Dus hij moet zijn vriendschap aanpassen zodat jij zekerder van jezelf kan worden??? Zie je zelf hoe raar jouw redenaties zijn? Juist deze situatie is de uitgelezen kans voor jezelf om te veranderen. Elke keer als je onzeker wordt of emotioneel ga je zelf dan een te rade of die emoties op waarheid berusten. En probeer je relatie met haar te verbeteren. Misschien zijn het ook we die zelfde emoties die ervoor zorgen dat je niet met haar kan opschietenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik besef ook dat mijn gevoel voor eigenwaarde waarschijnlijk nogal onder de maat is, en dat daar ook een deel vertrouwen mist. Dat is mijn relatie-verleden en opvoeding waarschijnlijk geweest en ik wil het graag veranderen, maar zolang dit speelt is het nauwelijk mogelijk dit te verbeteren.
Met alle respect, maar wat maak je er gelijk een zwaar 'gezeik' van, vol van zelfbeschuldingen, gelul over 'je verleden' en 'je gevoel van eigenwaarde'...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:56 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik besef ook dat mijn gevoel voor eigenwaarde waarschijnlijk nogal onder de maat is, en dat daar ook een deel vertrouwen mist. Dat is mijn relatie-verleden en opvoeding waarschijnlijk geweest en ik wil het graag veranderen, maar zolang dit speelt is het nauwelijk mogelijk dit te verbeteren.
Anders verdraai jij haar woorden even! Ze zegt nergens dat hij zich moet aanpassen. Ze geeft constant zichzelf de schuld. Hier even een korte samenvatting voor je:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus hij moet zijn vriendschap aanpassen zodat jij zekerder van jezelf kan worden??? Zie je zelf hoe raar jouw redenaties zijn? Juist deze situatie is de uitgelezen kans voor jezelf om te veranderen. Elke keer als je onzeker wordt of emotioneel ga je zelf dan een te rade of die emoties op waarheid berusten. En probeer je relatie met haar te verbeteren. Misschien zijn het ook we die zelfde emoties die ervoor zorgen dat je niet met haar kan opschieten.
1 ding kan ik je garanderen. As jij hem dingen gaat verbieden of zijn vriendschap gaat beperken dan zal hij je dat uiteindelijk gaan kwalijk nemen.
Ja, misschien neem ik het leven wel te serieus en zie ik alles te 'zwaar' in. Zo sta ik nu eenmaal in het leven en ik kan je vertellen dat ik zo niet altijd ben geweest. Ik kon vroeger lol maken om niets en actie ondernemen zonder na te denken over de conceqenties, maar ik ben van een kouwe kermis thuisgekomen en nogal hard met beide benen op de grond gezet. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik de dingen nu inmiddels heel anders ervaar, en ja, misschien is dat voor sommige mensen 'zwaar'. Het nu eenmaal wie ik nu ben en eerlijk gezegt zou ik weinig aan mezelf willen veranderen, enkel dat ik alles zo in twijfel trek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat maak je er gelijk een zwaar 'gezeik' van, vol van zelfbeschuldingen, gelul over 'je verleden' en 'je gevoel van eigenwaarde'...
Sjees, het verhaal tot nu toe was enkel dat voor 'vriendschap' je partner kennelijk iemand anders had, welke rol jij zou willen aannemen.
Het gaat er niet over om direkt zo zwaar te gaan zeiken en daarmee creeer je hooguit medelijden maar géén vriendschap...
Als je óók vriendschap met je vriend wilt, moet je ervoor zorgen dat je Interesse toont in zijn gevoelensbeleving en je samen open over je gevoelens kunt praten zonder direkt in een soort van 'rechtvaardigings-praat' te geraken.
Zonder je te willen beledigen, maar juist met die 'zware' en nogal beschuldigende uitspraken over 'verleden', 'zelfwaarde' kan ik me opeens voorstellen dat je vriend inderdaad het moeilijk zal hebben ook gewoon leuke en luchtige praat te hebben over jullie eigen gevoelslevens.
Is het misschien het idee om 'praten over emoties' ook ietsjes minder 'zwaar' te nemen en te leren wat 'luchtiger' te zijn?
Is toch logisch dat je op 1 lijn wil zitten met je vriend?? Ik denk dat je beter ipv alleen er met andere over praten, je er samen met iemand anders over moet praten.....Iemand die weet waar hij/zij het over heeft en kan vertellen waar aan gewerkt moet worden. Je zal je alleen maar kutter gaan voelen en daar heeft niemand wat aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik wil geen medelijden van m'n vriend. Ik wil wel praten over hoe hij de dingen ziet, want obviously zien wij de dingen heel anders en dat zou ik graag begrijpen.
MAAR het is zijn zus niet!! Als dat zo was, was er iid geen probleem geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo....quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:02 schreef VonHinten het volgende:
Hij ziet die meid als zijn zus en kan zijn verhaal bij haar kwijt. Ondertussen gaat hij niet vreemd. Jij mag die andere meid echter niet.
Ik zie het probleem niet. Als die andere meid daadwerkelijk zijn zus was geweest (en dus niet een vriendin van hem), had je er dan ook zo'n probleem van gemaakt?
Nee --> dan moet je er nu ook geen probleem van maken.
Ja --> dan ben je psycho.
Dan moet ze een topic openen over het feit dat ze hem niet vertrouwt of bang is dat hij op den duur op haar zal vallen. Maar hier doet ze het voorkomen alsof het grootste probleem de slechte relatie tussen haar en die net-niet-zus-van-haar-vriend is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:04 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
MAAR het is zijn zus niet!! Als dat zo was, was er iid geen probleem geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo....
Hij kan er ook ineens achter komen dat ie toch wat meer voor der voelt. WAT niet zou gebeuren als het zijn zus zou zijn, maar dat is niet zo......
En wat denkt je Partner erover? alles leuk en aardig als je zelf erg tevreden met jezelf bent...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Alicia2u het volgende:
[..] Zo sta ik nu eenmaal in het leven en ik kan je vertellen dat ik zo niet altijd ben geweest. Ik kon vroeger lol maken om niets en actie ondernemen zonder na te denken over de conceqenties, maar ik ben van een kouwe kermis thuisgekomen en nogal hard met beide benen op de grond gezet. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik de dingen nu inmiddels heel anders ervaar, en ja, misschien is dat voor sommige mensen 'zwaar'.
Point taken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dan moet ze een topic openen over het feit dat ze hem niet vertrouwt of bang is dat hij op den duur op haar zal vallen. Maar hier doet ze het voorkomen alsof het grootste probleem de slechte relatie tussen haar en die net-niet-zus-van-haar-vriend is.
Ze zijn al 3 jaar bij elkaar, dus zo'n ongelofelijk onuitstaanbare zuurpruim zal ts niet zijn. En zoals ze al heeft gezegd. Hij heeft eenzelfde relatie met haar als met die vriendin, op de seks na. Dat betekend dat ze het over dezelfde dingen hebben en evenveel lol met elkaar hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En wat denkt je Partner erover? alles leuk en aardig als je zelf erg tevreden met jezelf bent...
maar het kan misschien zijn dat je partner ook graag een vriendin heeft waar hij wél leuke lol mee kan hebben, die ook interesse heeft met zijn persoonlijke sores (zoals bij die broer die opgenomen werd) en waarmee hij wél goede en diepe gesprekken kan hebben.
zonder dat hij daarbij afgemeten wordt aan de 'teleurstelling' die die vriendin kennelijk door andere mannen ervaren heeft, en waar hij (naar ik aanneem) _niet_ schuldig aan was?
leuk ja, maar een waarde oordeel van een vrouw, die al direkt stelt dat er 'wel een duidelijke persoonlijke band _moet_ zijn, want de vriend van de TS is nog bij dr.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ze zijn al 3 jaar bij elkaar, dus zo'n ongelofelijk onuitstaanbare zuurpruim zal ts niet zijn. En zoals ze al heeft gezegd. Hij heeft eenzelfde relatie met haar als met die vriendin, op de seks na. Dat betekend dat ze het over dezelfde dingen hebben en evenveel lol met elkaar hebben.
Als als als... Misschien is haar vriend wel een dekhengst die alles beuneert met een hartslag. Ik baseer mijn posts op de OP, niet op evt. als-als-als dingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:30 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Point taken...
Maar misschien dat het ergens toch wel ook een rol speelt en meespeelt in het vervelende gevoel wat ze erbij heeft?
Als ze al eens gekwetst is doordat een relatie uit is gegaan omdat er een ander in het spel was?!?!
Dan snap ik je vriendin al helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:10 schreef Elessar1987 het volgende:
Ik ben de vriend in kwestie en ik wil even een paar dingen ophelderen. Het is echt niet zo dat ik vaker bij die
Blablabla
En nogmaals, ik voel geen liefde voor die vriendin op de manier waarop ik die voor mijn echte vriendin voel. Die gaat voor mij veel dieper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |