Een keer wat lettertjes omdraaien snap ik wel, maar hoe deze is ontstaan...?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:14 schreef De_Brandweer het volgende:
zo wat een prhacitge ep.
Iets over boetes en te hard rijden enzo. Hoe hoog zou z'n boete zijn als hij écht de lichtsnelheid zou hebben gereden? Misschien meer iets voor SES.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28
...
al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??
...
En dan nog de engelse ziekte!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:42 schreef ArtyShock het volgende:
Ik moest een beetje zoeken om mijn tvp iets minder op een tvp te laten lijken:![]()
[..]
Iets over boetes en te hard rijden enzo. Hoe hoog zou z'n boete zijn als hij écht de lichtsnelheid zou hebben gereden? Misschien meer iets voor SES.
Das flauw.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
In figuurlijk taalgebruik is veel geoorloofd.
Een rijger.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:18 schreef koemleit het volgende:
Je mag zoveel klonen hebben als je wil hoor, en met allemaal door elkaar posten. Zolang je maar geen policy overschreidende dingen doet.
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:58 schreef NoCigar het volgende:
Laatst bij de slager op een bordje in de toonbank: varkensfile. (ik dacht: grappig, maar,nou ja, een foutje maken kan. Bleek dat er op bijna elk bordje een fout stond: entrecoté b.v.)
Dat is helemaal niet flauw, dat is gewoon waar. Je kan de gekste dingen zeggen als je ze figuurlijk bedoelt. "Het huis viel uit elkaar als een olifant met lepra," "ik kan snel koken joh, gelijk een magnetron met 1000 Watt," om maar eens een paar voorbeelden te noemen, zijn natuurlijk geen bestaande gezegdes, maar ik zou ze niet als taalfouten kunnen classificeren.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Das flauw.
Volgens mij heeft treinhomo gelijk!
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt toch moeilijk beweren dat deze prijs als een belediging bedoeld was of redelijkerwijs zo opgevat kon worden. Kijk als je voor de Gouden Eikel genomineerd wordt en je weigert, okee. Dit is gewoon totaal misplaatst snobismeWat denkt die blaasbalg wel zeg
Dummyquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:54 schreef jack4ya het volgende:
Omdat ik mijn vader wil verrassen met kaarten voor Andre van Duin zoek ik een foto van Andre.
Wat ik probeer te bereiken: een levensgrootte dummy op foam uitsnijden.
Ja, Hollanders, die hebben zo'n beetje de slechtste taalbeheersing van heel Nederland!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:41 schreef Pien85 het volgende:
Over taalfouten gesproken, heb me gister nogal staan ergeren aaneen jongen die, aan de telefoon, vroeg of de bus naar huis om de uur, of om de half uur zou rijden en of dat bus geen omweg zou maken
gewone Hollandse jongen btw, had ook geen vreemd accent ofzo
Wat zou Sien hier nou van denken??quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:33 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Eensch!
Kan het accent nou verotten, als ze maar begrijpen wat je bedoeld.
Blijkbaar ziet hij dit als een soort queeste, maar het lijkt me dat dit toch wel te doen is?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:40 schreef beerten het volgende:
Hoe krijg ik dit gerepareerd? Is dit een questy van het /etc/fstab bestand aanpassen?
Wat zijn de commando's in de prompt?
Beetje te veel van het goede?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:23 schreef bierbart het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben stagiair op het ROC van Twente en ik heb MSN eigenlijk wel een beetje nodig vanwege omdat mijn begeleider woensdag altijd papadag heeft met zijn kinderen.. en als ik dan ergens vastloop vraag ik het altijd via msn..
help![]()
Touwtrekken met je bloeddrukquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:54 schreef Randa_v het volgende:
Urine was goed, had niet anders verwacht maar mijn bloeddruk verschilt erg veel, hoogste was 131/91 en laagste was 128/79 geen touw op te trekken dus.
Imker met loon in natura?quote:Bij Verdienen
Ideale bij banen voor vrouwen die willen bij verdienen
Een aanslag? Heeft Wilders al aangifte gedaan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:39 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Om aanslag te komen bij Peak-it achtige bedrijven ja.
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echtquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:41 schreef sigme het volgende:
Het grote Duck-tape / duct-tape addoratie topic
Er zit een addertje aan een eend geplakt?
Kijk eens naar de topictitel en dan naar sigme's commentaar. Addoratie?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:06 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echt
Ah, ik dacht dat het om de duck tape gingquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kijk eens naar de topictitel en dan naar sigme's commentaar. Addoratie?
Maar in de meeste gevallen wordt toch echt dezelfde tape bedoeld, namelijk die taaie grijze.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:06 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echt
Sowieso de hele OPquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Koeienaids schijnt tegenwoordig behoorlijk opcomming te zijn.!
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:51 schreef Pien85 het volgende:
Even een snel tvp'tje!
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:37 schreef Linky het volgende:
[..]
JA! Hij bedoelt de voetus eruit zuigen xD
Wat een ge-emmerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:12 schreef CANARIS het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat men het hier over emmigratie naar Duitsland heeft , maar dan wel aanbeveelt Nederlandse sites te gebruiken ?
Een goed begin jongens !
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:17 schreef Vampier het volgende:
pepertum motion... en ze noemen het een spook
Oh, bij ons verkopen ze ook Harry-Ko vers!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.
Sperciebonen, stampot, aardapelen, de meest bijzondere dingen verkopen ze.
Gelul.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat is helemaal niet flauw, dat is gewoon waar. Je kan de gekste dingen zeggen als je ze figuurlijk bedoelt. "Het huis viel uit elkaar als een olifant met lepra," "ik kan snel koken joh, gelijk een magnetron met 1000 Watt," om maar eens een paar voorbeelden te noemen, zijn natuurlijk geen bestaande gezegdes, maar ik zou ze niet als taalfouten kunnen classificeren.
Ik was afgelopen week in een winkel waar ze een briefenbus verkochten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:43 schreef Biancavia het volgende:
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.
Sperciebonen, stampot, aardapelen, de meest bijzondere dingen verkopen ze.
's weer 's wat anders dan een brainfart.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:47 schreef Stinosss het volgende:
Een ''mod'' ? Dit schermpje is zeker te gebruiken, met een beetje elektronica kennis moet dat lukken. Zorg iig voor een datascheet van dat ding. Dan kun je pas verder.
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie. 'Van heinde en verre iets zien aankomen', daarin staat toch keurig de vaste uitdrukking zoals 'ie hoort, weliswaar in combinatie met een werkwoord dat je niet verwacht. Maar fout is het niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Gelul.
Als ik schrijf 'Autobranden zijn in Slotervaart tegenwoordig schering en opslag', dan is dat gewoon FOUT.
Dan kom ik er écht niet lafjes mee weg door te zeggen 'Dat is figuurlijk taalgebruik'.
N.B. de taalfout waar het allemaal mee begon was 'iets van heinde en verre zien aankomen'.
Da's wel heel erg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, bij ons verkopen ze ook Harry-Ko vers!
Heeeeee, Swets wist wèl van de rijgers!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Biancavia het volgende:
Kan iemand dat rijgertopic nog vinden? Dat was zo grappig.![]()
Edit: 'k heb 'm al: Reigers![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heeeeee, Swets wist wèl van de rijgers!![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja een dun leintje van heel fein draad werkt ook wel tegen rijgers.
Hij kan natuurlijk ook met een eizeren staaf gaan wachten en die leizige rijger in zein nek slaan
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 05:53 schreef GrOuNd_ZeRo het volgende:
Ik ben een Nederlander die geboren en getoocht is in Nederland,
quote:Verder zie je trouwens vaak dat mensen met bepaalde 'bagage' voor een opleiding als SPH of zoiets kiezen. Waarbij is dus niet wil zeggen dat iedereen die SPH studeert zelf niet sport, maar
Maar Lienekien, hoe kan dat nou? De combinatie is volgens jou wel 'verkeerd', maar niet 'fout' - een onderscheid dat ik niet zie, althans niet in dit geval.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie. 'Van heinde en verre iets zien aankomen', daarin staat toch keurig de vaste uitdrukking zoals 'ie hoort, weliswaar in combinatie met een werkwoord dat je niet verwacht. Maar fout is het niet.
Ik zeg niet 'verkeerd', ik zeg 'een combinatie die je niet verwacht'. 'Van heinde en verre' is een vaste combinatie, en die kun je best speels combineren met een ander werkwoord.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Maar Lienekien, hoe kan dat nou? De combinatie is volgens jou wel 'verkeerd', maar niet 'fout' - een onderscheid dat ik niet zie, althans niet in dit geval.
'Van heinde en verre iets zien aankomen' kan nu eenmaal niet; het is gewoon slordig taalgebruik, kortom fout en daarbij tamelijk lachwekkend. Denk ik, net als Treinhomo.
Vandaar mijn verwondering.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie.
Maar 'dat' sloeg terug op de verkeerde combinatie van Treinhomo ('schering en opslag').quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:02 schreef pyl het volgende:
Ach welnee, ik ben helemaal niet zo rigide. Wat mij betreft heeft degene die van heinde en verre iets zag aankomen de betekenis van 'van heinde en verre' niet begrepen, maar de term wel gebruikt, slordig en op een verkeerde en enigszins lachwekkende manier. Nou en?, zou je zeggen, en dat doe ik dan ook als niet-rigide beschouwer.
Het meest lachwekkende is echter dat anderen die aperte onzin achteraf de zegen geven - en daarmee de indruk geven ook niet te weten wat 'van heinde en verre' betekent.
Overigens sprak je heus van een 'verkeerde combinatie' hoor:
[..]
Vandaar mijn verwondering.
Aha! Ja, nu valt het kwartje. Ik had dat anders gelezen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Maar 'dat' sloeg terug op de verkeerde combinatie van Treinhomo ('schering en opslag').
Verkapte reductio ad hominem?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:02 schreef pyl het volgende:
Het meest lachwekkende is echter dat anderen die aperte onzin achteraf de zegen geven - en daarmee de indruk geven ook niet te weten wat 'van heinde en verre' betekent.
Ik hoor hier mensen wel eens praten over de Engelse ziekte. Hoe noem je dit dan?quote:Op maandag 2 april 2007 10:42 schreef squealmaster het volgende:
Ho, wacht effe Lariekoek, ik ben geen makelaar en reageer eens op de topic i.p.v. te blairen !
Een oude quote die al eens eerder voorbij is gekomen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:10 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik hoor hier mensen wel eens praten over de Engelse ziekte. Hoe noem je dit dan?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Een oude quote die al eens eerder voorbij is gekomen.![]()
Ach welnee, maar neem het zoals je wil.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Verkapte reductio ad hominem?
Zucht ...quote:"Schering en opslag" is gewoon een combinatie die nergens op slaat (opslaat!) maar "van heinde en verre" is een betekenisdragende uitdrukking. Vandaar dat Treinhomo's vergelijking niet terecht is.
... waarbij je refereerde aan iets 'van heinde en verre zien aankomen'. De oorspronkelijke user gebruikte die uitdrukking slordig en verkeerd. Het zij zo, niets aan de hand. Maar jij brak dus een lans voor slordigheid en kapittelde Treinhomo, terwijl die alleen maar op de slordigheid wees. De terechtwijzing van jou was geheel ten onrechte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
In figuurlijk taalgebruik is veel geoorloofd.
Nou, daar wil ik nog wel even over twisten. De betekenis van 'van heinde en verre' is 'van alle kanten'. Als je iets 'van alle kanten' al ziet aankomen, dan is 't dus iets dat verschrikkelijk in het oog springt en voor de hand ligt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:47 schreef pyl het volgende:
[..]
'Iets van heinde en verre zien aankomen' is net zo'n onzin, en net zo'n belabberd taalgebruik, als iets 'van heinde en verre kopen', of 'iets van heinde en verre tegen beter weten in stug volhouden'.
Dat lijdt geen twijfel. Maar ik meen dat 'van heinde en verre' alleen letterlijk kan worden genomen. Mensen komen van overal, van alle kanten, van dichtbij en veraf, van heinde en verre opdagen. Ze zijn - letterlijk - gaande, van plaats tot plaats.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Nou, daar wil ik nog wel even over twisten. De betekenis van 'van heinde en verre' is 'van alle kanten'. Als je iets 'van alle kanten' al ziet aankomen, dan is 't dus iets dat verschrikkelijk in het oog springt en voor de hand ligt.
Waarom meen je dat, dat je het alleen letterlijk kunt nemen? Dat vind ik een wonderlijke aanname. (Edit: wat wil dat trouwens zeggen, in dit verband, dat je 't alleen letterlijk kunt nemen?)quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:05 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat lijdt geen twijfel. Maar ik meen dat 'van heinde en verre' alleen letterlijk kan worden genomen. Mensen komen van overal, van alle kanten, van dichtbij en veraf, van heinde en verre opdagen. Ze zijn - letterlijk - gaande, van plaats tot plaats.
Je kunt wel iets van alle kanten zien aankomen, van verre zien aankomen, inderdaad (beide figuurlijk), maar nu net niet van heinde en verre.
Eerlijk gezegd, weet ik dat niet. Ik kan het in ieder geval niet onder woorden brengen. Uiteindelijk komt het neer op een 'gevoel' - ik zie het op mijn klompen aankomen, zeg maar. Ik zou er graag een bevredigende verklaring voor hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Waarom meen je dat, dat je het alleen letterlijk kunt nemen? Dat vind ik een wonderlijke aanname.
Dat er letterlijk iets of iemand (iets stoffelijks) van plaats naar plaats gaat.quote:(Edit: wat wil dat trouwens zeggen, in dit verband, dat je 't alleen letterlijk kunt nemen?)
Mensen kunnen toch van dichtbij en veraf naar een bestemming gaan? De ramptoeristen kwamen van heinde en verre naar Groningen om de ingestorte Martinitoren te aanschouwen. Van Haaren tot Maastricht, ze kwamen overal vandaan.quote:Trouwens, 'heinde' betekent in de nabijheid, dus 'heinde en verre' is letterlijk dichtbij en veraf. Dit even als reactie op dat 'letterlijk - gaande van plaats tot plaats', wat volgens mij dus niet klopt.
Wel als je 'iets' als ontelbaar substantief ziet. Inderdaad gaat het met telbare begrippen moeilijk - "ik zag een tomaat van dichtbij en veraf aankomen" is bijvoorbeeld een rare zin, hoewel niet onmogelijk (de waarnemer had zijn bril niet op en zag de tomaat twee keer). Maar met ontelbare zaken is het veel makkelijker: "ik zag het onweer van alle kanten aankomen" is heel goed mogelijk; ondanks dat "het onweer" enkelvoud is kan het wel zowel 'heinde' als 'verre' zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:01 schreef Treinhomo het volgende:
'Iets' is namelijk enkelvoud en kan derhalve niet waargenomen worden als het zich zowel 'heinde' als 'verre' bevindt. Op twee verschillende plaatsen tegelijkertijd vertoeven is, tot op heden, een fysische onmogelijkheid gebleken.
Nog afgezien van wat andere kleinighedenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
Ok fietserslicht staat op groen, client fiets maar op dat moment komt er een ambulance aan, client rijd gewoon door.Gevolg: client dood
Dat soort dingetjes. Hij werkt(op de sociale werkplaats) dus begeleiders daar zijn daar niet mee bezig.
Maar ik ga mijn plan de compagne opstellen en dan zie ik wel wat het wordt...
Over focale glazen gesproken, je wil niet weten hoe vaak mensen het in brieven hebben over multivokale glazen... meerstemmig kijkt beter?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:37 schreef pyl het volgende:
Varifocale brillenglazen, ja, daaraan had ik ook al gedacht. Waarmee je iets zowel van heinde als van verre kunt zien aankomen.
Proost!
Volgens mij komt men dan van verre en verder..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:44 schreef pyl het volgende:
Mensen kunnen toch van dichtbij en veraf naar een bestemming gaan? De ramptoeristen kwamen van heinde en verre naar Groningen om de ingestorte Martinitoren te aanschouwen. Van Haaren tot Maastricht, ze kwamen overal vandaan.
Ik zou Haaren inderdaad niet dichtbij de Martinitoren noemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij komt men dan van verre en verder..
En god schepte de wereld. Wat een werk, hè, God?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept.
Ik kwam eens tegen op de markt: "Tomaten uit Pomodorië".quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:48 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, een paar leuke winkelvoorbeeldjes:
Vettakaas
Verse friets
Wiener Snitsel
Bosse bollen
Met opstalrecht?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:55 schreef Koenz0r het volgende:
BG ik vind je met oprecht een kneus.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:33 schreef neo2000 het volgende:
Als ik mocht gokken, zou ik zeggen van "onthand zijn".![]()
Allicht als je het bekijkt in het kader van het uithuis plaatsen van de kinderen. Denk dat je de maatschappelijke druk/stress ook niet moet onderschatten in zo'n geval. Als heel de omgeving op je neerkijkt, voor je gevoel althans, omdat je kinderen uit huis geplaatst zijn daar jij er niet voor kon zorgen, tsjah.. Tel daarbij ook op dat de mensen ook al geestelijk niet zo sterk stonden = recipy for disaster.
Mijn vader was naar eigen zeggen eens in een autogarage waar ze een splinternieuwe auto in de aanbieding hadden; op het bord dat erbij stond viel te lezen dat het om een Mitsiebiesie ging.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:48 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, een paar leuke winkelvoorbeeldjes:
Vettakaas
Verse friets
Wiener Snitsel
Bosse bollen
Stampende voetjesquote:Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef KD-fotografie het volgende:
iemand op een ander forum zag bij de 30sec. op dit forum ineens voetstampjes, ik zie ook wel iets maar geen idee of het voetstapjes zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=fUYb_5Tb3fk
Het was zonder weerga weergaloos. Denk om de terugslag!quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:58 schreef IdlersDream het volgende:
Dit had ook zijn weerga op de jeugd van toendertijd en dus de voorbeeldfunctie voor een dele van de maatschappij.
quote van de FP.quote:Het beeld doet denken aan het boek 'The Time Machine' die* in 1895 al geschreven werd door H. G. Wells.
Deze fout staat tegenwoordig al in kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en het NRC! "De instantie dat" of dergelijke combinaties.quote:
Ik doe het zelf ook wel eens fout tijdens het praten. Maar dan word ik al gauw gecorrigeerd door mijn lief. Net zoals ik anderen wijs op foute zinsformuleringen: 'Hij is beter als mij' Arghh!quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Deze fout staat tegenwoordig al in kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en het NRC! "De instantie dat" of dergelijke combinaties.
