abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17448011

Ligt het nou aan mij of is er nog geen topic over?

Mensen bekend met deze indiepop/rockformatie uit de staat Washington? Ik zal eens wat op een rijtje zetten

1999: Something About Airplanes

2000: We Have the Facts and We're Voting Yes

2000: Forbidden Love [EP]

2001: The Photo Album

2003: Transatlanticism

Officiële website

....en ik ga morgen naar de Ekko om ze te bekijken
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17448165
Zijn toch ex-members van Taking Back Sunday?

Lama, dat is Straylight Run

[ Bericht 31% gewijzigd door BillyTalent op 01-03-2004 19:45:27 (Foutje) ]
God's gonna set this world on fire, one of these days....
pi_17448236
Transatlanticism hoorde bij de 50 beste platen van 2003. Zeer aardig bandje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 maart 2004 @ 19:50:43 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448312
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:47 schreef methodmich het volgende:
Transatlanticism hoorde bij de 50 beste platen van 2003. Zeer aardig bandje.
Mja, bij de 50 beste misschien wel, maar het was voor DCFC een behoorlijk ondermaatse plaat...
Maarre, er is wel degelijk een DCFC-topic gaande, maar het gebrek aan een fatsoenlijke search speelt parten bij het terugvinden ervan.
pi_17448320
Trouwens, een zijproject van zanger Ben Gibbard is te vinden onder de naam The Postal Service, wat ook hele mooi muziek is (persoonlijk vind ik het zelfs beter)
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17448345
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:50 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mja, bij de 50 beste misschien wel, maar het was voor DCFC een behoorlijk ondermaatse plaat...
Maarre, er is wel degelijk een DCFC-topic gaande, maar het gebrek aan een fatsoenlijke search speelt parten bij het terugvinden ervan.
Tsja, in de alto-search kon ik niks vinden iig.....
  maandag 1 maart 2004 @ 19:54:20 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448389
En er is tevens een verhoogde kans dat ze besproken worden in de Indie-reeks die FOK! rijk is; ik denk dat zowel the Postal Service als DCFC al wel eens ter sprake is gekomen in deel 1 ervan.

The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)

maandag 1 maart 2004 @ 20:02:47 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448568
En je vergeet in je overzicht meerdere releases trouwens, waaronder de interessante Stability EP. Een EP die overigens door veel fans en critici niet echt is begrepen, gezien het feit dat DCFC ietwat experimenteler bezig is qua songstructuren, en volgens sommigen daarbij wat doorslaat - zo kent 20th century towers een onderliggende Einsturzende Neubauten-achtige sober opgebouwde spanning, met één van de subtielste vocale keerpunten die ik ooit heb gehoord binnen het indiepopgenre; en is Stability een prachtig nummer, dat alleen wel 12 minuten lang doorkabbelt (en "kabbelt" mag je best letterlijk nemen). De Bjork-cover die er verder opstaat is wel aardig, maar voegt niet echt veel toe. Maar vooral door 20th Century Towers de moeite van het aanschaffen waard.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 10:23:15 #9
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_17457769
Shit ik kan vanavond niet
pi_17459366
Postal Service is leeeuuk! Ookal heb ik maar een paar nummers.. Moet hier ook maar es wat van downloaden
pi_17463460
Death cab for cutie is leuk ja, ik heb ze paar weken geleden live gezien. Ze begonnen geniaal maar gingen naar n half uur n beetje vervelende liedjes spelen en toen ze daarna iets jam achtigs gingen doen trok ik t niet meer... Postal service vind ik leuker (als je van postal service houdt, probeer dan ook eens Her Space Holidays).
pi_17465632
Ik ga maar eens op pad Ik zal er vanavond wel wat over zeggen
pi_17473108
Ok Seborik, de search had ik dus nog niet ontdekt, maar inderdaad, beetje loos als Death Cab nog geen eigen topic zou hebben. Had ik dus moeten weten. Maar vanavond in Ekko waren ze dus erg overtuigend!
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_17473758
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 00:23 schreef Billie29 het volgende:
Ok Seborik, de search had ik dus nog niet ontdekt, maar inderdaad, beetje loos als Death Cab nog geen eigen topic zou hebben. Had ik dus moeten weten. Maar vanavond in Ekko waren ze dus erg overtuigend!

