Dat ben je waarschijnlijk ook niet.quote:Alsof ik niet goed genoeg was om z'n broer deels te kunnen vervangen
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
Nouja, je zult voor jezelf uit moeten maken of je kunt accepteren dat hij haar zo ziet, en zo met haar omgaat.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:37 schreef Alicia2u het volgende:
Jah, dat zou ik ook wel willen, maar ik kan er niets aan doen dat ik me zo voel! Zo voel ik me nu gewoon. Als iedereen zíjn/haar emoties kon beheersen zou het leven wel een stuk makkelijker zijn. Of niet dan?
Ze heeft een vriend, dus dat is het probleem niet. Ik denk ook dat ik hetzelfde zou hebben gehad als het een mannelijke vriend was geweest. Ik denk namelijk dat het iets heeft te maken met emotionele beschikbaarheid ofzo. Een emotionele verhouding is ook een verhouding!
Dat is het probleem juist! Ik concludeer in overleg met mn vriend en dat meisje dat dit een probleem is. Dat ik hun relatie niet wil verstoren, want blijkbaar hebben ze ontzettend veel steun aan elkaar en dat wil ik ook accepteren. Maar ondertussen krop ik wel mn gevoelens op, want als ik iets laat merken aan mn vriend, dan wil hij me gelijk sparen ten koste van dat andere meisje. Dat is niet gezond voor hun relatie en ook niet voor de onze. Wat voor conclusie kun je er nog meer uit trekken? *is volledig het spoor bijster*quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:41 schreef dawg het volgende:
[..]
Nouja, je zult voor jezelf uit moeten maken of je kunt accepteren dat hij haar zo ziet, en zo met haar omgaat.
Op basis daarvan kun je je conclusies trekken, lijkt me.
Nou simpel. Jij kunt er dus kennelijk niet goed mee omgaan, met deze situatie, maar je wilt je vriend niks verbieden. Tegelijkertijd wil je hem ook niet kwijt. Can't have it both ways, dus lijkt mij dat je linksom of rechtsom kunt: of hij kapt het contact met haar af, of jullie gaan uit elkaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:45 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist! Ik concludeer in overleg met mn vriend en dat meisje dat dit een probleem is. Dat ik hun relatie niet wil verstoren, want blijkbaar hebben ze ontzettend veel steun aan elkaar en dat wil ik ook accepteren. Maar ondertussen krop ik wel mn gevoelens op, want als ik iets laat merken aan mn vriend, dan wil hij me gelijk sparen ten koste van dat andere meisje. Dat is niet gezond voor hun relatie en ook niet voor de onze. Wat voor conclusie kun je er nog meer uit trekken? *is volledig het spoor bijster*
Nee, dat heb ik ervaren. Ik kan er inderdaad duidelijk niet mee omgaan en hoop op deze wijze advies te ontvangen van mensen die dat wel kunnen of die eenzelfde ervaring hebben gehad. Ik doe er echt alles aan om een beetje vertrouwen in hun relatie te krijgen. We gaan van de week zelfs uit eten. Ik wil m'n vriend zeker niet kwijt; he's the one. Maar als ik hem deze relatie verbied is er dikke kans dat onze relatie daardoor ook stukloppt. Dus dan kan het alleen rechtsom, en dat is nu net de weg die we beiden niet willen...quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:53 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou simpel. Jij kunt er dus kennelijk niet goed mee omgaan, met deze situatie, maar je wilt je vriend niks verbieden. Tegelijkertijd wil je hem ook niet kwijt. Can't have it both ways, dus lijkt mij dat je linksom of rechtsom kunt: of hij kapt het contact met haar af, of jullie gaan uit elkaar.
Als je rechtdoor gaat denk ik dat je op een gegeven moment crasht. Stress is namelijk niet zo gezond.
Ik denk eigenlijk niet dat er veel andere adviezen te geven zijn. De enige die ik nu nog kan bedenken, is 'get over it', maar daar heb je natuurlijk ook niet veel aan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ervaren. Ik kan er inderdaad duidelijk niet mee omgaan en hoop op deze wijze advies te ontvangen van mensen die dat wel kunnen of die eenzelfde ervaring hebben gehad. Ik doe er echt alles aan om een beetje vertrouwen in hun relatie te krijgen. We gaan van de week zelfs uit eten. Ik wil m'n vriend zeker niet kwijt; he's the one. Maar als ik hem deze relatie verbied is er dikke kans dat onze relatie daardoor ook stukloppt. Dus dan kan het alleen rechtsom, en dat is nu net de weg die we beiden niet willen...
dom om je dingen af te vragen / in te beelden waar je zelf het antwoord niet op kan weten zonder persoon in kwestie te vragen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Vind hij haar niet gewoon stiekem wel leuk
dat is niet erg hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Alicia2u het volgende:
Ik ben gewoon bijna van plan een psycholoog ofzo in te schakelen...
Ik mag toch aannemen dat hij dingen die hem bezig houden ook met jou bespreekt, of niet?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Alicia2u het volgende:
Hij zegt van wel. We klikken goed en ik dacht altijd dat alles bespreekbaar was... Dit heeft me wel even met beide benen op de grond gezet en nu vraag ik me dus af 'ligt het aan mij of ligt het aan hem?' Hij heeft zowiezo een hele andere relatie met zijn broer dan ik met mijn broer en zussen. Kennelijk ben ik niet z'n 'confidante' en als je 3 jaar relatie achter de rug hebt, doet dat gewoon ontzettend zeer. Het heeft ook nogal mn gevoel van eigenwaarde aangetast, wat het allemaal nog een stapje erger maakt en het zeker moeilijker maakt om er 'just get over it' van te maken.
Anyway, het zal ook wel iets met mn verleden van doen hebben enzo. Maar ik wil daar nu niet echt op in gaan.
Ik ben gewoon bijna van plan een psycholoog ofzo in te schakelen...
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is niet erg hoor
wat wel erg is, is dat hij zijn vriendin kwelt door een ander te zien... Zou niet de bedoeling moeten zijn. Het geeft in mijn ogen wel aan dat hij haar boven jou verkiest. Anders had hij haar allang niet meer gezien. Als je echt om je lief geeft ga je haar geen pijn doen.
??? Wat is dit voor een omgekeerde wereld? Zij is raar bezig niet hij. Hij doet niets verkeerd. Zij moet gaan inzien dat haar emoties nergens op gebaseerd zijn. En zij kan het hem zeker niet gaan verbieden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is niet erg hoor
wat wel erg is, is dat hij zijn vriendin kwelt door een ander te zien... Zou niet de bedoeling moeten zijn. Het geeft in mijn ogen wel aan dat hij haar boven jou verkiest. Anders had hij haar allang niet meer gezien. Als je echt om je lief geeft ga je haar geen pijn doen.
Klinkt als analfabeet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef Aasgier het volgende:
Klinkt als jaloersie.
Dus hij zou z'n beste vriendin minder vaak moeten zien en niet meer bij haar gaan slapen, omdat hij jou heeft leren kennen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hmm.... als mijn vriendje zo een vriendin had... zou hij mij sowieso wel 2x zo vaak moeten zien en al helemaal niet slapen, zijn geen rare eisen hoor. Ik heb hele goede vriendinnen waar ik het echt goed mee kan vinden en alles aan kwijt kan, maar die ik bijv. maar 1x per maand zie.
*eens is*quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:
[..]
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
die beste vriendin kwam er pas later bijquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:32 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus hij zou z'n beste vriendin minder vaak moeten zien en niet meer bij haar gaan slapen, omdat hij jou heeft leren kennen?
Zo red je t wel in de liefde...![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:05 schreef dnzl het volgende:
Hij neukt haar heus wel. Alleen homo's hebben 'beste vriendinnen'.![]()
eej fuck you.. alleen bekrompen en kortzichtige mensen zeggen dit. of je hebt zelf een overdreven sexuele drang dat je de vriendschap van een meisje meteen ziet als: 'die wil met me neuken' ... johnny bravo'squote:
Hij heeft wel gelijk. Juist met dit soort emotionele worstelingen moet je bij je vriend of vriendin zijn. Als dat niet zo is, stemt dat m.i. tot nadenken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
eej fuck you.. alleen bekrompen en kortzichtige mensen zeggen dit. of je hebt zelf een overdreven sexuele drang dat je de vriendschap van een meisje meteen ziet als: 'die wil met me neuken' ... johnny bravo's
Ik kan me er opzich wel iets bij voorstellen dat TS het niet zo geslaagd vind als vriendlief veel meer tijd bij "een vriendin" door brengt, met haar goede, diepe gesprekken heeft en daar nog met enige regelmaat blijft slapen ook.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef Shivo het volgende:
Wat is nou het probleem? Hij heeft een vriendin die je niet mag. Big deal. Waarom wordt je daar zo ziek van? Als je die vraag kunt beantwoorden ben je al een eind op weg. Normaal gesproken worden mensen niet ziek wanneer hun partner met iemand omgaat waar de ander niet mee overweg kan.
Dit vind ik onzin. Al was je vriendin paranoïde (wat ze overduidelijk niet is), tóch zou vriendlief mijns inziens meer aanstoot moeten nemen aan haar gevoelens. Een beste vriendin er op na houden: soit. Veel met haar optrekken terwijl je een virendin hebt die niet met haar kan: misschien. Maar als je drie jaar in een relatie zit en er gebeurt iets dergelijks met een familielid, dan heb je als het goed een dermate vertrouwelijke band met je partner dat je bij haar/hem verhaal komt doen. De vriend van TS heeft dit kennelijk niet en gaat naar zijn beste vriendin. Hoeveel intiemer wil je het hebben? Intiem heeft niet altijd met iets fysieks te maken. Ik begrijp TS volkomen, haar vriend totaal niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:
Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.
Als je redeneert is de situatie helemaal niet zo slecht. Ik denk alleen niet dat dit je gevoel gaat helpen though.quote:Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
2) Je kunt hem deze vraag letterlijk stellen: Wat beteken je voor je vriend?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:07 schreef dawg het volgende:
[..]
Maar goed. Ben jij voor hem ook 'the one'?
Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin een andere man een hand geeft voor haar werk. Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin naar een andere man glimlacht. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun vriend na de voetbaltraining nog een uurtje naborrelt met het team. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun man toch graag het contact met zijn moeder aanhoudt terwijl zij een hekel hebben aan die schoonmoeder.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:35 schreef Catch22- het volgende:
Je kan toch niet bewust doorgaan met iets dat je partner, wat je geliefde zou moeten zijn, kwetst, en dat al 2 jaar lang?
Zo'n romantische voorstelling van zaken is naief, haast aandoenlijk. Maar van romantiek alleen kan geen relatie overleven.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:35 schreef Catch22- het volgende:
dan passen ze niet bijelkaar. Je kan toch niet bewust doorgaan met iets dat je partner, wat je geliefde zou moeten zijn, kwetst, en dat al 2 jaar lang?
Hoe je het ook wend of keert, in een relatie moet je wel bijelkaar passen.
