abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1030979
geen reclame maar kent iemand dit ? is het wat, en zo ja, wat is het?
quote:
Tivoli, zaterdag a.s.

LADYTRON
'ABBA op methadon'. Misschien geen vleiende omschrijving van de hitformatie
Ladytron, maar een spankje warheid zit er wel in. Uiterlijk een kwartet
terroristische existentionalisten, muzikaal zwevend tussen plastic electro
en lievige dance. Single Play Girl is alvast niet van de radio te branden,
en cd 604 wordt nu al als een van dé albums van het jaar beschouwd.

LET OP: erna tijdens LOS staan de Fucking Dewaele Brothers.
Met een kaartje voor Ladytron kun je ook naar LOS.
Publiek kan het kaartje van LOS eventueel ook ruilen voor een kaartje van
Ladytron waardoor ze naar beide shows kunnen!!!

wil graag even weten of het de moeite waard is om een uurtje eerder voor vrij te nemen (werk zaterdags als kokkie)

spank you very hard, Ben

donderdag 14 juni 2001 @ 10:53:35 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1030988
Ladytron roelt.

Klinkt als een kruising tussen Air, Daft Punk en jaren 80 synthesizer disco. Erg leuk.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 14 juni 2001 @ 10:54:51 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1030999
Zeker vernoemd naar een oud Roxy Music-nummer? Ken 't verder ook niet, eigenlijk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1031081
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:53 schreef links234 het volgende:
Ladytron roelt.

Klinkt als een kruising tussen Air, Daft Punk en jaren 80 synthesizer disco. Erg leuk.

ok thanx, dat ziet er wel uit als de moeite waard!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:30:35 #5
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1031204
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:54 schreef Zanderrr het volgende:
Zeker vernoemd naar een oud Roxy Music-nummer? Ken 't verder ook niet, eigenlijk.
ja.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1031334
spacaben
zeker gaan, zoals gezegd, Air on disco, erg leuk.

Bij dit soort acts is het wel afwachten of het live de moeite waard is, om nou een uur lang naar 2 dj's te kijken, maar je kunt altijd nog gaan dansen.

Minder swingend, maar ook leuk is:
http://riddleme.com/html/cow.html

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1031725
Playgirl doet me inderdaad denken aan de tijd dat Air nog echt leuke muziek maakte (Moon Safari). Vult mooi het gat op wat Air nu heeft gemaakt met die nèt iets tè experimentele muziek die ze nu maken. Smaakt zeker naar meer. Waarom geen hit???
pi_1031752
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 13:11 schreef postinggirl het volgende:
Waarom geen hit???
Omdat alleen de VPRO het draait. Ik vind het goed. Doet me denken aan Kraftwerk, Human League, Air, Gary Numan, enzovoorts.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 14 juni 2001 @ 14:01:29 #9
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_1032022
Is Playgirl niet een nummer van Ladytron? Zo iets hoorde ik een keer op KinkFM. Het is een beetje hoe Daft Punk nu klinkt inderdaad.
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
pi_1043288
wow... was echt goed!
beetje duf publiek, maar ach..
erg retro die atari/commodore 64 style
erg zweverig (lang leve paddo's)
daarna dewaele bros was ook top
  zondag 28 oktober 2001 @ 15:47:58 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_2023517
Beetje oud topic, maar goed...

Ik heb Ladytron in juni in Rotterdam gezien... heerlijk concert... ik had toen de cd al, die heb ik na die tijd zowat grijs gedraaid (nog steeds mee bezig via tapeje in de auto).
Referenties zijn al genoemd, maar voor de volledigheid: Ultravox, Human league, Visage, Depeche mode (eventueel), Kraftwerk...
Ok live zie je 4 mensen (2 dames en 2 heren) achter een synthesizer staan, verder gebeurt er weinig op het podium maar het is heerlijke muziek.
Vergelijkingen met Air zie ik niet zo, eventueel alleen 'sexy boy' maar verder.....
Echt 1 van de cd's van het jaar!

pi_2024310
Ladytron is cool!
  donderdag 17 oktober 2002 @ 15:11:18 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_6330415
Afgelopen weekend kreeg ik hun 2e cd in m'n brievenbus, 'Light & magic' heet-ie.

Ik vind '604', hun 1e album nog steeds het beste album van 2001, of de nieuwe dat dit jaar lukt betwijfel ik wel...
Maar dat neemt niet weg dat de muziek weer erg goed is. 15 nummers in vrijwel 1 uur, stijl is iets harder, strakker geworden. Wat meer richting Depeche mode en Anne Clark om maar eens wat 80's namen te noemen Door de strakkere beats kan het ook bij house-liefhebbers nog wel in de smaak vallen...

pi_6346909
Playgirl is idd best een leuk nummer
pi_6348320
Ladytron!

Superband

Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_6348495
ik vond die eerste cd super! ik moet de nieuwe nog luisteren, zijn ze op toer met die nieuwe eigenlijk?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6349426
Argh een topique uit 2001

Ladytron roels

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 13:59:05 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_6349441
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 13:58 schreef Thetallguy het volgende:
Argh een topique uit 2001
Nieuwe cd dus dan mag het
pi_6361433
Ladytron is een geweldige band !!!!!
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  vrijdag 4 april 2003 @ 12:28:33 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_9577827
Vanavond in Tivoli, Utrecht.

Aansluitend meer electro van dj's, maar ik moet de laatste trein halen dus na (hopelijk niet tijdens) Ladytron meteen naar het station.

Overall beste user 2022 vrijdag 4 april 2003 @ 18:00:04 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9585313
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 12:58 schreef MadScientist het volgende:
ik vond die eerste cd super! ik moet de nieuwe nog luisteren, zijn ze op toer met die nieuwe eigenlijk?
Hun optreden in Zürich is gekankelt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 4 april 2003 @ 18:01:15 #22
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9585330
Zo onbekend zijn ze niet toch? Of ligt dat aan mij?

"Seventeen" is een briljante track met een coole video.

Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
  vrijdag 4 april 2003 @ 18:25:35 #23
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_9585743
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 13:15 schreef dwerg het volgende:

[..]

Omdat alleen de VPRO het draait.

MTV heeft 'Seventeen' anders ook hélémaal grijs gedraaid. Coole track + video.
¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
  zaterdag 5 april 2003 @ 10:34:08 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_9597327
Zo, dat was me even een concert. Kort, maar krachtig.

Mag ik even beginnen met gewoon:

Ik had ze dus al eerder gezien, dus wat meteen opviel was de verandering van podiumopbouw... niet alleen 2 dames en 2 heren achter de syntheziser maar ook een 'live' drummer en bassist. Dat was het eerste nummer even wennen, maar werkte uiteindelijk toch wel erg goed, met name bij de nummers van het tweede album.
Ze maakten een goede mix van nummers van hun 2 albums, waarbij in het er in de instrumentale nummers af en toe aardig om weg ging... stukje sneller, harder, feller...
Er was ook een totaal onherkenbare versie van Movies, wat wel erg disco geworden was. Maar wel gaaf gedaan, en een teken dat ze niet stil staan in de ontwikkeling.
Enig klein negatief puntje vond ik dat de drum soms de zoemende synth-geluiden wegdrukte, dit met name bij de nummers van het 1e album.
Oja, en als allerlaatste nummer speelden ze een soort rocknummer waar ik echt niks van kon maken. Of het nou een cover was of een experiment of zo...
In elk geval was het redelijk op tijd afgelopen om met flink doorlopen de laatste trein nog te halen.

Erg lastig om een 'tot nu toe' Concert van het jaar te kiezen, deze of Throwing muses....

pi_9598107
En ik was er ook :-) Mijn allereerste Ladytron live ervaring is mij goed bevallen! Meer graag!

En Ranja, mijn foto's zijn redelijk goed gelukt.. je vindt ze op mijn fotolog. Hier alvast 2 van die foto's

Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')