abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13796529
Vandaag het titelloze debuut van Gloricz Jim ontvangen. Omdat de plaat waarschijnlijk geen aandacht gaat krijgen hier, open ik dit topic. Want mensen, hij is echt goed! Sowieso valt er voor een Excelsior-fan al geen buil aan te vallen, want ik hoor parallellen met Caesar en vooral Daryll-Ann, mede door de vaak tweestemmige zang van Roel en Jeroen.

Opener Feigning Devotion vind ik richting Caesar gaan, deels door de onstuimigheid. Super is een heel mooi nummer, wat ik al in een akoestische versie op MP3 had, maar ook met volledige begeleiding is het top, door de zeer sterke samenzang. Dry Mud wordt gedragen door pianobegeleiding en groeit zo uit tot een zeer sterk nummer. Leave You Sleeping neigt dan weer naar Daryll-Ann, waar I Just Don't Get It op mij weer wat uitbundiger overkomt. Via de interessante ballad Candid Songs komen we dan bij single Faster Now!, die mij doet denken aan Black Rebel Motorcycle Club en The Strokes. Safe Inside krijgt een beetje een Yearlings-tintje bij vlagen, mede doordat Olaf mandoline toevoegt aan het bandgeluid. Chocolate Medal kende ik ook al en heeft vooral een mooie opbouw en een goed refrein. Bij Claim hoor je de Roel met een wat schorre stem zingen, wat een beetje klinkt als Elvis Costello en wat een scherp randje aan het nummer geeft. Wriggling Words verrast door de vrolijke trompetjes, Je Brûle... (De Partout) doet ondanks de titel pas aan het eind Frans aan door het gebruik van een accordeon en is verder weer gewoon zo'n fraai opgebouwd nummer. Breathe is dan de Daryll-Ann achtige afsluiter van een zeer goed album.

Ga er gauw achteraan, zeker ook omdat het artwork nog eens erg bijzonder is.

www.gloriczjim.com voor meer info.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:56:21 #2
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_13796778
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 10-10-2003 20:01]

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_13796794
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 10-10-2003 20:01]

pi_13805895
Allebei offtopic inderdaad, maar nu wachten tot er iemand ontopic gaat reageren...
www.thuisuiteten.nl
pi_13805920
Smaken verschillen gelukkig......!!

Ik vind het maar nix

pi_13805951
Ik luister nu Faster Now! (gedownload van de officiële site). Het klinkt allemaal best geinig en kwalitatief goed, maar niet dat je zegt van The Next Big Thing ofso..
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 15:18:46 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13809333
Afgaande op een aantal van de mp3-tjes op de site, heb ik het gevoel dat Gloricz Jim ook een beetje lijdt aan hetzelfde euvel als een aantal van de andere Excelsior-acts... Het is allemaal net iets te braaf en te bedacht, te conventioneel - het mag allemaal wel wat gekker wat mij betreft.
pi_13826901
Ze zitten niet bij Excelsior hoor...

Tja, te braaf. Dat zou je kunnen zeggen. Aan de andere kant vind ik niets mis met een band die mooie liedjes kan schrijven en die ook laat prevaleren boven onnodig moeilijk doen. Duidelijk is dat de instrumenten worden beheerst en dat men kan zingen.

Dat het je smaak niet is, kan altijd natuurlijk.

www.thuisuiteten.nl
pi_13903092
Morgen cd-presentatie in Ekko, Utrecht.

Voor mensen die er vlakbij wonen: het is gratis en zeker de moeite waard. Ook al omdat Paper Moon het voorprogramma verzorgt.

www.thuisuiteten.nl
pi_14584559
Nog mensen die het hebben geluisterd?
www.thuisuiteten.nl
pi_19813789
Kan wel weer een kick krijgen!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:41:25 #12
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19814584
Grappig, heb nog een demo van Gloricz Jim hier in de kast staan... staan geloof ik vier nummers op, goede songs, mooie melodieen en prima samenzang... beetje "excelsior achtig" inderdaad, komen dacht ik uit Utrecht... Ben ze een beetje uit het oog verloren, toch maar eens een volledig album van ze luisteren!
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:48:37 #13
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20098899
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben ze een beetje uit het oog verloren, toch maar eens een volledig album van ze luisteren!
Zeker een aardig plaatje, beetje een "excelsior-sound", wat als een compliment bedoeld is! Er gebeurt een hoop in Utrecht tegenwoordig, Sandusky, Gloricz Jim, Paper Moon, SallySkunk, Eleven, Yearlings, Stretcher, Perneau, Walker Diver... Leuk hoor, en allemaal een stuk interessanter dan die "Den Haag-hype" van een aantal jaar geleden!
pi_20100718
En dan de Gasoline Brothers nog.

En voor de liefhebbers ook Gem.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:22:19 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20101243
Gasoline Brothers, hoe kon ik die vergeten... die hebben al een aardige live-reputatie opgebouwd in Utrecht en omstreken... leuke band, aardige gasten ook! Is hun album inmiddels al uit?
Gem ben ik niet zo weg van, ondanks het warme hart dat ik Excelsior toe draag...
pi_20101655
Hun album is niet uit, ze wonnen zondag helaas niet. Werden 2e.

J Perkin mag men ook niet vergeten.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 juni 2004 @ 21:25:38 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20104800
Ik wacht nog steeds met smart MM. Heb wel afgelopen maandag een mailtje gekregen dat tie er echt aan zit te komen.
pi_20106695
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Zeker een aardig plaatje, beetje een "excelsior-sound", wat als een compliment bedoeld is! Er gebeurt een hoop in Utrecht tegenwoordig, Sandusky, Gloricz Jim, Paper Moon, SallySkunk, Eleven, Yearlings, Stretcher, Perneau, Walker Diver... Leuk hoor, en allemaal een stuk interessanter dan die "Den Haag-hype" van een aantal jaar geleden!
neem eens een kijkje op 3voor12/utrecht zou ik zeggen

utrecht vestigt zich idd meer en meer op de nationale popmuziekkaart...
pi_20121900
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 21:25 schreef pfaf het volgende:
Ik wacht nog steeds met smart MM. Heb wel afgelopen maandag een mailtje gekregen dat tie er echt aan zit te komen.
Roel heeft het druk.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:44:25 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20123035
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:07 schreef methodmich het volgende:

[..]

Roel heeft het druk.
binnen.
pi_20123363
Okee dan! Gelijk draaien en recenseren he!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:11:36 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20123943
Goehoed.

Precies wat ik er van verwacht had: lekkere Hollandse poprock. Iets Caesar, maar toch weer melodieuzer/voller en meer pop. Iets Daryll Ann, maar wat steviger en makkelijker. Gewoon goed.
Dry Mud, je brûle en Leave you sleeping waren de nummers die me zo na de eerste keer de beste indruk achterlieten. Candid Song is het enige nummer, waar ik niet veel mee kan.
De kwaliteit is ook erg top trouwens.
pi_20124558
Okee.

Super is een topsong, vind ik. Avondje Tivoli.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:29:37 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')