abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20469765
Morgen 8 juli staat deze band samen met Telefon Tel Aviv en Tortoise (zie topic) in Paradiso Amsterdam. Vreemde combinatie eigenlijk maar goed. Zijn er meer mensen die TV on the Radio kennen?
  woensdag 7 juli 2004 @ 18:28:28 #2
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_20470194
He Toffe! ik wil ook mee! al moet ik zeker weer bier gaan halen!

by the way die lui schijnen nog al lollig uit te zien

eindelijk weer eens wat kleurlingen in de alto-rock
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 7 juli 2004 @ 18:37:01 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20470407
Jazeker, hebben vorig jaar een fantastische EP uitgebracht genaamd Young Liars, vooral door de in-your-face productie ervan die me bij eerste beluisteringen volledig van m'n stuk bracht. En ze worden wel geschaard onder de indie-rock noemer, maar dan wel met een (gezonde) dosis pseudo-spiritualiteit. En vooral de doo wop-versie van Mr. Grieves (nummer van the Pixies) is wel opvallend van die eerste EP.
Hun debuut-CD die begin dit jaar uitkwam vond ik weer wat minder, trouwens.
  woensdag 7 juli 2004 @ 18:38:09 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20471504
De nummers van de EP bevallen mij eerlijk gezegd ook beter dan die van hun album. Al vind ik Staring at the Sun wel een erg goede single!
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:29:27 #6
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_20471631
yep...vind het een erg goede band en ze doen interresante dingen. Lekker fris en vrij uniek geluid watze ten gehore brengen...kortom ééntje om in de gaten te blijven houden.
= there is a light that never goes out =
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:32:20 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20471698
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De nummers van de EP bevallen mij eerlijk gezegd ook beter dan die van hun album. Al vind ik Staring at the Sun wel een erg goede single!
Maar die is dan ook afkomstig van diezelfde EP, oorspronkelijk.
pi_20471746
TV On The Radio staat in de kleine zaal... om 22:30. En heeft niks te maken met het optreden van Tortoise ... En ik vond hun optreden op Metropolis niet leuk overigens ...
Aldus.
pi_20472060
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:34 schreef Z het volgende:
TV On The Radio staat in de kleine zaal... om 22:30. En heeft niks te maken met het optreden van Tortoise ... En ik vond hun optreden op Metropolis niet leuk overigens ...
Dat verklaart een hoop trouwens. Maakt niks uit eigenlijk, heb kaarten voor beiden als ik het goed begrepen heb.
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:50:30 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20472109
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop trouwens. Maakt niks uit eigenlijk, heb kaarten voor beiden als ik het goed begrepen heb.
Volgens mij klopt dat wel, inderdaad; ik geloof niet dat Paradiso tussen de acts door de zalen leegveegt.
pi_20472162
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat zou zonde van je geld zijn. meestal kan je, als je beneden geweest bent, probleemloos naar boven lopen!
Aldus.
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:58:13 #12
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20472314
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 18:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
He Toffe! ik wil ook mee! al moet ik zeker weer bier gaan halen!

by the way die lui schijnen nog al lollig uit te zien

[afbeelding]

eindelijk weer eens wat kleurlingen in de alto-rock
Vertel mij eens wat er alto-rock aan TV on the Radio is?
  donderdag 8 juli 2004 @ 15:49:02 #13
pi_20491385
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:58 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Vertel mij eens wat er alto-rock aan TV on the Radio is?
oK wijsneus (in limburg ook wel 'wieksnaas' genoemd). Ik had die band van één nummer gehoord (single op kinkfm, waar anders?)en dat klonk weldegelijk als een in rockvorm gegoten song. De andere nummers zijn dan weer meer doowap, en wat al niet, deze band is niet in een genre te stouwen, maar het zal me niet verbazen als dat in de alternatieve rock rihcting is, zoals bij allmusic
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 14 juli 2004 @ 16:02:01 #14
pi_20621121
Ik heb de band donderdaag gezien en ik moet zegge het rockte de pan uit. dus wel degelijk alt-rock
[/quote]
  woensdag 14 juli 2004 @ 22:34:03 #15
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_20629245
Ik heb album een paar geluisterd maar vind er weinig aan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:31:08 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34478933
Een tijdje terug heeft TV on the Radio trouwens, naar aanleiding van de politieke wanprestatie rondom de Katrina-ramp, een vrij te downloaden nummer gereleased, genaamd "Dry Drunk Emperor". Wellicht een leuk tussendoortje voor TV on the Radio-liefhebbers, als je 'm toentertijd hebt misgelopen.

http://www.tgrec.com/media/3544.mp3
quote:
"we ( tvotr ) were back in the studio thinking and feeling again and made this song for all our everybody... in the absence of a true leader we must not forget that we are still together.... hearts are sick ... minds must change ... it is our hope that this song inspires, comforts, fosters courage,and reminds us... this darkness cannot last if we work together. let us help each other... heal each other .... look after one another ... the human heart is our new capitol.... this song is for you.... us.....we....them... it is free. pass it on.