Ga's terug naar PUBquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:36 schreef het.ismij het volgende:
ts moet zich niet zo aanstellen.
Relaties komen en gaan, vrienden zijn er voor je hele leven.
Jij bent het probleem, fix het, of deal with it.
Het lijkt mij niet handig als je gaat stoken tussen zijn "relatie" met haar. Dat ga je vast verliezen als ik zo is hoor hoe hij met haar om gaat.
WTF heeft dat met haar probleem te maken. Ze moet blij zijn dat hij niet vreemd gaat? Ze moet ook blij zijn dat ze niet in Ethiopië woont, so what.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
quote:
Dat is helemaal niet zo. Als je beide zo anders denkt over zulke dingen, geeft dat dus aan dat het een verschil is van je kijk op een relatie. Je kan toch niet bewust je partner verdriet doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:08 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zo'n romantische voorstelling van zaken is naief, haast aandoenlijk. Maar van romantiek alleen kan geen relatie overleven.
Wat een redenatie. Je zegt zef dat de emotionele relatie hetzelfde is als bij hun. Dus waarom je dan zegt dat je er niet alleen voor de sex wilt zijn is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
We hebben er nog eens over gepraat gisternacht. Daar kwam uit dat hun relatie zoals die nu bestaat ontstaan is toen ik twee maanden in het buitenland zat voor stage. Ik kan me voorstellen dat je dan iemand zoekt in je omgeving die wel een beetje in de buurt is, maar daarna zijn ze dus gewoon doorgegaan. Na die tijd hebben mn vriend en ik ook meer ruzie gemaakt, over verschillende dingen, kleine dingen, grote dingen... Nu vraag ik me af of dit oorzaak of gevolg is daarvan.
Misschien ben ik inderdaad gewoon jaloers, waarschijnlijk zelfs zou ik zeggen. Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers.
Iig Heel erg bedankt voor jullie meningen hierover. Ik stel dit erg op prijs en het helpt me om alles nog eens op een rijtje te zetten. Ik moet inderdaad ergens een grens trekken en nu moet ik gaan beslissen waar...
maar een relatie hebben twee personen:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers..
Nee, je bent niet jaloers. Je voelt je emotioneel bedrogen. En dat is heel logisch. Hij zou een stap terug moeten nemen in zijn vriendschap met haar. Al is het alleen al omdat jij, zijn grote liefde, er aan onderdoor gaat. In een relatie is het geven en nemen, tot nu toe heb jij alles nog geaccepteerd en oké gevonden. Nou is het zijn beurt om zich aan te passen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
We hebben er nog eens over gepraat gisternacht. Daar kwam uit dat hun relatie zoals die nu bestaat ontstaan is toen ik twee maanden in het buitenland zat voor stage. Ik kan me voorstellen dat je dan iemand zoekt in je omgeving die wel een beetje in de buurt is, maar daarna zijn ze dus gewoon doorgegaan. Na die tijd hebben mn vriend en ik ook meer ruzie gemaakt, over verschillende dingen, kleine dingen, grote dingen... Nu vraag ik me af of dit oorzaak of gevolg is daarvan.
Misschien ben ik inderdaad gewoon jaloers, waarschijnlijk zelfs zou ik zeggen. Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers.
Wat een sicko's hier. Ze kan ook haar eigen emoties proberen te veranderen. Die jaloezie is nergens op gebaseerd. Hij doet niets wat niet hoort. Als zij vindt dat hun emotionele relatie niet goed is dan moeten ze dat veranderen, maar dat heeft niets met de relatie te maken die hij met dat meisje heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:39 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Nee, je bent niet jaloers. Je voelt je emotioneel bedrogen. En dat is heel logisch. Hij zou een stap terug moeten nemen in zijn vriendschap met haar. Al is het alleen al omdat jij, zijn grote liefde, er aan onderdoor gaat. In een relatie is het geven en nemen, tot nu toe heb jij alles nog geaccepteerd en oké gevonden. Nou is het zijn beurt om zich aan te passen.
Hoe kan ze dat veranderen als hij niet meer tijd in haar steekt en minder in de ander?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:47 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat een sicko's hier. Ze kan ook haar eigen emoties proberen te veranderen. Die jaloezie is nergens op gebaseerd. Hij doet niets wat niet hoort. Als zij vindt dat hun emotionele relatie niet goed is dan moeten ze dat veranderen, maar dat heeft niets met de relatie te maken die hij met dat meisje heeft.
Waarschijnlijk wel ja. Ik ben ook nog maar jong volwassen en was ten tijde dat dit alles begon nog maar een tiener. Ik besef dat ik waarschijnlijk niet de juiste keuzes heb gemaakt, maar daar heb ik allicht van geleerd. NU praat ik er wel over en probeer ik het op te lossen, wat kan ik op dit moment anders nog doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Betekent dat ook niet dat je je zélf in de rol van 'buitenstaander' hebt laten drukken? Juist door jezelf af te zonderen, zonder dat je vriend je buitensloot, koos je daar nu juist zelf voor?
Althans, die indruk ontstaat uit je verhaal.
Dan moet ze zeggen dat ze meer tijd met hem wil besteden. Maar niet gaan open zeiken over die ander.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:51 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hoe kan ze dat veranderen als hij niet meer tijd in haar steekt en minder in de ander?
Ja wat een vriendschap is als een volume knop. Iets hoger als ze weg is en nu even wat lager.quote:En daarbij, ze geeft zelf aan dat de vriendschap tussen haar vriend en zijn vriendin intenser is geworden toen zij weg was, nu is zij er weer, dan kan die vriendschap ook wel weer wat minder.
Dus hij moet zijn vriendschap aanpassen zodat jij zekerder van jezelf kan worden??? Zie je zelf hoe raar jouw redenaties zijn? Juist deze situatie is de uitgelezen kans voor jezelf om te veranderen. Elke keer als je onzeker wordt of emotioneel ga je zelf dan een te rade of die emoties op waarheid berusten. En probeer je relatie met haar te verbeteren. Misschien zijn het ook we die zelfde emoties die ervoor zorgen dat je niet met haar kan opschietenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik besef ook dat mijn gevoel voor eigenwaarde waarschijnlijk nogal onder de maat is, en dat daar ook een deel vertrouwen mist. Dat is mijn relatie-verleden en opvoeding waarschijnlijk geweest en ik wil het graag veranderen, maar zolang dit speelt is het nauwelijk mogelijk dit te verbeteren.
Met alle respect, maar wat maak je er gelijk een zwaar 'gezeik' van, vol van zelfbeschuldingen, gelul over 'je verleden' en 'je gevoel van eigenwaarde'...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik besef ook dat mijn gevoel voor eigenwaarde waarschijnlijk nogal onder de maat is, en dat daar ook een deel vertrouwen mist. Dat is mijn relatie-verleden en opvoeding waarschijnlijk geweest en ik wil het graag veranderen, maar zolang dit speelt is het nauwelijk mogelijk dit te verbeteren.
Anders verdraai jij haar woorden even! Ze zegt nergens dat hij zich moet aanpassen. Ze geeft constant zichzelf de schuld. Hier even een korte samenvatting voor je:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus hij moet zijn vriendschap aanpassen zodat jij zekerder van jezelf kan worden??? Zie je zelf hoe raar jouw redenaties zijn? Juist deze situatie is de uitgelezen kans voor jezelf om te veranderen. Elke keer als je onzeker wordt of emotioneel ga je zelf dan een te rade of die emoties op waarheid berusten. En probeer je relatie met haar te verbeteren. Misschien zijn het ook we die zelfde emoties die ervoor zorgen dat je niet met haar kan opschieten.
1 ding kan ik je garanderen. As jij hem dingen gaat verbieden of zijn vriendschap gaat beperken dan zal hij je dat uiteindelijk gaan kwalijk nemen.
Ja, misschien neem ik het leven wel te serieus en zie ik alles te 'zwaar' in. Zo sta ik nu eenmaal in het leven en ik kan je vertellen dat ik zo niet altijd ben geweest. Ik kon vroeger lol maken om niets en actie ondernemen zonder na te denken over de conceqenties, maar ik ben van een kouwe kermis thuisgekomen en nogal hard met beide benen op de grond gezet. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik de dingen nu inmiddels heel anders ervaar, en ja, misschien is dat voor sommige mensen 'zwaar'. Het nu eenmaal wie ik nu ben en eerlijk gezegt zou ik weinig aan mezelf willen veranderen, enkel dat ik alles zo in twijfel trek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat maak je er gelijk een zwaar 'gezeik' van, vol van zelfbeschuldingen, gelul over 'je verleden' en 'je gevoel van eigenwaarde'...
Sjees, het verhaal tot nu toe was enkel dat voor 'vriendschap' je partner kennelijk iemand anders had, welke rol jij zou willen aannemen.
Het gaat er niet over om direkt zo zwaar te gaan zeiken en daarmee creeer je hooguit medelijden maar géén vriendschap...
Als je óók vriendschap met je vriend wilt, moet je ervoor zorgen dat je Interesse toont in zijn gevoelensbeleving en je samen open over je gevoelens kunt praten zonder direkt in een soort van 'rechtvaardigings-praat' te geraken.
Zonder je te willen beledigen, maar juist met die 'zware' en nogal beschuldigende uitspraken over 'verleden', 'zelfwaarde' kan ik me opeens voorstellen dat je vriend inderdaad het moeilijk zal hebben ook gewoon leuke en luchtige praat te hebben over jullie eigen gevoelslevens.
Is het misschien het idee om 'praten over emoties' ook ietsjes minder 'zwaar' te nemen en te leren wat 'luchtiger' te zijn?
Is toch logisch dat je op 1 lijn wil zitten met je vriend?? Ik denk dat je beter ipv alleen er met andere over praten, je er samen met iemand anders over moet praten.....Iemand die weet waar hij/zij het over heeft en kan vertellen waar aan gewerkt moet worden. Je zal je alleen maar kutter gaan voelen en daar heeft niemand wat aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik wil geen medelijden van m'n vriend. Ik wil wel praten over hoe hij de dingen ziet, want obviously zien wij de dingen heel anders en dat zou ik graag begrijpen.
MAAR het is zijn zus niet!! Als dat zo was, was er iid geen probleem geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo....quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:02 schreef VonHinten het volgende:
Hij ziet die meid als zijn zus en kan zijn verhaal bij haar kwijt. Ondertussen gaat hij niet vreemd. Jij mag die andere meid echter niet.
Ik zie het probleem niet. Als die andere meid daadwerkelijk zijn zus was geweest (en dus niet een vriendin van hem), had je er dan ook zo'n probleem van gemaakt?
Nee --> dan moet je er nu ook geen probleem van maken.
Ja --> dan ben je psycho.
Dan moet ze een topic openen over het feit dat ze hem niet vertrouwt of bang is dat hij op den duur op haar zal vallen. Maar hier doet ze het voorkomen alsof het grootste probleem de slechte relatie tussen haar en die net-niet-zus-van-haar-vriend is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:04 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
MAAR het is zijn zus niet!! Als dat zo was, was er iid geen probleem geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo....
Hij kan er ook ineens achter komen dat ie toch wat meer voor der voelt. WAT niet zou gebeuren als het zijn zus zou zijn, maar dat is niet zo......
En wat denkt je Partner erover? alles leuk en aardig als je zelf erg tevreden met jezelf bent...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Alicia2u het volgende:
[..] Zo sta ik nu eenmaal in het leven en ik kan je vertellen dat ik zo niet altijd ben geweest. Ik kon vroeger lol maken om niets en actie ondernemen zonder na te denken over de conceqenties, maar ik ben van een kouwe kermis thuisgekomen en nogal hard met beide benen op de grond gezet. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik de dingen nu inmiddels heel anders ervaar, en ja, misschien is dat voor sommige mensen 'zwaar'.
Point taken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dan moet ze een topic openen over het feit dat ze hem niet vertrouwt of bang is dat hij op den duur op haar zal vallen. Maar hier doet ze het voorkomen alsof het grootste probleem de slechte relatie tussen haar en die net-niet-zus-van-haar-vriend is.
Ze zijn al 3 jaar bij elkaar, dus zo'n ongelofelijk onuitstaanbare zuurpruim zal ts niet zijn. En zoals ze al heeft gezegd. Hij heeft eenzelfde relatie met haar als met die vriendin, op de seks na. Dat betekend dat ze het over dezelfde dingen hebben en evenveel lol met elkaar hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En wat denkt je Partner erover? alles leuk en aardig als je zelf erg tevreden met jezelf bent...
maar het kan misschien zijn dat je partner ook graag een vriendin heeft waar hij wél leuke lol mee kan hebben, die ook interesse heeft met zijn persoonlijke sores (zoals bij die broer die opgenomen werd) en waarmee hij wél goede en diepe gesprekken kan hebben.
zonder dat hij daarbij afgemeten wordt aan de 'teleurstelling' die die vriendin kennelijk door andere mannen ervaren heeft, en waar hij (naar ik aanneem) _niet_ schuldig aan was?
leuk ja, maar een waarde oordeel van een vrouw, die al direkt stelt dat er 'wel een duidelijke persoonlijke band _moet_ zijn, want de vriend van de TS is nog bij dr.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ze zijn al 3 jaar bij elkaar, dus zo'n ongelofelijk onuitstaanbare zuurpruim zal ts niet zijn. En zoals ze al heeft gezegd. Hij heeft eenzelfde relatie met haar als met die vriendin, op de seks na. Dat betekend dat ze het over dezelfde dingen hebben en evenveel lol met elkaar hebben.
Als als als... Misschien is haar vriend wel een dekhengst die alles beuneert met een hartslag. Ik baseer mijn posts op de OP, niet op evt. als-als-als dingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:30 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Point taken...
Maar misschien dat het ergens toch wel ook een rol speelt en meespeelt in het vervelende gevoel wat ze erbij heeft?
Als ze al eens gekwetst is doordat een relatie uit is gegaan omdat er een ander in het spel was?!?!
Dan snap ik je vriendin al helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:10 schreef Elessar1987 het volgende:
Ik ben de vriend in kwestie en ik wil even een paar dingen ophelderen. Het is echt niet zo dat ik vaker bij die
Blablabla
En nogmaals, ik voel geen liefde voor die vriendin op de manier waarop ik die voor mijn echte vriendin voel. Die gaat voor mij veel dieper.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:31 schreef Alicia2u het volgende:
Er is het volgende aan de hand: Ik heb nu al meer dan 3 jaar een vriend en blablabla
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:10 schreef Elessar1987 het volgende:
Ik ben de vriend in kwestie
Wauw, goeie postquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:10 schreef Elessar1987 het volgende:
-knipje-
Denk dat mijn vriendin t zou uitmaken als ik dat zou voorstellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:10 schreef Elessar1987 het volgende:
Ik heb relatietherapie op FOK!
wat hij zeiquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:29 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Wauw, goeie post. Komt maar weinig voor dat ik 2 kanten van een verhaal op R&P lees.
Conclusie: TS zou iets minder jaloers mogen zijn en vriend iets openhartiger
Hoe ga je er dan mee om? Dat was in eerste instantie mijn vraag, want blijkbaar kan ik dat niet op de juiste manier. Ik wil het heel graag leren, maar weet niet goed waar... Als student heb je ook maar zoveel opties en bovenal niet veel geld. Relatietherapie zou kunnen werken, maar wordt momenteel niet vergoed door de verzekering en is voor ons dus onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:38 schreef Copycat het volgende:
Als ik de kant van je vriend lees, vind ik het 'probleem' wel meevallen. En een probleem waar jij mee moet leren omgaan, TS. Niet makkelijk, maar je maakt het jezelf nu enkel moeilijker dan noodzakelijk.
Precies. Ts, ik zou het ook echt niet pikken als mijn vriend meer tijd met "een" vriendin zou doorbrengen, en dat zij zo belangrijk zou zijn dat dat ten koste gaat van jou en dus ook jullie relatie (en dus hem, als het goed is!)quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:44 schreef Cracka-ass het volgende:
Op het moment dat hij liever met haar praat dan met jou is het emotioneel vreemdgaan zoals jezelf al zegt. Buiten het feit dat ik me daar kut door zou voelen, zou ik mijn relatie niet meer serieus kunnen nemen. Dan heb ik het gevoel dat ik er aanhang voor tussendoor, de porno en de afwas af en toe.
Neen dank u.
Relatietherapie vind ik persoonlijk wel een beetje ver voeren hiervoor. Temeer daar het meer jouw dan jullie probleem lijkt te zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:42 schreef Alicia2u het volgende:
Hoe ga je er dan mee om? Dat was in eerste instantie mijn vraag, want blijkbaar kan ik dat niet op de juiste manier. Ik wil het heel graag leren, maar weet niet goed waar... Als student heb je ook maar zoveel opties en bovenal niet veel geld. Relatietherapie zou kunnen werken, maar wordt momenteel niet vergoed door de verzekering en is voor ons dus onbetaalbaar.
Dan ligt het toch aan mij! Ik heb nooit gezegt dat het aan hem lag, alleen dat de situatie me niet lekker zit. Wat erop neer komt adt het in feite mijn probleem is. ook de reden dat ik het er in eerste instantie niet met hem over heb gehad: mijn probleem, dacht ik, ik leer er wel mee omgaan. Maar nu, maanden verder en een heleboel gesprekken later ben ik persoonlijk nog steeds nergens. Mijn vriend is al helemaal nergens, alles is eruit gekomen. We hebben elkaars zwakke punten besproken en elkaar beloofd daaraan te werken, maar we zitten nog steeds met een dilemma.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Je vriend is toch duidelijk of niet?? Als je met zijn uitleg niet kan leven ligt het niet aan hem, maar aan jou!
Je moet niet aan je relatie werken, je moet aan jezelf werken. Als je het er zo moeiijk mee hebt en je komt er niet uit dan ga je naar een psycholoog. Geen relatietherapie, maar gewoon puur voor jezelf.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:48 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Dan ligt het toch aan mij! Ik heb nooit gezegt dat het aan hem lag, alleen dat de situatie me niet lekker zit. Wat erop neer komt adt het in feite mijn probleem is. ook de reden dat ik het er in eerste instantie niet met hem over heb gehad: mijn probleem, dacht ik, ik leer er wel mee omgaan. Maar nu, maanden verder en een heleboel gesprekken later ben ik persoonlijk nog steeds nergens. Mijn vriend is al helemaal nergens, alles is eruit gekomen. We hebben elkaars zwakke punten besproken en elkaar beloofd daaraan te werken, maar we zitten nog steeds met een dilemma.
Mijn dilemma dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
als ik het zo lees zitten niet JULLIE maar JIJ met een dilemma, want hij zegt al 'in te korten' op het minimale contact dat hij met zijn beste vriendin heeft
Juist.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:51 schreef JoeyT het volgende:
Je moet niet aan je relatie werken, je moet aan jezelf werken. Als je het er zo moeiijk mee hebt en je komt er niet uit dan ga je naar een psycholoog. Geen relatietherapie, maar gewoon puur voor jezelf.
heb jij een beste vriend(in)?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:53 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Mijn dilemma dan.
Wil ik verder nog even kwijt dat hij GAAT inkorten en dat niet al doet... Hij heeft genoeg contact en zeeker niet minimaal: praat elke dag met haar aan de telefoon of anders op msn, dat is meer dan dat ik met 'mijn goede verre vrienden' of zelfs mijn broer en zussen doe...
Dus omdat jij het niet doet mag hij het ook niet. Wat is het probleem als hij met haar op msn of aan de telefoon zit? Daar heb jij toch geen last van. Je bent gewoon niet goed bij je hoofd. Ga hem maar lekker beperken. Dat is de basis van een goede relatiequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:53 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Mijn dilemma dan.
Wil ik verder nog even kwijt dat hij GAAT inkorten en dat niet al doet... Hij heeft genoeg contact en zeeker niet minimaal: praat elke dag met haar aan de telefoon of anders op msn, dat is meer dan dat ik met 'mijn goede verre vrienden' of zelfs mijn broer en zussen doe...
Ik heb een beste vriendin. Dezelfde sinds m'n 4e jaar. Ik heb ook een beste vriend, van de middelbare school. En ik denk dat dat ook een beetje het punt is, want deze vriendin kwam NA mij. Ik voel me, zoals eerder gezegt, 'vervangen'.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb jij een beste vriend(in)?
Hoe zou jij het vinden als je ineens niet meer met hem/haar om mocht gaan? Of in ieder geval een stuk minder dan normaal?
ik zou pislink zijn op mijn vriend en zeggen dat hij dat kan vergeten![]()
dus je mag nog in je handen wrijven dat hij dat voor je over heeft
het is niet erg om dingen op jezelf toe te spelen... maar in het geval van je wens dat je vriend zijn gevoelens met jou deelt, zal jij er ook de moeite zélf voor moeten doen dat hij ook bepaalde voor hem emotionele zaken met jou gaat delen... zoals die zaak van die broer die hij mist.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:32 schreef Alicia2u het volgende:
Sorry dat ik alles schijnbaar een beetje op mijzelf toespeel. Ik wil echter een gelukkig leven en niet een ongelukkig leven omdat dat iemand anders gelukkig maakt.
Dat lijkt misschien egoïstisch, maar als je je hele leven ongelukkig bent, waarom leef je dan?
Dat is ook vreemd en daar mag je je best naar over voelen. Dus trek je niks aan van al die reacties dat je je aanstelt en dat het allemaal maar aan jou ligt, want ik zou mij er ook bijzonder lullig onder voelen als mijn vriend me morgen zou vertellen dat hij een nieuwe beste vriendin heeft. En als het dan ook nog iemand is waar ik al niet mee op kan schieten na herhaaldelijk mislukte pogingen zou ik er zelfs hard overna denken om de sloten te vervangen als ie een keer een slaapfeest had met "al zijn vrienden"quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:03 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik heb een beste vriendin. Dezelfde sinds m'n 4e jaar. Ik heb ook een beste vriend, van de middelbare school. En ik denk dat dat ook een beetje het punt is, want deze vriendin kwam NA mij. Ik voel me, zoals eerder gezegt, 'vervangen'.
