abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 18:07:04 #1
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16822072
Een van de meest toonaangevende en invloedrijke (Nederlandse) bands ooit verdient een topic... Melodie, dynamiek, live fenomenaal en een inspiratiebron voor veel crossover-acts...

1990 Mental Floss for the Globe
1991 Life 'n Perspective of a Genuine Crossover
1994 Persona Non Grata
1999 Planet Ultra
2000 Artantica

Persoonlijk vind ik Mental Floss nog steeds onovertroffen, maar ook Life 'n Perspective en Artantica (allen met DNA) zijn topalbums! Jammer dat de UDS dood is....

1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 2 februari 2004 @ 18:12:53 #2
46511 Linz
held der helden
pi_16822277
Hadden ze een junkie xl - saturday teenage kick achtige stijl?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16822359
eerste 2 albums waren echt sterk.. FastLane, Brainstorm on the UDS, no kid en routine.. echt stoer, live zijn ze nog beter/harder..
pi_16822381
niet echt.

Geweldige band inderdaad, zeker voor een nederlandse band. Mijn vrouw, die amerikaanse is dacht dat ze uit New York kwamen de eerste keer dat ze UDS hoorde. Niet dus

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_16822429
Welke cd was dat waar de voorkant een plaatje opstond van 4 puzzelstukken in rood/blauw/groen/geel?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_16822444
Voor dit soort bands is het predicaat "on-nederlands goed" uitgevonden, al moet ik bekennen dat ik er zelf niet zoveel meer naar luister, tegenwoordig. Maar inderdaad: goede band, goede muzikanten. Op naar de reunie in 2020.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16822553
Rude Boy die eerder in Junkie XL zat maakte destijds ook deel uit van Urban Dance Squad.
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
wie het kleine niet eert is ambitieus
  maandag 2 februari 2004 @ 18:27:47 #8
46511 Linz
held der helden
pi_16822729
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Rude Boy die eerder in Junkie XL zat maakte destijds ook deel uit van Urban Dance Squad.
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
ja, klopt, zij waren er ook bij betrokken, ik weet alleen niet precies hoe en wat. Heb veel goeie verhalen over UDS gelezen.

Ga denk ik maar wat albums van hun halen.

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16822905
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:17 schreef vosss het volgende:
Welke cd was dat waar de voorkant een plaatje opstond van 4 puzzelstukken in rood/blauw/groen/geel?
dat is life'n perspective of a genuine crossover.

Deze band was echt wel goed. Heel veel mensen dachten dat het niet uit nederland kwam. Rudeboy is ook wel een persoonlijkheid op zich. Maar zulke muziek wordt eigenlijk niet meer gemaakt.

pi_16840789
Temporarily expendable vind ik een waanzinnig goed nummer, verder ken ik eigenlijk weinig van ze
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_16842108
UBS is zeker een van de betere bands in de wereld. Zijn idd een grote inspiratiebron geweest voor andere bands als Rage Against The Machine bijv. Maar ook zo bekend dat ze ook in verscheidene films opgetreden hebben, iig 1, maar volgens mij in meerdere. Dankzij bands als dit stelt ons land nog wat voor in de muziekwereld.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_16842181
mental floss, 'cause your head is full of shit.

dagelijks toepassen

't had net zo goed andersom kunnen zijn
pi_16842320
ik heb de Live CD van het concenrt in Belgrado in 96 (Beograd - Live '96),
er waren toen al enorme spanningen en na het UDS-concert gingen veel mensen de straat op om tegen de regering te protesteren (niet vanwege de UDS, er waren al langere tijd studentenoptochten, maar na het UDS concenrt kwamen gelijk tienduizend de straat op), UDS sloot af met een eigen uitvoering van 'Helter Skelter'.

Een erg goed concert, qua geluidskwaliteit wel erg matig, maar de spanning dampt ervanaf, het gezwets van Rude Boy tegen het publik irriteert niet eens zo erg (weet-je-wel, weet-je-wel).
Voornamelijk harde nummers, en zelfs de wat melodieuzere word in een snoeihard tempo gespeelt: 'Brainstorm on the UDS', 'Everyday Blitzkrieg', 'Say a little Prayer for my Demo'

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:06:38 #14
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_16843898
Toen ik ze voor het eerst live zag op poppark in Rotterdam, 1990, werd ik helemaal omver geblazen. Ze stonden toen op een programma samen met bands als Fishbone en Living Colour. Ik heb ze in '96 of '97 nog een keer gezien in Nighttown, maar dat gedoe met dat oorlogspakkie en zo vond ik maar zo zo...(en het feit dat we 3 (!) uur lang moesten wachten voor de heren eindelijk een keer begonnen... Viel wel op dat de zaal het meest uit zijn dak ging bij de oude nummers (mental floss en genuine crossover) mijn persoonlijke favouriet blijft Mr E-Z Way. Topband
Nou doe je het weer!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:25:25 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16861383
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Volgens mij heeft Holkenborg geen enkele relatie met UDS buiten het feit dat Rudeboy 2 albums met JXL heeft gemaakt....
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:57:49 #16
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_16862475
Holkenburg deed idd niets in UDS.

Ik durf mezelf redelijk fan van UDS te noemen, heb alle cd's en vind ze nog steeds de een van de meest onderschatte NL-band. Persoonlijk vind ik Life 'n perspectives of a genuine crossover en Artantica hun beste albums.

"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:13:59 #17
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16867100
Wat heb ik genoten van deze band in de jaren '90. Ik heb ze 3 keer live gezien, het mooiste optreden was in de Pacific (bestaat niet meer) in Antwerpen. Ze hadden net ' Persona Non Grata uit', wat ik nog steeds hun beste album vind als het gaat om sound, evenwichtigheid van een album en lekkere funky rocksongs met rap. Een brok energie!

Eind jaren '80 luisterde ik naar allerlei stijlen muziek. Soul,rock,reggae,disco, hip-hop,singer-songwriter,etc.., maar op een gegeven moment ontstond er een verlangen om te luisteren naar muziek die meerdere stijlen wist te combineren. Zulke bands bestonden nog niet of ik kende ze nog niet goed. Ik kende de platen van Funkadelic/Parliament nog niet en het verlangen was groot om eens kennis te maken met dat soort muziek.

En ineens die gozer met die hoge hoed...
Ik had hem al eens wat vaker gezien voor interviews op de VPRO,vroeg me altijd af wat ie nou deed. Totdat ik hem zag in een amateur-videoclip voor een "A Deeper Shade Of Soul". Wat was dat? Vreemde sound, maar heb toen vrij snel andere nummers van ze gehoord op VPRO-radio en de CD "Mental Floss For The Globe" te leen gekregen en ik ging overstag. Mijn wens werd ingewilligd leek wel. Een band die hip-hop, metal,rock,blues, psychedelica,funk tot een zeer verteerbare brei wist te mixen. Man, wat een tijd!

Heb Rudeboy 2 keer gesproken: één keer op die avond in de Pacific, een kort gesprekje, tja wat moest ik zeggen tegen één van mijn helden. En een keer op Schiphol toen die terugkwam uit Japan samen met Tom Holkenburg.Ze hadden daar opgetreden in de Junkie XL-bezetting. Fotootje gemaakt, zoals de vorige keer ook weer een kort,maar vriendelijk gesprek met Rudeboy.

Ik vind jammergenoeg League of XO Gentlemen niet al te best. Misschien is mijn smaak veranderd, of zijn het niet mijn songs. Ben er nog niet uit op dat punt.

...........Urban Dance Squad Logo................The Urban Dance Squad tijdens live-sessie zonder DNA....

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 04-02-2004 02:01]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16879996
Waar zijn de tijden gebleven, he? Was het niet ooit op Werchter dat Rude Boy eraan te pas moest komen om het optreden van de Red hot chilly peppers nog enigzins dragelijk te maken?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:15:01 #19
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16968692
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:18 schreef kriele het volgende:
Waar zijn de tijden gebleven, he? Was het niet ooit op Werchter dat Rude Boy eraan te pas moest komen om het optreden van de Red hot chilly peppers nog enigzins dragelijk te maken?
Wat is het verhaal hierachter?
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  maandag 15 november 2004 @ 01:06:12 #20
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23320825
er is ooit iets niet goed gegaan in een interview in OOR, fijne weet ik niet...

ben wel eens naar een concert van de UDS geweest.. waar geen hond was... het was echt droeffig... zo weinig mensen die er waren.. DNA was net terug bij de UDS, dus ik wil wel eens weten of ze weer kickte.. en sure dat was het geval, alleen dat er zo weinig mensen was de domper op de avond, ben toen maar naar de bar gelopen om een biertje te halen voor de jongens van de UDS.

UDS RIP, hier ligt nederlands beste band ever
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  maandag 15 november 2004 @ 11:18:23 #21
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_23324866
Good Grief!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 november 2004 @ 11:47:34 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23325359
Hoorde laatst League of XO gentlemen (inmiddels alweer exit geloof ik..) weer... zo slecht is het echt niet, maar 't kan natuurlijk niet tippen aan...
pi_23327009
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:15 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Wat is het verhaal hierachter?
In die tijd wilde the RHCP nog weleens een optreden verknallen. Misschien door excessief drugsgebruik? Nou, toen werden ze dus uitgefloten door het publiek en toen is Rude boy erbij gehaald om het publiek in een wat betere stemming te krijgen.
Maar misschien kan iemand dit beamen die er destijds bij is geweest?
  maandag 15 november 2004 @ 13:24:37 #24
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23327146
iemand in het bezit van de video (en dit wil delen)

http://www.xs4all.nl/~trm/uds/videos/mental.htm
Klaar?
Ik niet!
pi_23329420
UDS heb al hun CD's, + een promo van een optreden in Hollywood
Vind Life 'n perspectives, Persona non grata en Artantica hun beste cd's. Jammer dat ik ze nooit live heb kunnen zien.
mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')