Volgens mij was het de bedoeling dat we mee moesten zingen met hun versie van "Girls Just Wanna Have Fun" van Cyndi Lauper....maar ik kende de tekst niet, en ik denk ook weinigen van de aanwezigen

Vooral Tiny Vessels en The Sound Of Settling vond ik mooi

Waarom vinden ze Sammy Hagar van Van Halen zo interessant en het is niemand duidelijk hoe die uit de band is, gewoon geheim. Ik vond het wel leuk dat ze het nummer One Way To Rock zo voor gek zetten

En het voorprogramma zoog flink
pi_17473835
ik vond het voorprogramma eigenlijk wel leuk.....

Erg goede set, ik miste alleen Styrofoam Plates.. En over Sammy Hagar, ach ja, dat zal iets Amerikaans zijn... misschien dachten ze dat dat in Nederland aanslaat vanwege de Nederlansde achtergrond van Van Halen...

Al met al toch wel een heel erg sterk concert
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_17476386
Ken eigenlijk alleen echt Transatlanticism, maar die heeft me nu wel geinspireerd om wat meer te gaan luisteren. Tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door labello op 03-03-2004 10:07:08 (stupid mistake) ]
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_17476439
Ik ga ze vanavond zin in de Paradiso

heb begint wel pas op het achterlijke tijdstip van 22:45...
Aldus.
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:06:48 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17483910
Kep 'm ook maar meegenomen van de bieb (the photo album). Het klinkt best aardig
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_17488822
zo, dat rockte dus best wel...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:04:17 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17490747
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:54 schreef labello het volgende:
Ken eigenlijk alleen echt Transatlanticism, maar die heeft me nu wel geinspireerd om wat meer te gaan luisteren. Tips?
Zo een beetje elk album van DCFC is beter, maar ik denk dat je dan het beste met The Photo Album kunt beginnen.
pi_17491451
Ga vanmiddag waarschijnlijk langs de Plato, dus dan gaan we die eens even luisteren... Thanks!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:38:06 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17492091
Wie is er naar de paradiso geweest gister?
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:47:44 #23
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17492271
Ik heb ze gisteravond gezien in de Kleine Zaal van Paradiso.

Leuk optreden maar bepaald geen originele sound. De gelijkenis met Fountains of Wayne en ook wel de Posies was echt enorm.

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom die meisjes vooraan gedurende het hele optreden met hun digicameraatjes bezig zijn geweest? Het maakte een nogal sneue indruk;wat moet je in godsnaam met al die foto's van de bandleden?

De bakvisjes waren zo druk bezig met het staren naar hun schermpjes dat ik me afvraag of ze sowieso iets van het concert hebben meegekregen!?
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_17492382
ik was er in utreg... was iets te rustig voor mij.. verder wel lache
....Walking on the streets at night and fear nothing....
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:04:22 #25
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17492534
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:47 schreef Noayla_ het volgende:
Ik heb ze gisteravond gezien in de Kleine Zaal van Paradiso.

Leuk optreden maar bepaald geen originele sound. De gelijkenis met Fountains of Wayne en ook wel de Posies was echt enorm.

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom die meisjes vooraan gedurende het hele optreden met hun digicameraatjes bezig zijn geweest? Het maakte een nogal sneue indruk;wat moet je in godsnaam met al die foto's van de bandleden?

De bakvisjes waren zo druk bezig met het staren naar hun schermpjes dat ik me afvraag of ze sowieso iets van het concert hebben meegekregen!?
Ik was er al bang voor... de kleine zaal is echt te beroerd voor woorden, het is gewoon te klein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')