abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54255861
Om Seneca nog eens te quoten:
quote:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
Als je redeneert is de situatie helemaal niet zo slecht. Ik denk alleen niet dat dit je gevoel gaat helpen though.

Je komt er na 3 jaar relatie achter dat hij niet alles met jou kan bespreken. Het is zeker te begrijpen dat het pijn doet, maar misschien wordt het wel makkelijker voor je als je accepteert dat dat zo is en inderdaad ook pijn doet.
Dat hij niet alles met je kan bespreken is echt niet abnormaal. Je hebt met dat meisje geconstateerd dat jullie erg verschillend zijn, dus lijkt me de kans klein dat jij hetzelfde kunt bieden als dat zij nu doet. Ik denk dat je voor jezelf moet accepteren dat je niet aan iedereen emotionele hulp kunt bieden. Dat heeft niet per se iets te maken met je vriend en zijn relatie tot haar.

1) Kun je misschien precies verwoorden wat je denkt dat je dwars zit?
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:07 schreef dawg het volgende:
[..]
Maar goed. Ben jij voor hem ook 'the one'?
2) Je kunt hem deze vraag letterlijk stellen: Wat beteken je voor je vriend?

Het is heel gezond om van elkaar te weten wat je voor elkaar betekent en wat niet. Het kan best mislopen als daar een erge breuk in zit. Jij mag naast hem ook best een beste vriend(in) hebben, heb je die?

Bovenalles voel je je waarschijnlijk nog steeds hopeloos, dus sterkte

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2007 23:49:54 ]
pi_54255892
Is het heel vreemd als ik denk dat het best wel onmogelijk is om zo'n goeie vriendin te hebben naast je bestaande relatie? Deze man zit gewoon van 2 walletjes mee te eten.
0023
pi_54255948
Terugkomend op mijn reactie: Het lijkt mij eigenlijk vrij moeilijk om te accepteren dat je vriend niet met zoiets naar jou toe komt, dus is er inderdaad een grote kans dat hij niet 'the one' is. Waarom is hij the one voor je?

Hoe gaat haar vriend er trouwens mee om?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2007 23:58:55 ]
pi_54255978
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:35 schreef Catch22- het volgende:
Je kan toch niet bewust doorgaan met iets dat je partner, wat je geliefde zou moeten zijn, kwetst, en dat al 2 jaar lang?
Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin een andere man een hand geeft voor haar werk. Er zijn mannen die zich gekwetst voelen als hun vriendin naar een andere man glimlacht. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun vriend na de voetbaltraining nog een uurtje naborrelt met het team. Er zijn vrouwen die zich gekwetst voelen als hun man toch graag het contact met zijn moeder aanhoudt terwijl zij een hekel hebben aan die schoonmoeder.
pi_54256038
oh el_visionero zit wel goed op weg vind ik.
pi_54256096
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:35 schreef Catch22- het volgende:
dan passen ze niet bijelkaar. Je kan toch niet bewust doorgaan met iets dat je partner, wat je geliefde zou moeten zijn, kwetst, en dat al 2 jaar lang?

Hoe je het ook wend of keert, in een relatie moet je wel bijelkaar passen.
Zo'n romantische voorstelling van zaken is naief, haast aandoenlijk. Maar van romantiek alleen kan geen relatie overleven.
Jesus saves but death prevails.
pi_54256182
Overigens kan ik me niet voorstellen dat die twee nu echt zo'n alleroverheersend diepe, warme band hebben en elkaar idioot vaak zien, want dan waren ze nu allang een stel en hadden ze allebei ergens in de afgelopen twee jaar hun huidige partner gedumpt omdat ze bij elkaar iets vinden dat ze bij hun huidige partner niet vinden. Daar is kennelijk al twee jaar geen enkele sprake van.

Dat er een diepe vriendschap is, kan zijn. Maar is dat verboden? Er is blijkbaar ook weer niet ZO'N diepe band als TS het voorstelt.

Kortom: TS, relax
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:38:59 #58
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_54256397
vriendschap mag en moet blijven
maar ik vind dat hij wel rekening met jou moet houden

als je een relatie met iemand hebt
kun je best met anderen over dingen praten
maar jij zal zijn eerste partner moeten zijn, in bed en in een gesprek.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_54256446
Het gaat eigenlijk helemaal niet om wat die twee samen wel of te niet hebben, waar het *wel* om gaat is wat de vriendschap doet met de gevoelens van de topicstarter.

Die gaat daar heel rustig mee om, maar voelt zich toch erg ongelukkig met de situatie (dat kan nou eenmaal soms, je hoeft er geen verklaring voor te hebben). Heeft ook al veel dingen geprobeerd om van dat gevoel af te komen, zonder succes.

Dan is het aan die vriend om de factor die onrust brengt bij zijn vriendin aan te pakken, ook al is er niks raars met die factor ZELF aan de hand!

Als mijn vriendin echt heel ongelukkig zou worden dat ik computerspelletjes speel....dan minder ik dat, klaar , ik noem maar wat. Al zijn computerspelletjes niet evil - je mag best rekening houden met de ander...!
pi_54257857
ts moet zich niet zo aanstellen.
Relaties komen en gaan, vrienden zijn er voor je hele leven.

Jij bent het probleem, fix het, of deal with it.

Het lijkt mij niet handig als je gaat stoken tussen zijn "relatie" met haar. Dat ga je vast verliezen als ik zo is hoor hoe hij met haar om gaat.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:15:04 #61
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_54258445
Ben ik de enige die het raar vind dat TS en zijn vriend die broer opgeven omdat hij is opgenomen? Dan had ik -en velen met mij- nog maar weinig familie overgehouden.

Maar goed, de jaloezie is begrijpbaar, ik zou haast zeggen 'terecht'. Als je voelt dat die vriendin van je vriend meer voldoet aan je vriend's eisen op emotioneel gebied is er weinig meer over dan sex/huishouden ja.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:15:28 #62
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_54258456
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:36 schreef het.ismij het volgende:
ts moet zich niet zo aanstellen.
Relaties komen en gaan, vrienden zijn er voor je hele leven.

Jij bent het probleem, fix het, of deal with it.

Het lijkt mij niet handig als je gaat stoken tussen zijn "relatie" met haar. Dat ga je vast verliezen als ik zo is hoor hoe hij met haar om gaat.
Ga's terug naar PUB
pi_54258477
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Seneca het volgende:
Sorry als ik even grof uit de hoek kom, maar je zou godverdomme BLIJ moeten zijn dat hij die meid als een zus ziet, in plaats van jou.
WTF heeft dat met haar probleem te maken. Ze moet blij zijn dat hij niet vreemd gaat? Ze moet ook blij zijn dat ze niet in Ethiopië woont, so what.
pi_54258775
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:15 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Ga's terug naar PUB

Life's a bitch,.. maar tis toch echt zo,..
Zij heeft en probleem, als haar vriend er duidelijk voor kiest om haar als vriendin te houden. Zal ze moeten kiezen wat zij wil.
Gaat ze zo verder, of maakt ze er een eind aan.
It's that simpel
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:39:11 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54258888
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 00:08 schreef Shivo het volgende:

[..]

Zo'n romantische voorstelling van zaken is naief, haast aandoenlijk. Maar van romantiek alleen kan geen relatie overleven.
Dat is helemaal niet zo. Als je beide zo anders denkt over zulke dingen, geeft dat dus aan dat het een verschil is van je kijk op een relatie. Je kan toch niet bewust je partner verdriet doen?

Ik zou het wel weten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54258955
Tja TS, moeilijke situatie. Ik zou iig aangeven aan je vriend dat je er moeite mee hebt, hij moet dan zelf een beslissing nemen wat hij ermee doet.
pi_54259124
We hebben er nog eens over gepraat gisternacht. Daar kwam uit dat hun relatie zoals die nu bestaat ontstaan is toen ik twee maanden in het buitenland zat voor stage. Ik kan me voorstellen dat je dan iemand zoekt in je omgeving die wel een beetje in de buurt is, maar daarna zijn ze dus gewoon doorgegaan. Na die tijd hebben mn vriend en ik ook meer ruzie gemaakt, over verschillende dingen, kleine dingen, grote dingen... Nu vraag ik me af of dit oorzaak of gevolg is daarvan.
Misschien ben ik inderdaad gewoon jaloers, waarschijnlijk zelfs zou ik zeggen. Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers.

Iig Heel erg bedankt voor jullie meningen hierover. Ik stel dit erg op prijs en het helpt me om alles nog eens op een rijtje te zetten. Ik moet inderdaad ergens een grens trekken en nu moet ik gaan beslissen waar...

[ Bericht 10% gewijzigd door Alicia2u op 30-10-2007 10:05:29 ]
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:27:27 #68
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_54259575
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:53 schreef Alicia2u het volgende:
We hebben er nog eens over gepraat gisternacht. Daar kwam uit dat hun relatie zoals die nu bestaat ontstaan is toen ik twee maanden in het buitenland zat voor stage. Ik kan me voorstellen dat je dan iemand zoekt in je omgeving die wel een beetje in de buurt is, maar daarna zijn ze dus gewoon doorgegaan. Na die tijd hebben mn vriend en ik ook meer ruzie gemaakt, over verschillende dingen, kleine dingen, grote dingen... Nu vraag ik me af of dit oorzaak of gevolg is daarvan.
Misschien ben ik inderdaad gewoon jaloers, waarschijnlijk zelfs zou ik zeggen. Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers.

Iig Heel erg bedankt voor jullie meningen hierover. Ik stel dit erg op prijs en het helpt me om alles nog eens op een rijtje te zetten. Ik moet inderdaad ergens een grens trekken en nu moet ik gaan beslissen waar...
Wat een redenatie. Je zegt zef dat de emotionele relatie hetzelfde is als bij hun. Dus waarom je dan zegt dat je er niet alleen voor de sex wilt zijn is mij een raadsel.

Jaloezie is nogmaals jouw probleem. Heb ook wel eens een vriendinnetje gehad die grenzen ging trekken. Het is nu niet meer mijn vriendin, zegt genoeg.

Als je een goede relatie hebt en je vertrouwt hem dan snap ik echt niet wat het probleem is. Ik vraag me dan af of je hem wel vertrouwt. Ik neem nl aan dat als het meisje zn echte zus was, het probleem niet zou bestaan of wel?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:36:25 #69
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54259708
Moeilijk topic. Draai de rollen is even om. neem nu dat jij een heel toffe, leuke vriend hebt, waar je bljift slapen? Maar verder niks. Als jou liefje dan komt miepen dat hij dat niet aankan, wat zou jij dan doen? hoe zou jij dan reageren? 3 jaar is best lang, dus ik vind persoonlijk dat je wat meer vertrouwen moet hebben in je vriend. Hij is er toch voor jou? Of zijn er andere dingen die je niet aanstaan...En dat je daarom hier maar een probleem van maakt. Zoals al gezegd, probeer het te relativeren. Hij is jou liefde niet de hare. En jaloersheid hebben we allemaal wel eens last van, dat is eigenlijk helemaal geen slecht teken. Dat is zelfs positief! Maar en ja een grote maar, zet geen druk op hem, want hij zal je dat kwalijk nemen. Wees volwassen en vertrouw elkaar! Als je die jaloers gedachte in je hoofd laat rondspoken zal de relatie uiteindelijk heel wat minder worden. Relax. nu wind ik van de andere kant wel dat hij best wat MEER tijd in jou en wat MINDER in haar mag steken. Maar dat is natuurlijk aan jou om dat op een volwassen, rustige manier te zeggen. veel succes TS.
pi_54259725
quote:

Neemt niet weg dat hij een relatie met míj is aangegaan en dat ik daar bepaalde dingen van verwacht. Ik wil niet iemand zijn die alleen maar voor de sex is en waar je later leuk kindjes mee kunt kriijgen. Ik wil meer dan dat. Maar van wat ik uit zijn en haar verhalen kan opmaken is afgezien van de sex hun relatie hetzelfde als de onze :s Dusjah, waarschijnlijk ben ik jaloers..
maar een relatie hebben twee personen:
Als je tot de conclusie komt dat kennelijhk iets aan jullie relatie 'ontbreekt' nl. het gevoel van vriendschap én het persoonlijke contact en het idee dat men elkaar alles kan vertellen, kan dat aan beide kanten liggen...

Uit je eerdere uitleg maak je kennelijk zelf ook duidelijk dat je vooral een hoop je vriend _niet_ vertelde, bv erover dat je zijn vriendschap met dat andere meisje niet zo prettig vond en er zelf voor koos 'om maar thuis te blijven'...

Betekent dat ook niet dat je je zélf in de rol van 'buitenstaander' hebt laten drukken? Juist door jezelf af te zonderen, zonder dat je vriend je buitensloot, koos je daar nu juist zelf voor?
Althans, die indruk ontstaat uit je verhaal.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54259766
quote:
Nee, je bent niet jaloers. Je voelt je emotioneel bedrogen. En dat is heel logisch. Hij zou een stap terug moeten nemen in zijn vriendschap met haar. Al is het alleen al omdat jij, zijn grote liefde, er aan onderdoor gaat. In een relatie is het geven en nemen, tot nu toe heb jij alles nog geaccepteerd en oké gevonden. Nou is het zijn beurt om zich aan te passen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:47:00 #72
88139 JoeyT
pi_54259864
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:39 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Nee, je bent niet jaloers. Je voelt je emotioneel bedrogen. En dat is heel logisch. Hij zou een stap terug moeten nemen in zijn vriendschap met haar. Al is het alleen al omdat jij, zijn grote liefde, er aan onderdoor gaat. In een relatie is het geven en nemen, tot nu toe heb jij alles nog geaccepteerd en oké gevonden. Nou is het zijn beurt om zich aan te passen.
Wat een sicko's hier. Ze kan ook haar eigen emoties proberen te veranderen. Die jaloezie is nergens op gebaseerd. Hij doet niets wat niet hoort. Als zij vindt dat hun emotionele relatie niet goed is dan moeten ze dat veranderen, maar dat heeft niets met de relatie te maken die hij met dat meisje heeft.
pi_54259955
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:47 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Wat een sicko's hier. Ze kan ook haar eigen emoties proberen te veranderen. Die jaloezie is nergens op gebaseerd. Hij doet niets wat niet hoort. Als zij vindt dat hun emotionele relatie niet goed is dan moeten ze dat veranderen, maar dat heeft niets met de relatie te maken die hij met dat meisje heeft.
Hoe kan ze dat veranderen als hij niet meer tijd in haar steekt en minder in de ander?

En daarbij, ze geeft zelf aan dat de vriendschap tussen haar vriend en zijn vriendin intenser is geworden toen zij weg was, nu is zij er weer, dan kan die vriendschap ook wel weer wat minder.
pi_54260016
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Betekent dat ook niet dat je je zélf in de rol van 'buitenstaander' hebt laten drukken? Juist door jezelf af te zonderen, zonder dat je vriend je buitensloot, koos je daar nu juist zelf voor?
Althans, die indruk ontstaat uit je verhaal.
Waarschijnlijk wel ja. Ik ben ook nog maar jong volwassen en was ten tijde dat dit alles begon nog maar een tiener. Ik besef dat ik waarschijnlijk niet de juiste keuzes heb gemaakt, maar daar heb ik allicht van geleerd. NU praat ik er wel over en probeer ik het op te lossen, wat kan ik op dit moment anders nog doen?

Emoties veranderen is niet zo makkelijk als het klinkt. Kon het maar! Dan zou dit hele probleem niet bestaan.

Ik besef ook dat mijn gevoel voor eigenwaarde waarschijnlijk nogal onder de maat is, en dat daar ook een deel vertrouwen mist. Dat is mijn relatie-verleden en opvoeding waarschijnlijk geweest en ik wil het graag veranderen, maar zolang dit speelt is het nauwelijk mogelijk dit te verbeteren.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:04:21 #75
88139 JoeyT
pi_54260173
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:51 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Hoe kan ze dat veranderen als hij niet meer tijd in haar steekt en minder in de ander?
Dan moet ze zeggen dat ze meer tijd met hem wil besteden. Maar niet gaan open zeiken over die ander.
quote:
En daarbij, ze geeft zelf aan dat de vriendschap tussen haar vriend en zijn vriendin intenser is geworden toen zij weg was, nu is zij er weer, dan kan die vriendschap ook wel weer wat minder.
Ja wat een vriendschap is als een volume knop. Iets hoger als ze weg is en nu even wat lager.

Altijd verbazingwekkend om te zien hoe mensen in een relatie hun partner kunstmatig bij zich willen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')