Klopt, was een foutje van mij. De 19e is dinsdag.quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:47 schreef Adnan het volgende:
op de website staat de 18de...
Ja dat klopt. Ze heeft in aflevering 11 van het 2e seizoen in The OC - 'The Second Chance' opgetreden in een bar (The Bait Shop) die in die serie bestaat. Haar muziek wordt ook vaker gebruikt bij afleveringen van The OCquote:Op zaterdag 16 april 2005 11:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ze zat toch ook in een aflevering van The OC, PeRi?
Wat een toeval!quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:51 schreef Massive het volgende:
Ik gok dat ik er ook wel bij zal zijn.
Dat is niet te vergelijken. Ik weet ook echt niet welk concert ik beter vond. Ik vond ze allebei gewoon heel erg goed. Rachael had alleen een gitarist, een violist en een piano en gitaar voor zichzelf bij, Rufus had een grootse band. Rachael speelde in de kleine zaal, Rufus in de grote. Rachael is een vrouw, Rufus is een man. Rachaels muziek is ingetogener, Rufus' muziek is veel theatraler.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:14 schreef Sammy3000 het volgende:
Welk concert was nou beter, Tom_Tom-?
Rachael of Rufus?
En is wel leuk om 2 concerten op één avond te zien? Lijkt me dat je niet na kunt genieten...
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=67quote:RACHAEL YAMAGATA SCHOR EN DOORLEEFD :: 19-4-2005
Het moet een fijn gevoel zijn om te weten dat je eerste optreden op Nederlandse bodem is uitverkocht. Met een tevreden glimlachje betreedt RACHAEL YAMAGATA dan ook het podium. Het publiek kijkt haar afwachtend maar vriendelijk aan.
In haar eentje stelt ze zich kwetsbaar op en dat levert haar respect op. De gedachte dat ze de afhankelijke partij in een relatie is, zoals haar debuut ‘Happenstance’ doet vermoeden, zet de half Japanse Amerikaanse gelijk overboord. ‘What if I leave?’ zingt ze en pakt meteen de voorste rijen in met haar stem. Het kettingroken zorgt ervoor dat haar stem wat schor en doorleefd klinkt. Meer dan op plaat en dat komt haar liedjes ten goede.
Rachael laat meer verschillen horen. Zo is haar band vanavond uitgedund tot een duo. Op viool een sprieterige dame met piekharen, op akoestische gitaar een schuchtere jongeman. Ze kwijten zich goed van hun taak om Rachael te laten schitteren. Die heeft daar geen moeite mee. Ze verwisselt de gitaar regelmatig voor een slecht gestemde piano. Het levert een gloedvolle uitvoering van ‘Letter Read’ op.
De liedjes blijven in deze uitgeklede vorm stuk voor stuk overeind. Hoewel ze van tragiek overlopen, slaat het optreden geen moment om in zwaarmoedigheid. Daar zorgt Rachael’s bezoek aan de coffeeshop wel voor. Giechelend praat ze tussen de nummers door met het publiek, verbaasd over het feit dat er Engels wordt verstaan. De meligheid slaat gemakkelijk over naar het publiek, maar zodra het volgende nummer wordt ingezet is het weer stil en wordt er aandachtig geluisterd. Pas bij ‘Worn Me Down’ laat het publiek zich goed horen, wanneer Rachael vraagt of er meegezongen kan worden. Aarzelend laten eerste de dames in het publiek van zich horen, waarna ook de heren overstag gaan. Dan is in de benedenzaal Rufus Wainwright al begonnen. Via hilarische een-tweetjes met het applaus dat hij krijgt maakt ze een einde aan haar optreden. Een optreden dat als bijzonder geslaagd kan worden aangemerkt. JASPER VAN VUGT
Morning Becomes Eclectic shows zijn altijd erg fijn. Die van Rachael Yamagata was ook erg mooi (heb je trouwens de recente show of de oudere show bekeken? Ze heeft er 2x opgetreden).quote:Op maandag 27 juni 2005 14:44 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb toevallig haar gister ontdekt, toen ik weer eens wat Morning Becomes Eclectic shows aan het luisteren was. Best mooI! Zal binnenkort haar album eens luisteren.
quote:Elephants... Teeth Sinking Into Heart is the second full-length album by Rachael Yamagata. It was released on 7 October 2008 via Warner Bros. Records in North America. (International release dates are yet to be announced.)
The album is split into two CDs: Elephants, featuring a darker, more vulnerable and intimate tone, which is said to be more familiar with Yamagata's debut, Happenstance; while Teeth Sinking Into Heart, shows a grittier, more cynical side of the artist, who has described it as "this mix of 'Pulp Fiction' surf guitar, PJ Harvey [and] Tom Waits-flavored rock tunes which would be great to play live but ... just developed into this entity that would break the beauty of ('Elephants')." [1] The album contains fifteen tracks (one of them hidden), ten appearing in the first disc, Elephants, and five in Teeth Sinking Into Heart. [2]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |