Dat ben je waarschijnlijk ook niet.quote:Alsof ik niet goed genoeg was om z'n broer deels te kunnen vervangen
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
Nouja, je zult voor jezelf uit moeten maken of je kunt accepteren dat hij haar zo ziet, en zo met haar omgaat.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:37 schreef Alicia2u het volgende:
Jah, dat zou ik ook wel willen, maar ik kan er niets aan doen dat ik me zo voel! Zo voel ik me nu gewoon. Als iedereen zíjn/haar emoties kon beheersen zou het leven wel een stuk makkelijker zijn. Of niet dan?
Ze heeft een vriend, dus dat is het probleem niet. Ik denk ook dat ik hetzelfde zou hebben gehad als het een mannelijke vriend was geweest. Ik denk namelijk dat het iets heeft te maken met emotionele beschikbaarheid ofzo. Een emotionele verhouding is ook een verhouding!
Dat is het probleem juist! Ik concludeer in overleg met mn vriend en dat meisje dat dit een probleem is. Dat ik hun relatie niet wil verstoren, want blijkbaar hebben ze ontzettend veel steun aan elkaar en dat wil ik ook accepteren. Maar ondertussen krop ik wel mn gevoelens op, want als ik iets laat merken aan mn vriend, dan wil hij me gelijk sparen ten koste van dat andere meisje. Dat is niet gezond voor hun relatie en ook niet voor de onze. Wat voor conclusie kun je er nog meer uit trekken? *is volledig het spoor bijster*quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:41 schreef dawg het volgende:
[..]
Nouja, je zult voor jezelf uit moeten maken of je kunt accepteren dat hij haar zo ziet, en zo met haar omgaat.
Op basis daarvan kun je je conclusies trekken, lijkt me.
Nou simpel. Jij kunt er dus kennelijk niet goed mee omgaan, met deze situatie, maar je wilt je vriend niks verbieden. Tegelijkertijd wil je hem ook niet kwijt. Can't have it both ways, dus lijkt mij dat je linksom of rechtsom kunt: of hij kapt het contact met haar af, of jullie gaan uit elkaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:45 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist! Ik concludeer in overleg met mn vriend en dat meisje dat dit een probleem is. Dat ik hun relatie niet wil verstoren, want blijkbaar hebben ze ontzettend veel steun aan elkaar en dat wil ik ook accepteren. Maar ondertussen krop ik wel mn gevoelens op, want als ik iets laat merken aan mn vriend, dan wil hij me gelijk sparen ten koste van dat andere meisje. Dat is niet gezond voor hun relatie en ook niet voor de onze. Wat voor conclusie kun je er nog meer uit trekken? *is volledig het spoor bijster*
Nee, dat heb ik ervaren. Ik kan er inderdaad duidelijk niet mee omgaan en hoop op deze wijze advies te ontvangen van mensen die dat wel kunnen of die eenzelfde ervaring hebben gehad. Ik doe er echt alles aan om een beetje vertrouwen in hun relatie te krijgen. We gaan van de week zelfs uit eten. Ik wil m'n vriend zeker niet kwijt; he's the one. Maar als ik hem deze relatie verbied is er dikke kans dat onze relatie daardoor ook stukloppt. Dus dan kan het alleen rechtsom, en dat is nu net de weg die we beiden niet willen...quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou simpel. Jij kunt er dus kennelijk niet goed mee omgaan, met deze situatie, maar je wilt je vriend niks verbieden. Tegelijkertijd wil je hem ook niet kwijt. Can't have it both ways, dus lijkt mij dat je linksom of rechtsom kunt: of hij kapt het contact met haar af, of jullie gaan uit elkaar.
Als je rechtdoor gaat denk ik dat je op een gegeven moment crasht. Stress is namelijk niet zo gezond.
Ik denk eigenlijk niet dat er veel andere adviezen te geven zijn. De enige die ik nu nog kan bedenken, is 'get over it', maar daar heb je natuurlijk ook niet veel aan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ervaren. Ik kan er inderdaad duidelijk niet mee omgaan en hoop op deze wijze advies te ontvangen van mensen die dat wel kunnen of die eenzelfde ervaring hebben gehad. Ik doe er echt alles aan om een beetje vertrouwen in hun relatie te krijgen. We gaan van de week zelfs uit eten. Ik wil m'n vriend zeker niet kwijt; he's the one. Maar als ik hem deze relatie verbied is er dikke kans dat onze relatie daardoor ook stukloppt. Dus dan kan het alleen rechtsom, en dat is nu net de weg die we beiden niet willen...
dom om je dingen af te vragen / in te beelden waar je zelf het antwoord niet op kan weten zonder persoon in kwestie te vragen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Vind hij haar niet gewoon stiekem wel leuk
dat is niet erg hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Alicia2u het volgende:
Ik ben gewoon bijna van plan een psycholoog ofzo in te schakelen...
Ik mag toch aannemen dat hij dingen die hem bezig houden ook met jou bespreekt, of niet?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Alicia2u het volgende:
Hij zegt van wel. We klikken goed en ik dacht altijd dat alles bespreekbaar was... Dit heeft me wel even met beide benen op de grond gezet en nu vraag ik me dus af 'ligt het aan mij of ligt het aan hem?' Hij heeft zowiezo een hele andere relatie met zijn broer dan ik met mijn broer en zussen. Kennelijk ben ik niet z'n 'confidante' en als je 3 jaar relatie achter de rug hebt, doet dat gewoon ontzettend zeer. Het heeft ook nogal mn gevoel van eigenwaarde aangetast, wat het allemaal nog een stapje erger maakt en het zeker moeilijker maakt om er 'just get over it' van te maken.
Anyway, het zal ook wel iets met mn verleden van doen hebben enzo. Maar ik wil daar nu niet echt op in gaan.
Ik ben gewoon bijna van plan een psycholoog ofzo in te schakelen...
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is niet erg hoor
wat wel erg is, is dat hij zijn vriendin kwelt door een ander te zien... Zou niet de bedoeling moeten zijn. Het geeft in mijn ogen wel aan dat hij haar boven jou verkiest. Anders had hij haar allang niet meer gezien. Als je echt om je lief geeft ga je haar geen pijn doen.
??? Wat is dit voor een omgekeerde wereld? Zij is raar bezig niet hij. Hij doet niets verkeerd. Zij moet gaan inzien dat haar emoties nergens op gebaseerd zijn. En zij kan het hem zeker niet gaan verbieden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is niet erg hoor
wat wel erg is, is dat hij zijn vriendin kwelt door een ander te zien... Zou niet de bedoeling moeten zijn. Het geeft in mijn ogen wel aan dat hij haar boven jou verkiest. Anders had hij haar allang niet meer gezien. Als je echt om je lief geeft ga je haar geen pijn doen.
Klinkt als analfabeet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef Aasgier het volgende:
Klinkt als jaloersie.
Dus hij zou z'n beste vriendin minder vaak moeten zien en niet meer bij haar gaan slapen, omdat hij jou heeft leren kennen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hmm.... als mijn vriendje zo een vriendin had... zou hij mij sowieso wel 2x zo vaak moeten zien en al helemaal niet slapen, zijn geen rare eisen hoor. Ik heb hele goede vriendinnen waar ik het echt goed mee kan vinden en alles aan kwijt kan, maar die ik bijv. maar 1x per maand zie.
*eens is*quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:
[..]
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
die beste vriendin kwam er pas later bijquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:32 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus hij zou z'n beste vriendin minder vaak moeten zien en niet meer bij haar gaan slapen, omdat hij jou heeft leren kennen?
Zo red je t wel in de liefde...![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:05 schreef dnzl het volgende:
Hij neukt haar heus wel. Alleen homo's hebben 'beste vriendinnen'.![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:05 schreef dnzl het volgende:
Hij neukt haar heus wel. Alleen homo's hebben 'beste vriendinnen'.![]()
eej fuck you.. alleen bekrompen en kortzichtige mensen zeggen dit. of je hebt zelf een overdreven sexuele drang dat je de vriendschap van een meisje meteen ziet als: 'die wil met me neuken' ... johnny bravo'squote:
Hij heeft wel gelijk. Juist met dit soort emotionele worstelingen moet je bij je vriend of vriendin zijn. Als dat niet zo is, stemt dat m.i. tot nadenken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
eej fuck you.. alleen bekrompen en kortzichtige mensen zeggen dit. of je hebt zelf een overdreven sexuele drang dat je de vriendschap van een meisje meteen ziet als: 'die wil met me neuken' ... johnny bravo's
Ik kan me er opzich wel iets bij voorstellen dat TS het niet zo geslaagd vind als vriendlief veel meer tijd bij "een vriendin" door brengt, met haar goede, diepe gesprekken heeft en daar nog met enige regelmaat blijft slapen ook.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef Shivo het volgende:
Wat is nou het probleem? Hij heeft een vriendin die je niet mag. Big deal. Waarom wordt je daar zo ziek van? Als je die vraag kunt beantwoorden ben je al een eind op weg. Normaal gesproken worden mensen niet ziek wanneer hun partner met iemand omgaat waar de ander niet mee overweg kan.
Dit vind ik onzin. Al was je vriendin paranoïde (wat ze overduidelijk niet is), tóch zou vriendlief mijns inziens meer aanstoot moeten nemen aan haar gevoelens. Een beste vriendin er op na houden: soit. Veel met haar optrekken terwijl je een virendin hebt die niet met haar kan: misschien. Maar als je drie jaar in een relatie zit en er gebeurt iets dergelijks met een familielid, dan heb je als het goed een dermate vertrouwelijke band met je partner dat je bij haar/hem verhaal komt doen. De vriend van TS heeft dit kennelijk niet en gaat naar zijn beste vriendin. Hoeveel intiemer wil je het hebben? Intiem heeft niet altijd met iets fysieks te maken. Ik begrijp TS volkomen, haar vriend totaal niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |