abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54768176
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_54768288
Nouja, zolang het een P is, niks aan de hand toch?
Hoewel sommige mensen zó klein en mager kunnen zijn dat één biertje al teveel is
pi_54768324
Als je er toch maar 1 mag drinken, drink dan gewoon helemaal niet.
X
X
X
pi_54768338
Officieel mag het niet (geloof max 0,1 prom. voor een beginnend bestuurder). Ik weet niet hoe apparaat reageert erop (en of dat in te stellen is?).
Ehm... ok
  woensdag 21 november 2007 @ 20:57:38 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54768360
Je zal niet gepakt worden, maar als richtlijn is het verstandig om gewoon helemaal niet te drinken.
pi_54768412
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..
en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?
Scheren is voor schapen!
pi_54768417
Idd.. Ik kan het meestal niet bij 1 Juupke houden.. Behalve vannochtend om 11.15, maar ik had nog PW's dus ja..
(Het is nooit vroeg genoeg voor een Juup.)
pi_54768448
Nee, mag niet. Je mag als beginnend bestuurder max. 0.2 promille hebben en dat is minder dan 1 biertje
Na 5 jaar mag je 0.5 promille blazen. Het ligt echter wel aan je bouw en hoe lang je wacht ofwel hoever die al is afgebroken enzo, maar hetgeen hiervoor klopt dacht ik..
pi_54768451
Als je rijdt gewoon niet drinken, punt.

Wat is nou 1 pilsje? Daar ga je toch niet de moeite voor doen?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_54768479
Nee, dus. Of je nu wel of geen P hebt, en je krijgt een ongeluk, kunnen ze met zekerheid vaststellen dat jij met drank (hoewel binnen de gestelde limiet) achter het stuur zat.
pi_54768502
Waarom zou je het risico nemen?
pi_54768669
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Eric_Cantona het volgende:

Het ging om het idee, dat ik dus voor mijn pw een pilsje op had.. dan krijg je er gezeik omheen, toen zei ik: je mag met 1 pilsje nog rijden, dus kan je dan ook normaal je pw maken
pi_54768850
Waarom zou je een biertje drinken als je moet rijden?
Of je nou een puntenrijbewijs hebt of niet, bier is bier en dat beïnvloed je rijgedrag.
Veel mensen zullen nu zeggen dat het onzin is wat ik zeg, maar kijk maar eens hoeveel ongelukken er gebeuren met drank op.
pi_54768879
pw als in proefwerk? en dan om 11.15 uur een biertje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Donald Duck held woensdag 21 november 2007 @ 21:16:45 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54768941
Gewoon totaal niet drinken als je moet rijden, hoe moeilijk is dat nou.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 21 november 2007 @ 21:19:03 #16
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54769019
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
jij bent echt zo'n textbook example van een beginnende bestuurder die zijn auto tegen een boom zet in de eerste 3 maand van ziijn rijbewijs.

Meteen afnemen dat roze papiertje, je verdient em niet.
pi_54769211
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:15 schreef miss_sly het volgende:
pw als in proefwerk? en dan om 11.15 uur een biertje?
Ja, tuurlijk, even moed indrinken Of misschien was het een proefwerk over de effecten van alcohol en wilde TS nog even op het laatste moment wat proefondervindelijk vaststellen.
pi_54769346
Mensen luisteren niet..
Ik ben niet van plan om achter het stuur te kruipen met alcohol op, maar het ging om het feitje hoeveel je op mag.. Niet dat ik die grens ga opzoeken..

Overigens heb ik mijn roze plasticje nog niet..
pi_54769397
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?
P voor minder dan 0,2 promille, P/A voor 0,2 - 0,5 promille, A voor meer dan 0,5 promille en F voor veel meer dan 0,5 promille. Volgens mij dan.

En wat mij betreft voeren ze 0,2 promille nog vandaag in voor alle bestuurders (van motorvoertuigen). Of 0,5 promille laten staan, maar bij een ongeval wel 0,2 promille hanteren. Tussen 0,2 en 0,5 promille mag je dan zelf proberen aan te tonen dat de alcohol niet medeverantwoordelijk was voor het ongeval.
pi_54769956
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
pi_54769992
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon totaal niet drinken als je moet rijden, hoe moeilijk is dat nou.
Idd. Want ook 1 biertje beïnvloedt je rijgedrag. Alleen heb je 't zelf niet door.
Kan me herinneren op TV eens iets met Wibi Soerjadi gezien, die na een biertje op zijn F1-simulator kroop, en ontdekt dat 'ie opeens veel langzamer was, terwijl 'ie het gevoel had dat 't juist beter ging.
pi_54770133
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:31 schreef DuTank het volgende:
Mensen luisteren niet..
Ik ben niet van plan om achter het stuur te kruipen met alcohol op, maar het ging om het feitje hoeveel je op mag.. Niet dat ik die grens ga opzoeken..

Overigens heb ik mijn roze plasticje nog niet..
De blaasatari's van de agenten zijn aangepast voor beginnende bestuurders. Een score tussen 0,2 en 0,5 wordt dus ook aangegeven door het apparaat.

0,2 promille is krap een biertje. Maar dat hangt dus van je lichaamsbouw af. Zwaardere mensen geven een lagere score dan lichtere mensen.

Natuurlijk is het beter om niet te drinken, maar als je als beginnend bestuurder of safe wilt spelen, kun je het beste na je biertje (0,25 l, normale tap of flesje Jupiler) een half uurtje wachten voor je gaat rijden.
Disclaimer: Als je dus staande gehouden wordt en je krijgt een proces verbaal aan je broek, dan is dat op eigen risico. Dus geen: 'Ja, maar ene Ridocar zei dat het geen kwaad kon...'

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 21-11-2007 22:03:42 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_54770194
Gewoon consuquient in zijn rijden geen alcohol. klaar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_54770394
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef SuperRogier het volgende:
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
Minder dan 0,2 promille is niet echt haalbaar omdat het lichaam ook zelf iets van alcohol kan maken.
pi_54770451
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Veel mensen zullen nu zeggen dat het onzin is wat ik zeg, maar kijk maar eens hoeveel ongelukken er gebeuren met drank op.
Kijk eens naar hoeveel ongelukken er gebeuren zonder drank op.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:40:58 #26
167856 Toempf
Internetheld
pi_54771706
Ik heb nu net iets meer dan een week mijn rijbewijs, en ik drink dus echt helemaal geen bier als ik weet dat ik nog moet rijden. Het probleem denk ik is, als je eenmaal begint denk je dat je met 2 bier ook nog wel kunt rijden, dan 3 en aan het eind van het verhaal stap je aangeschoten achter het stuur.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  donderdag 22 november 2007 @ 01:19:31 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54775023
Je mag zoveel drinken als je wilt hoor, geen enkel probleem
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_54775140
quote:
Op donderdag 22 november 2007 01:19 schreef ACT-F het volgende:
Je mag zoveel drinken als je wilt hoor, geen enkel probleem
Zijn we eventueel ook weer van TS af.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 22 november 2007 @ 02:02:26 #29
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54775384
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:40 schreef Toempf het volgende:
Ik heb nu net iets meer dan een week mijn rijbewijs, en ik drink dus echt helemaal geen bier als ik weet dat ik nog moet rijden. Het probleem denk ik is, als je eenmaal begint denk je dat je met 2 bier ook nog wel kunt rijden, dan 3 en aan het eind van het verhaal stap je aangeschoten achter het stuur.
Je kan natuurlijk in plaats van bier een borrel nemen. Oh nee daar zit ook alcohol in.

Het meest eenvoudige is, niet drinken als je moet rijden. Als je de polis van de WA verzekering goed doorleest, dan zie je dat als je rijdt onder invloed, ook als er minder alcohol in je bloed zit dan strafrechterlijk is toegestaan, de WA verzekering dit ziet als verwijtbare nalatigheid, of andere magische formuleringen van dien aard. Dat houdt in dat bij een eventuele schade, en er wordt alcohol in je bloed gevonden, de WA verzekring dus niet betaalt. En dat loopt in de papieren.
Bedenk ook dat als je 's-avonds laat nog een pilske of vijf pakt, je twaalf uur later nog steeds over de limiet kan zijn.

Gewoon niet achter het stuur gaan zitten als je gedronken hebt. Zelfs een taxi is goedkoper dan het betalen van de eventuele schade. En dan laat ik het morele punt, anderen in gevaar brengen, nog even achterwege.

