Singer / songwriter Tom van Laere speelt een 12-tal prachtsongs op dit titelloze debuutalbum. Af en toe doet hij je denken aan Neil Young of Bob Dylan, maar ook aan dEUS. Wereldplaat, wat mij betreft de eerste échte uitschieter van 2003.
You can't milk a cow with your hands in your pants...
quote:De naam Admiral Freebee was al lang bekend, maar aangezien deze plaat zijn eerste is en pas een kleine maand uit, inderdaad een nieuwe sensatie ja.
Op vrijdag 18 april 2003 21:39 schreef Herfst het volgende:
"Nieuwe" sensatie?
In het openingsnummer vind ik het erg mooi als na het uitspreken van de woorden 'I need a change' het nummer opeens van piano overgaat naar harde gitaar.
Het openingsnummer is trouwens wel gelijk een aanrader als je Admiral Freebee wilt leren kennen, bevat namelijk zijn rustige en ruige kant.
quote:Sukilove.
Op zaterdag 19 april 2003 16:49 schreef methodmich het volgende:
Idd geen singer/songwriter plaat in de zin van "alles in je eentje doen", maar net als bij Sukilove alles om Pascal Deweze draait, draait hier alles om Tom van Laere.Het openingsnummer is trouwens wel gelijk een aanrader als je Admiral Freebee wilt leren kennen, bevat namelijk zijn rustige en ruige kant.
Ik vind Rags 'n' Run denk ik (voorlopig) het sterkste nummer van de plaat. Heeft ook wel wat Eels invloeden.
Ik kwam er net achter dat op http://flash.to/admiralfreebee/ alle songteksten te vinden zijn.
btw mijn 3000e post op fok
* klein feestje bouwt *
quote:We need the Admiral!
Op zondag 20 april 2003 16:47 schreef methodmich het volgende:
Erg fraaie cd, wat mij betreft toch echt de beste van 2003 tot nog toe.
quote:Prijs slechts ¤ 8,-.
Voorstelling: ADMIRAL FREEBEE & WEALTHY BEGGAR
Datum: do 29 mei 2003
Tijd: 21:00
Zaal: 013/Kleine zaal, Tilburg, TILBURG
ik nu een paar liedjes gehoord
Ever Present is echt heel mooi
maar Rags en Run is echt Prachtig!!
verder vind ik ook Mediterranean heel goed
voor mensen die Admiral niet kennen.... lijkt een beetje op Racoon vs dEUS
quote:Ja, ik ben er ook. Ken de muziek eigenlijk nauwelijks, maar goed: ik hou wel van een verrassing.
Op donderdag 15 mei 2003 11:40 schreef daHaas het volgende:
Vanavond komt de Admiral naar EkkoEn ik ga natuurlijk even kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |