abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5361022
Tsja... de ironie druipt van die topic titel af

Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die Nada Surf kennen (al zal iedereen hun nummer 'popular' nog wel kennen), maar goed, dan zakt dit topic vanzelf wel naar de bodem van de fok!-muziek-topic-archieven...

En dan nu het grote nieuws! Nada Surf komt naar Nederland

de data:
1 oktober Melkweg (Amsterdam), 2 oktober Effenaar (Eindhoven), 3 oktober Vera (Groningen).
Ook schijnen ze 4 september al langs te komen in een radio show van de VPRO.

Dit alles uiteraard vanwege de release van het nieuwe album Let Go dat als het goed is 17 september gaat uitkomen in Europa...

Ikzelf ga waarschijnlijk naar de show in de Effenaar, omdat dat het dichtst bij Tilburg is, al ga ik misschien ook nog naar de Melkweg. Zijn er nog meer fokkers die ze gaan zien?

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 13-08-2002 17:13]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5361430
popular klonk idd wel goed, maar heb eigenlijk nagelaten verder wat van deze band te zoeken en beluisteren... zal het eens proberen als ik wat tegenkom

ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??

dinsdag 13 augustus 2002 @ 07:33:18 #3
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_5361437
Een vriend van mij had de CD waar popular ook op stond, was wel leuk, maar over het geheel genomen een vrij nietszeggende CD.

Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven )

Things to meat, people to do, places to kill.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 07:51:08 #4
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_5361457
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:18 schreef Pushit het volgende:
ps. melkweg = amsterdam, maar effenaar en vera??
Effenaar is Eindhoven natuurlijk!
Gebakken ei met peperkoek!
pi_5361541
Ik ga niet naar ze toe, maar ik vind het liedje treehouse en the manoeuvres goed ! ze zijn het best acoustisch...

Veel plezier !

pi_5361638
Popular is een beresterk nummer, maar ook ik heb nooit de moeite genomen om meer muziek van deze band aan een luisterbeurt te onderwerpen.

Ik zal vanavond eens wat meer nummers gaan dow eehhhh kopen

pi_5364124
Ik denk niet dat ik ga. Heb nooit zoveel gehad met Nada Surf. Ik heb hun eerste cd wel, maar die vind ik niet zo geweldig. Staan een paar leuke liedjes op maar daarvoor ga ik niet helemaal naar Amsterdam.
Ik zou het zelf leuker vinden als Fountains of Wayne weer een keer zou gaan touren.
Hmmzz....
pi_5364170
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 07:33 schreef Penance het volgende:
Een vriend van mij had de CD waar popular ook op stond, was wel leuk, maar over het geheel genomen een vrij nietszeggende CD.

Maar ik wist niet dat ze nog steeds bestonden.
(En dat er nog genoeg fans waren om concerten voor te geven )

Ze maken niet echt vernieuwende muziek, maar op één of andere manier spreekt het me heel erg aan. Het eerste album (High/Low) was iets meer grungy en rauwer, maar de opvolger The Proximity Effect was al veel meer melodieuzer.

Ze hebben nog best wel een trouwe schare fans hoor
Er is een redelijk drukke MSN community waar ze af en toe ook zelf posten, maar je merkt wel dat ze nooit echt groot zullen worden (zoals Weezer bijvoorbeeld). Maar dat vind ik wel leuk eigenlijk een beetje je eigen bandje hebben die je nog gewoon op een normaal podium kunt zien, ipv tussen 5000 andere mensen in de heineken music grot.

Oh ze hebben ook nog ooit een cover gedaan van Where is my mind van de Pixies, voor die tribute cd, die is ook tof

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_5364195
Popular?

Heerlijk nummer; staat bi mij in mijn mp3 speler ( naja in de auto dan )

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 15:07:15 #10
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_5366080
Nada Surf.. das lang geleden.

Ik heb ze 3 keer live gezien

* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown Rotterdam

Vooral de plaat High / Low vond ik erg goed !

lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!

