1990 Mental Floss for the Globe
1991 Life 'n Perspective of a Genuine Crossover
1994 Persona Non Grata
1999 Planet Ultra
2000 Artantica
Persoonlijk vind ik Mental Floss nog steeds onovertroffen, maar ook Life 'n Perspective en Artantica (allen met DNA) zijn topalbums! Jammer dat de UDS dood is....
Geweldige band inderdaad, zeker voor een nederlandse band. Mijn vrouw, die amerikaanse is dacht dat ze uit New York kwamen de eerste keer dat ze UDS hoorde. Niet dus
quote:ja, klopt, zij waren er ook bij betrokken, ik weet alleen niet precies hoe en wat. Heb veel goeie verhalen over UDS gelezen.
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Rude Boy die eerder in Junkie XL zat maakte destijds ook deel uit van Urban Dance Squad.
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
Ga denk ik maar wat albums van hun halen.
quote:dat is life'n perspective of a genuine crossover.
Op maandag 2 februari 2004 18:17 schreef vosss het volgende:
Welke cd was dat waar de voorkant een plaatje opstond van 4 puzzelstukken in rood/blauw/groen/geel?
Deze band was echt wel goed. Heel veel mensen dachten dat het niet uit nederland kwam. Rudeboy is ook wel een persoonlijkheid op zich. Maar zulke muziek wordt eigenlijk niet meer gemaakt.
dagelijks toepassen
Een erg goed concert, qua geluidskwaliteit wel erg matig, maar de spanning dampt ervanaf, het gezwets van Rude Boy tegen het publik irriteert niet eens zo erg (weet-je-wel, weet-je-wel).
Voornamelijk harde nummers, en zelfs de wat melodieuzere word in een snoeihard tempo gespeelt: 'Brainstorm on the UDS', 'Everyday Blitzkrieg', 'Say a little Prayer for my Demo'
quote:Volgens mij heeft Holkenborg geen enkele relatie met UDS buiten het feit dat Rudeboy 2 albums met JXL heeft gemaakt....
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
Ik durf mezelf redelijk fan van UDS te noemen, heb alle cd's en vind ze nog steeds de een van de meest onderschatte NL-band. Persoonlijk vind ik Life 'n perspectives of a genuine crossover en Artantica hun beste albums.
Eind jaren '80 luisterde ik naar allerlei stijlen muziek. Soul,rock,reggae,disco, hip-hop,singer-songwriter,etc.., maar op een gegeven moment ontstond er een verlangen om te luisteren naar muziek die meerdere stijlen wist te combineren. Zulke bands bestonden nog niet of ik kende ze nog niet goed. Ik kende de platen van Funkadelic/Parliament nog niet en het verlangen was groot om eens kennis te maken met dat soort muziek.
En ineens die gozer met die hoge hoed...
Ik had hem al eens wat vaker gezien voor interviews op de VPRO,vroeg me altijd af wat ie nou deed. Totdat ik hem zag in een amateur-videoclip voor een "A Deeper Shade Of Soul". Wat was dat? Vreemde sound, maar heb toen vrij snel andere nummers van ze gehoord op VPRO-radio en de CD "Mental Floss For The Globe" te leen gekregen en ik ging overstag. Mijn wens werd ingewilligd leek wel. Een band die hip-hop, metal,rock,blues, psychedelica,funk tot een zeer verteerbare brei wist te mixen. Man, wat een tijd!
Heb Rudeboy 2 keer gesproken: één keer op die avond in de Pacific, een kort gesprekje, tja wat moest ik zeggen tegen één van mijn helden. En een keer op Schiphol toen die terugkwam uit Japan samen met Tom Holkenburg.Ze hadden daar opgetreden in de Junkie XL-bezetting. Fotootje gemaakt, zoals de vorige keer ook weer een kort,maar vriendelijk gesprek met Rudeboy.
Ik vind jammergenoeg League of XO Gentlemen niet al te best. Misschien is mijn smaak veranderd, of zijn het niet mijn songs. Ben er nog niet uit op dat punt.
...........Urban Dance Squad Logo................The Urban Dance Squad tijdens live-sessie zonder DNA....
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 04-02-2004 02:01]
quote:Wat is het verhaal hierachter?
Op woensdag 4 februari 2004 14:18 schreef kriele het volgende:
Waar zijn de tijden gebleven, he? Was het niet ooit op Werchter dat Rude Boy eraan te pas moest komen om het optreden van de Red hot chilly peppers nog enigzins dragelijk te maken?
In die tijd wilde the RHCP nog weleens een optreden verknallen. Misschien door excessief drugsgebruik? Nou, toen werden ze dus uitgefloten door het publiek en toen is Rude boy erbij gehaald om het publiek in een wat betere stemming te krijgen.quote:Op zaterdag 7 februari 2004 13:15 schreef SKMbeat het volgende:
[..]
Wat is het verhaal hierachter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |