abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7749604
Nog meer mensen hier die het kennen of het album hebben? Heb er een paar mp3's van en het klinkt heel erg goed, binnenkort het album helemaal kopen.

Woven Hand is een sideproject van de 16 Horsepower frontman David Eugene Edwards en is in maart 2002 uitgebracht.

De cover:

http://www.16horsepower.com/wovenhand.html

maandag 6 januari 2003 @ 23:15:33 #2
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7749890
het nummer de Good Hand=briljant!! perfect meeslepend.De rest van de mp3ies die ik kon krijge vond ik minder.
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  maandag 6 januari 2003 @ 23:28:14 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7750229
Nou heb ik nog niet de hele CD gehoord, slechts een paar nummers tot dusver, maar in hoeverre klinkt Woven Hand nu zoveel anders dan 16 Horsepower? Want ik hoor niet echt veel verschillen, om eerlijk te zijn... Voor zover ik erover kan oordelen, uiteraard. Het stemgeluid van Dave Eugene Edwards is toch wel te karakteristiek daarvoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 06-01-2003 23:31]

pi_7750290
Ik heb geen idee, want 16 Horsepower ken ik nog niet zo eigenlijk...
  dinsdag 7 januari 2003 @ 01:48:02 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_7752875
Kep em een tijd geleden gehaald van AudioGalaxy, vindt het wel hele goeie muziek. Maar ja, ik vind 16HP ook werelds, dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 7 januari 2003 @ 01:50:51 #6
43120 THE_ANGRY_BRIGADE
No gods, no masters.
pi_7752911
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:28 schreef Grobbel het volgende:
Nou heb ik nog niet de hele CD gehoord, slechts een paar nummers tot dusver, maar in hoeverre klinkt Woven Hand nu zoveel anders dan 16 Horsepower? Want ik hoor niet echt veel verschillen, om eerlijk te zijn... Voor zover ik erover kan oordelen, uiteraard. Het stemgeluid van Dave Eugene Edwards is toch wel te karakteristiek daarvoor.
Idd, als 16 Horsepower bevalt is dit ook een aanrader . Verder weinig verschil..
THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
pi_7756295
Woven Hand gaat weer touren. Ook diverse tourdate in Nederland.

Jan 17 Denver Colorado Larimer Lounge
Feb 07 Deventer Netherlands Burgerweeshuis
Feb 08 Eindhoven Netherlands Effenaar
Feb 09 Brüssels Belgium Ancienne Belgique Club
Feb 10 Nijmegen Netherlands Doornroosje
Feb 11 Gent Belgium Handelsbeurs
Feb 12 Heidelberg Germany Karlstorbahnhof
Feb 14 Geislingen Germany Rätschenmühle
Feb 15 Ebensee Austria Kino
Feb 16 Ljubljana Slovenia Cankarjev Dom
Feb 17 Wien Austria Szene
Feb 18 München Germany Muffathalle Cafe
Feb 19 Aschaffenburg Germany Colos-Saal

Feb 20 Bielefeld Germany Forum
Feb 21 Amsterdam Netherlands Stadsschouwburg
Feb 22 Copenhagen Denmark Loppen
Feb 24 Aarhus Denmark Vox Hall
Feb 25 Malmö Sweden KulturBolaget
Feb 26 Stockholm Sweden Södrateatern
Feb 28 Bergen Norway Kvarteret
Mar 01 Stavanger Norway Folken
Mar 02 Oslo Norway John Dee

Hmmzz....
pi_8182882
Ik heb inmiddels een kaartje voor het Burgerweeshuis op 7 februari.
En dit topic loopt niet echt storm, terwijl mensen toch de kans krijgen een van de meest getormenteerde en getalenteerde singer/songwriters aan het werk te zien.

Maar dat zegt iemand die zelf nog nooit 16HP live heeft gezien.

Hmmzz....
pi_8186650
Ik heb 16 Horsepower een stuk of zes keer nu live gezien en Woven Hand heb ik ook al een keer live gezien (en ga ik op 21 februari ook in de Stadsschouwburg in Amsterdam weer zien) en ze zijn geweldig. 16 Horsepower is de beste live-band die ik ken. Woven Hand is een wat mildere uitvoering van 16 Horsepower. Ik mis bij Woven Hand (vooral live) de opzwepende drums en bas van Jean-Yves Tola en Pascal Humbert erg. Maar desondanks is ook Woven Hand live de moeite waard.
pi_8186916
Dit topic heb ik dus gemist...

Anyway, heel mooie cd en ik geloof dat op 3 februari een nieuwe cd uitkomt met bewerkingen van oude nummers en een aantal nieuwe nummers.
En 21 februari ga ik naar de Stadschouwburg...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_8186991
mijn ckv leraal liet het gister horen..
pi_8188468
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:42 schreef jaspah het volgende:
mijn ckv leraal liet het gister horen..
Kijk, dat zijn de leukere leraren.
pi_8341602
Heeft iemand de nieuwe cd al gekocht? Een vriendin van me wilde hem vandaag gaan kopen, maar de jongen in de platenzaak die zelf een grote 16 HP-fan is waarschuwde haar dat het een nogal wazige cd is...
pi_8344057
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 22:50 schreef rooierooie het volgende:
Heeft iemand de nieuwe cd al gekocht? Een vriendin van me wilde hem vandaag gaan kopen, maar de jongen in de platenzaak die zelf een grote 16 HP-fan is waarschuwde haar dat het een nogal wazige cd is...
Hij is inderdaad redelijk vaag.
pi_8344139
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 22:50 schreef rooierooie het volgende:
Het zijn een aantal bewerkingen van nummers van de eerste plaat van Woven Hand. Veel meer uitgesponnen en fragmentarischer.
Deze plaat bevat muziek gemaakt voor een dansvoorstelling (hoewel ik er nog niet direct iemand op zie dansen eigenlijk ).
Als je vriendin nog geen cd van Woven Hand heeft kan ze beter de eerste plaat kopen. Als ze die al wel heeft dan zou ik gewoon de cd even luisteren om een oordeel te vellen. Persoonlijk kan ik het wel waarderen. Alleen nummer 4 van de nieuwe cd vind ik iets teveel van het goede (een soundscape van ongeveer 7 minuten).

Ik ben vanavond naar het concert in Deventer geweest. Was indrukwekkend. Ik kreeg wel de kriebels van Edwards. Hij had behoorlijk doorlopen ogen en zat ook constant met zijn ogen te rollen. Tijdens The Good Hand kwam hij ook weer helemaal in zijn rol van manische predikant. Zodra het over God gaat lijkt het alsof hij er nog een extra tandje bij zet. Maar de man is wel een artiest die het gevoel prachtig weet over te brengen.
Ze speelden op bepaalde momenten met lekker veel power waardoor het optreden een mooi evenwicht tussen hard en zacht bevatte.

Hmmzz....
pi_8346846
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 01:15 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik ben vanavond naar het concert in Deventer geweest. Was indrukwekkend. Ik kreeg wel de kriebels van Edwards. Hij had behoorlijk doorlopen ogen en zat ook constant met zijn ogen te rollen. Tijdens The Good Hand kwam hij ook weer helemaal in zijn rol van manische predikant. Zodra het over God gaat lijkt het alsof hij er nog een extra tandje bij zet. Maar de man is wel een artiest die het gevoel prachtig weet over te brengen.
Ze speelden op bepaalde momenten met lekker veel power waardoor het optreden een mooi evenwicht tussen hard en zacht bevatte.
Nog twee weekjes en dan mag Edwards z'n kunsten aan MuadDib vertonen!
pi_8347151
O bedankt voor het verslagje Wepeel2. Die vriendin van mij heeft net als ik alle platen van 16HP en Woven Hand en we hebben ze samen al heel vaak live gezien, ook Woven Hand. Ik was even helemaal vergeten dat ze nu al een optreden in NL hebben gedaan, ik ga ze zelf pas over twee weken in Amsterdam zien. Speelden ze gisteren ook van die lange uitgesponnen versies? Heb je Woven Hand al eens eerder live gezien, was het daarmee vergelijkbaar? Onwillekeurig ga je toch een beetje vergelijken met 16HP en het vorige optreden van Woven Hand dat ik heb gezien vond ik wel érg mellow. Op een gegeven moment ging DEE ook nog wat 16HP-nummers spelen en dat vond ik eigenlijk toch het beste van de avond. Ik kan me trouwens ook niets voorstellen bij dat dans-aspect... Hij schijnt in dit project gerold te zijn via Tom Barman van dEUS.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 12:16:03 #18
10797 nijtram
Bekijkt het van de andere kant
pi_8347616
Ben gister ook naar het concert in Deventer geweest. Was, zo als gewoonlijk, weer erg goed. Wel jammer dat, zo als vorig jaar, er geen cello bij zat.
De nummers waren niet zo uitgesponnen als op 'Blush Music'. Ik had verwacht dat het een vrij ingetogen en rustig concert zou worden, dat was het ook wel, maar ook nog regelmatig wat stevigere stukken er tussen door.
pi_8348599
Klinkt veelbelovend!
pi_8349650
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:32 schreef rooierooie het volgende:Speelden ze gisteren ook van die lange uitgesponnen versies? Heb je Woven Hand al eens eerder live gezien, was het daarmee vergelijkbaar?
Nee. Ik had 16HP of Woven Hand nog nooit live gezien. Dus geen vergelijkingsmateriaal.
Hmmzz....
pi_8640570
Nou, ik kom er net vandaan (stadsschouwburg Amsterdam) en ik vond het echt een geweldig concert! Veel beter dan het optreden van ze in Tilburg 1-2 jaar geleden. En wat leuk om ze eens in de schouwburg te zien spelen, het geluid was heel goed en zelden zo lekker gezeten tijdens een concert.

Wel jammer dat het concert zo kort duurde...

pi_8650885
* MuadDib was er gisteren ook

En ik heb er ook zeer van genoten!!! Het klonk allemaal wat pittiger dan op de albums en Edwards was weer bezeten als vanouds. Hoewel, er kon af en toe zelfs een lachje vanaf.
Ik vond de drummer trouwens ook een eervolle vermelding waard! Die geeft een heel nieuwe dimensie aan het "luchtdrummen"!

pi_22191481
Gut, ik dacht, laat ik eens kijken of er al een topic bestaat over Woven Hand, blijk ik hem grotendeels zelf te hebben volgeluld.

Anyway, er is weer een nieuwe cd van ze uit: Consider the Birds. Heeft iemand hem al? Ik ga straks maar eens even naar Plato. Hij wordt in recensies erg goed gevonden, de beste Woven Hand plaat tot nu toe en een goed alternatief zolang 16 Horsepower nog steeds geen nieuwe plaat heeft uitgebracht. Dus ik ben benieuwd.
pi_22238875
Meer info over de nieuwe CD te vinden bij www.wovenhand.com. Goeie nieuwe CD, past zo in een Middeleeuws sprookje.
pi_26849611
Gisteren weer mogen bewonderen en beluisteren natuurlijk. Het was super. Twee prachtige toegiften van David Eugene Edwards alleen waaronder "Black Soul Choir" van 16horsepower.

Prachtig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')