Heb tijdens Pinkpop nog een tijdje zitten praten met Ira en Matthew .. ( heb nog een snaar van hem gekregen.. mijn hoge E was de avond ervoor gebroken gebroken )

You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_5366694
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 15:07 schreef FooFighters het volgende:
Ik heb ze 3 keer live gezien

* Pinkpop ( 1997 ?? )
* Parkpop ( 1997 ?? )
* Nightown Rotterdam

Vooral de plaat High / Low vond ik erg goed !

lekkere plaatjes als stalemate.. zen brain.. deeper well en vooral "the plan" vindt ik erg goed !!

Ik heb ze helaas nog nooit eerder gezien in de tijd dat ze 'populair' werden (pun intended) was ik nog geen festival-ganger...

The plan heeft idd van die mooie tempo-veranderingen, erg gaaf nummer. ik heb ook nog een kewle live versie van Stalemate die langzaam overgaat in Love Will Tear Us Apart van Joy Division.

pi_5367095
hey vet!! dan ga ik wel naar de melkweg...koewal.

ik vind die 2e cd ook vet, the proximity effect ofzo...beetje vaag maar heel koel

maandag 19 augustus 2002 @ 10:38:07 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5436041
2 oktober in de Effenaar? Hmm, kijken of ik een gaatje kan vrijmaken in m'n agenda...
  maandag 19 augustus 2002 @ 10:50:30 #14
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5436173
Ik ken eigenlijk maar twee nummers, namelijk Popular en de pixies-cover Where is my Mind. Maar het zijn wel beide hele goede nummer.

Ik geloof dat ik vroeger weleens een aantal andere nummers van ze heb gedownload en dat ik die ook heel goed vond, maar die zijn al weer een tijdje van me HD af (geformateerd )

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_5437142
En ook ik ken alleen maar Populair, die vond ik wel leuk..
pi_5477949
Oei Nada Surf (sweet sweet memory's) mijn 1ste concert!!! op Pinkpop 97 (helaas was dit ook meteen het laatste goede pinkpop jaar nu is het allemaal zo comercieel als de pest!) Nada Surf schopt kont!!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  woensdag 21 augustus 2002 @ 18:56:20 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5478897
Natuurlijk ga ik Nada Surf.
Waarschijnlijk in de Effenaar!

Eindelijk weer een cd, een maand of 3 geleden had ik de moed opgegeven ooit nog iets van Nada Surf te horen... Tot mijn schrik lagen de cd's beide bijna onder op de stapel!
Maar die schade is ingehaald.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5643176
Morgen ga ik naar Club Lek!!!

en mijn kaartje voor de Melkweg is ook al aangeschaft

pi_5643959
Hmmmz, ik vond ze niet zo....

Bij High/Low irriteerde me vooral de altijd prominent aanwezige sissende highhat, vind ik zo spuuglelijk.
als ik het me allemaal goed herinner, hè

Maar veel plezier allemaal in Club Lek (héél hard http://www.fokzine.net in de micro's roepen, een kermend Dinooooooo mag ook ), en in de bouwput die Effenaar heet.

Laat nog eens weten hoe het was, zodat ik me evt. schuldig kan voelen

pi_5671084
Club Lek was erg gaaf hoor! Er was geen kans op een irritante hi-hat, want ze speelden akoestisch!

(Ira, de drummer, zat ook op een soort zwarte kist die hij als trommel gebruikte )

pi_5695278
Nah nog even de link voor de geinteresseerden...

Club Lek opnames, RealAudio

donderdag 12 september 2002 @ 22:05:02 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5775712
Ik heb mijn kaartjes!
2 okt Effenaar
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5799851
* the-amazing-elmo gaat ze waarschijnlijk wel ff checken @ vera
póngase alucinado... beba cemento mojado
pi_5800917
Ik heb de cd high/low indertijd nog GEKOCHT want das was voor het KaZaA en broadband tijdperk. En ik ga hem nu ook opzetten.
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
  woensdag 18 september 2002 @ 12:44:34 #25
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5858299
Nog even ter info voor degenen die 1 oktober naar Nada Surf in Amsterdam gaan; ze treden om 5 uur 's middags ook nog es op in de concerto (cd winkel in de Utrechtsestraat). Misschien kan je de nieuwe plaat dan ook laten signeren ofoz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')