abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6347558
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over deze band en ze spelen op 5 november ook op het concert van Coldplay. In Engeland zijn ze volgens mij al redelijk bekend en daar verkoopt hun album ook best goed. Ik heb wat van ze gedownload en sommige nummers vind ik goed, andere een beetje blij... maar wie weet er meer over deze band?
pi_6347663
Ik vind ze niet echt geweldig, beetje saai na een tijdje en soms doet het me erg veel denken aan die stomme new school punk bands als blink etc. Maar zo slecht zijn ze nou ook weer niet.
pi_6348093
idlewild

Ik zie Idlewild as Zondag (Coldplay in Wembley) Ik vind ze wel ok op CD, maar heb ze nog nooit live gezien. Ik denk wel dat het live goed is, maar ik zal er Maandag in dit topic wel een verslagje over posten.
de nieuwe single van het derde idlewild album heet "live in a hiding place".

Their words evoke George Orwell's great prophetic work, Nineteen Eighty-Four. In the novel, three slogans dominate society: war is peace, freedom is slavery and ignorance is strength.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 13:37:00 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6349072
Zijn inderdaad wel okay, niet echt briljant, maar gewoon radiovriendelijke nummers waarbij ik niet de neiging krijg om de radio uit te zetten...
Als ik je een paar liedjes moet aanraden, moet je You don't have the heart, Little Discourage en Roseability; die vind ik zelf nog het meest geslaagd. Ook al lijkt de eerstgenoemde voor geen meter op de twee anderen.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 13:46:40 #5
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_6349232
Tis eigenlijk best wel goed
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_6349579
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 12:33 schreef oozem het volgende:
idlewild

Ik zie Idlewild as Zondag (Coldplay in Wembley) Ik vind ze wel ok op CD, maar heb ze nog nooit live gezien. Ik denk wel dat het live goed is, maar ik zal er Maandag in dit topic wel een verslagje over posten.
de nieuwe single van het derde idlewild album heet "live in a hiding place".

Een verslagje is wel leuk ja . Ik zie ze dus 5 november heb onwijs veel zin in dat concert
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 14:06:47 #7
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_6349586
Idlewild - Scottish Fiction vind ik trouwens wel een Geniaal nummer
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 00:09:20 #8
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_6358619
Idlewild rocks! Een goede mix tussen The Cure en The Smiths.
we will become silhouettes.
pi_6358709
Idlewild is een Engelse punkband die zichzelf de laatste 2 albums ontzettend verbetert heeft. De punk heeft plaatsgemaakt voor iets wat tussen punk en new wave zweeft.
De teksten zijn heel dichterlijk, en het nummer 'Scottisch Fiction' herbergt zelfs een gedicht van een bekende Schotse dichter, die het gedicht speciaal voor dat nummer geschreven heeft.
Ik heb ze 2 weken geleden live mogen bewonderen in de oude zaal van de Melkweg. Ook live zijn ze zeer strak.
pi_6386369
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 14:06 schreef Radiohoofdje het volgende:

[..]

Een verslagje is wel leuk ja . Ik zie ze dus 5 november heb onwijs veel zin in dat concert

Sow, was erug strak !!
Het begint net als op de CD...

Idlewild helaas niet meegekregen

Their words evoke George Orwell's great prophetic work, Nineteen Eighty-Four. In the novel, three slogans dominate society: war is peace, freedom is slavery and ignorance is strength.
pi_6994860
Ik kwam de track 'You held the World in your arms Tonight' van hun toevallig ergens tegen. Het is zeker een lekker nummer, vergelijkbaar met het betere materiaal van the Dandy Warhols. Totaal gezien lijkt de stijl van het nummer ook wel wat op de stijl 'The Smiths'.

Nou heb ik ff wat meer nummers beluisterd van deze band maar die andere tracks zijn lang zo goed niet imho, ze klinken iig een stuk chaotischer.

Maar misschien zijn dat tracks van een ouder album en zijn ze nu een nieuwe weg ingeslagen. Via google is iig weinig tot geen info te vinden.

pi_6994948
Ik vond ze op 5 november toen met het Coldplay concert eigenlijk wel tegenvallen...alle nummers klonken het beetje hetzelfde. Het is natuurlijk wel leuk als een band zijn eigen 'stijl'heeft maar... het werd na een tijdje saai voor mij :S elk begin van een nummer was al bijna hetzelfde als het nummer ervoor... boeide me niet zo.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk Had er alleen meer van verwacht omdat ik er al best veel over gehoord had. In engeland doen ze het in ieder geval goed.
  dinsdag 26 november 2002 @ 01:37:10 #13
25947 flaphead
twisted shit.
pi_6997769
quote:
Op maandag 25 november 2002 21:24 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik vond ze op 5 november toen met het Coldplay concert eigenlijk wel tegenvallen...alle nummers klonken het beetje hetzelfde. Het is natuurlijk wel leuk als een band zijn eigen 'stijl'heeft maar... het werd na een tijdje saai voor mij :S elk begin van een nummer was al bijna hetzelfde als het nummer ervoor... boeide me niet zo.
hier kan ik me prima bij aansluiten.
geluid was ook niet goed afgesteld, gitaren waren vet overstemd en de zanger was bijna niet hoorbaar.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  donderdag 28 november 2002 @ 20:53:00 #14
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_7047909
`You held the world in your arms` vergelijkbaar met de Dandy Warhols? Dan heb je zeker nog nooit goed naar de Dandys geluisterd Beathoven?

Anyway, ik heb Idlewild een keer gezien op Lowlands (´99) en toen rockte het flink. Een soort punknoise. Dus ik die laatste plaat van ze zonder te luisteren gekocht, en het was een enorme teleurstelling. Mat, vlak, saai en zo meer. In elk geval niet mjin cup of tra (maar smaken verschillen). Ik heb hem in elk geval na een paar dagen weer teruggebracht, en geruild voor een fijne Dandy Warhols plaat.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_7130267
Vergelijken met dandy warhols

wicked

maar ik vind idlewild wel leuk, voor sommige momenten (relaxen)

pi_7143072
Heb ze gezien als support act voor Coldplay in Brussel en Ahoy. Vond 't best okay Aardige crew hebben ze!
pi_24735483
Warnings/Promises, de nieuwe cd sluit prima aan bij de evolutie die deze band aan het doormaken is.

Aangezien deze cd nog een stukje subtieler en verstilder is dan de vorige, twijfel ik geen moment aan het feit dat dit geen hoge ogen gaat gooien.
Een goed album dus. Vooral na een paar extra luisterbeurten.
  zondag 25 maart 2007 @ 18:29:57 #18
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_47646561
*kickje

Nieuwe album klinkt best ok.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_47816575
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:29 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
*kickje

Nieuwe album klinkt best ok.
Inderdaad.
En nog steeds bijna geen Nederlander die er voor warm loopt.
Goed teken.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:05:17 #20
174307 babyblue
Tha Baby Blue
pi_47819836
Zo heet de album en film van outcast ook
__The Spectacular Baby Blue__
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:43:59 #21
134538 chansadres
Black & White
pi_47828478
Zeker een toffe band met goede muziek !
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_79946148
Is na 1101 dagen het feit dat het nieuwe album Post Electric blues te vinden en straks te kopen is reden genoeg, FOK! ?
  maandag 5 april 2010 @ 14:17:26 #23
297565 Mummiepak
PLUS 1 GELUIDSTECHNICUS
pi_79966665
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:18 schreef Lamon. het volgende:
Is na 1101 dagen het feit dat het nieuwe album Post Electric blues te vinden en straks te kopen is reden genoeg, FOK! ?
Ja.

Al zal het vast niet beter zijn dan TRP, zoals alle albums.
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 14:20:41 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_79966745
Wat een schop!

Ik ken ze eigenlijk alleen van dit nummer.

Een nummer wat nu weer heel hip zou moeten zijn.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 5 april 2010 @ 14:39:33 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79967270
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:20 schreef belsen het volgende:
Een nummer wat nu weer heel hip zou moeten zijn.
Ildewild is juist zo'n band die eigenlijk al 10 jaar niet hip meer is, whatever that means. Heb een beetje het idee dat ze wel willen meehobbelen met de huidige trends, maar dan altijd een paar jaar te laat. Dan waren ze rond de eeuwwisseling toch beter...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')