abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8819751
Ik merkte dat er nog helemaal geen topic over hem was? Vind ik wel apart, vet goed nummer uitgebracht! Namelijk, Bohemian like you.

Ik vind het een super gaaf nummer, wat vinden jullie er van! En weet iemand toevallig nog een een ander goed nummer van hen?

Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_8819782
Get Off vin ik ook wel geinig
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 2 maart 2003 @ 21:04:14 #3
22259 Fogerty
slapende account
pi_8819811
Ik vind vooral de titel "not if you were the last junkie on earth" leuk
Hieperdepiep hoera!
  zondag 2 maart 2003 @ 21:06:27 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8819857
Sowieso zou je iig de laatste twee albums moeten beluisteren daar staan gewoon nogveelmeer leuke nummers op en live kunnen ze ook erg leuk zijn (Parkpop 2002) of gigantisch tegenvallen (Lowlands 2002) (laatste is overgens van horen zeggen, want ik was er zelf niet bij, dus val me niet aan als je het geweldig vond )
pi_8819871
dat nummer is toch al meer dan een half jaar uit
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 2 maart 2003 @ 21:07:44 #6
47817 Mulnix
Doet u maar
pi_8819887
"Bohemian like you" maakte dat ik hun cd "Thirteen tales .." wel moest hebben. Na dit staaltje impulsiviteit moest ik tot mijn spijt erkennen dat veel van de overige nummers op dit album toch wel een stukje minder zijn.
Het citeren: ongeneeslijke kwaal voor al wie meer geheugen heeft dan verstand.
  zondag 2 maart 2003 @ 21:11:17 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8819994
quote:
Op zondag 2 maart 2003 21:07 schreef okkie-man het volgende:
dat nummer is toch al meer dan een half jaar uit
Al meer dan twee jaar om wat excacter te zijn. Maar dat neemt niet weg dat het geen gesprekstof kan zijn.

Het is overgens wel een duidelijk voorbeeld van hoe een mes aan twee kanten snijdt, Vodafone heeft verschikkelijk profijt gehad van de reclamemuziek van The Dandy's en de band werd plotseling weer in en gewild op ieder festival.

zondag 2 maart 2003 @ 21:13:43 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8820043
quote:
Op zondag 2 maart 2003 21:11 schreef Vork het volgende:

[..]

Al meer dan twee jaar om wat excacter te zijn.

Ergens uitgekomen in Juni 2000, geloof ik...
Ik word overigens niet warm noch koud van de Dandy Warhols. Valt een beetje in de "wel aardig" categorie, maar ik zou er niet zo gauw een CD van aanschaffen...

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-03-2003 21:15]

zondag 2 maart 2003 @ 21:15:43 #9
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_8820097
ik heb ze met parkpop gezien en gehoord.....en ik vond ze goed
imagination is more important than knowledge
  zondag 2 maart 2003 @ 21:17:58 #10
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_8820143
Geweldige band, geweldige gasten
Heb ze een stuk of drie keer live mogen aanschouwen, en heb alle platen in huis:

• Dandy's Rule OK
  • Come Down
  • 13 Tales from Urban Bohemia
  • Live altijd een beetje een verrassing, maar ehmmm 2001 Paradiso was een geweeeeeeldige show, flink trippy, doodgewoon openen met een stuk of wat best wel lange nummers
    Ben ze vorig jaar nog tegengekomen in een shopje in onze hoofdstad, na het Paradiso concert dat jaar... was erg gezellig

yankee charlie dinges
      zondag 2 maart 2003 @ 22:20:28 #11
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_8822226
    quote:
    Op zondag 2 maart 2003 21:17 schreef hyperfuzz het volgende:
  • Dandy's Rule OK
  • Come Down
  • 13 Tales from Urban Bohemia

• Vooral de eerste vind ik erg goed, lange numers met veel geluidsmuren opgetrokken door gitaar en keyboard... verreweg het minst toegankelijke album van de 3 maar voor liefhebbers van shoegazers zeker gewaardeerd. Op de 2e is de stijl meer indie geworden, meer normaal met zowaar 2 engelse hitjes, Not if you were the last junkie on earth en Everyday should be a holiday. Die zijn qua stijl ook erg vergelijkbaar met Bohemian like you, in tegenstelling tot de rest van het 3e album eigenlijk...
    Iedereen die 'Bohemian' dus goed vind zou ik het 2e album eerder aanraden dan het 3e.
    pi_8822460
    quote:
    Op zondag 2 maart 2003 22:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Iedereen die 'Bohemian' dus goed vind zou ik het 2e album eerder aanraden dan het 3e.

Alleen al vanwege het irritant onweerstaanbare 'last junkie' de moeite waard
      zondag 2 maart 2003 @ 22:32:06 #13
    29041 hyperfuzz
    foxtrot hotel
    pi_8822587
    Hmm van de 2e plaat kies ik Boys Better en Be-in
    yankee charlie dinges
      zondag 2 maart 2003 @ 22:32:42 #14
    36923 Wodan
    Hond van de donder.
    pi_8822600
    Ik heb eigenlijk alleen het nummer Godless dat op de Lowlands cd 2002 staat, maar dat vind ik wel ok, dus een van de cd's zal er ook ooit nog weleens komen.
    pi_8823924
    Dandy's zijn inderdaad heeel OK . Ik heb hun 2 laatste cd's. Vond Rule OK wat minder, maar die andere 2 zijn supercool. Lekker relaxte nummers en wat vrolijk spul ertussendoor. Whohohooo!
    pi_8844703
    ja Dandy Warhols zijn gaaf ja. lekker relaxed.
    Heb alleen 13 Tales..., moet de andere album nog maar eens zoeken..
    pi_8844960
    quote:
    Op zondag 2 maart 2003 21:15 schreef akkien het volgende:
    ik heb ze met parkpop gezien en gehoord.....en ik vond ze goed
    Zo is dat,
    en daarom was het ook zo verschrikkelijk dat de helft van de mensen na het gezellige vodafone liedje, dat overigens voornamelijk op een nummer vd specials ('little bitch' geloof ik) gebaseerd is, de helft vd mensen weg ging. Ik heb genoten vd geweldige versie van ...Holiday dat ze speelden

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Arjan op 04-03-2003 21:55]

'alcohol, the cause of and solution to all of life's problems'
    pi_8864632
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 22:48 schreef Hertog_Arjan het volgende:

[..]

het gezellige vodafone liedje, dat overigens voornamelijk op een nummer vd specials ('little bitch' geloof ik)

Nou je het zegt, die 2 rifjes lijken inderdaad erg op elkaar. nog nooit opgevallen.
    wat grappig
    pi_8864640
    quote:
    Op zondag 2 maart 2003 21:04 schreef Fogerty het volgende:
    Ik vind vooral de titel "not if you were the last junkie on earth" leuk
    die is stoer ja
    Whatever..
    "Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
      dinsdag 4 maart 2003 @ 20:49:30 #20
    9155 Scylla
    Ggggrunge.
    pi_8868359
    Dandy Warhols best goed ja Vind 13 tales errug goede ceedee, en dat concert op Lowlands was echt boven verwachting geweldig. Zooo trippie, strak, goede show. Heeft iemand trouwens ook die geniale flessenopener op de versterker gezien daar? Super echt
    pi_8877158
    op www.dandywarhols.com kun je trouwens nog wat mp3's downloaden van de band. Zitten ook nog wel grappig dingetjes tussen, vooral Head en One vond ik erg leuk.

Oh ja, en blijkbaar komen de Dandy Warhols ook op Pinkpop dit jaar, volgens de tourdata op de site.

[Dit bericht is gewijzigd door Man_in_a_Shed op 05-03-2003 09:31]

pi_8946292
    Onder wat voor stijl valt hun muziek eigenlijk volgens hunzelf? Of is dit niet echt te zeggen?
    Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
    pi_8946699
    * AudreyHepburn vond ze dan weer wat meevallen op Parkpop.

Maar dat lag er ook aan dat ik in een pishumeur was omdat ik dankzij een "vriendin" de hele dag op één plek was blijven staan in de hoop dat zij me kon vinden, wat ze niet deed, en ze me 5 min. na het einde van de Dandy Warhols opeens wel vond. . Toen was ik tamelijk pissed off.

Verder heb ik een zwak voor vrouwelijke niet-zingende bandleden, en Zia McCabe is lief. .

It's my party and I'll cry if I want to.
    pi_8950855
    Live moet je inderdaad maar afwachten hoe helder Courtney en kornuiten zijn.

Legendarisch is toch wel mevrouw Zia McCabe, die altijd zo stoned als een garnaal is en er ook echt uit ziet als zo'n hippie.

Apart collectief. In het boekje van hun 2e plaat bedanken ze de platenmaatschappij voor "het geloof dat ze zo goed zijn als ze zeggen te zijn".

ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    pi_8953485
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2003 11:23 schreef methodmich het volgende:

Legendarisch is toch wel mevrouw Zia McCabe, die altijd zo stoned als een garnaal is en er ook echt uit ziet als zo'n hippie.

in t programmaboekje van werchter 2 jaar geleden stond vermeld dat zia vaak zo kort is dat ze t leuk vind om dr borsten aan t publiek te tonen. zelf heb ik dit de 4 keer dat ik ze gezien heb nooit meegemaakt...
    'alcohol, the cause of and solution to all of life's problems'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')