abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54240564
Ik heb na een aantal sollicitatiegesprekken en onderhandeling een contract aangeboden gekregen. ik heb al wat dingen onderhandeld omdat ik in eerste instantie het salaris wat vond tegenvallen. Ik zit nu uiteindelijk op bruto 50 euro hoger maar (ze boden 250 euro minder). Wel een reiskosten vergoeding van netto 150 euro (die ik nu niet heb). En 13 vrije dagen meer dan ik nu heb. (maar ook 4 uur per week meer werken). Wel meteen een vast contract nu!
Maar nu zit ik dichter bij het einde van de schaal door de onderhandelingen. Wat gebeurt er wanneer ik over 3 jaar het einde van de schaal heb bereikt???
Blijf ik dan daarop vast zitten? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Een hogere schaal vonden ze niet bij de functie passen namelijk.

Wie heeft er tips? ik moet straks gaan bellen met ze en ook eventueel vandaag mijn huidige baan opzeggen ivm opzegtermijn en bijna einde van de maand... Ik heb alleen nog dit laatste twijfelpuntje...
pi_54240611
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:15 schreef Pau100 het volgende:
Maar nu zit ik dichter bij het einde van de schaal door de onderhandelingen. Wat gebeurt er wanneer ik over 3 jaar het einde van de schaal heb bereikt???
Blijf ik dan daarop vast zitten? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Een hogere schaal vonden ze niet bij de functie passen namelijk.
Dat ligt echt volkomen aan de salarisstructuur van het bedrijf, dat kan echt overal anders zijn.
pi_54240669
Das jammer, ik had al wat gezocht op fnv en cnv sites enzo. Maar het is een bedrijfs-cao en dus niet op te vragen via internet..
pi_54240866
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:15 schreef Pau100 het volgende:
Dan blijf je aan de top van je schaal zitten, of ze moeten de functie herwaarderen naar een schaal erboven.
Je raakt meteen het nadeel van een schalensysteem
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:35:40 #5
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54240982
*Proest* Laat ff je TT aanpassen, deze is wel heel erg
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_54241102
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:35 schreef RecomServ het volgende:
*Proest* Laat ff je TT aanpassen, deze is wel heel erg
Tja haastige spoed.. Zag het ook, maar kon het niet meer aanpassen...
Kan ik dat laten aanpassen dan? Hoe dan?
pi_54241236
Pau,

Salarisschalen kunnen in de loop van de tijd worden aangepast. Maar zit er nog ruimte tussen of zit je echt op de grens. Als er echt geen ruimte meer tussen zit en na loop van tijd vind jij dat je een hoger salaris verdiend en de schalen zijn niet aangepast dan zal je in een andere schaal geplaatst moeten worden. Hoe het carriereperspectief ligt kan ik van deze kant niet inschatten
pi_54241574
goed je best doen , maakt de keuze voor een excellent schaal makkelijk voor ze bij goede verrichtingen.
pi_54241584
De laatste trede is de limiet, zit je in de laatste trede dan houdt het op (tenzij je door cursussen/werk veranderingen in een andere schaal komt)

Dit is dus aan jezelf (door cursussen te volgen/werk op je te nemen, kan je ze soort van dwingen om je schaal te herzien)
  Licht Ontvlambaar maandag 29 oktober 2007 @ 12:39:04 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54242234
TT aangepast... Was wel heel erg gehaast he...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54242927
Ik heb net gebeld met het bedrijf en de vraag ook gewoon gesteld. Einde schaal is einde schaal. Alleen nog de jaarlijkse cao verhogingen volgens hem. Maar ja dat zal wel niet zoveel zijn. ik kan wel naar een andere schaal door goed mijn best te doen zodat de fucntie wordt aangepast. Wat ik hierboven ook al had gelezen. Ik heb dat nagevraagd en dat was op den duur wel mogelijk. Opleidingen en cursussen kunnen ook door het bedrijf betaald worden indien ze er baat bij hebben, of gedeeltelijk kan ook.
Wel meteen een vast contract dus dat vind ik op zich al heel erg fijn. Krijg je niet xzo vaak dacht ik toch? Conclusie: ik ga er al wat op vooruit, goede kansen, leuke niuewe uitdaging, dus ik ga tekenen!
Bedankt voor jullie reacties!

@Sjeen.. Dankjewel voor het aanpassen....
pi_54243742
Meestal is het inderdaad zou dat je eerst contract voor bepaalde tijd krijgt.

Maar veel suc-6 met je nieuwe baan
pi_54258167
Dankjewel!!

Ja nu ik het zo rond vertel hoor ik inderdaad wel dat ik geluk heb met een contract voor onbepaalde tijd (aan de andere kant, als ze van je af willen, kan dat nog goed natuurlijk)
pi_54259086
Ja Pau, Het kost bedrijven iets meer moeite maar er zijn genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen. Maar daar gaan we maar niet vanuit en hoop voor je een prachtige carriere daar.
pi_54259092
Dit is dus een bedrijf dat met schalen werkt? Geen overheid?

Hoe dan ook, als je 'pas' over drie jaar aan de top van je schaal zit, zou ik me geen zorgen maken. Binnen die drie jaar ben je wellicht al doorgestroomd naar een andere functie, of zelfs naar een andere werkgever.

Bovendien is er soms aan de top van de schaal ook ong wel wat mogelijk, wat niet aan de grote klok gehangen wordt. Je kunt bijvoorbeeld in aanmerking komen voor een functioneringstoeslag (bij uitstekend vervullen van je functie) of een 'arbeidsmarkttoelage' of zoiets (extra geld om te voorkomen dat je vertrekt naar de concurrent).
pi_54259146
Overigens, 13 dagen meer vrij tegen 4 uur per week extra werken... is dat zo gunstig? Als je zo'n 46 weken per jaar werkt, en je werkt gedurende elke week een halve dag meer, dan zit je al aan 23 dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')