TO THOSE AFFECTED BY HURRICANE KATRINA : NEW YORK CITY'S HEART IS WITH YOU... STAY STRONG ! WE LOVE YOU . -tvotr"

Lyrics:

baby boy
dieing under hot desert sun,
watch your colours run.

did you believe the lie they told you,
that christ would lead the way
and in a matter of days
hand us victory?

did you buy the bull they sold you,
that the bullets and the bombs
and all the strong arms
would bring home security?

all eyes upon
dry drunk emperor
gold cross jock skull and bones
mocking smile,
he's been
standing naked for a while!
get him gone, get him gone, get him gone!!
and bring all the thieves to trial.

end their promise
end their dream
watch it turn to steam
rising to the nose of some cross legged god
gog of magog
end times sort of thing.
oh unmentionable disgrace
shield the childrens faces
as all the monied apes
display unimaginably poor taste
in a scramble for mastery.

atta' boy get em with your gun
till mr. mega ton
tells us when we've won
or
what we're gonna leave undone.

all eyes upon
dry drunk emperor
gold cross jock skull and bones
mocking smile,
he's been
naked for a while.
get him gone, get him gone, get him gone!!!
and bring all his thieves to trial.

what if all the fathers and the sons
went marching with their guns
drawn on washington.
that would seal the deal,
show if it was real,
this supposed freedom.

what if all the bleeding hearts
took it on themselves
to make a brand new start.
organs pumpin on their sleeves,
paint murals on the white house
feed the leaders L.S.D
grab your fife and drum,
grab yor gold baton
and let's meet on the lawn,
shut down this hypocrisy.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:18:29 #17
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_34482923
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:34 schreef bigshadow het volgende:
Ik heb album een paar geluisterd maar vind er weinig aan.
Ik kom hier op terug, het album is toch wel apart, soms erg aangenaam, maar bovenal zeer oké. Vooral Dreams Kwartjes kunnen soms toch nog vallen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:26:05 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34511093
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:18 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ik kom hier op terug, het album is toch wel apart, soms erg aangenaam, maar bovenal zeer oké. Vooral Dreams Kwartjes kunnen soms toch nog vallen
Bij mij duurde het ook best lang, alhoewel ik in 2004 door hun Young Liars EP wel meteen werd geraakt door de briljantheid ervan.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:00:59 #19
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36861483
Surprise, surprise, Return to Cookie Mountain is al gelekt. Misschien dat ik vanavond een momentje vind om 'm even te beluisteren. Iemand 'm al gehoord?
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:18:03 #20
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36861935
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Surprise, surprise, Return to Cookie Mountain is al gelekt. Misschien dat ik vanavond een momentje vind om 'm even te beluisteren. Iemand 'm al gehoord?
Hm, ik had hem volgens mij gespot maar niet "meegenomen". Het vorige album vond ik soms goed, soms ook niet. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:58:41 #21
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39036474
TV on the Radio New Album Details Revealed

The last time we reported on the status of TV on the Radio's forthcoming album, Return to Cookie Mountain, we had very little confirmed information and lots of questions: Is the version that's floating around online the real thing? Is that really David Bowie singing backup on "Province"? When's the damn thing coming out? And why did they leave Cookie Mountain in the first place?

Well, now we have some answers. Although we still aren't completely sure that the album we've been grooving to since February is the one that's going to appear on record store shelves, or that the Cookie Mountain exit had something to do with a diet, we do know that it is indeed Bowie.

And thanks to the 4AD website, we now know the album's overseas release date (July 3) and tracklist:

01 I Was a Lover
02 Hours
03 Province
04 Playhouses
05 Wolf Like Me
06 A Method
07 Let the Devil In
08 Dirty Whirl
09 Blues from Down Here
10 Tonight
11 Wash the Day Away

Sure looks a lot like the "wildly unconfirmed" one we found floating around online in February.

We also know what the cover is going to look like. Yep, that's a 4AD record all right: (zie onderaan)

TV on the Radio

On July 17, 4AD will release the single for "Wolf Like Me", available in both CD and 7" formats. In addition to "Wolf Like Me", the CD version features "Things You Can Do", while the 7" contains "Snakes and Martyrs".

Interscope Records, who are putting out Cookie Mountain in America, are mum on the details of the album's Stateside release. An August 1 date has been reported by various publications, but according to an Interscope publicist, nothing is confirmed.

TV on the Radio just wrapped up a stint opening for Nine Inch Nails, and they have a few summer gigs lined up, including an Australian mini-tour and a date at the Hollywood Bowl with Massive Attack (TVOTR guest on their new album).

voor de cover van de nieuwe plaat en de bron van het nieuws:
http://www.pitchforkmedia(...)bum_Details_Revealed
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:09:58 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39036916
Ik heb 'm na 2 luisterbeurten eigenlijk niet meer opgezet. Iemand die mij kan overtuigen dat ik dit toch nog eens moet doen?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39037834
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik heb 'm na 2 luisterbeurten eigenlijk niet meer opgezet. Iemand die mij kan overtuigen dat ik dit toch nog eens moet doen?
Hier eigenlijk hetzelfde. Een week of zo redelijk intensief naar geluisterd, maar niet echt een blijvertje...
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:54:13 #24
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39060336
De CD onderging bij mij, na aanschaf in San Fransisco, helaas hetzelfde lot en vergaart nu, overigens op uiterst succesvolle wijze, stof in mijn cd-rek, terwijl ik eigenlijk het toch een van de meer aangename muzikale ontdekkingen vond in die periode. Aan de andere kant wel typisch een album waarvoor je in de stemming moet zijn, eindeloze repeat-sessies zitten er niet echt in.

Benieuwd wat ze met de opvolger gedaan hebben.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 14:50:36 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39177661
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Nog niet beluisterd, maar de vorige had bij mij vele luisterbeurten nodig eer ik 'm echt kon waarderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')