Ja, dat is nog niet zo makkelijk...quote:Op maandag 29 oktober 2007 @ 10:09 schreef Dynamical het volgende:
Dat ligt eraan waar de dwarsleasy zit. Hoe hoger die zit hoe meer er verlamd is.
Hij ziet ze vliegenquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
de wind (op voorwaartse snelheid) is gewoon nodig, dat is ook de reden dat een vliegdekschip op volle kracht tegen de wind in vliegt als er toestellen gelancheerd worden aangezien je zo veel mogelijk wind over de vleugels wilt hebben om omhoog te komen
Ik keek even in de OUD-relquote:Op zondag 28 oktober 2007 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zet ook even Mozart op. Goede nacht allen, ook aan alle noodruftige zuigelingen!
Yep, de r is in de maandquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:03 schreef MissBliss het volgende:
Natuurlijk
Ze ziet er nu alleen wel een beetje verfromfraaid uit![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef Aasgier het volgende:
Klinkt als jaloersie.
Dergelijke fouten worden zo vaak gemaakt dat ik vrees dat ze niet meer uit de Nederlandse taal te bannen zijn. Bij werkwoorden waarvan het eerste deel tevens een zelfstandig naamwoord is hebben bijzonder veel mensen de neiging om 'geen' te gebruiken waar 'niet' wordt bedoeld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:
Station Arnhem, de omroepster "Over enkele ogenblikken komt de trein uit (ben ik vergeten) op het perron aan. Het achterste treinstel blijft in Arnhem. Wilt U daarin geen plaats nemen?"
Ik moet zeggen dat ik de voorbeelden die jij geeft niet als fout aanvoel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dergelijke fouten worden zo vaak gemaakt dat ik vrees dat ze niet meer uit de Nederlandse taal te bannen zijn. Bij werkwoorden waarvan het eerste deel tevens een zelfstandig naamwoord is hebben bijzonder veel mensen de neiging om 'geen' te gebruiken waar 'niet' wordt bedoeld.
"Ik wil geen tv kijken" (= ik wil niet een tv kijken) in plaats van "ik wil niet tv-kijken"
"Ik kan geen les geven" (= ik kan niet een les geven) in plaats van "ik kan niet lesgeven"
etc.
Hoe raad je het? Aan een dergelijke constructie liep ik ook te denken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:56 schreef broer het volgende:
Met het woord 'niet' gebeurt sowieso heel veel raars. En ik weet eigenlijk niet of het allemaal fout is. Vrijwel iedereen zegt: "Ik denk niet dat je dat moet doen." Terwijl het volgens mij toch echt zou moeten zijn: "Ik denk dat je dat niet moet doen."
Maar is het ook echt fout?
Nieuwe zpelling?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:59 schreef SolidArt het volgende:
Sout een eind op
Expats say the darndest things!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:21 schreef Appie_HK het volgende:
Chinees cultuur vanwege dat ik ermee getrouwd ben
Tv-kijken als werkwoord dient toch echt als een woord geschreven te worden, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Ik ervaar "tv-kijken" ook nog niet als één werkwoord (en kon het ook niet vinden in twee eenvoudige woordenboeken).
Goed voorbeeld! Inderdaad zeggen veel mensen (en ik zelf vaak onbewust ook): "ik hoop niet dat je ziek wordt", wat eigenlijk niet meer betekent dan dat je op dit moment niet actief wenst dat de persoon in kwestie ziek wordt (je bent geen sadist). Met "ik hoop dat je niet ziek wordt", daarentegen, wordt expliciet gehoopt dat de persoon gezond blijft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:56 schreef broer het volgende:
Vrijwel iedereen zegt: "Ik denk niet dat je dat moet doen." Terwijl het volgens mij toch echt zou moeten zijn: "Ik denk dat je dat niet moet doen."
Een oudje van de FP. Origineel, omdat het een zeldzame van Bupatih isquote:Op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:08 schreef Bupatih het volgende:
Bekijk voor de grap eens naar de titels van columns op FOK!. Tenenkrommend.
Kopvolspelfouten zou ook geen gekke username zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:41 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Ik kan er maar niet overuit dat nu na 6 mnd bijna een tekening wordt gemaakt en vrij gegeven die een evt persoon laat zien die Maddy zou hebben meegenomen.
Als en als inderdaad er niks met die verklaring van die vriendin gedaan is zoals de Mc Canns claimen waarom dan nu pas een tekening.
Hun hebben al die tijd het geld, de media achter hun om die tekening al vanaf de eerste uren in de media te hebben.
Ergens heb ik trouwens in een krant gelezen (al lang geleden )dat die getuigenis al weerlegt zou zou en dat het om een persoon ging die niks maar ook niks met heel Maddy te maken zou hebben.
Heb trouwens het hele tv intervieuw gezien en weet nog steeds niet wat ik moet denken van die ouders.
De laaste woorden hoorde ik inderdaad don't say anything maar ik heb het idee dat hij zei they can controll , not mic.
Wel viel het me op wat voor woorden ze gebruikkte om haar kind te beschreven , hapy with here live, beautiful person. Ikzelf zou heel andere zinnen, woorden gebruiken en ook veel uitebreider om m'n eigen kind te omschrijven.
Ook knippert die vader wel heel erg veel met z'n ogen, zie een soort ingehouden woede.
Ennnnn het schijnt dat nog steeds de dna uitkomsten niet binnen zijn of tenminste nog niet helemaal door de molen zijn gegaan. Dus kan er officiele nog niks naar buiten komen.
Heb trouwens ook ergens gelezen dat de eerste testresultaten waren gebaseert op als ik het goed begreep op een techniek die dus niet in een rechtbank is toegestaan. Dit had iets te maken met dat je hele kleine fragmenten dus meer kan maken ,een soort aanlengen.
Weet even niet meer hoe ze dit nu noemde en ook dat de matrialen die gevonden waren dus erg waren aangetast door de warmte en omdat er zoveel tijd erover heen was gegaan.
Ennnn dat Portugal dus ipv zoveel % overeenkomsten in ander landen Potugal dus een hoger% alleen in de rechtbank accepteerd.
Wel worden de getuigen , ouders opnieuw verhoort in Engeland op een nader te bepalen datum.
Dit komt van de Mccanns Gerry's blogg
We welcome the announcement from Mr Ribeiro, the National director of the Judicial Police in Portugal, that our friends who were on holiday with us in Portugal are to be re-interviewed. We do not know how many other ‘witnesses’ will be interviewed but obviously we want to be eliminated from the inquiry as soon as possible. We constantly hope that one of the other lines of investigation leads to Madeleine being found safe and well.
Pfff.... jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kopvolspelfouten zou ook geen gekke username zijn![]()
Lijkt me best onhandig, zo'n knipperende zon.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:56 schreef baNEEL het volgende:
het knipperen van zon licht spaart ook behoorlijk aan stroom..
scheelt een hoop branduren, plus dat het veiliger is, omdat een knipperlicht eerder opvalt..
ik zou standaardiseren dat een knipperlicht standaard wordt.
huilende automobilisten moeten maar eens volwassen worden
quote:toverhaast
te overhaast?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Hij komt niet van het forum maar ik vond hem te 'leuk' om hem niet te melden. Ik ontdekte hem zojuist in een verslag dat ik net heb ingeleverd. Ik heb het twee keer nagekeken op fouten maar heb hier gewoon overheen gelezen.![]()
[..]
![]()
Vervelend, beestjes.quote:Nou, hier ben ik dan weer.......20 november mag ik voor de 4e keer examen doen. Ik kan iets eerder, was eerst 8 december gepland. Ik heb alleen een advies nodig....... Ik heb de "tick" dat ik nog wel eens te ver naar rechts rijd, langs de geparkeerde auto's. Dus zo'n beetje alle examinatoren hadden daar een opmerking over. "Pas op de spiegeltjes".
Op Radio 1 in een interview met (ik meen) een hoogleraar bestuurskunde van de Open Universiteit hoorde ik dezelfde verhaspeling van 'het roer omgooien' en 'het over een andere boeg gooien'.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:53 schreef Wickedangel het volgende:
Vandaag hoorde ik Eurlings tegen een tv-verslaggever zeggen: "En anders gooien we de boeg om"![]()
Kwestie van klemtoon? Met 'ik denk niet' leg je de nadruk op wat je zelf vindt, met 'dat je dat niet moet doen' leg je de verantwoordelijkheid bij de ander. Met zulke rare wollige typisch Nederlandse termen willen we natuurlijk niet, alsjeblieft niet, schei uit zeg, kort en bondig een ander vertellen wat hij vooral niet moet doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:56 schreef broer het volgende:
Met het woord 'niet' gebeurt sowieso heel veel raars. En ik weet eigenlijk niet of het allemaal fout is. Vrijwel iedereen zegt: "Ik denk niet dat je dat moet doen." Terwijl het volgens mij toch echt zou moeten zijn: "Ik denk dat je dat niet moet doen."
Maar is het ook echt fout?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:04 schreef vrolijke-frits het volgende:
Mooi topic wel, dit doet mij deugt, als taalpurist zijnde![]()
Ja, dat indirecte viel me ook wel op. Zou het typisch Nederlands zijn om er zo omheen te draaien?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:45 schreef Wickedangel het volgende:
Met zulke rare wollige typisch Nederlandse termen willen we natuurlijk niet, alsjeblieft niet, schei uit zeg, kort en bondig een ander vertellen wat hij vooral niet moet doen.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:33 schreef Edwinuss het volgende:
Ja, deze lui zijn zo achterlijk dat ze geen engels willen leren. Alle films en serieus in dit land moeten nog eens ingesproken worden.
Het gaat over een peignoir dus.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:21 schreef Branieschopper het volgende:
Ik stond vanmorgen op en deed mn ochtendjas aan, zoeen van badstof met lekkere fleece voering en capuchon. Aangekomen aan de ontbijttafel zegt me oom: "Goh wat een mooie penuare heb je aan.."
Ik:Wtf zeg gewoon badjas of ochtendjas
Ik nog een keer: Wtf hoe schrijf je penuare?
Klacht: Oom die Penuare zegt, plus penuare is een kutwoord
Dat forum staat vól met taalfouten...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Van een ander forum:
[..]
Vervelend, beestjes.
Op datzelfde forum zit trouwens iemand die consequent 'gecoach' schrijft als 'gecoahts'.![]()
een Zaterdacht ochtend.....quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:45 schreef Dangel het volgende:
Bij de aldi op een zaterdacht ochtend de witlof van 99 cent met 99 losse centen betalen![]()
En dan nog even de topictitel.....quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:09 schreef lord_sylus het volgende:
Ik ben 27 jaar oud en ben al 9 jaar samen met mijn vriendin, we hebben een zoontje van 2.
ik was nooit echt mondig met de meisjes en mijn huidige vriendin was dan ook mijn eerste echte vriendin, ook mijn eerste bedpartner. Maar na enkele maanden samenzijn had zij mij de zelfvertrouwen gegeven om andere vrouwen aan te spreken, ook al zag ik haar graag ik dacht nooit dat het zo lang zou duren.
ik ging vreemd, ni veel, in't begin 1x op een heel jaar, en dan 2x en dan een affaire met een vriendin, ze betrapte me en gaf me nog een kans (en nee niet tijdens betrapt maar een communicatie onderschept) ik probeerde mijn leven te beteren en het ging goed, we besliste een kindje te hebben die is er dan gekomen en ondertussen had ze een beste vriendin erbij gekregen...
daar kwam de volgende probleem, in't begin wa lachen met elkaar, zij stelde voor aan mijn vriendin om eens een parenclub te proberen met me, ik was wel enthousiast en stemde toe. we gingen en lekker dat da was, vonden we beide, de volgende keer namen we haar beste vriendin ook mee met haar vriendje
sinds dien heb ik een affaire met haar beste vriendin, we zijn heel voorzichtig en doen het al ruim 3 maand, maar ik vrees dat ik begin te denken dat ik ze ni meer graag zie, mijn vriendin, en dat ik er enkel bij ben uit gewoonte, hoogte punt van al ik ben stapel zot op haar vriendin en zij op mij ook
Misschien krijg ik hier geen raad maar wat moet ik doen?
Totale Vlaming, zie je da-ni?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:40 schreef ElizabethR het volgende:27Jaar oud en zulke fouten maken......
[..]
En dan nog even de topictitel.....
Wanneer weet je of je haar nimeer graag ziet?
Ik vind het eerder een gezellige kabbelende stream of consciousness.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:10 schreef ElizabethR het volgende:
Uiteraard zie ik da-wel
Is nog geen vrijbrief om MSN-taal te hanteren lijkt me.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:28 schreef Dwan het volgende:
dat nodigd toch uit voor vandalisme..................
Het zal vast ook wel in andere talen gebeuren. Maar wij zijn vaak zo wollig, ik betrap mezelf er ook op, vooral in mailtjes. Dan heb ik een heel epistel en uiteindelijk schrap ik de helft omdat het zo overbodig is.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:49 schreef broer het volgende:
Ja, dat indirecte viel me ook wel op. Zou het typisch Nederlands zijn om er zo omheen te draaien?
Wat wreedquote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:43 schreef nikky het volgende:
Heb jij een geweldige verassing voor de Sint bedacht, misschien heb
Jaren geleden een Loesje: "STREEF ONBEKOMMERT NAAR HET IDEALE".quote:
Van de dingen waar mijn buik schoon van wordt, heb ik over het algemeen niet snel genoeg.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:16 schreef zoalshetis het volgende:
users en adverteerders hebben hun buik schoon van deze kuttijd.
Ik wereldje, jij wereldtje, wij wereldjen?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:49 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zo is het toch? de periode wanneer het valt is nooit goed, maar schijnbaar hoort dat thuis in het wereldtje
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:54 schreef Xith het volgende:
1 op honderden miljoen kans op de JP is idd erg winstgevend.
Gemiddeld maak je gewoon verlies, slimme mensen kunnen dit releveren en kopen geen lot.
Zoals ik al zei, dom zijn kost de samenleving ook extra geld, dus dat moet opgehaald worden via zulke wegen..
Iemand die mensen die mee doen met de staatloterij dom noemt, maar zelf lettergrepen vergeet en afkortingen niet snapt ...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:24 schreef Xith het volgende:
house edge op blackjack is 0.005,
da's dus peanuts i.v.m staatsloterij
maar daar ook, belasting voor de dommen; zeker omdat het geld direct anar de staat gaat![]()
quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:56 schreef Koenz0r het volgende:
De eerste was een vakantie vriendin in Zweden. Haar vader was een een topman in de autofabriek van Volvo (Kreeg voor mijn verjaardag even een ipod video 80 gb) mijnheer reed elke maand in de nieuwste model Volvo rond.. Dus ik neem aan dat ik dan vaak aan het golfen was tussen de miljoenairs en een goede opleiding had en een mooi landhuisje in Zweden terwijl ik haar neukte onder een zoetsappige zweedse zons ondergang
De tweede was een knap meisje met de nodige lichamelijke gebreken (verotte rug, spierziektes noemmaarop) dus zou ik waarschijnlijk mijn loon moeten afstaan voor operaties en dingen voor een vrouw die toch al afgekeurd om te werken. Bovendien zat neuken toch al niet in het basispakket..
De derde was een een vaag wijf die ik meer als sexvriendin zag dan als vriendin. Moeder was werkloos, vader was werkloos en volgens mij zat het hele gezin aan de crack.. Dus waarschijnlijk zou ik dan mijzelf terug vinden trippend op de grond met mijn hoofd op een tapijt tussen de honden/katten haren en cavia/hamster keutels...
De vierde was een of andere chick in Leeuwarden..Die had aanleg om de nieuwe Jan Wolkers Als ik daar zou blijven zou ik constant net als Klonk veranderd zijn in een Dichter vol filosofisch gereutel... En bovendien zou ik haar alleen neuken als we niet bij mij thuis waren of bij haar thuis dus zou ik alleen maar neuken om de meest raarste plekken... :S
De vijfde was een meisje dat op europeeskampioenschap niveau aan het schoonzwemmen was... Dus als ik met haar iets zou houden zou ik waarschijnlijk haar trainer worden om haar daarna goud zien te behalen bij de olympische spelen...
De zesde was een chick wiens ma doktor was en der pa werkte als directie bij Paresto.. Heel het gezin was zo sportief als de tyfus (kwam ik aan als zuipschuit, en van de nodige drugs was ik ook niet vies van) Dus zou ik omgetoverd zijn tot sportieve jongen die braaf al zijn trainingen volgde en in het weekend gezellig met het hele gezin de persoon aanmoedigen op de tribunes..
En de volgende.. geen idee ik ben pas 17. Geef ik tegen die tijd wel een editje :p
Je zou bijna denken dat skype met iets nieuws is gekomen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:33 schreef Baird het volgende:
Probeer eens 2 skyppieballen, die zijn wat groter.
Je vergeet 'wiens', dat hoort 'wier' te zijn. Ervan uitgaande dat 'chick' vrouwelijk is natuurlijk. En natuurlijk 'dokter' of 'doctor' ipv 'doktor'.quote:De zesde was een chick wiens ma doktor was en der pa
Weer een nieuwe variant van sowieso!quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:14 schreef Banzaii het volgende:
Zoeyzo geen aanrader, de huizen zijn hier duur. Echt achterlijke prijzen
Dat is de schuld van Eddy Zoey!quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Weer een nieuwe variant van sowieso!
O ja, nou ja, ik kan het niet helpen. Over doktor lees ik gewoon heen, ik woon niet voor niets in een land waar Engels de voertaal is.quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je vergeet 'wiens', dat hoort 'wier' te zijn. Ervan uitgaande dat 'chick' vrouwelijk is natuurlijk. En natuurlijk 'dokter' of 'doctor' ipv 'doktor'.
Zat beu.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
Even serieus: een grote groep leden is het helemaal beu met Rutte. Ik behoor tot die groep.
Bedwelmpt door emoties gepost?quote:Op zondag 4 november 2007 15:46 schreef _Bar_ het volgende:
ik vind het van mezelf ook dieptriest maar was overwelmpt door emoties, boosheid, en een enorme frustratie naar de fam toe
tijdens een bezoek aan het graf van notabene mijn bloedeigen zoon, de fammilie ten schande gemaakt heb door ze voor alles uit te maken...
En dat aan het grafje...
Daar heb ik overgens nog steeds heel veel spijt van dat ik mijn emoties weer eens niet in de hand had
"I've been a bitch to you!"quote:Op zondag 4 november 2007 17:36 schreef PieDjee het volgende:
Ik heb echt een keer je tere zieltje gekrengd he ?
Dat is toch goed?quote:
Feine rijgerquote:Op zondag 4 november 2007 11:41 schreef borisz het volgende:
stiekum plijt ik voor Charly Lownoise & Mental theo in de lijst
quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Ophouden lukte niet meer, dus ben maar proestend en me verontschuldigend weggestompeld.
Wat zij zei dan?quote:Op maandag 5 november 2007 11:41 schreef VisionFC het volgende:
Ik heb maar gebruik gemaakt van "" Om aan te geven dat "ik hou van jou maar ik moet nu alleen zijn, nadenken over wat ik wil" is wat zei zegt.
Mèèèèh!quote:Op zaterdag 3 november 2007 13:18 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik zat net naar OHM te kijken en daar was iemand aan het vertellen dat in het Hindoeisme God alles heeft gecreeerd vanuit zichzelf. Dat dit het grootte verschil is met westerse religies, waar God de wereld schaapt buiten zichzelf (alsof hij er naar kijk, zo te zeggen). Toen begon ik dus te malen en bedacht het volgende:
Een weide blik verruimt het denken.quote:Op maandag 5 november 2007 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weit die ontwikkelingen niet aan God![]()
Hoe zou dat gaan? Ontstuimen?quote:Later in de week blijft het ontstuimig
met elke dag veel wind.Ook de aanvoer
van buien gaat gewoon door en de
maximumtemperatuur zakt later naar 8-C
Het wordt al gekker, met die moderne pervertie.quote:Op maandag 5 november 2007 14:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
Typische hielenlikker en excuusallochtoon. Inhoudelijk niet sterk. Is als fractieleider in Amsterdam vreselijk door de man gezakt, maar gerehabiliteerd door vriendje Rutte. Ziet er wel goed uit, maar da's niet genoeg.
A, fijn, ze pist op mij!quote:Op zondag 4 november 2007 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:
A fijn ik schonk er niet zoveel aandacht omdat het gewoon haar eigen schuld was (ik snapte er ook niets van, ze weet dat ik haar leuk vind en dan gaat ze deze ervaring tegen mij vertellen?). Ze werd daarna ontzettend pist op mij toen ik vertelde dat ik haar daar niet voor aan had gezien...
quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:37 schreef snowqueen911 het volgende:
Ik dacht meteen aan een zelfmoorder..
Alsof zo'n Brit verstand heeft van het metrieke stelselquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:44 schreef Kalebakkus het volgende:
Volgens een 1 of andere Britse metereoloog wordt Nederland eind November getroffen door een super storm met windkrachten van 12 of meer.
Het zal de zwaarste storm worden in de gschiedenis van Nederland.
Alleen hoe kan zo'n gast dat zo zeker weten?
Auw?quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:19 schreef Loontjah het volgende:
Mits je 200 kg weegt, kun je bij hem op de rug gaan zitten.
Wtfquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:17 schreef wise het volgende:
allemaal instabiele meiden. Die zoeken hun steun, verlaad en het zaad op bij de psychiater.
quote:Op zondag 4 november 2007 16:16 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wat ik zo vluchtig zie als ik je profiel een paar seconden bekijk:
Inderdaad je foto's
Profiel vol met spel- en taalfouten (getuigd niet van niveau)
Da's Bilderdijks.quote:Op maandag 5 november 2007 19:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
NOS teletekst pagina 703:
[..]
Hoe zou dat gaan? Ontstuimen?
Zou hij een heel klein huis hebben soms?quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:45 schreef broodjekipkerrie het volgende:
2 maanden geledent zocht ik ook een cd-speler, zag er 1 voor 15 euro ofzo bij de mediamarkt
toen zat ik heel erg krap bij de kast en had het dus niet gehaald, maar nu heb ik gewoon een telefoon besteld met mp3-speler [afbeelding]
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:37 schreef RToTheOelie het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar dan kan ik mijn kans slaan![]()
![]()
quote:Dit veroorzaakt de 'hick up' in het systeem.
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:11 schreef damian5700 het volgende:
Overigens, spreek ik in algemene zin. Het staat je vechter rij het persoonlijk aan te trekken.
Zwangere kraanquote:Op woensdag 7 november 2007 13:01 schreef iceje het volgende:
Ik heb op zolder een wasbak met kraan (mengkraan). Ik heb het idee dat deze over tijd steeds minder water uit de kraan komt. Een tappunt eerder in de leiding geeft wel voldoende water. Kan dit aan de kraan liggen?
Wat het ook is, het is sowieso de schuld van de katholiekenquote:Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Fastmatti het volgende:
Papen en nathouden ook niet.
Is dat zoiets als zindelijk?quote:Op woensdag 7 november 2007 14:08 schreef sharonfactor het volgende:
Ja ze is aardig pogedroogd. Nu wel meerdere keren per dag het gebied rond haar ogen schoon maken ziet ze er al helemaal een stuk frisser uit. En ze is zo lief. We zijn helemaal in love.
Dat is wel een hele grote kanariequote:Op woensdag 7 november 2007 14:23 schreef RToTheOelie het volgende:
[..]
Ze was op Grand Canaria hem tegen gekomen en sinds dien hebben ze iets! ochjah.. ze zal het later wel inzien dat ze fout zat!![]()
quote:
quote:Op woensdag 7 november 2007 15:45 schreef Pim89 het volgende:
Een vrouwelijke busschauffeur.
Er zitten meer fouten in maar deze was wel mooi.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:31 schreef HuubLiekeFan het volgende:
Mensen, laten we eerlijk wezen: het programma is toch juist leuk vanwege figuren zoals Natasia en Brian waar je je zo lekker aan kan ergeren? Als Brian en Amanda eruit worden gegooid, dan is het programma echt ontzettend saai. Geen echte grote rellen meer, aangezien BAN altijd ervoor zorgt dat het goed uit de hand loopt. Ik zou het heerlijk vinden voor JHL om Brian en Amanda die poort uit te zien lopen, ook voor alle streamers (inclusief mijzelf) omdat ik hun gewoon totaal niet gun... maar voor het programma zelf zou het een slechte zet zijn. Ik vind persoonlijk de exit van Natasia (qua sensentatie) jammer.
quote:Op woensdag 7 november 2007 19:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik toenstraks toen ik thuiskwam van me werk even lekker onder de douche gesprongen zoals ik dat eigenlijk elke middag doe.
Onderwijl dat ik me dan ga douchen zet ik me dan meestal al het eten op het fornuis zodat wanneer ik weer helemaal het mannetje ben aan tafel kan aanschuiven om me die meuk naar binnen te schuiven.
Zo gezegd zo gedaan. Ik lekker aan het douchen. Kapt ineens het fucking water ermee net terwijl ik 100 procent ingezeept ben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus ik stond daar echt zo van: KUT. En nu he. Ik nog wat provocorisch met mijn lichaam tegen de natte muur aanschuren zodat er schuim vanaf ging. Ik kan je verzekeren: Lukt niet
![]()
![]()
![]()
Ruik ik ineens van beneden af een enorme verotte verbrandde luch. Moest ik in mijn naakse leutert langs de voordeur, en toen via de woonkamer zo richting keuken. En jawel hoor: Loopt daar net die bejaarde kut overbuurvrouw over straat die veredelde BIFI worst uit te laten![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ze me gezien heeft![]()
![]()
![]()
Klacht: Via internet nu moeten lezen dat de waterleiding een paar uur is afgesloten vanwege een reparatie. De digitale snelweg moeten hanteren voor zulkes mededelingen![]()
![]()
![]()
Combinatie van aspiratie en garantie??quote:Ik ben een amateur en heb geen aspiranties (meer) om van mijn hobby's mijn beroep te maken. Ik zing/verschijn op tv/schilder/fotografeer etc. uitsluitend voor mijn eigen plezier.
quote:Op zaterdag 29 november 2003 01:02 schreef dane het volgende:
no-fence maar waarom wil je een meeting voor verlegen mensen regelen?
quote:Op woensdag 7 november 2007 19:49 schreef afcajos het volgende:
Aan de andere kant, als jouw water er niet mee kapte en je nog lekker warm water had, was je je misschien wel lekker gaan fappen. En zodoende had je niet geruikt dat je eten aan het aanbranden was![]()
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:15 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit stand houd.
Heb nu een snelheidsboete liggen thuis. Wat jij (Sjeen) dus zegt is dat ik deze eigenlijk terug kan sturen naar Leaseplan met de mededeling dat ze deze maar naar mijn werkgever moeten sturen?
Volgens mij staat een lease auto niet op naam van de werkgever maar op naam van de bereider? Bovendien zal dit wel in algemen voorwaarden zijn afgedekt, of staat deze wet daar boven?
quote:Op donderdag 8 november 2007 19:42 lschreef Dazzling het volgende:
hallo,
weet iemand hoe je logo's kan verwijderen van bedrijfkleding want onze zaak wordt overgenomen door een andere firma uit onze holding en hun hebben niet zo uitgebreid kleding pakket als wij hadden en anders moet ik al me truien en shirts en broeken weggooien want we mogen ze niet meer aan doen bij onze nieuwe werkgever terwijl het hele logo het zelfde is en alleen de naam anders is.
en we kunnen het niet omruilen dus de optie is alleen weggooien maar dat is zonder!
wie o wie kan mij helpen met een goede oplossing??
de logo's zijn er volgens mij via de sealbedrukking opgemaakt
quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:32 schreef michiel5 het volgende:
Bij je zorgvekeraar dan lijkt me?
