abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 december 2002 @ 11:50:49 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_7219520
Na een paar keer genoemd te zijn in wat andere topics wordt het hoog tijd voor hun eigen.

Ikara colt, britse band, heeft 1 van de beste cd's van 2002 gemaakt met Chat & business. Muziekstijl past enigzins in de huidige hype van oa. Strokes, Hives, Von bondies, D4 (met overal 'The' voor). Ikara colt komt uit Londen en bestaat uit 3 mannen en 1 vrouw

v.l.n.r.: gitaar, bas, zang, drum

Gister heb ik ze voor de 2e keer live gezien, eerste keer was op Pukkelpop en nu in Ekko
Een beschrijving:

Er stonden 2 voorprogramma's in Tivoli. De namen daarvan weet ik niet, de eerste was een beginnend bandje wat een gebrek aan orginaliteit verbloemde door volume. Best leuk, maar weinig meer dan gewoon wat gitaarraggen. Als tweede een wel bijzonder bandje, bestaande uit 2 drummers (!) en 1 zanger/gitarist. Was wel apart, alleen hadden de drummers iets meer aanvullend kunnen drummen in plaat van synchroon. Maar af en toe was het wel een heerlijk kabaal. Wil ik wel meer van horen eigenlijk.
Ikara colt speelde vervolgens een ultrakorte set, maximaal een half uur. Aan de reactie van de crew te zien was dit niet gepland, het duurde erg lang voor het podium opgeruimd ging worden en iedereen dus doorhad dat ze echt niet meer terugkwamen. Vreemd, en jammer, want het was echt supergoed wat ze lieten horen. Maar of ze nou problemen met de zaal hadden? Geen idee. Jammer dus, maar toch wel gaaf die korte tijd dat ze er wel stonden.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 09-12-2002 20:13]

pi_7219824
OP www.3voor12.nl zijn geloof ik 4 sets te beluisteren van Ikara colt. Ik vind het een beetje lijken op Sparta (met veel sonic youth invloeden) maar dat komt vooral door de stem van de zanger denk ik. Ik heb ook wel eens een concert meegemaakt dat de band er na net een 1/2 uur mee stopte, niks geen toegift enzo, raar is dat altijd omdat je niet weet wat er aan de hand is. Maar ja het zijn ook maar mensen en soms hebben ze er gewoon geen zin in....
Aldus.
  maandag 9 december 2002 @ 12:36:35 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7220351
Wel een aardig bandje, ben ik met je eens... Ze doen me erg denken aan een garage-versie van Seafood, en Seafood doet me weer denken aan Sonic Youth en Sebadoh. En indirect haalt Ikara Colt daar ook wel een beetje de mosterd. Geen unieke of vernieuwende sound, wel een kwalitatief goede nieuwe groep erbij.
  maandag 9 december 2002 @ 17:54:44 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_7227881
Seafood en Sparta ken ik beide niet

Maar de connectie met Sonic youth hoor ik niet echt, is toch veel meer recht-toe-recht-aan rock dan SY... leuk is dan wel dat de gitariste onlangs in de Metro wel SY noemde als 1 van de weinige bands die het gelukt is meer dan 5 relevante albums te maken. Dit als reactie op een uitspraak van de zanger, in een oud interview. Die quote ga ik nog even zoeken.

pi_7229306
Sea Food ken ik ook niet. Sparta is zeg maar de doorstart van At the Drive-inn (maar dan wat rustiger). En de link met Sonic Youth is zeg maar de stem en de melodie ofzoiets, kan het niet echt goed uitleggen. Maar ik hoorde vanmiddag een nummer van Ikara Colt wat idd niet aan die omschrijving voldoet... Die concertjes op 3 voor twaalf zijn trouwens erg leuk!
Aldus.
pi_7229692
Wat lachen was jij er gisteren ook bij Ikara Colt in De Ekko

Voorprogramma waren: Voicst en Pfaff

Ikara Colt speelt nooit langer dan 40 minuten. Nogal logisch want de nummers zijn allemaal rond de 3 minuten .... Het was mijn 3e keer dat ik ze live zag ... 1e keer was tijdens London Calling (maart) en 2e keer was ook in De Ekko (mei) .. Ikara Colt zijn geweldig...

Check out mijn Ikara Colt @ Ekko pictures @ www.popscene.nl/IC

Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_7240272
Ik hoorde trouwens dat ze zo kort speelden omdat ze nog naar de VPRO moesten (Club Lek ofzo). Maar dat geldt natuurlijk alleen voor deze keer...
Aldus.
pi_7243306
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 09:40 schreef Z het volgende:
Ik hoorde trouwens dat ze zo kort speelden omdat ze nog naar de VPRO moesten (Club Lek ofzo). Maar dat geldt natuurlijk alleen voor deze keer...
Dat was het optreden in de Melkweg ... toen ik IC in maart en mei live zag speelden ze ook een korte set wat maakt het uit hoe lang een band speelt, als ze het maar goed doen en IC zijn goed
  dinsdag 10 december 2002 @ 13:16:28 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_7243548
Volgens mij speelden ze op Pukkelpop nog langer dan nu
Maar goed, voor de 2e keer gezien en 2 keer was het geweldig. Bovendien was de microfoon van de gitariste nu wat beter afgesteld dan op Pukkelpop toen je haar vrijwel niet hoorde.

'Rudd' blijft wel het lekkerste nummer voor live denk ik

Overigens heb ik je wel gezien, starshine-girl alleen realiseerde ik me dat later pas

pi_7244316
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 13:16 schreef ranja het volgende:

Overigens heb ik je wel gezien, starshine-girl alleen realiseerde ik me dat later pas

oooohhhhh
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:07:28 #11
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7325220
quote:
Op maandag 9 december 2002 18:58 schreef Z het volgende:
Sea Food ken ik ook niet. Sparta is zeg maar de doorstart van At the Drive-inn (maar dan wat rustiger). En de link met Sonic Youth is zeg maar de stem en de melodie ofzoiets, kan het niet echt goed uitleggen. Maar ik hoorde vanmiddag een nummer van Ikara Colt wat idd niet aan die omschrijving voldoet... Die concertjes op 3 voor twaalf zijn trouwens erg leuk!
Er stond in OOR in een artikel over Ikara Colt ook nog een vergelijking naar een andere band met een vergelijkbare sound, waar ik het ook wel mee eens ben... Girls Against Boys.
pi_7326670
Concerto had de CD niet eens in voorraad! Prutsers! Morgen maar weer eens kijken.
Aldus.
  zaterdag 14 december 2002 @ 01:24:04 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_7326838
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Er stond in OOR in een artikel over Ikara Colt ook nog een vergelijking naar een andere band met een vergelijkbare sound, waar ik het ook wel mee eens ben... Girls Against Boys.

GvsB heb ik laatst in Waterfront gezien, m'n broer is er nog al wild van, maar dat vind ik toch een stuk minder. Vergelijking snap ik ook totaal niet.
  zaterdag 14 december 2002 @ 01:42:11 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7327141
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 01:24 schreef ranja het volgende:

[..]

GvsB heb ik laatst in Waterfront gezien, m'n broer is er nog al wild van, maar dat vind ik toch een stuk minder. Vergelijking snap ik ook totaal niet.

Tja, ik weet niet precies hoe anders GvsB live klinkt dan op plaat... Maar goed. Ik vergelijk nu even de CD's, toch beetje vergelijkbare klanken en sfeer, al wil een GvsB nummer nog wel eens aan de overgeproduceerde kant zijn. Ikara Colt vind ik ook sterker in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 14-12-2002 01:44]

zaterdag 14 december 2002 @ 01:43:31 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7327169
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 01:15 schreef Z het volgende:
Concerto had de CD niet eens in voorraad! Prutsers! Morgen maar weer eens kijken.
Een willekeurige Van Leest binnenwandelen en je was 'm waarschijnlijk ook tegen gekomen, overigens...
pi_7329026
Ik heb ze gezien in de Lintfabriek en ze waren bijzonder leuk.Maarreeuh, vergelijkingen trekken met Sparta??? Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt.
pi_7330004
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 10:08 schreef Necromancer het volgende:
Ik heb ze gezien in de Lintfabriek en ze waren bijzonder leuk.Maarreeuh, vergelijkingen trekken met Sparta??? Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt.
Tsja, dat is een beetje moeilijk uitleggen... maar de overeenkomst zit hem er in dat ze zeg maar op de zelfde manier zingen "over de melodie". Dus puur technisch eigenlijk.
Aldus.
pi_8649074
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:50 schreef ranja het volgende:

Er stonden 2 voorprogramma's in Tivoli. De namen daarvan weet ik niet, de eerste was een beginnend bandje wat een gebrek aan orginaliteit verbloemde door volume. Best leuk, maar weinig meer dan gewoon wat gitaarraggen.

Dat was dus waarschijnlijk Voicst. Ik heb ze gisteren gezien in een vrij lege batcave in 013, en ik vond ze echt goed...
ze hebben al in voorprogramma's gestaan van Millionaire, Nada Surf, The Catheters, Mclusky, binnenkort Enon en dus ook Ikara Colt, en dat is allemaal niet voor niets
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_8651856
Het is toch vooral meeliften op de hype van The Strokes, wat Ikara Colt doet. Daar heeft men goed doorheen geprikt, gezien de geringe aandacht buiten de UK. Het wordt tijd dat The Strokes met album 2 al dit soort bandjes op hun plaats zetten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 23 februari 2003 @ 17:16:53 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_8668528
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:43 schreef methodmich het volgende:
Het is toch vooral meeliften op de hype van The Strokes, wat Ikara Colt doet. Daar heeft men goed doorheen geprikt, gezien de geringe aandacht buiten de UK. Het wordt tijd dat The Strokes met album 2 al dit soort bandjes op hun plaats zetten.
Ach, Strokes liften weer mee met Hives en zo kun je wel doorgaan. Ik hoor toch duidelijk verschil tussen Ikara colt en Strokes hoor, IC is wat harder, feller, punkier. Maar dat het in dezelfde stroming valt zal ik niet ontkennen. Maar als het zo gedaan wordt als door IC vind ik dat niet erg... die ook the D4, the Von bondies en in mindere mate Interpol.
pi_8668564
Tuurlijk is meeliften niet erg, maar toch.

Overigens vind ik Interpol echt heel anders dan deze bands, dat steunt meer op Joy Division en een vleugje The Smiths.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 23 februari 2003 @ 17:27:25 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_8668736
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:18 schreef methodmich het volgende:
Tuurlijk is meeliften niet erg, maar toch.

Overigens vind ik Interpol echt heel anders dan deze bands, dat steunt meer op Joy Division en een vleugje The Smiths.

Klopt, maar het is wel een beetje back to basics gitaarrock. Overigens vind ik Interpol duidelijk de minste van deze bands die ik ken... maar dat had ik al in het Interpol topic gezegd.
pi_23072700
op de site van paradiso stond dat ze daar op 4 december zouden spelen. ik wilde er heen gaan maar kan nu niks meer vinden aan informatie. ze staan niet meer op de paradiso site en er staat ook niks op de officiele ikara colt site.

weet iemand hier meer van?
pi_23073038
Volgens mij zouden ze uberhaupt niet in de Paradiso komen, wel 14 december (geloof ik) in de Ekko, samen met Kaito, dat wordt fantastisch dus .
Aldus.
  donderdag 4 november 2004 @ 13:51:02 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_23073173
Oei, dat gaat een aanslag op de oren worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')