abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9041409
Sukilove, het hobbyding van Pascal Deweze, inmiddels zeer serieus.

De EP Talking In The Dark van begin 2002 was al fraai, de CD van eind 2002 / begin 2003 zo nodig nog mooier.

Beatles-achtig, maar ook country-invloeden en mensen als Stoffel Verlackt en Guy van Nueten in de band en dan ook nog gastoptredens van Mauro Pawlowski en Carol van Dijk.

Flikken de Belgen het dus weer?

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9041915
Ik heb weleens wat van Sukilove gehoord. Dit zou ik graag nog wat vaker doen. Nu kan ik echter nog geen echte mening geven.

pi_9041959
http://www.sukilove.com

Daar staat alles

www.thuisuiteten.nl
pi_9068165
Knal, bam, kick, naar boven.

Niemand die iets kent van deze geweldenaar???

www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:28:53 #5
48821 EchoBrain
Psychedelic Frequency
pi_9068261
ik ben wel benieuwd naar dit bandje, want ik ga ze zien bij het concert van Bettie Serveert
It's a circular vortex, spinning.... spinning.... spinning....
pi_9068460
Onlangs hebben Pascal Deweze, Carol van Dijk en Mauro Pawlowski een prachtige theater-achtige muzikale voorstelling gegeven.

Hopelijk gaat dat ook een album opleveren.

www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:46:28 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9068662
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:37 schreef methodmich het volgende:
Onlangs hebben Pascal Deweze, Carol van Dijk en Mauro Pawlowski een prachtige theater-achtige muzikale voorstelling gegeven.

Hopelijk gaat dat ook een album opleveren.

onder de naam shadowgraphic city was dat waarschijnlijk.

Ik, als rasechte Belg, heb natuurlijk wel al gehoord van sukilove. As long as I survive vond ik een geweldig goed nummer.
het nevenprojectje van hem samen met Carol heet chitlin' fooks, iets folksachtigs maar ook zeer leuk!

pi_9124410
De man is geniaal. Zonder meer.

Luister eens naar die EP, o.a. White Boy Blues. Of de CD, met het fenomenale Computing Beauty en het fraaie Please, Don't Ever Change.

www.thuisuiteten.nl
pi_9146448
ik ben benieuwd, ik ga ze ook wel zien bij Bettie Serveert
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:40:36 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9720204
Sukilove, dat is toch wel zo godsonmogelijk mooi. Pascal Dewèze is een genie. Och leefde John Lennon nog maar, hij zou vrijwillig voor een ander leven kiezen.
Niet alleen de melodieën zijn prachtig; ik raak ook ontroerd door de simpele, doeltreffende teksten.

Favoriete nummers: Time to go, Hang on, Unforgivable (mooooooi), Good blood will prevail.

Don't tell, don't tell anyone but I have got to go
to where I still don't know
just for a while or so

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_9720717
Afgelopen weekend stond-ie in Merleyn in Nijmegen akoestisch. Maar dat zag ik dus pas op zondag in de krant staan.
Ik zie trouwens nu twee mp3's van Club Lek van 10 april op de Sukilove-website staan.
pi_9720907
had ze 3 weken geleden nog gezien samen met orange black , moet zeggen dat het mij ook niet tegenviel, ik denk wel dat je ze een paar keer gehoord moet hebben, die paar liedjes die ik heb worden steeds beter
pi_10026964
Ringo zegt het goed: godsonmogelijk mooi. Dit topic verdient een schop.
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 26 april 2003 @ 14:19:12 #14
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10027260
Kheb Sukilove gezien in de Brakke Grond in Amsterdam een maand of wat geleden. Geweldige zaal, die Brakke Grond! Het was een sfeervol concert, en ik was razend enthousiast. Sukilove is charmant, melodieus en op z'n tijd best heftig. Fijne liedjes, puur geluid.
Daarna slingerde Flip Kowlier met 't Hof van Commerce onverstaanbare Westvlaamse hiphop de zaal in, en toen kon mijn avond niet meer stuk.
Vlaamsche Mannen, ga zo door en steel onze koude Hollandsche Harten!

'T best bewaarde geheim van Nederland
  maandag 28 april 2003 @ 14:32:19 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_10068694
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:19 schreef Kirke het volgende:
Daarna slingerde Flip Kowlier met 't Hof van Commerce onverstaanbare Westvlaamse hiphop de zaal in, en toen kon mijn avond niet meer stuk.
Ook mooi: de solo-cd van Flip Kowlier, Ocharme ik. Prachtige, verstilde liedjes in onverstaanbaar Westvlaams.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_10069430
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook mooi: de solo-cd van Flip Kowlier, Ocharme ik. Prachtige, verstilde liedjes in onverstaanbaar Westvlaams.

Ook weer niet zo onverstaanbaar hoor, als je eenmaal aan de dictie gewend bent.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 april 2003 @ 17:03:42 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10073085
methodmich, ben jij een Belg?
pi_10073505
Nee.

Maar qua muziek zou ik het soms wel willen....

www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 april 2003 @ 22:01:06 #19
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10079996
Belgen zijn geweldig: Jacques Brel, Deus, Zita, Sukilove, Millionaire, K's, Das Pop, Ann Pierle, Arno, Flip Kowlier, Zap Mama....