Jij klinkt het hele topic lang ook of je iets te bevestigen hebt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:58 schreef JoeyT het volgende:
Dus omdat jij het niet doet mag hij het ook niet. Wat is het probleem als hij met haar op msn of aan de telefoon zit? Daar heb jij toch geen last van. Je bent gewoon niet goed bij je hoofd. Ga hem maar lekker beperken. Dat is de basis van een goede relatie.
Wat een triest wijf...
Een kleine piemie?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij klinkt het hele topic lang ook of je iets te bevestigen hebt..
gelukkig zijn er ook nog vrouwen die wel vertrouwen hebben in hun vriendje en niet als een paranoide stresskip zulke idiote conclusies gaan trekken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd en daar mag je je best naar over voelen. Dus trek je niks aan van al die reacties dat je je aanstelt en dat het allemaal maar aan jou ligt, want ik zou mij er ook bijzonder lullig onder voelen als mijn vriend me morgen zou vertellen dat hij een nieuwe beste vriendin heeft. En als het dan ook nog iemand is waar ik al niet mee op kan schieten na herhaaldelijk mislukte pogingen zou ik er zelfs hard overna denken om de sloten te vervangen als ie een keer een slaapfeest had met "al zijn vrienden".
Juist: Voelen. Een negatieve invulling die je zelf maakt, op basis van onzekerheid en angst.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:26 schreef k_i_m het volgende:
Als je even verder kijkt dan je zelfmedelijden lang is (typisch mannen!) gaat het niet om wel of niet vertrouwen, maar je in de steek gelaten voelen. Het lijkt mij erger als je je daar niks van aantrekt, maarja, wie ben ik.
Dat geldt voor alle emotiesquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:28 schreef Copycat het volgende:
Juist: Voelen. Een negatieve invulling die je zelf maakt, op basis van onzekerheid en angst.
Onzekerheid, Angst, Jaloezie, Doordenken, kortom alles wat enigzins aan jezelf te verwijten valt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist: Voelen. Een negatieve invulling die je zelf maakt, op basis van onzekerheid en angst.
Als je een afspraak met iemand maakt, en diegene belt vlak vantevoren af met een rotsmoes, dan voel je je toch ook in de steek gelaten? Waar komt dan de angst om de hoek kijken?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Leuk zoals je het nu verteld en op mij reflecteert, maar heb je wel de post van haar vriendje gelezen? Het is allemaal niet zo erg als ze zelf stelt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:26 schreef k_i_m het volgende:
Als je even verder kijkt dan je zelfmedelijden lang is (typisch mannen!) gaat het niet om wel of niet vertrouwen, maar je in de steek gelaten voelen. Het lijkt mij erger als je je daar niks van aantrekt, maarja, wie ben ik.
Draai de situatie maar eens om, dat jouw vriendin op een dag thuiskomt en zegt dat ze een nieuwe jongen heeft leren kennen, die zich als een complete asshole tegenover jou neerzet, waar ze gezellig wil gaan slapen omdat het zover weg is.
Sta jij dan te juichen omdat je haar vertrouwt en geen conclusies trekt? Of voel je je een beetje op je pik getrapt? Eerlijk zeggen.
Klopt, die heb ik gelezen. En ik denk dat ze er samen heus wel uit gaan komen. Ik vind alleen de reacties tegen de TS nogal overtrokken, dat ze maar in therapie moet en dat het niet normaal is hoe ze zich gedraagt en dat het probleem alleen maar bij haar ligt. Daar wilde ik graag even een ander soort commentaar op geven, wat kennelijk niet helemaal in de smaak is gevallenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:47 schreef MrDice het volgende:
[..]
Leuk zoals je het nu verteld en op mij reflecteert, maar heb je wel de post van haar vriendje gelezen? Het is allemaal niet zo erg als ze zelf stelt.
Maar goed, ik ben ook de kwaadste niet en wil ik best antwoorden. Zoals je dit schetst zou ik het ook absoluut niet leuk vinden. Alhoewel ik twijfel of deze schets zo ook de realiteit is bij de relatie van ts.
het is echter aan de persoon zelf om ermee om te gaan en de TS maakt dan zélf de grote fouten dat ze kennelijk geen intersse toont in de gevoelens van haar eigen vriend als die door een zware periode heengaat betreffende de opname van zijn broer..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:26 schreef k_i_m het volgende:
Draai de situatie maar eens om, dat jouw vriendin op een dag thuiskomt en zegt dat ze een nieuwe jongen heeft leren kennen, die zich als een complete asshole tegenover jou neerzet, waar ze gezellig wil gaan slapen omdat het zover weg is.
Sta jij dan te juichen omdat je haar vertrouwt en geen conclusies trekt? Of voel je je een beetje op je pik getrapt? Eerlijk zeggen.
Mwoah, niet alle emoties zijn per definitie negatief. Het is maar net welke draai je er zelf aan geeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:38 schreef speknek het volgende:
Dat geldt voor alle emoties. Ik vind het ook ondingen hoor, geef mij maar geile kille neukseks, maar het merendeel van de mensheid werkt zo niet.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:18 schreef Catch22- het volgende:
ik zou me toch serieus zorgen maken als ik samen met mijn partner, met heel fok mijn relatieproblemen moest gaan delen...
Yep... maar ligt de oplossing dan bij de man die daar rekening mee houdt? Dan kun je je meteen de vraag stellen: Waar houdt het op? Want een beetje onzekere vrouw vindt wel weer iets anders om onzeker over te zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:04 schreef Halinalle het volgende:
Bij de meeste vrouwen slaat de onzekerheid toe als de man een goede vrouwelijk vriend heeft. Ik heb dit al vaak gezien.
Ja precies, ik lees hier meerdere keren dat TS de vriend niet mag beperken, maar dat is niet realistisch. Als mijn relatie mij niet beperkte, neukte ik elke dag een andere vrouw. Een relatie is nou eenmaal elkaar dingen verbieden, van wederzijdse exclusiviteit. Ik neuk geen andere vrouwen, omdat ik het niet bepaald relaxt zou vinden als mijn vriendin dat deed (mannen dan). Natuurlijk moet je daar een evenwicht in vinden. TS en vriend hebben allebei het volste recht op hartsvriend(inn)en, maar als TS het niet prettig vindt dat vriend wel heel erg close naar iemand anders toe is, en de exclusiviteit in gevaar is, dan mag vriend daar op z'n minst niet lichtzinnig mee omgaan. Dat lijkt ook niet het geval, dus wat dat betreft is het probleem al uit de wereld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:06 schreef mgerben het volgende:
Of is de oplossing dat de vriendin haar mond houdt zolang haar partner geen kinderen bij derden verwekt? Waar ligt de grens? Alles mag, behalve elkaar iets verbieden? Als echt alles (behalve sex) mag, wat is de toegevoegde waarde van je relatie dan nog? Dat is dus: goede vriendin + sex. Geef je daarmee aan dat sex het enige verschil is tussen de ene vriendin en de andere?
Hear, hear!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja precies, ik lees hier meerdere keren dat TS de vriend niet mag beperken, maar dat is niet realistisch. Als mijn relatie mij niet beperkte, neukte ik elke dag een andere vrouw. Een relatie is nou eenmaal elkaar dingen verbieden, van wederzijdse exclusiviteit. Ik neuk geen andere vrouwen, omdat ik het niet bepaald relaxt zou vinden als mijn vriendin dat deed (mannen dan). Natuurlijk moet je daar een evenwicht in vinden. TS en vriend hebben allebei het volste recht op hartsvriend(inn)en, maar als TS het niet prettig vindt dat vriend wel heel erg close naar iemand anders toe is, en de exclusiviteit in gevaar is, dan mag vriend daar op z'n minst niet lichtzinnig mee omgaan. Dat lijkt ook niet het geval, dus wat dat betreft is het probleem al uit de wereld.
Wat ben je toch ook een ware adonisquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Als mijn relatie mij niet beperkte, neukte ik elke dag een andere vrouw.
Ja goed, als mijn relatie me niet beperkte bleef ik nog steeds m'n hele leven lang monogaam. Maar goed, als de kans die zich niet voordoet voor zou doen, nou dan wist ik het wel.quote:
Het gaat erom waar de lijn van de beperkingen getrokken wordt. Met een ander neuken is in de meeste relaties een grote stap over de lijn. Maar een hechte vriendschap met het andere geslacht, waarvan de partner ook nog eens zeker weet dat er geen romantische gevoelens bij komen kijken, komt niet eens in de buurt van die grens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja precies, ik lees hier meerdere keren dat TS de vriend niet mag beperken, maar dat is niet realistisch. Als mijn relatie mij niet beperkte, neukte ik elke dag een andere vrouw. Een relatie is nou eenmaal elkaar dingen verbieden, van wederzijdse exclusiviteit. Ik neuk geen andere vrouwen, omdat ik het niet bepaald relaxt zou vinden als mijn vriendin dat deed (mannen dan). Natuurlijk moet je daar een evenwicht in vinden. TS en vriend hebben allebei het volste recht op hartsvriend(inn)en, maar als TS het niet prettig vindt dat vriend wel heel erg close naar iemand anders toe is, en de exclusiviteit in gevaar is, dan mag vriend daar op z'n minst niet lichtzinnig mee omgaan. Dat lijkt ook niet het geval, dus wat dat betreft is het probleem al uit de wereld.
Tja kennelijk voor haar wel. Beetje moeilijk voor ons om als buitenstaanders dit te beoordelen. Alhoewel dit voor mij ook niet over de grens zou zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Het gaat erom waar de lijn van de beperkingen getrokken wordt. Met een ander neuken is in de meeste relaties een grote stap over de lijn. Maar een hechte vriendschap met het andere geslacht, waarvan de partner ook nog eens zeker weet dat er geen romantische gevoelens bij komen kijken, komt niet eens in de buurt van die grens.
Dat weet je nooit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:03 schreef JoeyT het volgende:
waarvan de partner ook nog eens zeker weet dat er geen romantische gevoelens bij komen kijken
Oke ik heb het over een algemeen aanvaarde grens. Je kan niet zomaar allerlei beperkingen gaan opleggen, omdat je zelf onzeker bent. Beetje krom vind je niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:06 schreef MrDice het volgende:
[..]
Tja kennelijk voor haar wel. Beetje moeilijk voor ons om als buitenstaanders dit te beoordelen. Alhoewel dit voor mij ook niet over de grens zou zijn.
