abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2001 @ 11:51:02 #1
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155237
Damn... Ik ben helemaal weg van deze band. Tijdens de intro in Eindhoven van 2000 heb ik deze band voor het eerst gehoord. En het was in een woord geweldig...
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
LOVE is a crazy game. It is real and pure T.N.T. for the brain
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:04:59 #2
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155335
quote:
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
Ja! Hele goede Nederlandse band. Kep ze ook al tig keer live gezien en ze spelen altijd voortreffelijk! ze zijn bezig met een nieuwe cd geloof ik, ben benieuwd. If_Then_Else was best goed in ieder geval.
... na vijf jaar
pi_1155344
Concert van ze op Lowlands'00 was top
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:10:26 #4
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1155358
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 12:07 schreef Public Enemy het volgende:
Concert van ze op Lowlands'00 was top
Yep Heeeeerlijk in het gras liggen met je lievie
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_1155455
The Gathering was top en is top. Tussen Nighttime birds en If_then_else hadden ze naar mijn mening die andere cd niet uit hoeven geven. Ik ben zelfs de naam kwijt.

Ik heb ze voor het eerst live gezien op Pinkpop 95 of 96, maar daarvoor was strange machines een plaat die bij mijn favorieten hoorde.

Ook Gathering oude stijl luister ik nu nog steeds graag naar. Iets ander stemgeluid, maar ja

Ze hebben 25 november bij ons op het Auw Mök! festival gespeeld en dat was echt fantastisch.

De zangeres is trouwens superaardig. Ik heb nog een gesprek over thee met haar gehad

niet te geloven.... dat dat nog kan :)
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:34:26 #6
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155466
quote:
Tussen Nighttime birds en If_then_else hadden ze naar mijn mening die andere cd niet uit hoeven geven. Ik ben zelfs de naam kwijt.
How to Measure A Planet. Nee die vind ik zelf heel erg goed. Hij is veel rustiger, maar zeker niet slecht. Een aantal goede tracks staan er in ieder geval op.
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:42:07 #7
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155507
Mijn lievelings nummer van hun blijft gewoon Eléanor,... Die staat hier bijna elke dag wel aan, genieten gewoon...
pi_1155538
Met de komst van die doos is het alleen maar bergafwaarts gegaan. En het grootste dieptepunt tot nu toe is natuurlijk hun 'internationale doorbraak' met Strange Machines
Ik ben benieuwd wanneer hun eerste pop-album uitkomt (DUH!)
I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:57:41 #9
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155553
Ik vind het alleen maar een verbetering met die meid... Die vent die ze eerst hadden kon alleen maar lelijk schreeuwen. Hun muziek is nu tenminste melodischer geworden... Ook hebben ze door die meid een meer eigen stijl gekregen. Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:01:49 #10
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155567
quote:
Met de komst van die doos is het alleen maar bergafwaarts gegaan. En het grootste dieptepunt tot nu toe is natuurlijk hun 'internationale doorbraak' met Strange Machines
Ik ben benieuwd wanneer hun eerste pop-album uitkomt (DUH!)
Hehehehehe... ik kan nu wel gaan zeggen dat smaken verschillen, maar dat doe ik niet. De oude tijden van The Gathering waren zeker niet slecht, maar toen Anneke erbij kwam werd het er alleen maar beter op. Hun eerste pop-album? Volgens velen is die al uitgekomen... Niks mis mee, als het maar goed klinkt.
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:11:05 #11
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155599
quote:
Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
Geen black metal. Death metal grunts, en ze waren destijds de eersten die grunts samen met vrouwenzang deden. De 2de cd, Almost a Dance, had een andere zanger en die vent was verschrikkelijk...
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:18:00 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1155633
Ik ken ze via mijn broer die ze weer kent van Lowlands. Ze hebben geloof ik een keer een optreden gegeven in Londen en daar is hij later ook weer naar toe geweest, maar ik kan er niet echt van onder de indruk raken. Niet echt mijn muziek, hoewel ik wel begrijp waarom mijn broer ze zo goed vindt
pi_1155744
Vind ze wel ok, Party probeerde me wel fan te maken maarja...
Het is leuk om naar te luisteren als 8ergrond muziek maar heb liever Metallica, Nirvana en sinds kort ook Apocalyptica.
JNFN rocks
pi_1155745
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 12:57 schreef ThePartyBorg het volgende:
Ik vind het alleen maar een verbetering met die meid... Die vent die ze eerst hadden kon alleen maar lelijk schreeuwen. Hun muziek is nu tenminste melodischer geworden... Ook hebben ze door die meid een meer eigen stijl gekregen. Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
Inderdaad, mijn punt. Het heeft nu helemaal geen reet meer met The Gathering te maken. Ik had liever gezien dat ze een andere naam hadden gekozen toen zij er bij kwam.
Als de bandleden van Queen met een nieuwe zanger R&B gaan maken zul je wel wat meer problemen krijgen met de doorsnee mens.
I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:42:59 #15
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155758
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:40 schreef ORiON_JNFN het volgende:
Vind ze wel ok, Party probeerde me wel fan te maken maarja...
Kennen we mekaar dan
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:47:25 #16
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_1155788
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:11 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Geen black metal. Death metal grunts, en ze waren destijds de eersten die grunts samen met vrouwenzang deden. De 2de cd, Almost a Dance, had een andere zanger en die vent was verschrikkelijk...

Heb ze lang gelee eens in de kern in Purmerend (out of all places) zien optreden met die kutzak.. Halverwege de set begonnen steeds meer van die purmerendse boeren erdoorheen te joelen en uiteindelijk zijn we hem nog met bitterballen gaan bekogelen
Hij maar steeds,..."waarom, waarom?" Hop, nog een bitterbal naar zijn kners!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_1155790
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:42 schreef ThePartyBorg het volgende:

[..]

Kennen we mekaar dan

Gaan we rot doen Ik weet waar je huis woont.
JNFN rocks
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:55:25 #18
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155833
quote:
Inderdaad, mijn punt. Het heeft nu helemaal geen reet meer met The Gathering te maken. Ik had liever gezien dat ze een andere naam hadden gekozen toen zij er bij kwam.
Ze spelen al langer met 'dat mens' dan dat ze niet met haar speelden. Waarom zouden ze hun naam moeten veranderen? Dus elke band die eens een beetje veranderd moet z'n naam veranderen? Nou ja veranderen? Ze zijn ouder geworden en langzaam de muziek gaan maken die ze nu doen. Wanneer kwam Always uit? Ergens in 92 ofzo? Het is nu bijna 10 jaar later, alsof je in 10 jaar niet mag veranderen...
... na vijf jaar
pi_6843956
Ahhhh moet dit topic wel een hele grote schop naar boven geven.

Vandaag sinds jaren weer eens een concert van jullie gezien en...

Anneke, je hebt me weer helemaal voor je gewonnen met je stem, je glimlach, je podiumpresentatie, je alles...

Dank je

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zondag 17 november 2002 @ 11:17:49 #20
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_6846184
Dit vind ik absoluut DE beste nederlandse band, een band die naar mijn mening per cd beter is geworden........

Ik speelde een paar jaar geleden met mijn eigen band op Noorderslag, waar ook The Gathering speelde....mooi dat ik de set 10 min. inkortte om hen te zien spelen......SUPER!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 27-04-2006 16:16:42 ]
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
pi_6846285
Heerlijk bandje met de beste rockzangeres in de gelederen!
Tot de 28e...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6847704
The Gathering rox inderdaad! Beter dan die wannabees (Within Temptation e.d.)...
pi_6847831
Idd hele goede muziek En die stem van Anneke is erg indrukwekkend. Dat hoor je niet vaak.

Mandylion is toch wel een van mijn favoriete albums

pi_6848836
The Gathering is een hele goede band, vind ik

Ik ga ze 30 november voor t eerst live zien. *jeej*

"A conscience cannot prevent sin, it only prevents you from enjoying it"
"It's not a lie....it's a gift for fiction"
pi_6850495
quote:
Op zondag 17 november 2002 11:39 schreef MuadDib het volgende:
Tot de 28e...

helaasch, de plicht roept....

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-11-2002 16:27]