abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32477882
Wat vreemd. Zelfs met die nieuwe Search_Lite is er geen topic te vinden over de Stereo MC's. Nou ja, dan open ik er een.

De Stereo MC's zijn vooral bekend om hun hit "Connected", die nog steeds wordt gebruikt bij commercials. Deze hit kwam van het gelijknamige album "Connected":

Connected komt uit 1992

Connected is de derde CD van de Stereo MC's, na eeder "33-45-78" en "Supernatural" uitgebracht te hebben. De CD werd goed ontvangen en vol verwachting keek men uit naar het vervolgalbum, dat pas in 2001 uitkwam. Het album, Deep Down and Dirty, bleek geen waardige opvolger (waar ik het persoonlijk absoluut niet mee eens ben, ik vind het in totaliteit zelfs beter dan "Connected")

Deep Down and Dirty uit 2001

Tussen de bedrijven door maakten de Stereo MC's ook een dj-album, "Dj Kicks", die qua sound absoluut volwaardig is aan de 'reguliere albums'. Dit jaar brachten de Stereo MC's het eh... evne tellen... 6e album uit, Paradise. Dit album is in mijn optiek het beste album totnutoe!

Paradise uit 2005

Stereo MC's is funky hiphop, wat soms wat lijkt op de Fun Lovin' Criminals. De rapper is een briljante entertainer, zo bewees hij 2 weken geleden in Tivoli Utrecht. De Stereo MC's, een eigen topic waard, vond ik .
pi_32478170
Stereo MC's zijn idd een unieke combi van funk, hiphop, hier en daar wat jazz-invloed, maar vooral lekkere muziek.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32479214
heb ze op het Electronic Beats Festival in de HMH gezien: zeer relaxde muziek
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_32479346
Die zanger kon wel is een broer zijn van Jim. Sjezus wat lult die gast monotoon en nassaal. Connected, vond het vroeger al een kutplaat.

Ze hebben wél een DJ Kicks album uitgebracht. Die is wel redelijk te pruimen...
pi_32479543
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef Devlinsect het volgende:
Die zanger kon wel is een broer zijn van Jim. Sjezus wat lult die gast monotoon en nassaal. Connected, vond het vroeger al een kutplaat.

Ze hebben wél een DJ Kicks album uitgebracht. Die is wel redelijk te pruimen...
Die zanger/rapper heeft wel een beter stemgeluid dan een zekere Trent Reznor
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32479566
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:30 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Die zanger/rapper heeft wel een beter stemgeluid dan een zekere Trent Reznor
Wie?
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:34:56 #7
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_32479671
Connected is een van de weinige albums waarvan ik bijna alle tracks goed vind. Dat op zich is al een prestatie. Ik vind het dan ook geweldige muziek
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_32497803
33-45-78, Supernatural, Connected, Deep Down & Dirty, Paradise

DJ Kicks is geen volwaardig Stereo MC's album. Dit mix-album kwam trouwens al in 2000 uit, dus nog voor DD & D.

5 albums dus, ipv 6.
pi_32530259
Stormlooptopic
  zondag 28 januari 2007 @ 15:06:47 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_45757708
Nou laat ik er eens nieuw leven in blazen dan.

Ik ben al jaren fan van deze act. Het klinkt cool en vrolijk. Stoer maar niet agressief. En erg catchy. Eigenlijk begrijp ik niet waarom deze band nooit is doorgebroken in Nederland.

Eigenlijk heb ik ze pas leren kennen tijdens hun comebacl in 2001. I vind Connected en Deep Down & Dirty hun beste werk.

Hun laatste album vond ik net iets minder.
pi_45759110
Zonde dat ze zo weinig optreden in Nederland. Hun optredens zijn wel altijd uitverkocht, dus het leeft wel enigszins. Live is het fantastisch, het is echt drum 'n bass met een geweldige frontman. Ik heb op YouTube en VideoGoogle wel eens gezocht op livebeelden, maar er is bar weinig te vinden. De live-dvd die ze hebben is kwalitatief echt heel erg ruk.
pi_45793899
Ik moet zeggen dat hun optreden op Lowlands in 2002, wel de beste van de vrijdag was! Lekker dansen voor de Dommelsch op een heerlijke zomeravond.