Wat bovendien ook een belangrijk aspect is, is dat de TS kennelijk eerst maandenlang helemaal _niks_ heeft laten blijken dat ze problemen had met die vriendschap.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Het gaat erom waar de lijn van de beperkingen getrokken wordt. Met een ander neuken is in de meeste relaties een grote stap over de lijn. Maar een hechte vriendschap met het andere geslacht, waarvan de partner ook nog eens zeker weet dat er geen romantische gevoelens bij komen kijken, komt niet eens in de buurt van die grens.
Nee absoluut. Maar dat ik vind dat het vooral aan de ts ligt heb ik toch al meerdere keren aangeven. Maar ben het er wel mee eens dat enige nuance op z'n plaats is. We hoeven haar nou ook niet volledig af te branden. gevoelens zijn nou eenmaal erg lastig. En als twee mensen gelukkig zijn met de grenzen die ze stellen, wie zijn wij dan? Ik heb niet de indruk uit het bericht van haar vriendje dat die nou zo enorm lijdt onder haar gedrag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Oke ik heb het over een algemeen aanvaarde grens. Je kan niet zomaar allerlei beperkingen gaan opleggen, omdat je zelf onzeker bent. Beetje krom vind je niet?
Dit zijn HAAR eigen woorden. En inderdaad dat weet je nooit, net zoals je nooit weet of hij toevallig bij de bushalte het meisje van zn dromen kan tegenkomen. Je kan mensen niet uit angst aan een lijntje houden.quote:
dit dus. Mijn man mag vrienden hebben. Maar als hij continu zijn problemen wenst bespreken met zijn "beste vriendin/zusje", en ook nog met die "beste vriendin/zusje" blijft slapen en te dom is om te begrijpen dat hij me daarmee kwetst, dan mag hij het afbollen. Waarom ga je een relatie met iemand aan als je liever je hart lucht bij een andere vrouw/man?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:44 schreef Vivi het volgende:
Precies. Ts, ik zou het ook echt niet pikken als mijn vriend meer tijd met "een" vriendin zou doorbrengen, en dat zij zo belangrijk zou zijn dat dat ten koste gaat van jou en dus ook jullie relatie (en dus hem, als het goed is!)
Vriendschappen buiten de relatie zijn hartstikke leuk en belangrijk maar je moet wel elkaars nummer 1 zijn, anders zou het voor mij echt einde oefening zijn.
Ik vind dit niet echt een afspiegeling van hoe de TS haar probleem heeft uitgelegd. Ze heeft geen spelletjes gespeeld, ze heeft eerst geprobeerd over haar (in haar eigen ogen ook niet terechte) gevoelens van jaloezie en onbehagen heen te stappen. Dit is kennelijk niet gelukt, en nu wil ze het bespreekbaar maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef RM-rf het volgende:
nee sorry, maar dat komt op mij over als zeer selectief labiel vrouwengedrag, die maar verwachten dat hun vriend kennelijk alles doet wat zij van hem vragen.... ook als ze zelf kennelijk spelletjes spelen.
het spijt me maar ik vind haar uitleg wat ze doet wel een typisch voorbeeld van de spelletjes die vrouwen spelen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dit niet echt een afspiegeling van hoe de TS haar probleem heeft uitgelegd. Ze heeft geen spelletjes gespeeld, ze heeft eerst geprobeerd over haar (in haar eigen ogen ook niet terechte) gevoelens van jaloezie en onbehagen heen te stappen. Dit is kennelijk niet gelukt, en nu wil ze het bespreekbaar maken.
Ook hier wordt er weer maar van een kant uit gekeken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verder vind ik het waanzinnig arrogant dat de TS niet lijkt op te merken dat zij er juist als emotionele steun voor dr vriend er meer zou kunnen zijn, hij problemen heeft met de situatie rondom zijn broer... Het lijkt wel of de TS dat niet doorheeft, ondanks dat dr vriend daar wel over kan praten (het gevoel 'dat zn broer zn broer niet meer is'), maar dat zij dat omvormt tot een probleem 'dat haar kwetst'.
Ik heb het ook met een vriendin van mijn vriend. Ze was al niet mijn type, maar vooruit. Ik hoef haar niet altijd te zien als hij haar ziet, dus ik vond het op zich niet zo'n probleem. Ja, ok, niet echt leuk als ze langskwam want ik deed beleefd tegen haar terwijl ik gewoon niets met haar had, maar ok. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg de indruk dat ze hem alleen belt als ze wat nodig heeft en dat kan ik niet uitstaan. Toen belde ze een keer om langs te komen, ik dacht dat ik het misschien wel fout had, omdat ze dus blijkbaar toch nog interesse toonde in zijn leven. Bleek ze achteraf dus weer hele dramaverhalen te hebben zitten vertellen toen ik weg was en zelfs hebben zitten huilen. Kortom, ze had hem dus gewoon weer alleen gebeld omdat ze ergens mee zat. Ik kan dat mens echt niet uitstaan en dat heb ik m'n vriend ook gezegd. Ik heb ook gezegd dat ik het idee heb dat ze dankbaar gebruik maakt van hem en hij heeft toen gezegd dat ie het contact op een laag pitje zou zetten. Ik kan mijn frustraties toch niet voor me houden, als ik boos ben kook ik echt. Maar goed, niet zonder reden dus.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ervaren. Ik kan er inderdaad duidelijk niet mee omgaan en hoop op deze wijze advies te ontvangen van mensen die dat wel kunnen of die eenzelfde ervaring hebben gehad. Ik doe er echt alles aan om een beetje vertrouwen in hun relatie te krijgen. We gaan van de week zelfs uit eten. Ik wil m'n vriend zeker niet kwijt; he's the one. Maar als ik hem deze relatie verbied is er dikke kans dat onze relatie daardoor ook stukloppt. Dus dan kan het alleen rechtsom, en dat is nu net de weg die we beiden niet willen...
Dat moet je tegen je vriend zeggen, niet tegen Fok.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
Iig Heel erg bedankt voor jullie meningen hierover. Ik stel dit erg op prijs en het helpt me om alles nog eens op een rijtje te zetten. Ik moet inderdaad ergens een grens trekken en nu moet ik gaan beslissen waar...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de moderne kijk op partnerschap is. Kun je daar een kort uitleg (of linkje) van geven?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:10 schreef flyguy het volgende:
Leuk topic
Herkenbaar ook uit sociologisch oogpunt mbt veranderde sociale rollen. Uit dit topic valt mooi de scheiding te zien naar mensen die hangen naar de klassieke verhoudingen binnen een relatie en zij die meer leunen op een moderne kijk op partnerschap. Geen zin om verder te typen of uit te leggen, nu lekker slapen
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:12 schreef Cindy38 het volgende:
@TS.....weet je wat jij moet doen? Ik weet niet of je samenwoont, maar als hij de volgende keer weer naar die vriendin gaat om zo 'goed te praten' (gelooft 'ie het zelf?), geef hem dan even een tassie mee met zijn vuile onderbroeken en sokken, en vraag of die "zus" tussen het lullen door ook zijn was effe wil doen.
Meid, je wordt in de maling genomen. Er zijn een paar dingen die je kunt doen: zoek ook een leuke "vriend/broer" en trek er lekker veel mee op. Vooral ook veel bij blijven slapen.
Eens kijken of jouw vriendje dat ook zo leuk vindt.
Of ga steeds mee naar die vriendin (effe op je tanden bijten) en blijf ook gezellig slapen en beppen. Eens kijken hoe hij daarop reageert.
Laat die knul toch los alsjeblieft. Als hij zijn zg. emotionele behoeften (en de rest) zonodig bij een ander moet zoeken en geen rekening houdt met jou, dan is het een egoistische lul.
Het heeft niks met claimen te maken, zoals sommigen hier beweren, maar met gezond verstand en gezonde gevoelens.
Inderdaad viel mij ook op, jealous bitch on the loose.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:50 schreef MrDice het volgende:
[..]
![]()
Geloof je het zelf? De hele wereld is tegen je, of niet soms?![]()
Je vriendje claimen, controleren, manipuleren en met gelijke munt terug betalen. Jeetje, wat zal het gezellig zijn om met jou een relatie te hebben!
Meid,quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:33 schreef Alicia2u het volgende:
Nou, bedankt voor jullie reacties.
Ik wil het volgende wel nog even kwijt, want er wordt me verweten dat ik gefaalt heb te zien wat de opname van z'n broer met mn vriend deed. Echter, ik heb de werking van de relatie tussen mijn vriend en zijn broer nooit gezien. De broer was al ziek voordat ik verkering met mn vriend kreeg en gedroeg zich toen dus al anders. Mijn vriend en zijn broer hebben een totaal andere relatie dan die ik heb met mijn broer en zussen en ik had geen idee dat die twee vroeger zó hecht waren.
Ik snap natuurlijk dat mijn vriend het er moeilijk mee heeft en ik heb er ook altijd voor hem proberen te zijn. Mijn grote fout is dat ik de omvang van het probleem heb onderschat, omdat ik een verkeerd referentiepunt had.
Het gaat een stuk beter na al deze gesprekken met m'n vriend. Ik weet nu waar ik op moet letten en hoe ik er meer voor hem kan zijn.
@flyguy: Als het niet middenin de nacht is, kun je het dan wel uitleggen? lijkt me interessant
I know, dat heb ik me het afgelopen jaar al honderden keren afgevraagd. Het bij m'n vriend aangekaart en uiteindelijk besloten om dan toch maar te blijven. Hij is ontzettend lief en we houden enorm veel van elkaar, maar over sommige dingen denken we zo anders... Dan zijn er toch ook weer een heleboel goede momenten, en iets eindigen na 3 jaar, is toch ook een grote stap waar ik echt wel goed over na zou moeten denken. Op het moment zou ik het zeker niet willen!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:23 schreef avotar het volgende:
[..]
Meid,
Buiten de problemen die hierdoor tussen jou en je vriend zijn ontstaan zou ik wel nog een keer goed bij jezelf te raden gaan.
Als jij het echt niet trekt en je vervangen voelt door die vriendin, moet je je gewoon afvragen of jullie allebei niet heel anders in de relatie staan... en of jullie relatie uberhaupt nog goed genoeg is.
oh? vreemd, in heel dit topic heb je nooit eerder aangegeven dat jij de problemen die tussen jou vriend en jou bestaan op jouw initiatief hebt aangesproken...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:04 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
I know, dat heb ik me het afgelopen jaar al honderden keren afgevraagd. Het bij m'n vriend aangekaart en uiteindelijk besloten om dan toch maar te blijven.
Je hoeft toch niet overal hetzelfde over te denken? Zolang je het weet van elkaar kun je er rekening mee houden. En anders een compromis sluiten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:04 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
I know, dat heb ik me het afgelopen jaar al honderden keren afgevraagd. Het bij m'n vriend aangekaart en uiteindelijk besloten om dan toch maar te blijven. Hij is ontzettend lief en we houden enorm veel van elkaar, maar over sommige dingen denken we zo anders... Dan zijn er toch ook weer een heleboel goede momenten, en iets eindigen na 3 jaar, is toch ook een grote stap waar ik echt wel goed over na zou moeten denken. Op het moment zou ik het zeker niet willen!