(Trouwens, dronken op de brommer mag ook niet, en dronken op de fiets eigenlijk ook niet. Als je dronken op de fiets zit, niet gaan discussiëren met de tante agent; het kan je je rijbewijs kosten!)
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54775474
Risico niet nemen.. Gewoon niet drinken als je gaat rijden. Niet dat ik daar zo braaf in ben, maar ik rijd op stukken rond een uur of 03:00 waarbij ik zeker weet dat ze daar nooit controleren. Middle of nowhere enzo . Daarbij ken ik mijn eigen grens dondersgoed.

Maargoed, dat apparaatje waarmee je ze controleren is ook niet altijd even goed afgesteld. Ik ken mensen die aardig wat drinken en een poging wagen die ermee weg komen, zo ook mensen die gepakt worden na een glas of 2. Een discussie met je vriend over 1 druppel of 1 glas kan je maar beter gelijk afkappen met de opmerking; "hoe dan ook, niet erop wagen voor dat kleine beetje bier."

Wat Inekris hierboven zegt in de laatste alinea is juist. Zelfs met fietsen kun je je rijbewijs kwijt raken (wist ik eerst ook niet) als je lastig gaat doen. Als je een agent treft die een slecht humeur heeft en je loopt dronken op de stoep kun je m ook kwijt zijn. Je bent tenslotte verkeersdeelnemer en dronken.
  donderdag 22 november 2007 @ 07:30:30 #31
3542 Gia
User under construction
pi_54775998
Ik zei gisteren tegen mijn zoon dat hij een nieuwe voornaam krijgt, zogauw hij zijn rijbewijs haalt.

Hij had em meteen door.

Bob.

Duurt alleen nog een jaar of 3.
pi_54780126
Je mag niet drinken achter het stuur. Alleen kan de wetgever het toegestane promillage alcohol niet op 0 stellen omdat het lichaam ook alcohol aanmaakt. Om onderlinge lichamelijke verschillen uit te sluiten moet het toegestane promillage ruim genomen worden en hoger liggen dan wat het lichaam aanmaakt.

Drinkende bestuurders interpreteren dat als "dan kan ik de rest dus bijdrinken". Voor beginnende bestuurders is dat ontoelaatbaar. Daarom is voor hen het promillage verlaagd zodat als je drinkt je een goede kans maakt over de grens te gaan.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_54780186
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef Frasier het volgende:
Als je er toch maar 1 mag drinken, drink dan gewoon helemaal niet.
Precies, neem dan gewoon een colaatje ofzo
٩๏̯͡๏)۶
pi_54780537
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:30 schreef Gia het volgende:
Ik zei gisteren tegen mijn zoon dat hij een nieuwe voornaam krijgt, zogauw hij zijn rijbewijs haalt.

Hij had em meteen door.

Bob.

Duurt alleen nog een jaar of 3.
Flauw.
pi_54780572
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Je zal niet gepakt worden, maar als richtlijn is het verstandig om gewoon helemaal niet te drinken.
Dat dus!
censuur :O
pi_54780804
Toch is 0,2 promille wel heel krap hoor.
een vriend van mij is gepakt met 0,3 promille, nu ben ik ook voor het feit dat je niet moet rijden als je alcohol op hebt. Maar in dit geval moest hij om 10 uur 's ochtends blazen en hij had al vanaf 11 uur 's avonds niks meer gedronken.
pi_54781244
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:32 schreef Light het volgende:

[..]

P voor minder dan 0,2 promille, P/A voor 0,2 - 0,5 promille, A voor meer dan 0,5 promille en F voor veel meer dan 0,5 promille. Volgens mij dan.
Nou, dan zijn de apparaten niet al te best geijkt. Als minder dan 1 biertje al 0,2 promille oplevert in je bloed... Onlangs had ik een feestje op 1 km van het huis van mn vriendin, en we waren er met de auto. Zo'n klein stukje lukt natuurlijk altijd wel, dus ik dronk 4 biertjes, verspreid over de hele avond en de laatste ruim 2 uur voordat we weggingen. En inderdaad: controle.

Het blaasapparaat moest lang nadenken, maar gaf na een tijdje toch P, terwijl in jouw verhaal er dus P/A in beeld zou moeten komen....

Hebben ze niet ooit eens zo'n test gedaan in blik op de weg, waarbij ze een kerel bier gingen voeren en het blaasapparaat pas bij 8 pilsjes alarm sloeg?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_54802506

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 23-11-2007 15:47:10 (Jij had zeker gedronken...) ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:04:01 #39
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54802549
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:55 schreef tha_one het volgende:
Toch is 0,2 promille wel heel krap hoor.
een vriend van mij is gepakt met 0,3 promille, nu ben ik ook voor het feit dat je niet moet rijden als je alcohol op hebt. Maar in dit geval moest hij om 10 uur 's ochtends blazen en hij had al vanaf 11 uur 's avonds niks meer gedronken.
Tja, als je op een avond 30 biertjes achterover slaat zit er de volgende ochtend nog wel alcohol in je bloed natuurlijk. Dat heeft niks met 'krappe grenzen' te maken.
pi_54804680
quote:
Op donderdag 22 november 2007 02:02 schreef Inekris het volgende:

[..]

Het meest eenvoudige is, niet drinken als je moet rijden. Als je de polis van de WA verzekering goed doorleest, dan zie je dat als je rijdt onder invloed, ook als er minder alcohol in je bloed zit dan strafrechterlijk is toegestaan, de WA verzekering dit ziet als verwijtbare nalatigheid, of andere magische formuleringen van dien aard. Dat houdt in dat bij een eventuele schade, en er wordt alcohol in je bloed gevonden, de WA verzekring dus niet betaalt. En dat loopt in de papieren.
Bedenk ook dat als je 's-avonds laat nog een pilske of vijf pakt, je twaalf uur later nog steeds over de limiet kan zijn.
Die polis van de verzekering zijn de voorwaarden die de verzekeringsmaatschappij stelt bij jouw WA-verzekering. Voorwaarden mogen echter nooit in strijd zijn met de wet. De wet stelt dat je mag rijden met een promillage van 0,2 (beginnend) en 0,5 (normaal). Dat haal je dus keihard onderuit en de verzekeringsmaatschappij zal gewoon over de brug moeten komen. Maar ze zullen het idd wel proberen ja...
pi_54804758
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Eric_Cantona het volgende:

Waarom niet? Ik vind het soms wel lekker om gewoon ff een biertje te drinken, ik hoef er niet meteen 14 te hebben. En na 1,5 uur (grofweg 2 uur voor de zekerheid) is 1 biertje ook weer afgebroken, dus als ik er 3 zou drinken en 4 of 5 uur later in de auto stap dan kan dat ook nog.
pi_54804824
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:19 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

jij bent echt zo'n textbook example van een beginnende bestuurder die zijn auto tegen een boom zet in de eerste 3 maand van ziijn rijbewijs.

Meteen afnemen dat roze papiertje, je verdient em niet.
Onzin. Ik vind ook dat je met 1 of 2 biertjes nog gewoon kan rijden en ik heb em in die 4 jaar ook nog niet om een boom gevouwen. Grote klappers door alcohol worden veroorzaakt door mensen die veel te veel hebben gedronken en niet door mensen die misschien 3 biertjes op hebben.
pi_54804862
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef SuperRogier het volgende:
Ja, heel wijs. Maarre al eens aan gedacht dat dat in principe al zo is? Die 0,2 promille is namelijk al de wettelijke ondergrens, lager kunnen ze niet. Dat komt omdat het lichaam zelf al wat alcohol kan aanmaken en omdat er rekening moet worden gehouden met afwijkingen van de meetapparatuur.
pi_54806694
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Want ook 1 biertje beïnvloedt je rijgedrag. Alleen heb je 't zelf niet door.
Kan me herinneren op TV eens iets met Wibi Soerjadi gezien, die na een biertje op zijn F1-simulator kroop, en ontdekt dat 'ie opeens veel langzamer was, terwijl 'ie het gevoel had dat 't juist beter ging.
Ik weet niet hoor... Wibi is ook wel een schriel menneke. Ik had zelf altijd als ik first person shooters via internet deed dat tot 3 biertjes alleen maar beter werd. Daarna ging het niveau drastisch omlaag.
  zaterdag 24 november 2007 @ 09:01:04 #45
179752 TheChemeng
['ĉbsin&#;] Ikea boy
pi_54818488
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:06 schreef Light het volgende:
Minder dan 0,2 promille is niet echt haalbaar omdat het lichaam ook zelf iets van alcohol kan maken.
Hoe werkt dat dan?
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54818496
Gistingsproces in de maag en darmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')