Daarna nooit echt meer van ze gehoord eigenlijk.. Zou ze eventueel best nog eens in Nederland gaan zien, als ze komen.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:44:25 #13
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_45794256
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:34 schreef J.A.N.A. het volgende:
Connected is een van de weinige albums waarvan ik bijna alle tracks goed vind. Dat op zich is al een prestatie. Ik vind het dan ook geweldige muziek
ik zou het niet beter kunnen zeggen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:51:15 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_45806260
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:52 schreef Stofje het volgende:
Zonde dat ze zo weinig optreden in Nederland. Hun optredens zijn wel altijd uitverkocht, dus het leeft wel enigszins. Live is het fantastisch, het is echt drum 'n bass met een geweldige frontman. Ik heb op YouTube en VideoGoogle wel eens gezocht op livebeelden, maar er is bar weinig te vinden. De live-dvd die ze hebben is kwalitatief echt heel erg ruk.
Drum n Bass

Ik vind t meer een hiphop dance crossover. Niet echt met DNB ritmes.
pi_45806773
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Drum n Bass

Ik vind t meer een hiphop dance crossover. Niet echt met DNB ritmes.
Live toch wel hoor, alhoewel jouw benaming misschien meer in de buurt komt.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:04:48 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_45806844
Oke ik heb ze ook nooit live gezien
pi_58824768
Ik kick dit topic even. Ze komen op o.a. op Pukkelpop. Hopelijk komen ze ook weer in Nederland (Of op Les Ardentes, lijkt me wel een festival dat bij hen past ).
pi_58824825
Ow? Is er meer bekend van Pukkelpop (line up etc?)
pi_58825307
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:37 schreef Devlinsect het volgende:
Ow? Is er meer bekend van Pukkelpop (line up etc?)
Tgg, moet ik nou álles voorzeggen . http://www.pukkelpop.be/, is al behoorlijk wat bekend ja.
pi_59024275
Helaas kleine kans dat ze op Lowlands gaan komen...
pi_59026938
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:02 schreef Stofje het volgende:

[..]

Live toch wel hoor, alhoewel jouw benaming misschien meer in de buurt komt.
Live ook niet.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 03:50:43 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_59026974
Ze waren geniaal op lowlands!
Ik vind het nog steeds heerlijke muziek!

Connected, Step it up.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:18:03 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59028142

You gotta make sure you're connected, the writings in the wall

Deep Down & Dirty!!!

We belong in this world together, what's going on!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:20:04 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59028161
En zelfs de ripoff act was leuk

pi_59028201
Zó vet . Ik heb de Live @ BBC-cd gekocht via CD-Wow. Al eens gedownload en het is echt een vette cd, vooral 'Creation' (hier een youtube filmpje van Creation, die ook op de live-dvd staat) blijft een vet nummer
pi_60263616
Nieuw album Double Bubble is uit en staat op de luisterpaal. Totnutoe bevalt ie me zeer zeker!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:30:22 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71337346
Dat nieuwe album is vorig jaar een beetje geruisloos langs me heen gegaan

Maar als ik die singles hoor dan ben ik wel weer tevreden. Het klinkt allemaal beter dan dat album uit 2005 wat ik nogal saai vond.

Black Gold en Soul Girl laten zowaar een nieuw geluid horen. Een beetje gejat van anderen uit deze tijd maar met de Stero Mc's invloeden toch weer erg leuk.

pi_71337392
Ze moeten maar weer eens naar Nederland komen voor een losse show.

Net als Cypress Hill, Fun Lovin' Criminals, KRS One, etc. etc., maar toch.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:36:01 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71337484
En dan heb ik het nog niet gehad over Gringo

Dikke instrumentale plaat
pi_98946655
Ik reageer na 705 dagen tóch. Ik ben op het moment mn huis aan het schoonmaken met Stereo MC's als achtergrondmuziek. Verdomme, wat is het toch geweldig O+.
pi_100121534
Er komt een nieuwe cd aan, Emperor's Nightingale.

Eerste indruk: Mwoa. Geen hoogvlieger, niet bijzonder boeiend.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:41:41 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100266883
Ik ben benieuwd

Zal zo snel mogelijk eens checken
  donderdag 4 augustus 2011 @ 01:41:56 #33
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100300652
Heb dit altijd een vette track van ze gevonden:

sorry voor de slechte geluidskwaliteit
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:47:46 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101324213
Het nieuwe albumn geluisterd en vind het toch best weer een sterke plaat

Review die ik op een andere site maakte

quote:
http://www.clubcharts.nl/content.php?154-Stereo-MC-s

Een nieuw album van de Stereo MC's, de groep met zijn unieke mix van hiphop en dance. Sinds 1985 bestaan ze inmiddels en daarmee is het een van de vroegste danceacts die nog actief is. Rob Birch (50), Nick Hallam (51), Owen If (52) en Cath Coffey (46) beginnen dan ook een dagje ouder te worden. De groep is voornamelijk bekend om het album Connected uit 1992 met de gelijknamige hit. De groep had veel groter kunnen zijn wanneer ze niet daarna een hiatus hadden gehad die tot 2001 zou duren. Sindsdien brengen ze weer met regelmaat albums uit maar het momentum is een beetje verloren gegaan.

