abonnement Unibet Coolblue
pi_33387173
De grote hype van de komende maanden, de Arctic Monkeys, hebben nog geen eigen topic. Vandaar een snelle introductie.
Zo zien ze eruit (drummer en bassist zijn weggelaten)



De band is het beste als volgt te omschrijven
quote:
Arctic Monkeys are a four-piece indie rock band from High Green, Sheffield, England. Their debut single, "I Bet You Look Good On the Dancefloor", went straight to number one in the UK Singles Chart. Described as a northern Libertines, their post-punk/dance-punk sound and wry lyrics have also been compared to the The Jam, Pulp and The Streets.

Established in 2002, the band consists of:-

* Alex Turner: guitar, vocals
* Jamie 'Cookie' Cook: guitar
* Andy Nicholson: bass
* Matt Helders: drums
Eind januari komt hun debuutalbum uit, getiteld 'Whatever people say I am, that's what I'm not' . De artwork ziet U hieronder



En voor degene die denken van 'sjeez alternatieve kutmuziek!', Chris Martin vindt ze ook cool
quote:
Coldplay front man Chris Martin has revealed his admiration for Arctic Monkeys especially Alex Turner. Martin says that he loved their debut single ‘I Bet You Look Good On The Dance Floor’ and added that he is amazed at the quality of Turner’s lyrics. Martin said according to contactmusic: “Anyone who can write a line like, 'You're not from New York/You're from Rotherham,' is a genius in my book.”
"That guy (Turner) is immensely talented."
Ze spelen 27 februari in de Melkweg in Amsterdam. Helaas is het al uitverkocht, wat overigens best bijzonder is voor een band die nog niet eens een cd heeft uitgebracht. Mocht je ze willen checken, demo's en live optredens (in the city concert is errrrg goed en perfecte geluidskwaliteit) zijn te vinden op dit adres http://www.mardy-bum.com/index.php?page=music

pi_33387254
'I Bet You Look Good On the Dancefloor' is een ok nummer, clipje is ook leuk, maar ik verwacht niet al te veel van de heren eigenlijk. Zoals ze zelf al zeggen; 'Don't believe the hype'.
Aldus.
  zondag 25 december 2005 @ 01:30:39 #3
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33387405
quote:
Op zondag 25 december 2005 01:22 schreef Z het volgende:
'I Bet You Look Good On the Dancefloor' is een ok nummer, clipje is ook leuk, maar ik verwacht niet al te veel van de heren eigenlijk. Zoals ze zelf al zeggen; 'Don't believe the hype'.
Price of Gas, keeps on rising, nothing comes for free.
pi_33387797
Ai, mag ik jullie heren wijzen op, bijvoorbeeld, het geweldige nummer A Certain Romance?
http://www.mardy-bum.com/(...)ce_Live_-_Lamacq.mp3

pi_33391849
Heb kaarten voor de arctic monkeys de 27ste.. vorige keer was het nog veel sneller uitverkocht (stond toen vol met engelse die speciaal over kwamen).

Album is inmiddels ook al uitgelekt ... ongeacht dat het een hype is ... dat album is een heerlijk 'I don't care what you think' album. En ze hebben al 3 hits in Engeland .. maargoed is natuurlijk wel hype-land nummer 1.
  zondag 25 december 2005 @ 12:56:10 #6
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_33392443
quote:
Op zondag 18 december 2005 03:04 schreef savelkoul het volgende:
http://www.mardy-bum.com/index.php?page=music

Muziek van de Arctic Monkeys. Vooral het concert in Manchester (In the city) is supervet! Hele zaal die meezingt, terwijl er nog niks van een album ofzo uit is. Tamelijk bizar.

Fraai artikel over de Arctic Monkeys is hier te vinden
http://enjoyment.independ(...)es/article333387.ece
Verkozen tot band van het jaar door The Indepent.


Ik ben om, live zijn ze vet!

[ Bericht 79% gewijzigd door J.A.N.A. op 26-12-2005 21:30:55 (100% change!) ]
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_33393739
Leuk nummer, grappige clip.. Zin om de cd van hun te luisteren, maar zal het voorlopig maar even moeten doen met die fragmenten op die site. Klinkt lekker..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_33399438
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:25 schreef Cow81 het volgende:
Heb kaarten voor de arctic monkeys de 27ste.. vorige keer was het nog veel sneller uitverkocht (stond toen vol met engelse die speciaal over kwamen).
Was dat niet een paar dagen voor dat Oasis concert in HMH?
quote:
Album is inmiddels ook al uitgelekt ... ongeacht dat het een hype is ... dat album is een heerlijk 'I don't care what you think' album. En ze hebben al 3 hits in Engeland .. maargoed is natuurlijk wel hype-land nummer 1.
Flink gehypt op internet ook. Klinkt lekker, alleen jammer dat al die nrtjes max 3min duren.
pi_33409477
quote:
Was dat niet een paar dagen voor dat Oasis concert in HMH?
Was 1 november in Paradiso.

Tegenwoordig is alles overhyped. Neem coldplay (eerste album was super, daarna alleen maar minder geworden). Voorlopig is dit nieuwe album van the Arctic Monkeys mijn auto muziek van de maand

En live gaat het volledig los ... en dan komt het goed uit dat de nummers maar zo kort zijn, want een concert van meer dan een uur is een gevaar voor de gezondheid!
  maandag 26 december 2005 @ 14:24:51 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33414198
Gek genoeg vond ik "I bet you look good on the dancefloor" helemaal niks speciaals, dan vond ik andere singles als "Fake Tales of San Francisco" en "When the Sun goes down" toch wel leuker. Album heb ik verder nog niet gehoord, trouwens.
En we hadden een paar weken terug al wel een Arctic Monkeys topic, maar daarin werd vooral om vergelijkbare artiesten gevraagd geloof ik.

edit: deze dus.
bands als Arctic monkeys & Baby shambles

[ Bericht 14% gewijzigd door Grobbel op 26-12-2005 14:33:18 ]
pi_33421674
Al kaarten voor het concert eind februari in Brussel. Ben wel eens benieuwd naar het gehele album, vind het wel goed klinken
  maandag 26 december 2005 @ 21:26:40 #12
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33422535
kon het al een hele poos geleden, toen zei een vriend al dat dit een hype werd! Wel vet trouwens!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_33422558
Ik ken ze al een tijd, maar ik vind ze puik.

Dat rijmt niet.
  maandag 26 december 2005 @ 22:36:39 #14
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33424494
godver, krijg dus net te horen dat ze in de melkweg spelen.. sold out.. kut kut kut..

Iemand kaarten?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_33434088
quote:
Op zondag 25 december 2005 20:06 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Was dat niet een paar dagen voor dat Oasis concert in HMH?
[..]

Flink gehypt op internet ook. Klinkt lekker, alleen jammer dat al die nrtjes max 3min duren.
3 minuten is net perfect voor een radio hitje, dan draaien ze op 3fm ook weer eens iets leuks.
pi_33437867
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:36 schreef Prep2Fight het volgende:
godver, krijg dus net te horen dat ze in de melkweg spelen.. sold out.. kut kut kut..

Iemand kaarten?
Ik heb twee kaarten over, maar ik wacht nog even tot ze wat meer waard worden

Of misschien twee goeie vriendinnen de avond van hun leven bezorgen
pi_33438748
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:40 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Ik heb twee kaarten over, maar ik wacht nog even tot ze wat meer waard worden

Of misschien twee goeie vriendinnen de avond van hun leven bezorgen
ga jij eens dood
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_33438816
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Venugopalan het volgende:

[..]

3 minuten is net perfect voor een radio hitje, dan draaien ze op 3fm ook weer eens iets leuks.
idd, maar niet voor op je mp3speler als het hele 'album' binnen een half uur is afgelopen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:16:16 #19
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33438982
Een echt goede plaat zet je daarna nog een keer op.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:37:06 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33439695
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:36 schreef Prep2Fight het volgende:
godver, krijg dus net te horen dat ze in de melkweg spelen.. sold out.. kut kut kut..
Dat was binnen een paar dagen al uitverkocht geloof ik, volgens mij zit de Melkweg straks bomvol met Britten.
pi_33441769
Ah, nu al dé hype voor 2006. Mijden dus, als de pest.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:44:09 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33443373
Met een beetje geluk is de hype al opgebrand voor de CD officieel is uitgebracht.
pi_33445044
Niks hype! Gewoon retegoede muziek!
pi_33445560
Een hype doet in mijn ogen niets af aan de muziek, het wordt alleen wat minder interessant voor de 'echte muziekliefliefhebbers' die houden van obscure bandjes die niet de hype krijgen die ze verdienen.
pi_33445911
het schijnt trouwens dat ze in sheffield op moesten treden, en dat een kaartje iets van 8 pond kostte. het concert was binnen no time uitverkocht, en kaartjes werden verhandeld op straat voor honderden pounds !
skallemapattes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')