De muziek lijkt daar veel vrijer. Heerlijk!

maandag 28 april 2003 @ 22:11:18 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10080265
tja, als je dat vergelijkt met Nederland.
Enkel spinvis en the lau staken er echt bovenuit vorig jaar
(of weet ik als belg te weinig van Nederlandse muziek)
  maandag 28 april 2003 @ 22:15:46 #21
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10080376
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:11 schreef placebeau het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, zeker Spinvis is een verfrissend windje door muziekland... ik hoop dat Sukilove nog eens in de buurt speelt, kzou ze graag nog eens horen. De Brakke Grond in Amsterdam is een Vlaams cultuurhuis, er komen vooral Vlaamse theatergroepen, maar ik geloof dat ze nu ook meer muziek willen neerzetten. Ik heb Sukilove daar gezien en was verrast door de mooie sfeer van de zaal en het goede geluid. En de mannen zelf deden het natuurlijk vooral erg goed.
pi_10080889
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:11 schreef placebeau het volgende:
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Ik vind dat er in het algemeen bij Excelsior hele leuke bandjes verschijnen. Dit jaar is bijvoorbeeld Caesar verschenen en ook Johan heeft inmiddels al twee prachtige platen.
Racoon mag ook wel even genoemd worden. Een band die weet hoe een goed liedje in elkaar steekt. De band heeft ook een redelijk eigen geluid, mede doordat er in elk nummer acoustische gitaar gebruikt wordt en door de opvallende en mooie stem van de zanger. Oja, ook bands als Solex en Bauer mogen hier niet ontbreken. Het lijkt er wel op dat dit soort muziek in Nederland veel minder wordt opgepikt en daarom komt er niet echt een scene van de grond, zoals in België. Nederlanders zijn vaak chauvinistisch/arrogant over hun eigen prestaties, maar op muzikaal gebied lijkt men wat huiverig om zich over te geven aan het Nederlands product.

Op Nederlandstalig gebied wordt er vrij weinig spannende muziek gemaakt inderdaad, maar ik kan belgische bands als Gorki en Noordkaap nou ook niet heel vernieuwend noemen. Eigenlijk zou ik de stelling op dit gebied willen omdraaien: een goede Nederlandstalige band ben ik nog niet tegengekomen in België. Ik vindt het allemaal net iets te zeurderig.

Dit jaar is het debuut van Carmona verschenen, een zeer aardig popplaatje, weliswaar met een zeer zwaar Beatles gehalte maar hij onderscheidt zich zeker van de grote massa door zijn opvallende teksten. En verder: Maarten van Roozendaal, Stef Bos, De Dijk en Frank Boeijen. Dat vind ik toch wel een aantal interessante artiesten op Nederlandstalig gebied.

Hmmzz....
  dinsdag 29 april 2003 @ 01:07:49 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10084166
Tja, de indruk die ik als Belg heb over Nederlandse muziek is vooral Anouk, Krezip, Kane, Sita, allemaal één pot nat.
Terwijl in Bel¨gïe de kwaliteit elkaar aflost (admiral freebee - sukilove - Millionaire en zo kan ik nog wel een paar jaar teruggaan

Op hiphopgebied staan jullie natuurlijk wel veel verder als ons. Daar kunnen ABN en 't hof van commerce niks aan veranderen.

Op Nederlandstailg gebied ben ik het volledig met je eens. Hoewel Je natuurlijk De mens wel niet mag vergeten/onderschatten. Maar jullie hebben veel betere liedjesdichters als wij. Enkel Flip Kowlier heeft weer wat nieuws gebracht in Belgïe op dat vlak, maar jullie beschouwen hem wsch niet als nederlandstalig

dinsdag 29 april 2003 @ 08:00:11 #24
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10085730
quote:
Enkel Flip Kowlier heeft weer wat nieuws gebracht in Belgïe op dat vlak, maar jullie beschouwen hem wsch niet als nederlandstalig

Ik versta er niks van, hier en daar een woord... zegne keer hoe laot t is, khe er geen gedach van (da's zowat alles)
Placebeau, gij komt van Oostend, gij zal da goe kunnen vrstaon, da westvlaoms, mor kikke nie se. Ik kom uit Amsterdam, heb wel in Antwerpen gestudeerd, maar da's andere koek dan dit taaltje...

Die nieuwe plaat van Caesar is inderdaad goed te pruimen en ik moet zeggen dat Trailer Tales van Darryll Ann ook erg goed is, je hebt gelijk Wepeeltje2. Allemaal Excelsior bands,is dat toeval? Hou trouwens Nimbus ook in de gaten, zij spelen vaak bij Caesar in het voorprogramma. Zij gaan geloof ik dit jaar een debuutalbum uitbrengen bij Excelsior, dat wordt tof!
In ieder geval denk ik dat we met Sukilove en de rest van bovengenoemde bands misschien wel de wereld kunnen veroveren. Iedereen zal Vlaamsch leren! Want dat taaltje is zooooo mooi!

dinsdag 29 april 2003 @ 12:27:42 #25
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10089737
allee, kzal eens wat zoeken op het internet naar die nederlandse muziek en beoordelen. (niet doorvertellen é)

en kvinnekik da uze flip vrii goe te verstoan es

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')