de nieuwe radiohead lekkere gelaagde indie-rock, verschillende nummers op de plaat die mij soms eens deden denken aan de Trail of Dead, maar soms ook helemaal niet.
ze hebben ondertussen een Juno award gewonnen voor beste alternatieve album, en krijgen overal (bij gewaardeerde critici) lovende kritieken, en geheel terecht
ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.
quote:Duurt inderdaad nog een paar maanden voor de CD wereldwijd wordt gereleased; volgens Pitchfork hebben ze vorige week pas een contract getekend met een major label daarvoor.
Op maandag 16 juni 2003 15:24 schreef MadScientist het volgende:
almost crimes, kc accidental (dit is overigens de naam van een andere band), stars and sons, looks just like the sun vind ik goede nummers (representatief).ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.
Trail of Dead vind ik een best goede vergelijking, met name qua sfeer en spanningsbouw af en toe, maar dan toch allemaal net weer iets anders - soms met iets tegendraadsere noise, meer instrumentale soundscapes, en ook iets gevarieerder en veelzijdiger qua stijl. Maar erg goed album inderdaad.
Overigens vind ik dat de CD wel wat indommelt tegen het einde van de CD, en het aandachtspunt een beetje bij het eerste deel komt te liggen... Waarschijnlijk omdat het tweede deel veel minder extreem gevarieerd is en veel rustiger is van aard dan het eerste - het contrast is gewoon net iets te groot om goed te werken (het Cocoon Crash-effect, zeg maar ). Waar bijvoorbeeld Lover's Spit en I'm still your Fag op zichzelf wel mooie nummers zijn, doen ze als "blokje" een beetje vermoeiend aan, zo dicht tegen het einde van de plaat; hadden ze van mij of wel iets beter kunnen verspreiden over het album.
Maar goed, da's meer een persoonlijke mening.
Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.
quote:De officiële wereldwijde release was afgelopen maandag, en afgezien van het feit dat het artwork er beter op geworden is, ziet het er niet naar uit dat er iets van bonustracks of speciale features zijn toegevoegd. Wat prima is, wat mij betreft.
Op zaterdag 19 juli 2003 00:27 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.
Uiteraard! Bran Van 3000quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:51 schreef schaap001 het volgende:
Dankzij dit topic heb ik er weer een lekkere plaat bijthanks! Zat het te lezen allemaal en besloot het eens te checken!
[afbeelding]
Het doet me af en toe ook een beetje aan Bran Van 3000 denken: die maakten ook van die gevarieerde, broeierige platen. Kent iemand dat bandje nog trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |