abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25020469

Ierse band die al bijna 15 jaar bestaat. Inmiddels een heel grote schare fans in Ierland en na diverse worstelingen met platenmaatschappijen, nu langzaam bezig bekend te worden in Europa en de VS. Hebben hun 6e album afgelopen jaar in Ierland en deze maandag in de rest van de wereld uitgebracht en speelden bovendien gister in een Paradiso.

Iemand die ze ook kent? Vooral live zijn ze ontzettend goed!
pi_25021531
Was r gister. Geniaal concert. Sublieme Pixies cover (eigenlijk beter dan The Pixies het speelden vorig jaar)
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_25035753
Wat een boude uitspraak Love Mae King! Wat coverden ze dan?

Ik vind de Frames een buitengewoon typisch Iers bandje, en laat ik daar nou helemaal niet van houden. Wel grappig dat ze na 15 jaar toch nog door lijken te breken.
Aldus.
pi_25038912
Where is my mind.... *snif*
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:37:25 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25057369
Where Is My Mind is al vele jaren op de setlist van The Frames te vinden. Een band die ik live erg goed kan waarderen maar op plaat me nauwelijks kan boeien.
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:48:29 #6
71333 BUG80
Stop making sense
pi_25059166
Klik *hier* voor een interessante documentaire over The Frames. (Kies rechts onder "Video" voor "VG The Frames". Ik raad Realmedia breedband aan).

De nieuwe plaat is zeer goed trouwens.
pi_25214442
Ze staan zelfs zomaar op Pinkpop! Wat op zich wel jammer is, want ik had ze liever op Lowlands gehad, zodat ik ze weer kon zien... Maar jah, toch best cool dat ze nu eindelijk een beetje door te lijken breken
pi_31576077
Voor de liefhebbers: zondag 13 november staan ze in Tivoli. En het zou binnenkort wel eens uitverkocht kunnen raken...

(Ze staan trouwens ook op het Music-in-my-head-festival in Den Haag)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:59:55 #9
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_41104427
Ze stonden op Lowlands, en ik kende ze niet. Maar wat een geweldige muziek, heerlijke sentimentele muziek en toch goed live gebracht.

Wanneer komen ze weer naar Nederland?
pi_41220249
Dinsdag 21 november in de Melkweg, a'dam... Daarna waarschijnlijk in februari/maart nog eens in Nederland
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:13:45 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41289574
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:59 schreef Spec87 het volgende:
Ze stonden op Lowlands, en ik kende ze niet. Maar wat een geweldige muziek, heerlijke sentimentele muziek en toch goed live gebracht.

Wanneer komen ze weer naar Nederland?
helemaal mee eens
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_45939353
Voor de mensen die ze eindelijk eens of wederom een keer willen zien: over 1,5 week doen ze vier optredens in Nederland. De 13e in Groningen (Oosterpoort), de 15e in Amsterdam (Paradiso), de 16e in Eindhoven (Effenaar) en de 17e in Den Haag (Paard van Troje).

Ben er zelf iig in Groningen bij. Heb er zin in!
pi_45944401
Ik ben erbij in Paradiso. Eigenlijk in een opwelling kaarten gekocht toen ik in een platenzaak 'The Cost' hoorde en vervolgens Burn the Maps maar eens ging beluisteren. Na een paar draaibeurten werd het toch wel vrij veel van hetzelfde, maar toen had ik de kaarten al Gelukkig lees ik her en der dat hun concerten altijd ontzettend goed zijn, dus ik heb er wel degelijk nog zin in.
pi_46302137
Ik was erbij, gisteravond in Groningen. Een verslagje van mij is hier te vinden, hieronder de setlist.
quote:
People Get Ready
Seven Day Mile
The Cost
Keepsake
God Bless Mom
Falling Slowly
When Your Mind's Made Up
The Stars Are Underground
Revelate
Finally
A Caution To The Birds
Fake - Ring Of Fire
Underglass
Star Star - Hotel Lounge
---
Colm Violin Solo (dedicated to Mic)
Leave (also dedicated to Mic)
Sad Songs
Fitzcaraldo
---
Pavement Tune
Devil Town (a capella while Rob replaces broken string)
Song For Someone
New Partner
Don't think twice, it's all right.
pi_46309521
Kijk eens aan, alle nummers die ik graag eens live zou horen staan ertussen. Hopelijk zijn ze een beetje conservatief en herhalen in Paradiso grotendeels deze playlist
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:14:49 #16
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_46309568
Pavement Tune live
pi_46315396
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:13 schreef thaleia het volgende:
Kijk eens aan, alle nummers die ik graag eens live zou horen staan ertussen. Hopelijk zijn ze een beetje conservatief en herhalen in Paradiso grotendeels deze playlist
De setlist in Brussel twee dagen eerder zag er totaal anders uit. Maar een gedeelte van de toegift bij ons bestond ook uit verzoekjes, te weten Song for Someone en Fitzcarraldo.
pi_46327905
Ghe, grappig om de setlist die ik gepost had op het Frames-forum hier gecopy-paste te zien worden

Maar het was weer gaaf dinsdag! Nu vanmiddag maar eens richting Paradiso vertrekken, ik hoop nu toch eindelijk wel op Mighty Sword en wat andere dingen van For The Birds. Ben benieuwd in ieder geval.
pi_46359122
Ik vond het erg goed! Inderdaad live beter dan op de plaat zeg, op cd wordt het soms wel wat gezemel. Live zijn ook de zemelnummers veel krachtiger.

Setlist was nagenoeg gelijk aan die in Groningen, en daarom rekende ik op het eind ook op Song for Someone, maar het mocht niet zo zijn. Jammer. Hoogtepunten vond ik Leave en Keepsake, maar Keepsake is sowieso wel m'n favoriete Framesnummer dus dat kon bijna niet mis.
pi_46359147
Song for Someone werd in Groningen ook door iemand uit 't publiek aangevraagd, wie weet was dat het verschil. Heb wel een setlist van gisteravond gezien, begreep dat New Partner ook niet gespeeld is?
pi_46376135
Ik was dinsdag in Groningen en ik vond het hartstikke gaaf! We hadden niet heel veel verwachtingen maar het was echt té gaaf! Heb gelijk ook een CD besteld!

*is helemaal Frames-fan nu*
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:44:15 #22
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_46398710
Vanavond naar Den Haag! Ik hoop dat de setlist ongeveer hetzelfde zal zijn als in Groningen, revelate en song for someone wil ik toch wel graag live horen
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
pi_46405784
Hier een recensie van het optreden in Paradiso.

Ik ben sinds het optreden ook helemaal om. Op CD is het allemaal wel mooi, maar niet hemelbestormend goed. Live was het dat zeer zeker wel
  zondag 18 februari 2007 @ 12:58:53 #24
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_46422131
Live was het zeer zeker goed inderdaad, ook gister. Maar de sfeer was echt kut. Er werd een glas naar de frames gegooid, waarop de zanger de gooier aansprak. Op zich heel goed maar daarna gooide hij z'n waterflesje naar de glasgooier. Dat was echt zo onnodig, en de sfeer was toen heel gespannen. Ze speelden toen een heel rustig, mooi nummer dus dat rijmde niet helemaal meer met elkaar.

Later begon de zanger het publiek ook nog af te zeiken: "if you don't shut up the evening won't be magical. If you keep talking we can all go home and you can get your money back ".

Hij was waarschijnlijk een beetje chagrijnig ofzo.. maar dit vond ik echt jammer. Ik had me leuker voorgesteld. Gelukkig speelden ze song for someone en revelate, dat vond ik wel tof
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
pi_46426227
Hmmmja, Glen Hansard heeft de stem en de mimiek om heel oprecht over te komen maar als iemand eerst pissjacherijnig is en dan vervolgens zo'n menslievend gevoelig liedje gaat zingen kunnen zelfs die stem en mimiek dat niet meer compenseren

Lijkt me ook wel lastig trouwens, als je in een schijthumeur bent en je speelt nu eenmaal in een band met dit repertoire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')