Die zanger is van elastiek...helemaal uit mijn dak!!!
korte beschrijving van de band...
Tim Vanhamel, voorheen vooral bekend als de onstuimige sidekick van Mauro Pawlowski bij de Evil Superstars en als het enigszins rare mannetje dat de op de 'Ideal Crash'-tournee ontregelende geluiden door de dEUS sound joeg, treedt sinds vorig jaar vol in het voetlicht met zijn eigen, uit één ex-SUperstar en een stel even wilde jeugdvrienden samengestelde groep, Millionaire. De CD waarmee zij zich aan de wereld presenteren heet 'Outside the Simian Flock' (vrij vertaald: 'los van de apengroep') en als dat qua beginselverklaring niet duidelijk genoeg is, dan is de muziek dat wel: het is hitsige, gulzige, rücksicktlos rockende, blind doorrazende jonge-honden-herrie van een groep die er met alle door de duivel vriendelijk ter beschikking gestelde middelen voor gaat. Gierende metal-riffs, splijtende bassen, stampende funk-beats en sierlijke viool-arrangementen tuimelen in een bijwijlen waanzinnige stampede over elkaar. Je hoort het geluid van Jon Spencer , Queens of the StoneAge en Funkadelic, samengesnoerd in een te krappe dwangbuis. Je hoort een veelzijdigheid die je wel aan Beck moet doen denken. Je hoort songs en mooie ballads die langer dan één seizoen zullen meegaan. Je hoort vooral: een hongerige groep die vast van plan is alles wat binnen hun bereik komt met haar en huid op te vreten.
tour data:
maart:
8 Para, Breda
9 Rotown, Rotterdam
14 Doornroosje, Nijmegen
15 Hedon, Zwolle
16 LVC, Leiden
21 Paradiso, Amsterdam
22 De Gigant, Apeldoorn
28 Effenaar, Eindhoven
april:
5 So What?, Gouda
6 Fenix, Sittard
12 Willem II, Den Bosch
13 Bibelot, Dordrecht
19 Goudvishal, Arnhem
20 De Kelder, Amersfoort
quote:
De muziek van Millionaire rockt en schuurt aan alle kanten. De electronica schuwen ze echter ook niet, wat iemand de opmerking "Das Pop, maar dan voor hetero's" deed ontlokken. Hoewel ik zowel van vrouwen als van Das Pop houdt, dekt deze oneliner perfect de lading. Millionaire heeft een goede verhouding tussen elektronica en stampende rock gevonden, wat het publiek perfect opzweept.Maar niet alleen het publiek, ook de band zelf staat eveneens te swingen en te springen op het podium. Ook hierin neemt zanger Tim Vanhamel het voortouw; hij rent over het podium, maakt de meest dubieuze sprongen en blijft altijd op de been. Samen met het publiek maakt Millionaire onze opener van Eurosonic tot een feestje, waardoor we meteen in de stemming waren en de avond al bijna niet meer kapot kon.
Enterrock
Paaspop Schijndel (win kaartjes hier)
Koninginne Nach (Gratis toegankelijk)
Bevrijdingsfestival Groningen (Gratis toegankelijk)
Bevrijdingspop Haarlem (Gratis toegankelijk)
Mama's Pride
Pinkpop
Forever Young festival
Virus Cultureel Festival
Spijkpop
Op de Tôffel
Rock Werchter
Lokerse Feesten
Dat zel dan nog wel fftjes duren.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Ze werken volgens mij op dit moment in de VS aan een nieuwe plaat......
Heb je 'm inmiddels al binnen?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Als het goed is mag ik hem reviewen voor de FP en krijg ik hem binnenkort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |