abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13717233
Iemand hier bekend met de band Beulah (ik weet dat er enkelen zijn)? Net weer een nieuw album uit, Yoko, heb het nog niet zo veel geluisterd maar het klinkt ook wel weer erg lekker.
Ze maken voornamelijk vrolijke indie pop, met wat Beach Boys invloeden. De teksten zijn vaak veel weirder dan je bij de muziek zou verwachten, erg cool.
Ik vond het album The Coast Is Never Clear eigenlijk het leukste, met erg pakkende nummers, maar bij de meeste reviews zie ik dat het album daarvoor, When Your Heartstrings Break, meestal als beste wordt beschouwd. Oh well... het wordt er niet minder leuk om.

Ze treden niet zo vaak in Europa op, al stonden ze in 2001 op Lowlands, en in 2000 in de Paradiso (zie ik op hun website)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:40:41 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13717733
*voorspelbare reply*

Fantastische band inderdaad, en Yoko is zeker een van de betere platen van dit jaar, al zeg ik het zelf. Veel lomer en rustiger dan hun vorige albums en het was weliswaar even wennen aan de rem op hun normaal gesproken zo vrolijk sprankelende geluid, maar dit album is veel gelaagder en rijker in geluid, wat vooral na meerdere draaibeurten een fantastische ervaring oplevert.

Pikant detail trouwens: Beulah heeft aangegeven dat als Yoko geen commercieel succes wordt, de band definitief uit elkaar gaat (ze waren eerder al uit elkaar gegaan na The Coast is never clear, maar besloten nog één keer een album te maken). Ik geloof dat het ongeveer neerkomt dat ze genoeg exemplaren moeten verkopen om een gouden (!) plaat te verdienen - wat me niet echt realistisch lijkt.

pi_13718765
Ik heb The Coast Is Never Clear en die vind ik erg aardig!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_13720360
heb ze wellis gezien (goh;-) in paradiso tijdens london calling waarschijnlijk een jaar of 4 geleje en gloof dat ze wel leuk waren/klonken heb er nog wat foto's van gemaakt toen. Heb er sinds dien nooit meer wat van gehoord, leuk dat ze nog bestaan
pi_13759192
Ik ken alleen 'When Your Heartstrings Break', en daaar ben ik niet kapot van... Zal 'Yoko' eens beluisteren.
Aldus.
pi_16139139
Volgens de Beulah Site http://www.beulahmania.com/ komt er binnenkort gewoon weer een nieuwe plaat uit! Blijkbaar heeft Yoko genoeg exposure gekregen. En terecht, wat een verdomd goeie groep.
gratis en voor niet
pi_18439690
Vanavond treden ze op in Rotterdam (Rotown) en morgen in Utrecht (Ekko) waar ikzelf heenga. Is er hier iemand die ze gisteren in Paradiso heeft gezien, of vanavond gaat? Gaarne de Setlist hier vermelden...
gratis en voor niet
pi_18494476
Er klopt niets van, verschillende nummers werden niet gespeeld, maar toch:

suburban gangster flow
pi_18802877
Geweldig! Ik heb als 'onzichtbare fan' een rolletje gekregen in KindaMuzik's interview met Beulah
suburban gangster flow
pi_18807311
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 00:14 schreef Summerteeth het volgende:
Geweldig! Ik heb als 'onzichtbare fan' een rolletje gekregen in KindaMuzik's interview met Beulah
Fan?
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')