Ik heb vandaag een van mijn bandjes van Pavement teruggevonden dat ik al een hele tijd kwijt was. En nu realiseer ik me weer hoe fantastisch ze zijn.
Veel mensen kennen Pavement wel en zeggen: "mjah, wel een aardig bandje" (ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond). Maar ze zijn gewoon niet "wel een aardig bandje"! Wie dat zegt heeft nog niet goed naar ze geluisterd.
Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee". Draai deze tien keer. Gewoon, op de achtergrond, terwijl je iets anders aan het doen bent. Maar wel tien keer, want pas na een keer of tien ga je het echt waarderen en wil je niets anders meer.
En gegarandeerd dat je dan ziet hoe fantastisch ze zijn. Ik las ooit in een recensie: "op een Pavement CD staan gewoon geen 'mindere' nummers". En dat is echt zo! Wel uitschieters naar boven, maar niet naar beneden.
Uitschieters naar boven zijn bijv: "We dance", "Rattled by the rush", "Half a canyon", "Range life" en nu vergeet ik er een heleboel.
Live zijn ze ook super, voornamelijk omdat er altijd zo'n intieme sfeer is tussen de band en het publiek. Maar het gerucht gaat dat ze binnenkort gaan stoppen, dus misschien komen er wel geen nieuwe optredens meer.
Maar, mensen, luister die CD's, tien keer minimaal, en dan garandeer ik je dat je ze de rest van je leven koestert.
quote:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:Daarom dit advies voor alle muziekliefhebbers: huur, leen of download de CD's "Crooked rain, crooked rain" en "Wowee zowee".
Ik ben al bekeerd. 'Brighten the Corners' en 'Terror Twilight' zijn ook uitstekend. Ik vind vooral de teksten van Pavement meestal erg sterk. Een van de weinige rockbands met humor.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 18-07-2000 15:07]
Dit topiek komt wel vol Beatrice
Ik vind Pavement een fantastische band. De manier waarop ze, elke plaat weer, zo onconventioneel en losjes te werk gaan boeit me elke keer weer.
Er zit denk ik ook veel humor in waar je van moet houden. Mijn favoriete albums, ja, albumS, zijn Wowee Zowee en Slanted & Enchanted. Depends on my state of mind. Maar soms ook CRCR (Gold Soundz en Range Life alleen al, wow!).
Grounded en Father To A Sister Of Thought zijn van WZ zeker mijn favorieten.
Brighten The Corners en Terror Twilight zijn gedetailleerder. De 'obvious' gekkigheidjes hebben misschien plaatsgemaakt voor een wat genuanceerder en verfijnder geluid.
Slim bandje, dat Pavement
Favoriete nummers van mij zijn o.a. trigger cut, zurich is stained, best friends arm, at&t, stereo, gold zoundz e.v.a... eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!
quote:
Op 18 juli 2000 21:25 schreef menjo het volgende:
eigenlijk zijn er geen slechte pavement nummers!
Mee eens. Ik heb er nog geen gehoord in elk geval, maar ik hou me aanbevolen als iemand er eentje weet, ben benieuwd!
Al die titels die jullie noemen zeggen mij maar weinig, ik ben nl. een van die mensen die nog steeds niet beschikt over een CD-speler en alles met cassettebandjes doet. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar hoe ze heten? Okee, Best Friend's Arm, Shady Lane enzo zijn obvious, maar hoe gaan "AT & T", "Father to a sister of thought", "Grounded"? GEEN idee!
Hoe dan ook, ik heb nog niemand (behalve mijzelf) "Half a canyon" zien noemen. Toch nog maar eens luisteren jongens, het is een supernummer! (staat op WZ).
Grave Architecture vind ik super, We Dance ook, en dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away". Iemand van jullie kan mij vast wel vertellen hoe het heet!
Maar ik kan wel aan de gang blijven, nu speelt er bijv. een nummer van Brighten the corners, rustig nummer, iets met "he couldn't teach me to love, all the above". Eindigt wat heftiger. Is eigenlijk ook wel een goed nummer. En als zometeen het volgende gaat spelen denk ik: "hee, deze is eigenlijk ook wel goed". Da's het probleem en tegelijkertijd ook het mooie van Pavement
"You've been chosen as an extra in the movie adaptation of the sequel to your life".....je zou ook gewoon alle Pavement teksten in het "goede songteksten"-topic kunnen plaatsen.
Ben ik nu te lyrisch over ze? Sorry dan, tja ze zijn niet voor niets mijn favoriete band
Laat ik nog even een keer zeggen dat wie ze nog niet of nog niet goed kent, wat albums van ze moet downloaden en die minimaal tien keer draaien. Dan pas begin je ze te waarderen, maar, waarschuwing, dan kom je ook nooit meer van ze af en ben je voorgoed aan ze verknocht.
quote:
dat nummer van "whenever whenever whenever I feel fine, I'm gonna walk away".
Da's AT&T .
quote:
"A voicecoach taught me to sing, he couldn't teach me to love, all the above".
Da's Transport is Arranged.
Favoriete Pavementsongs die nog niet genoemd zijn: Stop Breathing (CRCR), Old to Begin (BTC), You are a Light (TT), Carrot Rope (TT).
Binnenkort verschijnt er geloof ik nog een solo-album van Stephen Malkmus. .
Conversatie tussen de heren Beavis en Butthead. Gespreksonderwerp: Pavement.
Butthead: "Damnit... huhhuh... what's up with these guys? huhhuh"
Beavis: "Yeah rilly, heheh, they should like, try harder..heheh"
Natuurlijk zwerft 'ie al geruime tijd op Napster rond, en na downloaden en beluisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het een mooie schijf is geworden. De produktie is minder gepolijst dan de laatste Pavement-albums en er staan veel sterke nummers op. Niet alles is even goed, maar over het geheel genomen is het een mooie plaat, die Pavement-fans eigenlijk wel blindelings kunnen aanschaffen (of downloaden, natuurlijk )
Ik ga deze CD in ieder geval niet Napsteren, sommige dingen verdienen toch echt een bezoekje aan de platenzaak.
quote:Bij deze dan de eerste:
Op 18 juli 2000 14:43 schreef Beatrice het volgende:
(ik heb nog nooit iemand gehoord die ze SLECHT vond).
Serieus, wat een slechte KUTband, Pavement! Futloze stilteverstoorders!!
Maarja, ieder zo zijn mening he?
quote:Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.
Op 12 februari 2001 15:09 schreef Love Mae King het volgende:
Maarja, ieder zo zijn mening he?
Meister: ik ga die cd ook nog kopen, maar hij ligt nog niet in de winkel...
quote:Nou, de LMK niet....3 akkoorden punkrockbandjes zijn over het algemeen ook bijster SLECHT!!
Op 12 februari 2001 15:16 schreef Zanderrr het volgende:
Precies. Daarom hou ik mijn mening over drie-accoorden punkrock bandjes ook maar netjes voor me.
bah!!!
quote:Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
Op 12 februari 2001 16:49 schreef Meister het volgende:
Enig idee van de releasedatum?
quote:uhm.. geruchten?.. ze zijn vorig jaar er al mee gekapt...
Pavement is volgens de geruchten helaas wijlen
(leest niemand de OOR hier?)
quote:.. al jaren niet meer, geen boeiend blad. Maar inderdaad, de split was niet echt een 'gerucht', maar is door de bandleden vorig jaar reeds bevestigd. Jammer...
Op 13 februari 2001 10:45 schreef nikao het volgende:
(leest niemand de OOR hier?)
quote:En hee, ik wilde net de stad ingaan!
Op 13 februari 2001 02:34 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens de Allmusic Guide 13 februari. Hee, da's vandaag!
Maar wat ik NOG leuker vind dan een nieuwe CD: op nieuwe CD's volgt vaak een tour
Pavement Gets Deluxe and Re-Duxe in October
Matador Records have greatly expanded their 10th anniversary reissue of Pavement's Slanted & Enchanted, adding a 1992 live show and the band's first two Peel sessions, according to a post from general manager Patrick Amory on the label's official bulletin board. Slanted & Enchanted: Deluxe & Re-Duxe, as they're now calling it, will now be a two-CD set including period b-sides from the "Summer Babe" and "Trigger Cut" singles as well as the full Watery, Domestic EP. As previously reported, the set will also include three outtakes from the Slanted sessions, including two alternate takes and one never-before-heard track. One source close to the project tells Pitchfork one of these tracks is an alternate version of "Greenlander," a non-album track Pavement originally released on the benefit comp Born To Choose.
But the real scores on Deluxe & Re-Duxe are the Peel sessions from July and December of 1992, which include six never-released originals, a Silver Jews cover, and a brooding version of Slanted's "Here." Period gems such as "Kentucky Cocktail," "Circa 1762," "The List Of Dorms," and "Ed Aims" are snapshots of a looser, more improvisational side of Pavement as it expanded from the duo of Stephen Malkmus and Scott Kannberg to a four-piece, then five-piece touring band between 1991, when Slanted was laid to tape, and December 1992. Most fans have never heard this material outside of the hissy taped-from-the-radio versions on the essential bootleg Stuff Up The Cracks.
Deluxe & Re-Duxe will present fully remastered versions of these sessions as well as a December 1992 concert from London's Brixton Academy which will also be familiar to fans as the show documented on the common bootleg Strayslack. Sourced from a radio broadcast, the show includes full-band renditions of Slanted material and early single/EP fodder like "Box Elder," "Angel Carver Blues/Mellow Jazz Docent," "Frontwards," and "Home."
As previously reported, Deluxe & Re-Duxe hits stores on October 22nd, the same day as the oft-delayed Slow Century DVD which will include all of Pavement's music videos (with or without running commentary from the band, just like it was freakin' Raging Bull!), a 90-minute documentary by Lance Bangs, and two full-length live shows.
Jaaaa! Eindelijk worden juweeltjes als Greenlander en Circa 1762 op officiële CD's uitgebracht! Ik mag dan Slanted & Enchanted en de Watery, Domestic EP al hebben, maar deze speciale versie laat ik niet aan me voorbij gaan. En die DVD klinkt ook veelbelovend... Echt hoor, als je een liefhebber bent van Pavement maar nog niet echt bekend bent met deze nooit uitgebrachte nummers: dit is essentiëel en zeer sterk Pavement materiaal. Ik ga deze zeker kopen als ie wordt gereleased.
quote:Ik ben zelf een groot liefhebber van hun muziek en heb alle reguliere albums, als ook een aantal singles (zo nu en dan bestel ik er eentje via Internet). Het stak me altijd dat een groot aantal zeer goede nummers van hen nooit op officiële CD's waren uitgebracht en alleen maar via zeldzame bootlegs, peperdure speciale Japanse uitgaven of obscure verzamelalbums waren uitgebracht. Niet al het extreem goede werk zal hier op komen te staan (Unseen power of the picket fence en No more kings ontbreken zo te zien, bijvoorbeeld), maar toch een groot aantal persoonlijke favorieten die ik tot dusver alleen maar in abominabel mp3-formaat had.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:24 schreef MadScientist het volgende:
ben benieuwdik heb alleen brighten the corners thuis liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |