abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 13:08:27 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_30255717
Amadou & Mariam feat. manu Chao - Senegal Fast Food =
Van hun CD "Dimanche a Bamako". Geproduceert door Manuel Chao. De man is speciaal voor dit Afrikaanse duo uit de coffeeshop komen rollen. Hij zingt, speelde en schreef ook mee aan deze CD.

Heeft iemand hier al de CD gehoort?
Zo niet zijn op deze site wel samples

Background info over het zingende echtpaar Amadou et Mariam (voluit Amadou Bagayoko & Mariam Doumbia). Ze zijn allebei blind. Ze maken al 30 jaar muziek, die het vooral in west Afrika goed eed, maar pas recentelijk zijn ze internationaal doorgebroken.

Platenhoesje:

[ Bericht 6% gewijzigd door Karzeuler op 04-09-2005 13:14:03 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 4 september 2005 @ 16:04:52 #2
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_30260149
The Box draait 'm nu ook
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_30260594
Grappig, zal hem eens luisteren.

Overigens heeft Manu Chao vorig jaar (of dit jaar?weet het niet helemaal zeker) in Frankrijk nog een boek + cd uitgebracht (Siberie m'etait contée). Helemaal franstalig. Op die cd staan weer flink wat leuke nummers, hoewel er iets te veel nummers opstaan.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 4 september 2005 @ 16:38:41 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30261135
ze stonden ook op Lowlands, was wel okay. Veel gejam (ze zijn behoorlijk Westers voor een Afrikaanse band), en madam Mariam doet eigenlijk niet zo heel veel behalve af en toe een regeltje tussendoor zingen.
pi_64493813
Na drie jaar en drie maanden mág dit topic omhoog. Nieuwe cd Welcome to Mali is geniaal, briljant en fantastisch. Naar mijn bescheiden mening de beste van Amadou & Mariam totnutoe. De spam van vandaag rust 'm in mijn recensie van deze cd, maar het is voornamelijk een aanrader. Ik wil deze mensen graag eens live zien, hopelijk deze zomer op een festival!
pi_64754797
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:40 schreef Stofje het volgende:
Na drie jaar en drie maanden mág dit topic omhoog. Nieuwe cd Welcome to Mali is geniaal, briljant en fantastisch. Naar mijn bescheiden mening de beste van Amadou & Mariam totnutoe. De spam van vandaag rust 'm in mijn recensie van deze cd, maar het is voornamelijk een aanrader. Ik wil deze mensen graag eens live zien, hopelijk deze zomer op een festival!
Welcome to Mali is inderdaad een erg lekkere plaat
Overigens spelen ze op 24 maart in de Paradiso!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_64756783
Erg fijne plaat ja.
I HATE MUSIC
pi_64765853
Ik ga m'n best doen om er in Paradiso bij te zijn, absoluut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')