Volgens mij vallen zaken aan je gebid die je al had voor het afsluiten van de verzekering echter buiten de dekking hoor.
quote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef Chinless het volgende:
Vraag over die 2de hands auto alle info sow ie sow op!
Volgens mij is hier de wens de vader van de gedachte......quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:52 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag is waarom het grot van de dames tegenwoordig van die semi/kusgebaren maakt op foto's. Overal zie ik het. WAAROM?! Het slaat helemaal nergens op en het is debiel.
Voor de duidelijkheid, hij bedoelde vuiligheidquote:Op woensdag 7 november 2007 13:23 schreef Piemol het volgende:
de kop van de kraan er af schroeven, die zal wel vol met veiligheid zitten
quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:59 schreef Sjeen het volgende:
Dat dus...
Ik heb zojuist even de handleiding Loonheffing en WWB (bijstand) bekeken op de site van de belastingdienst. Daaruit maak ik op dat de gemeente in principe altijd loonheffingskorting toepast, tenzij er explicitiet wordt aangegeven dat de loonheffingskorting al bij een andere baan.uitkering verbruikt is.
Ik begin het idee te krijgen dat je zus dubbelop gevangen heeft...
quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Ja, die haalt gewoon al je zenuwpezen eruit. Nooit nergens meer last van.![]()
zou je niet verwachten van een gebruiker met de naam KristianTquote:Op Friday 9 November 2007 @ 20:09 schreef KristianT het volgende:
Hopen dat het niet regend anders krijgen we file![]()
attent op maakten?quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef Copycat het volgende:
Op een aardige manier en ze was heel erg blij dat we haar hier opmerkzaam op maakte, want zelf had ze helemaal niets in de gaten.
Maakten, in ieder geval, want het gaat over 'wij'.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:25 schreef lienelien het volgende:
attent op maakte?
Het is laatquote:Op zaterdag 10 november 2007 01:34 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maakten, in ieder geval, want het gaat over 'wij'.
scherp +1, ik had de zin niet eens gelezenquote:Op zaterdag 10 november 2007 01:34 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maakten, in ieder geval, want het gaat over 'wij'.
Geeft niks, ik wilde alleen maar zeggen dat die hele zin die je quootte, niet deugde. Maar nu begin ik ernstig te twijfelen of het misschien 'quotte' isquote:
Volgens mij kan dat wel: iemand ergens opmerkzaam op maken. Volgens het Prisma woordenboek: op iets opmerkzaam maken: aandacht op iets vestigen.quote:
Te laat voor een edit.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:44 schreef broer het volgende:
'Citeerde.'
Het is quotete.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Geeft niks, ik wilde alleen maar zeggen dat die hele zin die je quootte, niet deugde. Maar nu begin ik ernstig te twijfelen of het misschien 'quotte' is![]()
Maar dat druist in tegen mijn taalgevoel.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
Het is quotete.
Bij mij ook hoor. Vandaar dat ik het onthouden heb. Normaal gesproken vertrouw ik eigenlijk op dat taalgevoel, maar in dit geval zit het gewoon in mijn hoofd omdat ik het op die cursus te absurd vond klinken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 02:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maar dat druist in tegen mijn taalgevoel.
het is ook echt een idioot woordquote:Op zaterdag 10 november 2007 02:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maar dat druist in tegen mijn taalgevoel.
Ach ja, het blijft in ieder geval koninklijkquote:schreef Vicky het volgende:
Die Suus spant wel de troon hoor
quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:50 schreef Locusta het volgende:
Het verloop van de zangerschap en/of gezondheid van de moeder kan ook invloed hebben. Het is namelijk bewezen dat kinderen van moeders die door blijven roken tijdens de zwangerschap meer risico lopen om o.a. depressief te worden. Zelfde met bijv. alcohol verslaafde moeders. (of: soon to be moms)
En inderdaad, wat hier boven ook al genoemd wordt: opvoeding en milieu spelen later ook een grote rol.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:38 schreef Napalm het volgende:
Als in Singapore bijvoorbeeld.
Ik hoor trouwens nooit dat in de VS hele gezinnen worden weggepest door buurt terroriseerdende jongeren en het concepts draaideur crimineel lijken ze daar ook heel aardig aan te pakken.
De fipo uit dat topic:quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:38 schreef DaMart het volgende:
Strafbaar bij opzettelijk vermoorden van een dier ?
Leuk pleonasme!
quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:30 schreef Athmozz het volgende:
minder strafbaar of zat met je auto rondrijden...
quote:Op zondag 11 november 2007 23:11 schreef NX het volgende:
Om eerlijk te zijn, ben ik op verschillende fora's anoniem genoeg, maar ik link weleens naar mijn Homepage en daar staan soms wat persoonlijk gegevens (eigenlijk stond er onder mijn whois gegevens mijn adres gegevens maar dat heb ik na een jaar zeuren kunnen weghalen bij mijn provider (volgens de nederlandse wet mag een domein eigenaar anoniem opereren op het net)).
Voor de rest ben ik wel anoniem genoeg, zolang mijn huis adres niet te vinden is, foto's plaats ik niet op fora's, ook geen hyves en dat shit, niks voor mij!
Had Gabbertje maar wat meer intersesse in de nederlandse les getoond...quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:07 schreef GabbertjeXXL het volgende:
[..]
Nou , die rijke lullen zal het niks interseren.. maar als je arm bent en zoiets word je geflikt.. dat is veel kutter hoor..
Ja, dat maakt indrukquote:Op maandag 12 november 2007 18:39 schreef KonnieKipke het volgende:
Het imponeert gewoon als een eenzijdig ongeval. De vrachtwagen ging naar links, maar het is de vraag of hij jou had geramd. Waarschijnlijk heb jij dit door te remmen voorkomen, maar ga dat maar eens bewijzen...
Verder is het jouw probleem dat je auto ging slippen op het natte wegdek.
Ik denk dat je weinig kans maakt op schadevergoeding.
quote:GEVRAAGT EEN PATY HELE OF HALVE MARANTIE / BETONPLEX / UNTERLAYMENT / NIEUW OF GOED GEBRUIKT,VOOR HET VERSTUREN EN HET OP STAPELEN VAN ONZE GIETIJZEREN TUIN VERLICHTING,ZIE FOTO'S
quote:Op maandag 12 november 2007 16:36 schreef staaltje het volgende:
Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.
Weet je hoe makkelijk je controle over je auto verliest als je vol remmend over de snelweg schuift?
Never mind, don't answer![]()
quote:Op maandag 12 november 2007 00:59 schreef Shinadul het volgende:
Eerste vraag: Wie is Sint Maarten?
Geen antwoord: geen snoep
Ik wou dat ik van te voren wist welke avond dat is, dan was ik echt niet thuis.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:47 schreef EnergyDrink het volgende:
zoals zhe-devil hierboven vrij accureet schreef
We zullen doorgaan!!!!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:42 schreef Oosthoek het volgende:
Je kunt het ook overdrijvenJe wordt tegenwoordig het ziekenhuis al in gemept als je naar de eerste hulp moet voor een hechting blijkbaar
en bovendien moet je dan zeker 'met gierende banden' die kant op omdat je anders doorgaat zeker?
Lui van aard.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:07 schreef ShaoliN het volgende:
Willen jij en je billenmaatje nooit meer worden dan orderpicker? Staande voet ontslagen worden staat nooit zo goed op een CV. Helemaal niet omdat de uiteindelijke reden is dat jullie gewoon een stel aardsluie varkens zijn.![]()
En dan heeft ie er dus kennelijk al wat fouten uitgehaaldquote:Op Tuesday 13 November 2007 @ 12:15 schreef Magicmajid het volgende:
Wat een achterlijke reactie's allemaal weer maar dat valt te verwachten van Fokkers.
- Ten eerste die kind had een darm aandoening.
- Om die kind naar nederland te krijgen moest de oma hem adopteren en dat kan alleen als het kind een wees is. (Dus dump het kind zogenaamd en opgelost)
- Het kind komt in Nederland en wordt het ziekenhuis in gebracht.
- Natuurlijk perfect voor de ouders de kind krijgt betere verzorging dan in Marokko.
- De oma is natuurlijk oud weet ook dat het wel goed komt met het kind in Nederland en weet ook dat ze de rekening niet kan betalen( Wel jammer natuurlijk om het kind achter te laten)
En dan de reactie Cultuur?
Geen enkele ouder zou zijn kind zomaar verwaarlozen omdat hij ziek is. Beetje logisch nadenken.
Conclusie:
Meeste Fokkers hebben een kort zicht op het leven.
edit: Veel spellingsfouten.
Binnenkort op de catwalk!!!!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:38 schreef Joene het volgende:
[..]
En heb een soldeeer/snij brand apparaatje gekocht om piepschuim mee te modeleren.![]()
Hmmmmm........quote:Op woensdag 14 november 2007 09:32 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik denk dat men de dieptewerking erg mooi vindt , je oog wordt als het ware van links naar rechts getrokken , dat boeidt men denk ik.
