Ik heb deze Spaanse band recentelijk bij mijn vriendin ontdekt, toen haar neef haast schuimbekkend de CD vol genoegen naar binnen gooide. Ik moet zeggen dat ik ze lang niet verkeerd vind klinken. Frappant is dat deze band al 10 jaar bestaat (zij vierden hun jubileum op 4 oktober), maar dat wij tot nu toe weinig zijn geconfronteerd zijn met hun.
Net zo veel bands in Spanje hebben ze een retro jaren '80-klankje. Persoonlijk ben ik van mening dat juist dáárom ze zo heerlijk klinken. Ze spelen betrekkelijk hard, met een fikse distortion. Goed is te horen de invloeden van punk/hardcore van 20 jaar geleden, alsmede in sommige nummers een duidelijke hint van Jimi Hendrix bijvoorbeeld. De zangeres van de band klinkt heerlijk rock n' roll. Ik heb weinig foto's gezien van de band, maar tot nu toe lijkt zij wel het imago toegekend aan Avril Lavigne waar te maken, zonder dat zij de styling van Avril heeft. Ze heeft gewoon veel meer 'spunk'.
Concluderend zou ik willen zeggen dat deze band een aanrader is voor ieder die van stevige rock houdt en ook voor menig Trui Metalhead is deze band prima te pruimen.
Hun website is hier te vinden.
Tja, hoeveel spaanse bands zijn er nou bekend in Nederland?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:00 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat ik nooit van ze gehoord heb. Ik lag echt met verbazing te kijken.
Lang geleden dat een band me zo kon overtuigen.
quote:Hola!
Este mensaje es para avisarte que hoy hemos enviado tu pedido.
Recuerda que en el remitente figurará Zona de Obras y que tardarás de 7 a
10 días en recibir tu pedido.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |