abonnement Unibet Coolblue
pi_29017465


We released Devendra's recordings because we'd never heard anything quite like him, ever. His voice - a quivering high-tension wire, sounded like it could have been recorded 70 years ago - these songs could have been sitting in someone's attic, left there since the 1930's. The response was astounding. Young God Records

Deze neo-hippie brengt muziek op de manier zoals het bedoelt is; spontaan, oprecht en vol passie. Als je naar zijn muziek luistert hoor je iemand die buiten alle grenzen om muziek maakt. Zo was zijn 1e album, Nino Rojo, niets meer dan een verzameling van stukjes muziek die hij thuis had opgenomen. Zijn texten zijn simplistisch en lijken letterlijk gedachten die achter elkaar zijn uitgeschreven. Dit maakt het juist ook weer enorm origineel, vooral de vragende manier waarop Devendra schrijft.

De eigenaar van Young God Records hoorde zijn muziek en besloot het album van de dakloze, en piepjonge, Devendra uit te brengen. Sinds de release is het behoorlijk snel gegaan. Critical acclaim in de press zoals ze dat noemen en 4 tours door de USA en een tour door Europa.

Inmiddels is er een volwaardig album opgenomen (nog niet gereleased) en is er op de site van Young God Records een album sampler te vinden met daarop een aantal tracks van het nieuwe album. http://www.xlrecordings.com/devendrabanhart/

Wat ik vooral erg leuk vind aan zijn muziek zijn de texten. Ze lijken heel simpel maar door de echtheid enorm origineel. Geen gekunstelde vaagheid, maar gewoon letterlijk een reflectie van gedachten. Vooral voor mensen die terugverlangen naar de tijd dat muziek nog spontaan werd gemaakt, als uiting van gevoel, kunnen deze artiest wel waarderen.

http://www.younggodrecords.com/prodtype.asp?PT_ID=71
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:09:04 #2
99433 Tup
Tupperwaar
pi_29019123
Ik vind het aardige muziek, maar het houdt mijn aandacht net te kort vast. Zingt kort mee op ik geloof Spiralling van Antony and the Johnsons.
Wasserwunderland
pi_29019276
Prima artiest.

Niño Rojo is overigens zijn tweede album. Rejoicing In The Hands was zijn eerste. Ik heb beiden in bezit.

Beide platen zijn al lang uitgebracht trouwens, dus de OP loopt wat achter.

Hij maakt deel uit van een collectief artiesten, heeft een relatie met één CocoRosie-zusje en gaat regelmatig met anderen, o.a. Joanna Newsom, de bossen in. Dan spelen ze liedjes, picknicken, spelen in het bos, rennen naakt rond en zwemmen. Gezellig!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:17:26 #4
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_29019344
Devendra, "het psychedelische achterkleinkind van Leadbelly", heeft wel een bepaalde vorm van genialiteit over zich.

Overigens is "Oh Me Oh My..." uit 2002 zijn debuut.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_29019451
Dat was toch een EP?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:24:36 #6
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_29019511
Nee, een volledig album met maar liefst 22 tracks.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_29019609
Okee. Dan heeft ie er dus zelfs al 3.

En die verzamelaar van New Folk, die hij georganiseerd had.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:29:51 #8
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_29019644
Die ken ik niet, is dat wat?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_29019741
Ik heb hem nog nergens kunnen vinden. Schijnt vrij uniek te zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29021061
Heb gelezen dat het zelfs zijn 4e album al is "Due for release this September, 'Cripple Crow' is Devendra Banhart's fourth proper studio album and his third album on XL Recordings"

Ben niet kapot van zijn stem maar de productie is geweldig... lekker simpel en goede samenzang...

en de nieuwe nrs klinken

[ Bericht 2% gewijzigd door beautiful_world op 21-07-2005 21:23:24 (blabla) ]
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_29023411
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:14 schreef methodmich het volgende:
Prima artiest.

Niño Rojo is overigens zijn tweede album. Rejoicing In The Hands was zijn eerste. Ik heb beiden in bezit.

Beide platen zijn al lang uitgebracht trouwens, dus de OP loopt wat achter.

Hij maakt deel uit van een collectief artiesten, heeft een relatie met één CocoRosie-zusje en gaat regelmatig met anderen, o.a. Joanna Newsom, de bossen in. Dan spelen ze liedjes, picknicken, spelen in het bos, rennen naakt rond en zwemmen. Gezellig!
Oh, ik dacht dat Nino Rojo zijn 1e volledige album was. En Rejoicing the Hands een EP. Heb namelijk alleen nog maar Nino Rojo kunnen vinden. Ik wist wel dat ze allang uitgebracht waren maar aangezien niemand hem kent dacht ik hem een introductie te geven. Misschien was het handiger geweest als ik er even wat jaartallen bij had gezet.

Maar, nevermind..... ik kijk uit naar zijn nieuwe (3e of 4e?) album!
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
pi_29047210
Rejoicing In The Hands is in de meeste platenzaken wel te verkrijgen, lijkt me. Waar heb je gezocht?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31267732
Ik heb inmiddels Cripple Crow alweer een aantal weken en moet zeggen dat ik het dusver zijn beste album vind. 22 tracks waarvan er van mij geeneen weggelaten had hoeven worden. Het is allemaal iets meer geproduceerd dan zijn vorige albums maar zonder dat het afbreuk doet aan de muziek. Vooral Chinese Children en Little Boys zijn erg grappig....

Ook heeft hij een wat uitgebreidere website gekregen op de site van XL Recordings met meer stylo pics. Heavy promotion dus nu voor Devendra.....

http://www.xlrecordings.com/cripplecrow/
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:20:02 #14
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_31276354
Ik ken 'm pas sinds dat Cripple Crow enkele weken geleden op de Luisterpaal stond. Die heb ik dan ook regelmatig beluisterd. Erg leuke plaat!
pi_31277087
Mij eens, Cripple Crow is evenwichtiger, ondanks de lengte. Goede stap voorwaarts.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35201896
Kick!

Ken zijn muziek nog niet zo lang en goed, maar ik ben al fan.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:36:41 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35203651
Cripple Crow is een leuke plaat. Zijn vorige werk ken ik (nog) niet.
pi_35215333
Ik zou Rejoicing In The Hands en met name Niño Rojo eens gaan beluisteren dan peaceman!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35219940
De clip van Heard Somebody Say is nu vrij veel te zien op MTV.....het verbaast met dat hij ook nog niet echt "doorgebroken" is bij het alternatieve publiek (Lowlands publiek etc)....

En Peaceman, ik zou inderdaad Rejoicing en Nino Rojo halen, erg goed.
pi_35254971
Dat is een zeer tof nummer, een echte hippiesong!

MUZ user-reviews, deel 2 alweer. trouwens
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35277603
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:04 schreef PhoenixPerry het volgende:
De clip van Heard Somebody Say is nu vrij veel te zien op MTV.....het verbaast met dat hij ook nog niet echt "doorgebroken" is bij het alternatieve publiek (Lowlands publiek etc)....

En Peaceman, ik zou inderdaad Rejoicing en Nino Rojo halen, erg goed.
I Feel Like A Child heb ik ook regelmatig voorbij zien komen. Vooral 's ochtends. Word je wakker, staat Devendra daar in z'n onderbroek je toe te zingen. Een aparte gewaarwording, wel.

Maar goed, Devendra is tof. .
Hij heeft afgelopen zomer in Amsterdam doorgebracht, las ik laatst, want hij is helemaal fan van Watskeburt van De Jeugd Van Tegenwoordig, die hoorde hij de hele tijd. Ligt het dan aan mij, of heeft hij in zijn tijd hier niet opgetreden? Want dat wil ik ook wel eens meemaken, Devendra live.
pi_35284431
quote:
Op maandag 20 februari 2006 02:22 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

I Feel Like A Child heb ik ook regelmatig voorbij zien komen. Vooral 's ochtends. Word je wakker, staat Devendra daar in z'n onderbroek je toe te zingen. Een aparte gewaarwording, wel.

Maar goed, Devendra is tof. .
Hij heeft afgelopen zomer in Amsterdam doorgebracht, las ik laatst, want hij is helemaal fan van Watskeburt van De Jeugd Van Tegenwoordig, die hoorde hij de hele tijd. Ligt het dan aan mij, of heeft hij in zijn tijd hier niet opgetreden? Want dat wil ik ook wel eens meemaken, Devendra live.
Mmm, volgens mij heeft hij niet opgetreden, anders baal ik enorm dat ik het niet wits. Hij staat behoorlijk hoog op mijn verlanglijstje. Waar heb je gelezen dat hij in A'dam zat en Watskeburt zo goed vond?
  maandag 20 februari 2006 @ 19:30:29 #23
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35298705
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:43 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Mmm, volgens mij heeft hij niet opgetreden, anders baal ik enorm dat ik het niet wits. Hij staat behoorlijk hoog op mijn verlanglijstje. Waar heb je gelezen dat hij in A'dam zat en Watskeburt zo goed vond?
Klik!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_35298844
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:04 schreef PhoenixPerry het volgende:
De clip van Heard Somebody Say is nu vrij veel te zien op MTV.....het verbaast met dat hij ook nog niet echt "doorgebroken" is bij het alternatieve publiek (Lowlands publiek etc)....
Kan z'n voordelen hebben. Als Devendra hier ooit een festivalletje zou mogen programmeren als in Engeland, nou, kommaarop dan.
pi_35304644
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef sxesven. het volgende:

[..]

Kan z'n voordelen hebben. Als Devendra hier ooit een festivalletje zou mogen programmeren als in Engeland, nou, kommaarop dan.
Iron & Wine is ook echt goed. Die komen ook over een paar maanden. Ga je erheen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')