Of zoietsquote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
Ik denk dat mijn gezondheidszorgen ook uit muiten gingen als ik een man was en er dit soort oplossingen werden voorgesteld..quote:Op woensdag 14 november 2007 11:49 schreef Quock het volgende:
Dus de oplossing is dus eigenlijk om alle mannen te castreren. Geen voortplanting, geen groei in wereldbevolking, geen groei in milieuproblemen.
Bovendien werken we overbevolking zelf ook in de hand door ons uitmuitende gezondheidszorgen. ()
De kop van het bericht is waarachtig aangepast:quote:Op woensdag 14 november 2007 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Een leuke kop op MSN Reporter:
Vrouw bijt man in penis die orale seks weigerde
Tennis voor een betere wereld!quote:Op woensdag 14 november 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is ook krom, maar een setje in de goede richting helpt vaak wel natuurlijk. Niet voor niets rijden we hier in schonere auto's dan aan de andere kant van de plas of is de staalindustrie hier efficienter.
Donkere vriend geweigerd in kroegquote:mijn maat is syriers dan wil je naar binnen gaan bij 18+ tenten id wordt dan gecontroleerd geen probleem . Is die tent in 1x 21 + geworden
quote:Op woensdag 14 november 2007 16:12 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik heb vorige week de LCD TV van mijn oma geërft, van een paar maanden oud. Nu merkte ik dat er een blauwe pixel op het scherm zit, onlangs dat het een HD ready is valt m'n oog er wel steeds op. Zijn er hier net als voor de computer speciale tools voor om hem wakker te maken? Althans ik neem aan dat het een slapende is en geen dode, omdat hij lichtblauw van kleur is...
Als ik hem naar de winkel breng (Ben van Dijk) zouden ze dit ook kosteloos kunnen repareren, of wordt er gewoonlijk geld voor gevraagd?
quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:10 schreef NMGN23 het volgende:
Ik kijk de smenvattingen op Internet, vind het ook onbegrijpelijk dat hier zo weinig aandacht aan besteed wordt.
Met regelmatig uitleg bij dit spelletje denk ik dat het een groot kijkerspubliek kan opleveren.
Maar wel graag met een andere presentator dan die walgelijke Smeets (Weinig kans want zijn zo'n speelt in het nationale team...)
Die variant kende ik nog nietquote:Op donderdag 15 november 2007 23:31 schreef MDKme2 het volgende:
[....]
Nou heb ik zelf niet bepaald veel "ervaring", heb tot voor kort zo m'n problemen gehad met vrouwen uberhoubt aanspreken waar ik wel interesse in had(zie ander topic van mij indien je daar het fijne van wil weten).
[...]
Dat hoor ik hier (Betuwe) vaker dan gewoon 'portie'. Ik begrijp niet waarom men zoiets geks zegt. Meestal maak ik dan een grap met Porsche of andere autograppen, maar dat wordt niet zo begrepen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:15 schreef Frollo het volgende:
Hypercorrecties zijn cool. Laatst op vakantie iemand gesproken, ik meen uit een van de noordelijke provincies, die had het over dat ik zijn 'portje (spr.uit: porsje)' maar aan Fikkie moest geven.
Hypercorrectie.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:07 schreef Rasing het volgende:
Ik begrijp niet waarom men zoiets geks zegt.
Zoiets dus: iemand moest hier een keer de weg wijzen, en diegene moest bij het rieten dak aan het eind van de straat naar links. 'Dan moet u bij dat rijten dak daar linksaf slaan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hypercorrectie.
Op school leren ze dat het niet koppie moet zijn, maar kopje. Niet meissie, maar meisje. Dus dan wordt geredeneerd dat portie ook wel verkeerd zal zijn.
Volgens mij zijn er ook streken waar ze 'kofje' zeggen, maar dat heb ik zelf nog niet gehoord.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:32 schreef imbaman het volgende:
Boomerang effect!
Maar goed, was je maar de enige
quote:
Een kannetje mos om thee van te trekken?quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je je lunchpakket en je theemoskan al klaar voor het einde van de maand?![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:30 schreef Jelle_81 het volgende:
Ik wil hier ff mijn beklacht doen over de manier
Dat zal een bekakte minister geweest zijn, met een vreuseuluk hete aerdappel in de mondquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Leuk en aardig voorstel, maar denk je serieus dat het helpt?
Ik meen mij te herinneren dat ooit eens een bewindspersoon zei iets in de trand van: ()
ala Johnny Deppepp!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:11 schreef Tristeh het volgende:
[..] En dan kan je superstormen ala de carabibiën krijgen.
quote:Corbyn legt het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel correct gespeld.
Precies. Eerst een gezin beginnen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 08:38 schreef michiel5 het volgende:
Of kwijtschelden en vriendschap houden, met de kans als het de vrienden van je ouders wee wat meer voor de wind gaat ze het als nog terug betalen, of hard spelen, maar dna ben je vriendschap kwijt.
Gezint eer ge begint..... helemaal met geld lenen aan vrienden, als je het kan missen geft het dan gewoon.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:30 schreef Buschetta het volgende:
Virus dat berichten stuurt aan alle hulpverlenende instanties (brandweer etc.) en dat ze na 5 minuten (uur ofzo) je huis helemaal vol schuim pompen en je defrilibreren en daarna in een gekkenhuis stoppen..
Au.quote:Op zondag 18 november 2007 17:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Floripas --- zeker in het licht van haar flevolandse ervaringen--- eigenlijk vindt van die verongelijkte fortuyn-verheerlijking. En het soort geauwehoer wat jij nu doet.
Heeft er iemand inzicht in het aanzicht van de NSDAP? En weet deze persoon dan ook meer over de eeuwen die verstreken zijn sinds de tweede Wereldoorlog?quote:Op maandag 19 november 2007 08:10 schreef VechtVoorJeVrijheid het volgende:
...knip...
De NPD heeft de afgelopen jaren in Duitsland een ongekende groei doorgemaakt en is vooral in het oosten mateloos populair. De NPD is een verzameling van neo-nazie's die de aanzichten van de NSDAP grotendeels delen.
...knip...
Ik ben zelf zes jaar in Duitsland woonachtig geweest en wat me opgevallen is, is dat 'de duitser' wel erg pacifistisch geworden is, en nog steeds lijdt onder een eeuwenlang schuldgevoel dat de tweedewereldoorlog met zich meegebracht heeft.
...knip...
Consequent gespeel, dat welquote:Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef aardappeltje het volgende:
ik was een keer bij mijn vriendinnetje opbezoek. ik moest naar de toilet toen kreeg ik van haar een rol play papier. ze fluisterde mij dat ik die rol mee terug moest nemen. omdat haar huisgenoten nooit toiletpapier kochten. nou was ze gisteren met haar huisgenootje aan het praten . die vertelde haar dat er geen play papier was. ze vertelde hem dat het zijn eigen verantwoordelijkheid was en dat hij zelf wel kon merken als hij naar de wc gaat dat geen play papier is. aan mij ze vertelde dat ze wel degelijk wist dat er geen play papier was en dat hem expres niks gezegt had, maar ondertussen heeft ze wel play papier in haar slaapkamer staan waar haar huisgenootjes ook aan betalen. dit voelt als een afknapper aan voor mij.
quote:Op maandag 19 november 2007 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
vrachtwagens tja
Bij rotterdam heb je project controller van 80klm per uur.
Iedereen weet dat de eerste bordje 80 kolm per uur tot de eerste paal geen sensors zitten.
Ik rij rustige 80klm per uur net na de 80klm per uur bordje komt er een vrachtwage met 90klm per uur aan ramde me bijna in de achterkant.
Ook die sukkels weten wanneer de sensor aan wezig zijn maar ik had niet verwacht dat zo gek waren.
Dus ik gas er op (automaat schakelt terug) en weg wezen zodat er net geen ongeluk gebeurt.
Het was in de avond dus vrachtwagen kon me makkelijk zien en er zijn meerderen wegen naast elkaar.
Verder was ik met me golf op de midde baan dus snap al niet wat de vrachtwagen daar deed?
quote:Op maandag 19 november 2007 22:13 schreef Kleibint het volgende:
Ik zou eens kijken bij de opties die RAZER te bieden heeft. Dat vind ik de ultieme game-muizen. Lekker licht en nauwkeurig. Het oogje is erg goed beschermd zodat er niet voortdurend haartjes en stof voor het oogje zitten (handig als je huisdieren hebt). Veel Razer muizen hebben voldoende functieknoppen. Maar je moet er wel een kiezen die god in jouw hand ligt want anders druk je steeds zo'n knopje in wanneer dat niet de bedoeling is.
http://www.razerzone.com/
En als je het echt geweldig wilt hebben dan koop je er een icemat (of kloon daarvan) bij.
Leuke post, vooral met die haartjes voor het oog van de muis.quote:
Eh ja.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:12 schreef rivaldo het volgende:
ik wil een goed koop lapot kopen. vinden jullie desze goed of niet?
http://www.dixons.nl/De_o(...)7097429/default.aspx
alvast thnkx
Op zich heeft ie wel gelijk maar jaquote:Op woensdag 21 november 2007 21:59 schreef Geerd het volgende:
Gewoon consuquient in zijn rijden geen alcohol. klaar.
quote:Op woensdag 21 november 2007 20:32 schreef thog het volgende:
Ik kom nog regelmatig mailtjes tegen waarin mensen niet goed spellen. Nu is dat opzich nog niet eens zo erg
quote:Op woensdag 14 november 2007 00:52 schreef Frasier het volgende:
[..]
Van 't idee wordt ik een beetje onpasselijk.
Ervan uitgaande dat je op onpasselijk doelt: dat is gewoon een geldig woord voor onwel, misselijk.quote:
Nee, het is ook in de context (of klik je die linkjes nooit?)quote:Op donderdag 22 november 2007 00:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat je op onpasselijk doelt: dat is gewoon een geldig woord voor onwel, misselijk.
Je hebt het vast niet over de d/t-fout, want die is niet origineel.
Iets als: "Helpt elkaar, neukt Nederlandse waar."?quote:Op donderdag 22 november 2007 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het is ook in de context (of klik je die linkjes nooit?)
Hij keurt af dat blanke meisjes seks hebben met zwarte jongens, en dat is nogal onpasselijk.
Oh, ik dacht dat je doelde op 'wordT ik.'quote:Op donderdag 22 november 2007 00:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het is ook in de context (of klik je die linkjes nooit?)
Hij keurt af dat blanke meisjes seks hebben met zwarte jongens, en dat is nogal onpasselijk.
Verkeerd verbonden, kennelijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die gedragscode is niet verbindend.
quote:Op donderdag 22 november 2007 18:09 schreef snadrem het volgende:
Een paar maanden geleden heeft hij zijn zolen gelicht
Bijen zijn met velen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
De relativiteitstheorie is niet compleet, net als de quantumfysica dat niet is. Ze hebben allerbij grote toegepaste waarde, maar dat maakt ze natuurlijk nog niet correct. In de theoretische fysica bestaan veel verschillende theorieën naast elkaar die allemaal wel enige waarde hebben, maar ook aanwijsbare gebreken hebben.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef slaapvaak het volgende:
Sinds ik op boksen zit, voel ik vaker de drang om te 'vechten'. Zal ook wel samenhangen met de krachttraining die ik doe, al dit verhoogd je testosteron peil. Soms merk ik ook wel dat bepaalde oerinstincten tijdens uitgaan de kop opduiken, gelukkig is mijn ratio/geest zo goed als altijd sterker, maar de (dierlijke) drang is aanwezig. Ik denk wel dat je die drang alleen met pijn en uitputting kan bestrijden, oftewel bij een vechtsport.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:10 schreef ivosnivo het volgende:
Pleace help!
quote:Dat is verkeersinzicht, en dat moet je gewoon leren. Dat komt van eigens wel.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:11 schreef ursel het volgende:
Dat is niet relevant in dit topic. Daarnaast heb ik geen zin om iemand hier publiekelijk op de schandpaal te zetten.
![]()
quote:Op zondag 25 november 2007 11:26 schreef TheChemeng het volgende:
Persoonlijk vind ik het verschil veel te groot (jij staat al minstens 5 jaar op eigen voeten en zij zit nog op de middelbare school).
Hoe komt het dat mannen op mooie dames vallen ?quote:Volgens een wetenschapper uit Canada is de man die zijn fallushaartjes scheert een metropool
Van eige(n)s is dialect.quote:Op zondag 25 november 2007 10:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik wist dat Hollanders het woord 'zelf' niet kennen, maar ik dacht dat dat zich beperkte tot het wederkerend voornaamwoord ("ik zei tegen m'n eigen"). Toch niet, blijkbaar:
[..]
Dat maakt het niet minder fout als het in een Nederlandse tekst wordt gebruikt.quote:
Je mag toch wel eens wat dialect door je Nederlands mengen? Jij zult het toch ook wel eens over Fryslân hebben als je tegen een Nederlander praat?quote:Op zondag 25 november 2007 16:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat maakt het niet minder fout als het in een Nederlandse tekst wordt gebruikt.
Je kan ook ergens anders gaan trollen, achterlijke gladiool.quote:Op zondag 25 november 2007 17:00 schreef Rasing het volgende:
[..]
Je mag toch wel eens wat dialect door je Nederlands mengen? Jij zult het toch ook wel eens over Fryslân hebben als je tegen een Nederlander praat?
quote:Op zondag 25 november 2007 18:35 schreef Floripas het volgende:
Je kan ook ergens anders gaan trollen, achterlijke gladiool.
quote:Op zondag 25 november 2007 18:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je kan ook ergens anders gaan trollen, achterlijke gladiool.
Het feit dat ik zelf niet Fries spreek behoedt me voor het gebruiken van frisismen. En ik zeg zelden Fryslân, hoewel het eigenlijk wel zou moeten aangezien dat de officiële naam is van de provincie.quote:Op zondag 25 november 2007 17:00 schreef Rasing het volgende:
[..]
Je mag toch wel eens wat dialect door je Nederlands mengen? Jij zult het toch ook wel eens over Fryslân hebben als je tegen een Nederlander praat?
Ja. Ik zal het niet in een sollicitatiebrief schrijven, maar in het dagelijks taalgebruik doe ik het nog weleens. Net zoals ik weleens een 'huus' of een 'goan' door mijn overwegend Nederlands meng.quote:Op zondag 25 november 2007 19:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Maar ben je nu werkelijk het gebruik van "van eigens" waar "vanzelf" wordt bedoeld aan het goedpraten?
quote:Op zondag 25 november 2007 22:24 schreef Ouwesok het volgende:
Maak je gerust, er blijft niks haken.
Dat zei hij toch ook: Hollanders kennen het woordje "zelf" niet.quote:
Deze vond ik wel een leuke!quote:Op zondag 25 november 2007 23:53 schreef Zyggie het volgende:
Er is natuurlijke een reden dat gelovigen twee methodes hanteren: eeuwen geleden is al gebleken dat met de wetenschappelijke methode er geen schrijntje bewijs voor een god is. De scheiding tussen het aardse en het bovenaardse, de wetenschappelijke en de religieusgevoelige-blabla methode, is geboren uit noodzaak. Het is een theologische constructie, zoals zovelen, om geloofsverval tegen te gaan.
Ik denk dat zoiets een gelovige wel aan het denken zet, ja.
quote:
quote:Op maandag 26 november 2007 16:37 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt gelijk. maar het ligt ook aan het niveau van het onderwijs, deze is ook beneden de maat.
Ze nemen de wereld overquote:Op maandag 26 november 2007 23:21 schreef DaMart het volgende:
Diagnose Autisme bij 1 jarige kleuters via vragenlijst
Als één kleuter jarig is, worden het er meteen meer?
De goede herder kent zijn schapen. En de slechte schrijver ook.quote:Op maandag 26 november 2007 13:43 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik ging uit van een christelijk/islamitische-achtige godsbeeld. Jij begon over het schapen van hemel en aarde.
De Johan Cruijfse watten en het enkelvoud heb ik gratis meegenomen.quote:Op maandag 26 november 2007 01:02 schreef pfaf het volgende:
Ja howhow, een beetje nuance en relativering is goed, maar het aantal dieren wat tegenwoordig uitsterft staat in geen enkele proportie met het verleden. Het feit dat er altijd al dieren uitstorven mag geen excuus zijn om de complete zee leeg te vissen.
Overigens kan van het geld wat jaarlijks aan de reuzenpanda uitgegeven wordt tientallen andere dieren van uitsterven worden gered. Is aaibaarheid de sleutel tot evolutie cq natuurlijke selectie in de 21e eeuw? >:)
quote:oke ik zal het proberen doe ik morige wel want vandaag kom ik niet buiten ben nog al ziek.
me moeder verzorgd ze vandaag ik zal het morige proberen.
Dat moet wel bijna bewust zo geschreven zijn. Net zoals je vaak 'sgool' ziet staan, terwijl iedereen wel weet dat het 'school' moet zijn.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Tis niet echt op het fokforum maar mijn mond viel zo open dat ik hem hier even moet posten. Iemand wel eens deze schrijfwijze gezien van 'morgen'?
geen idee. Dezelfde persoon maakt op dat forum veel grove spelfouten... ze gaat staken tegen extra lessen want wat ze willen doen is gewoon 'kinderarbijt'.... maar volgens mij kunnen zulke mensen zo'n 9e uur héél hard gebruikenquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Rasing het volgende:
Als het niet bewust is, dan is het toch wel heel ernstig. Heeft die persoon dan nooit het woord 'morgen' geschreven zien staan?
quote:Op maandag 26 november 2007 10:51 schreef Sjechov het volgende:
Geeft weer een andere dementie aan de term "schijt aan Feyenoord"
HAHAquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Als dit klopt zou het wel een hard gelach zijn.
Vellere kleur... Dat zal wel huidskleur zijn dan.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:02 schreef Devilnl het volgende:
als deze sniper in de foto iets meer vellere kleuren groen had.. zou ik hem 1.2.3 niet zien bij een wandel toch door het lange gras
Dat moet je niet zeggen. Ik heb op verschillende plaatsen het woord "nieuwschierig" zien staan. En niet als grapje.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat moet wel bijna bewust zo geschreven zijn. Net zoals je vaak 'sgool' ziet staan, terwijl iedereen wel weet dat het 'school' moet zijn.
Als het niet bewust is, dan is het toch wel heel ernstig. Heeft die persoon dan nooit het woord 'morgen' geschreven zien staan?
Vergeet toch de wandel toch niet!quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:27 schreef ArtyShock het volgende:
[als deze sniper in de foto iets meer vellere kleuren groen had.. zou ik hem 1.2.3 niet zien bij een wandel toch door het lange gras]
Vellere kleur... Dat zal wel huidskleur zijn dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |