abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11142744
ik las op PitchForkMedia een zeer enthousiast artikeltje over deze Canadese band, en in mijn nieuwsgierigheid om iets nieuws te ontdekken heb ik hun album (You Forgot It In People) eens gedownload.
Geen spijt van gehad

de nieuwe radiohead lekkere gelaagde indie-rock, verschillende nummers op de plaat die mij soms eens deden denken aan de Trail of Dead, maar soms ook helemaal niet.

ze hebben ondertussen een Juno award gewonnen voor beste alternatieve album, en krijgen overal (bij gewaardeerde critici) lovende kritieken, en geheel terecht

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 16 juni 2003 @ 15:02:41 #2
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11143428
Zit het qua sfeer wel in de richting van de Trail of Dead? En is de plaat hier in NL al uit? Als Trail of Dead liefhebber denk ik: ff langs de platenboer morgen!
yankee charlie dinges
  maandag 16 juni 2003 @ 15:18:01 #3
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_11143866
Kun je misschien 1 a 2 nummers aanraden die ik zou moeten downloaden om een beetje een beeld bij deze band te krijgen??
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_11144051
almost crimes, kc accidental (dit is overigens de naam van een andere band), stars and sons, looks just like the sun vind ik goede nummers (representatief).

ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  maandag 16 juni 2003 @ 15:38:51 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_11144496
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:24 schreef MadScientist het volgende:
almost crimes, kc accidental (dit is overigens de naam van een andere band), stars and sons, looks just like the sun vind ik goede nummers (representatief).

ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.

Duurt inderdaad nog een paar maanden voor de CD wereldwijd wordt gereleased; volgens Pitchfork hebben ze vorige week pas een contract getekend met een major label daarvoor.

Trail of Dead vind ik een best goede vergelijking, met name qua sfeer en spanningsbouw af en toe, maar dan toch allemaal net weer iets anders - soms met iets tegendraadsere noise, meer instrumentale soundscapes, en ook iets gevarieerder en veelzijdiger qua stijl. Maar erg goed album inderdaad.

maandag 16 juni 2003 @ 15:40:56 #6
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_11144562
Ik ben verliefd.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  maandag 16 juni 2003 @ 15:46:23 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_11144722
De videoclip voor Stars and Sons is trouwens via de site van hun label te bekijken; ook kun je daar stukken van het album horen in real audio-formaat.

Beluister fragmenten van het album
bekijk de videoclip.

pi_11195691
ik heb zo eens wat van hun debuut geluisterd (You Forgot It In People is hun 2e album), dat heeft veel meer zo'n space rock achtige sound, denk american analog set, explosions in the sky ook wel (al is dat al wat climactischer)
pi_11462838
Leuke band ja! Ben ook via de Pitchfork erop gekomen.
Wel apart hoe verschillend alle nummers op het album zijn.
Die vergelijking met Trail of Dead zie ik alleen niet helemaal.
pi_11871014
Dat mis ik ook een beetje. Geweldige plaat is het wel, ben blij dattie toch nog gereleased gaat worden wereldwijd. hoef ik 'm niet meer helemaal uit canada of de vs te laten komen. zijn die grote platenmaatschappijen toch nog ergens goed voor
park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
  zaterdag 19 juli 2003 @ 00:27:58 #11
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_11871468
Nou ja, zoals ik al zei is het vooral qua sfeer bij bepaalde nummers dat die vergelijking met Trail of Dead wel standhoudt; maar BSS is natuurlijk een stuk breder en gevarieerder qua opzet en sound dan AYWKUBTTOD (wat overigens niet vreemd is aangezien de band uit 10 man bestond ten tijde van de opnames, als ik me niet vergis). Maar eigenlijk zijn er maar weinig nummers op het album die echt op elkaar lijken... En desondanks grotendeels van een akelig hoge kwaliteit zijn. In een betere wereld zou je er zo 7 zeer overtuigende top 10-singles vanaf kunnen halen, wat mij betreft.

Overigens vind ik dat de CD wel wat indommelt tegen het einde van de CD, en het aandachtspunt een beetje bij het eerste deel komt te liggen... Waarschijnlijk omdat het tweede deel veel minder extreem gevarieerd is en veel rustiger is van aard dan het eerste - het contrast is gewoon net iets te groot om goed te werken (het Cocoon Crash-effect, zeg maar ). Waar bijvoorbeeld Lover's Spit en I'm still your Fag op zichzelf wel mooie nummers zijn, doen ze als "blokje" een beetje vermoeiend aan, zo dicht tegen het einde van de plaat; hadden ze van mij of wel iets beter kunnen verspreiden over het album.
Maar goed, da's meer een persoonlijke mening.

Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.

woensdag 10 september 2003 @ 20:13:39 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13078478
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 00:27 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.
De officiële wereldwijde release was afgelopen maandag, en afgezien van het feit dat het artwork er beter op geworden is, ziet het er niet naar uit dat er iets van bonustracks of speciale features zijn toegevoegd. Wat prima is, wat mij betreft.
pi_13082324
ik weet niet waarom iedereen die oude voorkant zo lelijk vindt eigenlijk, maar goed het gaat voornamelijk om de inhoud en die is in orde
pi_13354354
The american analog set vind ik nou niet echt een goede vergelijking. Ik vind de AAS maar een beetje eentonig, Broken Social Scene is veel afwisselender, en wat een goede CD die 'You Forgot It in People'. The Thermals kunnen de kast in, ik ga deze nu helemaal grijs draaien!
Aldus.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:54:13 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38880430
Ze staan dit jaar op Lowlands.

En de clip van het briljante nummer 7/4 (Shoreline) is hier te bekijken:
http://www.brokentelephone.ca/videos/wm/bss-74shoreline_high.wmv
pi_38882084
Ik ga ze wel bekijken op LL, dat wordt dan de 5e keer dat ik ze zie. Prima live band, staan ook altijd met minimaal 12 man op het podium, wat de muziek zeker ten goede komt.
Aldus.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:51:37 #17
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_38911936
Dankzij dit topic heb ik er weer een lekkere plaat bij thanks! Zat het te lezen allemaal en besloot het eens te checken!

Het doet me af en toe ook een beetje aan Bran Van 3000 denken: die maakten ook van die gevarieerde, broeierige platen. Kent iemand dat bandje nog trouwens?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:59:22 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38912092
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:51 schreef schaap001 het volgende:
Dankzij dit topic heb ik er weer een lekkere plaat bij thanks! Zat het te lezen allemaal en besloot het eens te checken!

[afbeelding]

Het doet me af en toe ook een beetje aan Bran Van 3000 denken: die maakten ook van die gevarieerde, broeierige platen. Kent iemand dat bandje nog trouwens?
Uiteraard! Bran Van 3000

En gefeliciteerd met je bekering. De vorige CD You Forgot It In People is ook zeker de moeite waard.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:18:47 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41029868
Ze waren erg goed op dreef op Lowlands gisteren. Jammer van het weer buiten en het wat tamme publiek (die of voor de regen kwamen schuilen, of al klaarzaten voor the Kooks die daarna speelden), maar met de set was zeker niks mis. Nog anderen die het optreden hebben bijgewoond?
pi_41034161
Ja, ik vond het geluid niet zo goed maar voor de rest weer een uitstekend optreden. Elke keer weer vind ik ze leuk eigenlijk. Ze spelen ook elke keer weer Cause=Time, een van mijn favoriete nummers.
Aldus.
pi_41034524
* was present
geluid was idd niet zo geweldig, maar heerlijk optreden.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:57:49 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41034541
Stars and Sons was het enige nummer waar ik door de geluidsbrij pas na een paar minuten door had om welke track het ging, maar voor de rest heb ik niks te klagen gehad over het geluid bij BSS. Maar goed, ik stond ook redelijk ver van voren, dat zal ook wel meespelen bij de geluidskwaliteit.
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:03:26 #23
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_41039894
Erg goed optreden inderdaad. Veel van m'n 'favoriete nummers' kwamen voorbij en dat het geluid niet zo goed schijnt te zijn is me niet opgevallen... Alleen de viool was totaal niet te horen bij één nummer, weet even niet meer welke. Ze ging er in ieder geval niet echt vrolijk van kijken
pi_43658649
Via similar artists op last.fm maar eens gaan zoeken naar albums van deze band; You Forgot It In People en Broken Social Scene gevonden; straks eens luisteren. Ben benieuwd!
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:39:17 #25
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43672975
Maar even een tvp voor deze geweldige band.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')