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
oh? vreemd, in heel dit topic heb je nooit eerder aangegeven dat jij de problemen die tussen jou vriend en jou bestaan op jouw initiatief hebt aangesproken...
Eerder enkel dat hij juist een gesprek begon toen hij aan jouw gedrag merkte dat jij problemen had met die vriendin..
Maar kennelijk is er ook al eerder een zeer serieus gesprek geweest over jullie problemen, op jouw initiatief, wanneer was dat dan? (in relatie tot andere door jou al beschreven gebeurtenissen) en wat is er toen besproken?
is hij bv na dat gesprek weer naar die vriendin gegaan, terwijl jij daar duidelijk tégen was?
Dat zou idd zijn 'eerlijkheid' wel een stuk zwakker maken, als hij op die manier jouw gevoelens met voeten zou treden, maar die indruk is eerder in dit topic nooit gewekt, daar ging het juist om het ontbreken van communicatie...
Anders lees je even het hele topic door.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
Emphasis mine.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Haaien zijn schattig en Balkenende is een stoere man.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:05 schreef Knoflook het volgende:
Jalozie is gezond.
Goed advies!quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:40 schreef --- het volgende:
Als er gewoon condooms word gebruikt zie ik geen probleem....
Er zijn ook mannen die er niet zo mee zitten als hun vrouw er nog een minnaar op na houdt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:58 schreef thaleia het volgende:
[..]
Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin een andere man een hand geeft voor haar werk. Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin naar een andere man glimlacht. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun vriend na de voetbaltraining nog een uurtje naborrelt met het team. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun man toch graag het contact met zijn moeder aanhoudt terwijl zij een hekel hebben aan die schoonmoeder.
De vraag is natuurlijk of de TS verstandig genoeg is om in te zien dat ze grenzen alleen bij zichzelf kan trekken... zo gauw ze bij vriendlief begint zal het inderdaad snel gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:27 schreef JoeyT het volgende:
eb ook wel eens een vriendinnetje gehad die grenzen ging trekken. Het is nu niet meer mijn vriendin, zegt genoeg.
Het gaat om de relatie, niet om verbieden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat 'gesprek' dat ze daar vermeldde was nadat ze al dit topic had aangemaakt en nadat haar vriend al had aangesproken op de problemen die hij bij haar merkte ...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:21 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
[..]
Anders lees je even het hele topic door.
En dat wat ze had aangekaard waren haar twijfels over bepaalde andere zaken in hun relatie. Goed lezen, een kunst op zich.![]()
Misschien inderdaad ongelukkige woordkeuze. Wat ik bedoel is dat ik bij mij de grens zou kunnen trekken: ik vraag hem ermee op te houden, zijn keuze, maar doet hij dat niet, dan ga ik verder omdat het anders gewoon echt niet meer gaat. Als je het al meerdere malen besproken hebt KAN het hierop neerkomen. Je moet zelf beslissen of je het aankan of niet. Maar het is zeker geen ideale situatie en niet iets wat ik bewust op zou zoeken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:35 schreef oddman het volgende:
De vraag is natuurlijk of de TS verstandig genoeg is om in te zien dat ze grenzen alleen bij zichzelf kan trekken... zo gauw ze bij vriendlief begint zal het inderdaad snel gebeurd zijn.
[..]
Het gaat om de relatie, niet om verbieden.
Wederzijdse exclusiviteit komt niet doordat de ander het je verbiedt; het komt door je eigen respect voor de exclusiviteit van de relatie van jullie beiden. Het komt uit jezelf, die beperking. Niet van de ander.
O, dus je kunt het maar 1 keer ergens over hebben en daarna is het geen eigen initiatief meer als je er weer over begint?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat 'gesprek' dat ze daar vermeldde was nadat ze al dit topic had aangemaakt en nadat haar vriend al had aangesproken op de problemen die hij bij haar merkte ...
dat noem ik niet direkt 'op eigen initiatief' een gesprek aangaan, eerder het bespreken van problemen die al vastgesteld waren.
verder is het natuurlijk cpmplete onzin om te beweren 'dat het over totaal andere dingen gaat... ik neem aan dat jij ook kunt lezen, en dan kun je netjes teruglezen dat wat besproken is die 'vriendschap' met dat andere meisje is, wat voor de TS het grootste probleem is (voor haar vriend is het probleem waarschijnlijk een stuk breder en heeft het ook te maken met zijn eigen persoonlijke problemen en of hij die met iemand kan bespreken, waarbij de TS niet de indruk wekt zeer betrokken te zijn bij zulke zaken die haarzelf niet direkt betreffen)
Mijn vriend en ik zijn beiden 20, we ontmoetten elkaar toen ik 16 was. We woonden erg ver van elkaar maar 2 jaar geleden gingen we in dezelfde omgeving studeren en zaten we allebei op kamers. Dan sluipt het er een beetje in...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een aantal vragen;
Wanneer hij deze problemen zou bespreken met een jongen zou dit wel mogen?
Mag hij wel bij mannelijke vrienden blijven slapen?
Bespreek jij persoonlijke dingen met anderen?
Blijf jij bij anderen slapen?
Doe dan wat aan jullie eigen emotionele relatie. DAAR IS WAT MIS MEE! Je hebt geen alleenrecht op zijn emoties.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik zou er ook problemen mee hebben als dezelfde situatie met een jongen was geweest. Voor mij gaat het om de emotionele band die ze delen, en daar heb ik moeite mee.
Je bent fokkin' 20 wijf. Jezus laat die gast gewoon doen wat hij zelf wilt.quote:Ik vind het ook niet fijn als hij bij mannelijke vrienden blijft slapen, ik heb liever dat hij gewoon bij mij slaaptIk slaap slecht als ik alleen slaap :p
Er is dan ook maar 1 oplossing. En dat is dat jij in gaat zien dat je raar gedrag vertoont dat voorkomt uit onzekerheid en/of jaloezie .quote:Ik bespreek wel persoonlijke dingen met anderen, maar niet voordat ik ze met m'n vriend besproken heb. Ik heb dit probleem ook bij vrienden voorgelegt, maar zoals eerder gezegd speelt dit al een paar maanden en hebben mn vriend en ik dit vaker besproken, zonder oplossing.
Er is idd altijd wel iets te regelen, maar mag je ook nog bij iemand slapen omdat je het leuk vindt. Hij mag toch wel lol hebben of niet?quote:Als laatste: ik blijf eigenlijk nooit bij anderen slapen. Soms ga ik wel eens naar een party ver weg met mijn vrienden, maar dan partien we door tot het ov de volgende ochtend weer rijdt, of we regelen een auto/carpool zodat ik naar huis kan. Er is altijd wel iets te regelen.
ten eerste ziet hij haar als een zus, dus dan is het incest. Even voor de duidelijkheid!quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:37 schreef Alicia2u het volgende:
Jah, dat zou ik ook wel willen, maar ik kan er niets aan doen dat ik me zo voel! Zo voel ik me nu gewoon. Als iedereen zíjn/haar emoties kon beheersen zou het leven wel een stuk makkelijker zijn. Of niet dan?
Ze heeft een vriend, dus dat is het probleem niet. Ik denk ook dat ik hetzelfde zou hebben gehad als het een mannelijke vriend was geweest. Ik denk namelijk dat het iets heeft te maken met emotionele beschikbaarheid ofzo. Een emotionele verhouding is ook een verhouding!
Nee, bij ons vrouwen is het genetisch bepaald dat de eenmaal onderworpen man nooit meer plezier mag hebben. Zouden wij het vermoeden krijgen dat hij dit wel heeft, plegen wij overspel met zijn beste vriend om wraak te nemen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Er is idd altijd wel iets te regelen, maar mag je ook nog bij iemand slapen omdat je het leuk vindt. Hij mag toch wel lol hebben of niet?
Ik beweer ook niet dat ik dat alleenrecht op zijn emoties heb, ik erken dat ik er moeite mee heb. mijn probleem, bot gezegt, maar wel iets wat onze relatie beinvloed. Ik vertel mn vriend niet wat te doen, hij kan ook best zelf keuzes maken, ik vind wel dat ik het recht heb om te vertellen wat ik van die keuzes vind en wat ze met mij doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Doe dan wat aan jullie eigen emotionele relatie. DAAR IS WAT MIS MEE! Je hebt geen alleenrecht op zijn emoties.
[..]
Je bent fokkin' 20 wijf. Jezus laat die gast gewoon doen wat hij zelf wilt.
[..]
Er is dan ook maar 1 oplossing. En dat is dat jij in gaat zien dat je raar gedrag vertoont dat voorkomt uit onzekerheid en/of jaloezie .
[..]
Er is idd altijd wel iets te regelen, maar mag je ook nog bij iemand slapen omdat je het leuk vindt. Hij mag toch wel lol hebben of niet?
Meestal komt de beperking uit de afspraken die je samen maakt over wat wel kan en wat niet.quote:Het gaat om de relatie, niet om verbieden.
Wederzijdse exclusiviteit komt niet doordat de ander het je verbiedt; het komt door je eigen respect voor de exclusiviteit van de relatie van jullie beiden. Het komt uit jezelf, die beperking. Niet van de ander.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:15 schreef Demellie het volgende:
Ten tweede, je hoeft niet iedereen aardig te vinden. Als mijn vriend vriendschap sluit met iemand die ik niet mag, dan laat ik ook niet duidelijk merken dat het niet mijn favorieten zijn, maar ik trek een grens: jouw vrienden, niet die van mij! Dit weet dat hij dan wel, hij weet dat ik ze niet mag, maar ik bedref zijn pret met hun niet! Dus emotioneel probeer ik er niet betrokken bij te zijn, in de zin van dat het aan me gaat knagen, net zo goed dat hij niet moet gaan zeiken waarom we niet met zijn allen om kan gaan.
Sorry, maar hier klopt geen zak van. leer lezen!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:15 schreef Demellie het volgende:
[..]
ten eerste ziet hij haar als een zus, dus dan is het incest. Even voor de duidelijkheid!![]()
Ten tweede, je hoeft niet iedereen aardig te vinden. Als mijn vriend vriendschap sluit met iemand die ik niet mag, dan laat ik ook niet duidelijk merken dat het niet mijn favorieten zijn, maar ik trek een grens: jouw vrienden, niet die van mij! Dit weet dat hij dan wel, hij weet dat ik ze niet mag, maar ik bedref zijn pret met hun niet! Dus emotioneel probeer ik er niet betrokken bij te zijn, in de zin van dat het aan me gaat knagen, net zo goed dat hij niet moet gaan zeiken waarom we niet met zijn allen om kan gaan.
Ten derde, een oplossing is niet 1,2,3 te regelen. Dat moet je ook eigenlijk niet willen. Je moet proberen te zien dat jij zijn vriendin bent en zij zijn 'zus', emotioneel staat ze vast dichterbij, maar dat komt door de band die ze hebben. Je kan er wakken van gaan liggen, of het gewoon accepteren! Niet alles is persoonlijk, echt niet, blijft kut, maar het is niet persoonlijk!!
En als je er echt niet mee kan leven, dan moet je voor jezelf een grens trekken, in de zin van, wat wil ik nou van mijn vent en wat kan deze vent mij nou echt bieden? 'Een laag emotionele band'
en even als personal note: DENK NOOIT DAT JE IEMAND KAN VERVANGEN! Dank u, want geloof me meid, dat kan je niet!!!
Edit: als jij je niet fijn voelt dat hij daar blijft slapen, dan moet je dat zeggen en als hij zo iets heeft van: doe normaal, dan ga jij gewoon bij een vriend crashen (klink kinderachtig en dit moet niet in elk situatie gedaan worden), dan merk je zelf wel hoe hij dat vind. En dan kunnen je problemen of zo goed als opgelost zijn, of ze worden erger... eighter way, nothing to loose!!!
JoeyT, liefste, je lult poep.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Doe dan wat aan jullie eigen emotionele relatie. DAAR IS WAT MIS MEE! Je hebt geen alleenrecht op zijn emoties.
[..]
Je bent fokkin' 20 wijf. Jezus laat die gast gewoon doen wat hij zelf wilt.
[..]
Er is dan ook maar 1 oplossing. En dat is dat jij in gaat zien dat je raar gedrag vertoont dat voorkomt uit onzekerheid en/of jaloezie .
[..]
Ik heb het over haar, totaal niet over vrouwen in het algemeen. Ze heeft t over kinderachtige slaapfeestjes, kom op zeg als je niet begrijpt dat t leuk is om met een stel vrienden de nacht door te brengen (OP JE 20e!!!) dan ben jke toch wel ver heen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, bij ons vrouwen is het genetisch bepaald dat de eenmaal onderworpen man nooit meer plezier mag hebben. Zouden wij het vermoeden krijgen dat hij dit wel heeft, plegen wij overspel met zijn beste vriend om wraak te nemen.
Sjongejonge, wat ben jij een flapdrol zeg!.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, bij ons vrouwen is het genetisch bepaald dat de eenmaal onderworpen man nooit meer plezier mag hebben. Zouden wij het vermoeden krijgen dat hij dit wel heeft, plegen wij overspel met zijn beste vriend om wraak te nemen.
Sjongejonge, wat ben jij een flapdrol zeg!.
het gaat mij erom dat ze later opeens de indruk wekt wél initiatief te hebben genomen....quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:05 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
O, dus je kunt het maar 1 keer ergens over hebben en daarna is het geen eigen initiatief meer als je er weer over begint?![]()
je hebt zeker gelijk dat de enige die de 'partij' voor de TS kiezen vrouwen zijn (neiet alle vrouwen kiezen overigens haar kant, in dit topic zijn ook genoeg vrouwen die wél ook kritisch zijn tegenover de TS)quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:59 schreef Vivi het volgende:
Toch wel opvallend dat alle vrouwen hier TS heel goed begrijpen en dat mannen meteen beginnen te blaten "Jaloezie!" "Spelletjes!!" "Controlfreak!!".
Ik heb er eens 1 gehad die het niet kon uitstaan dat ik een sterke band heb met mijn (BLOEDEIGEN!) zusjequote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:22 schreef het.ismij het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik was er met 1 gezegend die het en liet merken en duidelijk ongenoegen uitsprak als k met hun een weekend los was.![]()
Als je geen begrip kan opbrengen voor je partner die dat wellicht niet even leuk vind als jij ben je ook niet helemaal frisquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik heb het over haar, totaal niet over vrouwen in het algemeen. Ze heeft t over kinderachtige slaapfeestjes, kom op zeg als je niet begrijpt dat t leuk is om met een stel vrienden de nacht door te brengen (OP JE 20e!!!) dan ben jke toch wel ver heen.
Ik weet niet wat voor indruk ik gewekt heb, maar ik heb natuurlijk het hele probleem uitvoerig besproken voordat ik hier een topic postte! Het afgelopen halfjaar hebben mijn vriend en ik verschillende gesprekken hierover gehad; vrijwel allemaal op mijn initiatief. Mn vriend praat namelijk niet snel uit zichzelf over dingen, daar is hij een jongen voor. Ik doe dat ook niet en geef toe dat ik veel te lang heb gewacht voordat ik dit aan hem opbiechtte. Maar als ik geen gesprek initieer als ik een probleem heb, dan praten we er nooit over. Het is toch 'mijn probleem'; ik zit ermee, maar als ik er niets over zeg, dan is het voor mijn vriend toch geen probleem. Dat is voor hem deste makkelijker!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het gaat mij erom dat ze later opeens de indruk wekt wél initiatief te hebben genomen....
dat was echter pas ver nadat hij allang haar problemen gemerkt had en er tegenover haar over begonnen is ... en dàn beweert ze wel 'ik heb initiatief genomen tot een gesprek erover'...
nee! haar probleem is nu juist dat ze het initiatief hun problemen op te lossen niet neemt en het compleet van haar vriend laat afhangen...
en onderwijl maar zichzelf als 'slachtoffer' voorstellen
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee! haar probleem is nu juist dat ze het initiatief hun problemen op te lossen niet neemt en het compleet van haar vriend laat afhangen...
en onderwijl maar zichzelf als 'slachtoffer' voorstellen
[..]
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:35 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor indruk ik gewekt heb, maar ik heb natuurlijk het hele probleem uitvoerig besproken voordat ik hier een topic postte! Het afgelopen halfjaar hebben mijn vriend en ik verschillende gesprekken hierover gehad; vrijwel allemaal op mijn initiatief. Mn vriend praat namelijk niet snel uit zichzelf over dingen, daar is hij een jongen voor. Ik doe dat ook niet en geef toe dat ik veel te lang heb gewacht voordat ik dit aan hem opbiechtte. Maar als ik geen gesprek initieer als ik een probleem heb, dan praten we er nooit over. Het is toch 'mijn probleem'; ik zit ermee, maar als ik er niets over zeg, dan is het voor mijn vriend toch geen probleem. Dat is voor hem deste makkelijker! Ik erken het probleem.
Dit is niet iets wat plotseling is opgedoken, maar wat al bijna een jaar speelt. Ik bedoel dus niet de indruk te maken opeens wel initiatief te nemen. Dat is een misvatting die ik bij deze hopelijk heb rechtgezet. En die mn vriend later kan bevestigen.
Je toont begrip, maar je gaat het niet laten. Ik zou lief uitleggen dat ze niets hoeft te vrezen en dat zij op romantisch vlak de enige is, maar ook benadrukken hoe belangrijk vriendschappen voor mij zijn. En dan zou ik wel zoals afgesproken met mn vrienden weggaan en daar ook blijven slapen als de avond zo verloopt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je geen begrip kan opbrengen voor je partner die dat wellicht niet even leuk vind als jij ben je ook niet helemaal fris.
Hoe verklaar je dan je eigen eerdere opmerking:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:35 schreef Alicia2u het volgende:
Het afgelopen halfjaar hebben mijn vriend en ik verschillende gesprekken hierover gehad; vrijwel allemaal op mijn initiatief.
daaruit haal ik allerminst dat jij zo enorm actief bent in het bespreken van jullie problemen en dat toen er gesproken was, dat enkel was nadat hij merkte er iets van begon te merken...quote:Eerst praatte ik niet hierover met m'n vriend, want ik vond dat het mijn probleem was en ik wilde zijn pret niet bederven. Maar de stress en het rotte gevoel werd steeds erger, tot het punt dat hij het begon te merken. Eindelijk praatten we erover, maar we kwamen niet tot een oplossing.
Stook jij het vuurtje nog even op.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Dat hij bij haar slaapt vind ik wel een beetje verdacht zeg!
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vertel nu eens concreet hoe jij het zou doen?
Ik gun hem dus niks, zoals je zietquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd en daar mag je je best naar over voelen. Dus trek je niks aan van al die reacties dat je je aanstelt en dat het allemaal maar aan jou ligt, want ik zou mij er ook bijzonder lullig onder voelen als mijn vriend me morgen zou vertellen dat hij een nieuwe beste vriendin heeft. En als het dan ook nog iemand is waar ik al niet mee op kan schieten na herhaaldelijk mislukte pogingen zou ik er zelfs hard overna denken om de sloten te vervangen als ie een keer een slaapfeest had met "al zijn vrienden".
Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als je partner alleen bij een meisje slaapt. Maar zij heeft vooral problemen met zn bel en msn gedrag. Let wel op dat hij dit meisje 1!!! keer per MAAND ziet. Ik denk dat haar vriend best bereid is om daar niet te slapen. Maar zij wi meer dan dat. Let er bovendien ook op dat ze diezelfde problemen er mee heeft als het om mannelijke vrienden gaatquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
[..]
Ik gun hem dus niks, zoals je ziet. Verder mag hij gewoon met zijn vrienden bier drinken zonder mij erbij, en ik ook. En als hij bij zijn vrienden langs wil dan doet hij dat (ook als ik niet mee wil). Maar ik vind het niet okee als hij bij een vriendin moet blijven slapen, terwijl hij gewoon een auto heeft en weer terug naar huis kan komen. De "vriendin" is altijd welkom om bij ons op de bank te blijven slapen, als compromis.
Als je een hekel aan iemand hebt is één keer per maand al teveel. En als je weet dat desbetreffende persoon wél goed genoeg is om op de hoogte gehouden te worden van privé dingen dan is wat mij betreft ook elk smsje teveel.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:15 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als je partner alleen bij een meisje slaapt. Maar zij heeft vooral problemen met zn bel en msn gedrag. Let wel op dat hij dit meisje 1!!! keer per MAAND ziet. Ik denk dat haar vriend best bereid is om daar niet te slapen. Maar zij wi meer dan dat. Let er bovendien ook op dat ze diezelfde problemen er mee heeft als het om mannelijke vrienden gaat
Wat vind je daarvan?
Alsjeblieftquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je een hekel aan iemand hebt is één keer per maand al teveel. En als je weet dat desbetreffende persoon wél goed genoeg is om op de hoogte gehouden te worden van privé dingen dan is wat mij betreft ook elk smsje teveel.
Dat hetzelfde probleem ook gold voor mannelijke vrienden heb ik nergens teruggelezen, alleen dat er meerdere mensen bleven slapen bij dat meisje. En dan is het dus nog steeds bij dat mens thuis, dus.
Het gaat er dus niet om dat het een meisje isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik zou er ook problemen mee hebben als dezelfde situatie met een jongen was geweest. Voor mij gaat het om de emotionele band die ze delen, en daar heb ik moeite mee.
Ik vind het ook niet fijn als hij bij mannelijke vrienden blijft slapen, ik heb liever dat hij gewoon bij mij slaaptIk slaap slecht als ik alleen slaap :p
Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Het is echter niet waar dat ik toen mijn hele hart ben gaan luchten bij die vriendin. Ik hield het voor mezelf. De problemen die ik met mijn vriendin (TS) heb, die heb ik wel meerdere malen besproken met die vriendin.
Nou, prima toch?! Het is in ieder geval een goed begin, naast het eindelijk uitspreken van de problemen! Sterkte!quote:Ten slotte zal ik nog even zeggen wat we nu hebben afgesproken: Ik ga niet meer elke dag zoveel sms'en met die vriendin en ik ga niet meer naar slaapfeestjes. Wel praat ik nog gewoon met haar op msn en spreek ik nog wel eens wat af om iets te gaan doen (zonder te blijven slapen). Hopelijk werkt dat....
Misschien moet je gewoon wat meer vredelievend wordenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.
[..]
Nou, prima toch?! Het is in ieder geval een goed begin, naast het eindelijk uitspreken van de problemen! Sterkte!.
Aardig dat je je vriendin wilt beschermen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Nou, hier ben ik weer. Ik ben bang dat veel van jullie de woorden van mijn vriendin iets anders hebben geïnterpreteerd dan de bedoeling was. Ze heeft (vooral in het afgelopen half jaar) vaker een gesprek aangeknoopt over problemen. Voor mij was het echter nooit duidelijk wat nou precies het probleem was omdat ze er nogal omheen draaide. Ze zei steeds wat kleine dingen die haar dwars lagen (waarbij ik haar dan probeerde gerust te stellen), maar nooit wat nou het grote probleem was. Waarschijnlijk wist ze dat zelf ook nog niet helemaal. Soms duurd dat gewoon even....
Dat zijn allemaal 'tegemoetkomingen op de 'eisen' van je vriendin...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Ten slotte zal ik nog even zeggen wat we nu hebben afgesproken: Ik ga niet meer elke dag zoveel sms'en met die vriendin en ik ga niet meer naar slaapfeestjes. Wel praat ik nog gewoon met haar op msn en spreek ik nog wel eens wat af om iets te gaan doen (zonder te blijven slapen). Hopelijk werkt dat....
Nou nee,maar waar slaapt hij dan? In haar bed? En ze doen niets?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:47 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Stook jij het vuurtje nog even op.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou nee,maar waar slaapt hij dan? In haar bed? En ze doen niets?
Hmmz ik zou hem een kuisheidsgordel omdoen en een nietje door zijn tong..
Nee maar ik vind het vreemd, ik ben zelf niet jaloers ofzo maar , ik zou dat denk ik ook niet pikken van mijn partner..
Bedoel dat deed ik wel vaak en daar kwamen enkel problemen van, kijk hij wil en doet zg dan misschien niets maar zij wil dan vaak toch wel iets...
Ach nou ja tis moeilijk oordelen, misschien moet hij dat kind maar adopteren dan als zijnde zijn zusje...
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet fijn als hij bij mannelijke vrienden blijft slapen, ik heb liever dat hij gewoon bij mij slaapt Ik slaap slecht als ik alleen slaap :p
Als ik een man was geweest en het begrip wijvennijd niet had gekend waarschijnlijk welquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:50 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon wat meer vredelievend worden
Ben ik ff blij dat ik niet geloof in het ruziemaken met anderen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:23 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik een man was geweest en het begrip wijvennijd niet had gekend waarschijnlijk welVrouwen zijn erg vals onderling, en kennis is macht. En wat is nou erger dan je eigenste beste vriendje die de andere partij van munitie voorziet?
.
Dat komt omdat je vriendin je niet voor een keuze heeft gezet. Er is nog geen reden, zogezegd. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal, dat geloof je toch niet als je het niet zelf hebt meegemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:59 schreef Elessar1987 het volgende:
Het is echt niet de bedoeling van die vriendin om mijn vriendin zwart te maken. Ik geef haar dus geen munitie, daar geloof ik niet in.
Praat hij niet snel uit zichzelf, of praat hij niet met jou?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:35 schreef Alicia2u het volgende:
Mn vriend praat namelijk niet snel uit zichzelf over dingen
Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn, die zin viel bij mij ook niet erg lekkerquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vriendin je niet voor een keuze heeft gezet. Er is nog geen reden, zogezegd. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal, dat geloof je toch niet als je het niet zelf hebt meegemaakt.
Daar begint het wel op te lijken zoquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Praat hij niet snel uit zichzelf, of praat hij niet met jou?
net of jij met niemand over je problemen zou praten, dat is toch gewoon controle-terror.. moet er niet aan denken om die paranoia om me heen te hebben zegquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef k_i_m het volgende: Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.
Ik zou het niet erg vinden als m'n vriend met anderen over relatieproblemen zou praten of over wat voor persoonlijke zaken dan ook, maar wél als dat precies met dat ene meisje was wat ik wel door m'n strot kon trekken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 05:46 schreef Manono het volgende:
[..]
net of jij met niemand over je problemen zou praten, dat is toch gewoon controle-terror.. moet er niet aan denken om die paranoia om me heen te hebben zeg
Dan ben ik ietsje ijverig geweest, sorry.quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:13 schreef k_i_m het volgende:
Mijn reply op manono was niet offtopic, maar bedankt.
Wat deze twee reacties zeggen dus!quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:34 schreef el_visionero het volgende:
Alicia,
Er zijn twee sets 'normen en waarden' in de relatiewereld.
Zelf vind ik het niet meer dan gezond dat je een afstand houdt tot het andere geslacht als je een relatie hebt, SIMPEL.
Wat 'een afstand' is, dat verschilt per persoon, maar daar 'te close worden' met iemand is een geleidelijk proces en begint met het heel erg gezellig met elkaar vinden, en kan omslaan in verliefdheid of teveel genegenheid. Mensen die denken dat dat niet zo is - sorry, je lijf heeft nou eenmaal andere plannen dan je hoofd en daar verander je niks aan soms.
Dat risico moet je dus gewoon niet nemen, en dat wil dus zeggen dat je soms *MEER* dan eigenlijk zinnig is afstand moet houden tot het andere geslacht. Wat koeler doen, wat minder omgaan met etc etc.
Is het erg om 'voornamelijk' met jongens om te gaan als ik als jongen een relatie heb ? Nee helemaal niet! En andersom voor meisjes? nee natuurlijk niet. Is dat alles wat ik moet laten voor mijn relatie? komop...dat stelt niets voor.
Je relatie moet 100% voorop staan, en in jouw specifiek geval als je vriend ziet dat jij erg ongelukkig wordt (en je bent er erg nuchter over, je hebt met haar gepraat zelfs - enorm knap en gedisciplineerd van je, getuigt van een grote relativering en zeker niet van jaloezie) en hij blijft zo lang met haar omgaan.....
Tsja ik kan daar erg boos om worden. Gewoon zien hoe je vriend jou niet op #1 zet.
*So what* als het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om hun relatie wat oppervlakkiger te maken...? Als jij alles geprobeerd hebt - en dat heb je volgens mij - en geen rare eisen stelt aan hun relatie tot nu toe, dan is het toch aan hem om gewoon te denken ...shit ...mn vriendin wordt er echt heel ongelukkig van, ik vind haar veel belangrijker dan mijzelf en wie dan ook op de wereld...hier moet ik wat gaan doen!
Als hij dat niet denkt...kies dan aub voor jezelf, en blijf niet hangen in die nare situatie.
Even onder elkaar :
1) Ik vind je *absoluut* niet jaloers klinken, integendeel, je klinkt uiterst rationeel, beheerst maar wel duidelijk ongelukkig
2) Het is doodnormaal in in een relatie het contact met t' zelfde geslacht sterk te verminderen (tenzij beiden daar geen moeite mee hebben natuurlijk)
3) Het is gewoon te gek voor woorden dat hij niet inziet hoe ongelukkig je hier van wordt - en het is dan ook aan hem om stappen te nemen. Als hij jou echt belangrijk vind, dan had hij dat (imho) allang gedaan.
4) Denk aan jezelf - die jongen is echt niet het einde. Maak hem rustig duidelijk dat je kapot gaat zo, dat je weet dat het rationeel gezien niet hoeft maar je gevoel krijg je niet veranderd. Dan zal hij wat moeten doen....bijvoorbeeld het een paar maanden even extreem rustig aan doen met die andere meid, om te laten zien aan jou dat hij prima zonder d'r kan, en dat jij het aller, allerbelangrijkste bent voor hem.
5) Jij moet helemaal niet naar een psycholoog...hij moet dat! Er is niets mis met je redenatie, je komt enorm beheerst en rustig over, en je rationaliseert alles gewoon. Rustig blijven, ontspannen, en een keer met HEM naar een relatietherapeut gaan oid als je toch echt hulp van buitenaf wil. Met jou is helemaal niets mis!!
Nou...succes er mee....vind het echt heel vervelend om te horen dit. Heb het omgekeerd meegemaakt en snap heel goed dat onrustige gevoel. Als je nog wat wil weten of kwijt wil...mail me gerust..!
Hierbij kan ik me volledig aansluiten.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:09 schreef Roquefort het volgende:
[...]
B. Als ik een belangrijker vertrouwenspersoon dan ikzelf moest toestaan bij mijn vrouw zou ik toedeledoki direct scheiden. Mijn vrouw mag wat mij betreft elke avond in haar eentje de hort op, maar juist die vertrouwensrelatie is speciaal, ik zou het never nooit pikken of toestaan dat iemand daar tussen komt, of het nou een vent of een vrouw is maakt daarbij geen sikkepit uit.
ja, maar je zal zien dat dat ene meisje met wie je vriend zijn problemen bespreekt nou juist altijd het meisje is wat jij wel door je strot kan trekken. De vraag is, wat was er eerder, de kip, of het ei.quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:11 schreef Maeghan het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als m'n vriend met anderen over relatieproblemen zou praten of over wat voor persoonlijke zaken dan ook, maar wél als dat precies met dat ene meisje was wat ik wel door m'n strot kon trekken.
Heb jij de OP wel gelezen? Het is niet simpelweg dat ze zijn vriendin "niet mag", ze raakt gewoon helemaal in de stress en wordt letterlijk ziek als haar vriend en dat meisje elkaar zien. Waarschijnlijk is dit gewoon jaloezie, niet zozeer omdat je denkt dat hij vreemdgaat met haar, maar omdat hij dingen met haar bespreekt die hij met jou niet doet.. misschien heb je het gevoel dat zij belangrijker is voor hem dan dat jij voor hem bent? Moeilijke situatie, ik zou eigenlijk ook niet kunnen zeggen wat je zou moeten doen, maar er moet in ieder geval íets gebeuren, want zo kan het niet langer doorgaan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:
[..]
met alle respect voor diegene, maar zulk gedrag opeens als reden zien iemand te geven wat die wilt is wel heel erg fout. Als je zonder dat 'stress en ziekw worden' er kennelijk géén reden toeziet..quote:Op zondag 11 november 2007 21:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb jij de OP wel gelezen? Het is niet simpelweg dat ze zijn vriendin "niet mag", ze raakt gewoon helemaal in de stress en wordt letterlijk ziek als haar vriend en dat meisje elkaar zien. Waarschijnlijk is dit gewoon jaloezie ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |