abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9493022
.

Liep vanmiddag de Plato binnen, en de nieuwe cd van deze Cat Power, You Are Free, stond op. Instant verliefdheid, cd gekocht, en de cd wordt per minuut beter. 14 liedjes, totaal goed voor 52 minuten dromen.

Haar liedjes lijken op die van Aimee Mann, maar dan dromeriger. Haar stem lijkt op Beth Gibbons, maar dan dromeriger. Het geheel heeft ergens wel iets weg van Dido, maar dan een stuk origineler en minder zeurderig.

Haar site.
http://www.catpowermusic.com/

Op de url hieronder het een en ander te beluisteren.
http://www.matadorrecords.com/cat_power/music.html

Lyrics van de liedjes.
http://www.alwaysontherun.net/catpower.htm

Was verder wel benieuwd of iemand haar kent, en wat hij/zij ervan vindt.

It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 31 maart 2003 @ 21:13:48 #2
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_9493641
Ik ken You Are Free wel; en vind Werewolf een erg mooi nummer. De rest daarentegen vind ik nogal snel een beetje saai worden (in tegenstelling tot Aimee Mann).. Op zich wel een aardige luisterCD, met 1 supernummer dus
Till I Feel Something!
pi_9493851
Niks mis met Aimee Mann. Vind ik ook een geniale zangeres. . Maar, zoals ik al zei, dit is nog wat dromeriger imho.
  maandag 31 maart 2003 @ 21:22:09 #4
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_9493908
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Niks mis met Aimee Mann. Vind ik ook een geniale zangeres. . Maar, zoals ik al zei, dit is nog wat dromeriger imho.
Dromiger, dat klopt wel jah; Aimee is wat directer op de een of andere manier, simpeler ook ofzo De zang van Cat Power vind ik eigenlijk veel op die van de zangeres van Mazzy Star lijken als ik 't zo zou moeten vergelijken, maar dan met piano ipv gitaar erachter en minder galm..
Till I Feel Something!
pi_9494057
Op You Are Free staan ook een aantal nummers met piano.

Mazzy Star ? Vertel daar eens wat meer over ?

maandag 31 maart 2003 @ 21:31:59 #6
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_9494190
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Op You Are Free staan ook een aantal nummers met piano.

Mazzy Star ? Vertel daar eens wat meer over ?

Achteraf nadenkend weet ik niet of de vergelijking met Mazzy Star terecht was, maar de 'dromerigheidsfaktor' vind ik wel hetzelfde ongeveer Probeer Fade into Me eens, dat is een relatief bekend nummer van ze... 'tIs iets poppier denk ik over 't algemeen.. (ik strooi ook maar met wat termen )
Till I Feel Something!
pi_9495444
Mazzy Star is fijn.

.

maandag 31 maart 2003 @ 22:20:37 #8
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_9495683
heb haar ooit eens solo gezien op Roskilde (2000) maar ik vond er geen donder aan. Slaapverwekkend.

maar ik hoor heel veel positieve geluiden.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_9495721
Toevallig vanmiddag voor het eerst iets van Cat Power gehoord. Klonk inderdaad goed. Die cover van (I can't get no) satisfaction is lijkt in de verste verten niet op het origineel, maar het klinkt mooi
Experimenting technological differences
  maandag 31 maart 2003 @ 22:24:49 #10
52034 U
bevindt zich hier
pi_9495857
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:21 schreef IM_Barney het volgende:
Toevallig vanmiddag voor het eerst iets van Cat Power gehoord. Klonk inderdaad goed. Die cover van (I can't get no) satisfaction is lijkt in de verste verten niet op het origineel, maar het klinkt mooi
Ik had't eerst ook niet herkend eigenlijk; maar de tekst klonk toch ergens wel bekend. Bleek ze gewoon alles te zingen behalve het overbekende zinnetje "i can't get no satisfaction"; best leuk aangepakt moet ik zeggen.
Wat zegt U?
  maandag 31 maart 2003 @ 22:51:55 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_9496838
Ik heb laatst naar aanleiding van een Oor-interview een paar nummers gedownload maar ik vind het toch niet wat.
Er gebeurt gewoon te weinig, is te saai allemaal.
pi_22321712
Ik breng weer nieuws .

The new cat power dvd is coming out october 26th!
Here are the details from matador's website:

Experimental filmmaker, photographer and visual artist Mark Borthwick has completed an elaborate package including a nearly 2-hour-long film of Cat Power playing solo outdoors in the countryside. Shot from a great distance in gloriously grainy color, and recorded with all the ambient sounds of nature, this film in the tradition of Warhol and Wiseman is a fascinating document.

The DVD also includes 3 nature films set to music from 'You Are Free', and a CD including a single 18-minute long unreleased song saga entitled "Willie Deadwilder," an outtake from the 'You Are Free' recording sessions.

In a slipcase with foldout digipak and 64-page perfect-bound book created and illustrated by Mark Borthwick. Scheduled for October 26 release date.

--

Ben benieuwd. Van wat ik allemaal zo lees, en wat erbij zit, verwacht dat 'ie wel wat gaat kosten. We zullen zien.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_22343420
Misschien is dat iets teveel van het goede.. maar You Are Free blijft een wereldplaat.
suburban gangster flow
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:39:06 #14
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22343984
Inhoudelijk heb ik niets toe te voegen, maar ze is zo godvergeten knap.

zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:44:41 #15
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22344107
Cat Power
...dass wir fliegen.
pi_22345116
Dan heb je Neko Case nog nooit gezien..
suburban gangster flow
pi_34071873
Een dik jaar verder, en we hebben inmiddels ook weer een nieuwe plaat! Ik heb hem inmiddels ongeveer een maand, en hij bevalt goed. Zoals Chan al had aangegeven, is de plaat veel rootsier en gericht op het zuiden van Amerika dan You Are Free. Dat blijkt ook wel. Het is daardoor een 'zwaardere' plaat geworden, maar hij is wel mooi.

Ik betwijfel echter sterk of ik deze ga kopen. Toen ik You Are Free kocht, zat er een schattig compleet onhandig boekje in. Maar de hoes was verder heel erg mooi. Dit in tegenstelling tot dus deze nieuwe CD. Hij heet The Greatest en dit is hem:

Dat is ook meteen de reden waarom ik hem nog maar niet ga kopen. Het zou de rest van mijn collectie beschamen. Hoe komt een artiest, hoe indie of alternatief ook, om het idee om dit gedrocht als werkelijke hoes uit te brengen!?
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_34074718
MusicMeter.nl?

Edit: deze bedoel je? Toch niet echt lelijk hoor. Don't judge a book by it's cover, weetjewel?

Cross Bones Style
  zondag 15 januari 2006 @ 03:38:03 #19
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_34074771
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:43 schreef Massive het volgende:
Hoe komt een artiest, hoe indie of alternatief ook, om het idee om dit gedrocht als werkelijke hoes uit te brengen!?
Ik zie er de humor wel van in.
...dass wir fliegen.
pi_34085042
Ik zie de humor er ook wel van in maar mocht ik Cat Power nog niet kennen zou ik denken dat het heel andere muziek was. You Are Free is mooi, verliefd, dromerig en voor mij een persoonlijke klassieker. Zou haar graag eens live aan het werk zien.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:29:46 #21
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34113840
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34677253
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:12 schreef Earphone het volgende:
Zou haar graag eens live aan het werk zien.
Komt dat even mooi uit. . 6 maart staat ze in de Paradiso met een band.
pi_34701741
Jazeker. De voorverkoop begint zaterdag. Ik gok dat het snel uitverkocht is, dus ik haal mijn kaarjtes dan ook gelijk.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:38:02 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34708480
Iemand die weet of ze ook naar België komt?

Vind de CD overigens prachtig (de muziek dan, niet dat rose blinkende hoesje )
pi_34806422
Slecht nieuws.

Een vriend van me uit Amerika ging in Februari naar haar concert, maar kreeg zojuist een e-mail dat de hele tour is afgelast vanwege gezondheidsproblemen.

Ik heb eventjes gekeken op de website van Paradiso en de datum is inderdaad verwijderd. Er is nog geen press release, maar die komt vast nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')