briljante entertainer, zo bewees hij 2 weken geleden in Tivoli Utrecht. De Stereo MC's, een eigen topic waard, vond ik
![]()
.