Een van de eerste tracks van het album is direct een topper. Het is de track Boy. Rob Birch zingt een zeer sterke ballad en wordt daarbij begeleid door de pianoklanken van Jamie Cullum. In de track ziteen mooie opbouw die steeds stevige wordt. Een prachtige song die eigenlijk wel een hitnotering verdient. Zo hebben we de Stereo MC's nog nooit gehoord. Het valt op dat Rob Birch zich steeds meer ontwikkelt als zanger. Nu was hij altijd al een redelijk rustige rapper. Maar raps zijn op Emperor's nightingale vaak ver te zoeken. Sowieso slaat de balans steeds verder uit richting dance. Een uitzondering is Bring it on. Een bewerking van een oude track van henzelf uit 1989.

In tracks als Manner, Sunny day en Phase me halen ze duidelijk inspiratie uit de 80's revival die de laatste jaren heeft plaatsgevonden. Dat klinkt wellicht wat afgezaagd. Maar de heren weten het zodanig een eigen touch te geven dat het verre van storend is. Integendeel. Tales is meer het geluid dat we van de MC's kennen. Maar dat met dik aangezette pianoriffs erin. Maar eigenlijk is dat een van de wenige momenten dat we de oude Stereo MC's nog horen, op het herkenbare stemgeluid van Birch na an.

De experimenten komen op het album het best uit de verf. Een nieuw hoogtepunt is het stevige desert song. Een soort langedurige dance symphonie met mooie melodieen en hier en daar in elektronica versmolten Oosterse invloeden. Ook Levitation is sterk. Een trage track met een zeer lawaaierig instrumentarium. Rob zingt er heftiger dan ooit in deze meeslepende track. Toch klinkt hij nooit agressief. Het coole maar vriendelijke imago blijft ook hier overeind.

The Emperor's nightingale is een zeer geslaagd album. Waar veel oudere groepen vaak een beetje blijven hangen in hun eigen formule, blijven de Stereo MC's nieuwe dingen uitproberen. Daarbij weten ze duidelijk herkenbaar te blijven. We kunnen een ding concluderen. De stereo MC's zijn oud maar duidelijk nog lang niet versleten.
pi_101324980
De mijne is negatiever... http://www.festivalinfo.n(...)htingale/Stereo_Mcs/

quote:
Met Emperors Nightingale heeft Stereo MC’s definitief afscheid genomen van hun typerende sound. Die sound werd optimaal gevangen in de nineties-klassieker Connected uit 1992 en sindsdien breekt men die sound stapje voor stapje af. Drie jaar geleden verscheen het dubbel-album Double Bubble, waarop de laatste restjes Stereo MC’s oude stijl te vinden waren. Op deze nieuweling horen we weliswaar nog flarden, maar de band rond zanger Rob Birch is toch echt getransformeerd tot een weinig opwindend jaren ’80-disco bandje.

Werkelijk elke charme van Connected is weg. De funk, de energie, de fantastische rapstijl van Rob Birch, de achtergrondkoortjes, de beats, het tempo, de dansbaarheid, er is weinig meer over van die unieke sound die de Stereo MC’s ooit zo bekend maakte. Het is die stem van Birch die ons doet herinneren aan die tijden van weleer. Het eerste nummer ‘Boy’ is een samenwerking met Jamie Cullum, waarin Birch terugkijkt hoe hij als jongen door hard te werken succes begon te krijgen. Muzikaal nog best een aardig nummer, waarbij de band weigert een lekkere climax toe te voegen. Met ‘Phase Me’ hebben we wel een hoogtepuntje te pakken en herkennen we de Stereo MC’s weer enigszins.

Maar toch, de verveling ligt veel meer op de loer dan alle voorgaande albums. Het kabbelt voort en windt eigenlijk nooit op. Nummers zoals ‘Levitation’, ‘Tales’, ‘Far Out Feeling’ en vooral ‘Sunny Day’ zijn helemaal niet slecht. De beats zijn gewoon sterk, de zang van Birch is als eigenlijk altijd lekker, maar er ontbreekt een opwindende factor. Een climax, die de nummers net wat meer schwung en aantrekkingskracht geven. Want met de genoemde nummers hebben we het sterkste materiaal wel genoemd. De overige nummers zijn werkelijk nauwelijks de moeite waard en zorgen dat Stereo MC’s met Emperors Nightingale voor het eerst een echte onvoldoende scoort. Het zorgt er echter ook voor dat Connected of het best-of album Live at the BBC weer eens uit de kast getrokken worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')