en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..![]()
Het ging om het idee, dat ik dus voor mijn pw een pilsje op had.. dan krijg je er gezeik omheen, toen zei ik: je mag met 1 pilsje nog rijden, dus kan je dan ook normaal je pw makenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je rijdt gewoon niet drinken, punt.
Wat is nou 1 pilsje? Daar ga je toch niet de moeite voor doen?
jij bent echt zo'n textbook example van een beginnende bestuurder die zijn auto tegen een boom zet in de eerste 3 maand van ziijn rijbewijs.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..![]()
Ja, tuurlijk, even moed indrinkenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:15 schreef miss_sly het volgende:
pw als in proefwerk? en dan om 11.15 uur een biertje?
P voor minder dan 0,2 promille, P/A voor 0,2 - 0,5 promille, A voor meer dan 0,5 promille en F voor veel meer dan 0,5 promille. Volgens mij dan.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?
Idd. Want ook 1 biertje beïnvloedt je rijgedrag. Alleen heb je 't zelf niet door.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon totaal niet drinken als je moet rijden, hoe moeilijk is dat nou.
De blaasatari's van de agenten zijn aangepast voor beginnende bestuurders. Een score tussen 0,2 en 0,5 wordt dus ook aangegeven door het apparaat.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:31 schreef DuTank het volgende:
Mensen luisteren niet..![]()
Ik ben niet van plan om achter het stuur te kruipen met alcohol op, maar het ging om het feitje hoeveel je op mag.. Niet dat ik die grens ga opzoeken..
Overigens heb ik mijn roze plasticje nog niet..
Minder dan 0,2 promille is niet echt haalbaar omdat het lichaam ook zelf iets van alcohol kan maken.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef SuperRogier het volgende:
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
Kijk eens naar hoeveel ongelukken er gebeuren zonder drank op.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Veel mensen zullen nu zeggen dat het onzin is wat ik zeg, maar kijk maar eens hoeveel ongelukken er gebeuren met drank op.
Zijn we eventueel ook weer van TS af.quote:Op donderdag 22 november 2007 01:19 schreef ACT-F het volgende:
Je mag zoveel drinken als je wilt hoor, geen enkel probleem
Je kan natuurlijk in plaats van bier een borrel nemen. Oh nee daar zit ook alcohol in.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:40 schreef Toempf het volgende:
Ik heb nu net iets meer dan een week mijn rijbewijs, en ik drink dus echt helemaal geen bier als ik weet dat ik nog moet rijden. Het probleem denk ik is, als je eenmaal begint denk je dat je met 2 bier ook nog wel kunt rijden, dan 3 en aan het eind van het verhaal stap je aangeschoten achter het stuur.
Precies, neem dan gewoon een colaatje ofzoquote:Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef Frasier het volgende:
Als je er toch maar 1 mag drinken, drink dan gewoon helemaal niet.
quote:Op donderdag 22 november 2007 07:30 schreef Gia het volgende:
Ik zei gisteren tegen mijn zoon dat hij een nieuwe voornaam krijgt, zogauw hij zijn rijbewijs haalt.![]()
Hij had em meteen door.
Bob.![]()
Duurt alleen nog een jaar of 3.
Dat dus!quote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Je zal niet gepakt worden, maar als richtlijn is het verstandig om gewoon helemaal niet te drinken.
Nou, dan zijn de apparaten niet al te best geijkt. Als minder dan 1 biertje al 0,2 promille oplevert in je bloed... Onlangs had ik een feestje op 1 km van het huis van mn vriendin, en we waren er met de auto. Zo'n klein stukje lukt natuurlijk altijd wel, dus ik dronk 4 biertjes, verspreid over de hele avond en de laatste ruim 2 uur voordat we weggingen. En inderdaad: controle.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:32 schreef Light het volgende:
[..]
P voor minder dan 0,2 promille, P/A voor 0,2 - 0,5 promille, A voor meer dan 0,5 promille en F voor veel meer dan 0,5 promille. Volgens mij dan.
Tja, als je op een avond 30 biertjes achterover slaat zit er de volgende ochtend nog wel alcohol in je bloed natuurlijk. Dat heeft niks met 'krappe grenzen' te maken.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:55 schreef tha_one het volgende:
Toch is 0,2 promille wel heel krap hoor.
een vriend van mij is gepakt met 0,3 promille, nu ben ik ook voor het feit dat je niet moet rijden als je alcohol op hebt. Maar in dit geval moest hij om 10 uur 's ochtends blazen en hij had al vanaf 11 uur 's avonds niks meer gedronken.![]()
Die polis van de verzekering zijn de voorwaarden die de verzekeringsmaatschappij stelt bij jouw WA-verzekering. Voorwaarden mogen echter nooit in strijd zijn met de wet. De wet stelt dat je mag rijden met een promillage van 0,2 (beginnend) en 0,5 (normaal). Dat haal je dus keihard onderuit en de verzekeringsmaatschappij zal gewoon over de brug moeten komen. Maar ze zullen het idd wel proberen ja...quote:Op donderdag 22 november 2007 02:02 schreef Inekris het volgende:
[..]
Het meest eenvoudige is, niet drinken als je moet rijden. Als je de polis van de WA verzekering goed doorleest, dan zie je dat als je rijdt onder invloed, ook als er minder alcohol in je bloed zit dan strafrechterlijk is toegestaan, de WA verzekering dit ziet als verwijtbare nalatigheid, of andere magische formuleringen van dien aard. Dat houdt in dat bij een eventuele schade, en er wordt alcohol in je bloed gevonden, de WA verzekring dus niet betaalt. En dat loopt in de papieren.
Bedenk ook dat als je 's-avonds laat nog een pilske of vijf pakt, je twaalf uur later nog steeds over de limiet kan zijn.
Waarom niet? Ik vind het soms wel lekker om gewoon ff een biertje te drinken, ik hoef er niet meteen 14 te hebben. En na 1,5 uur (grofweg 2 uur voor de zekerheid) is 1 biertje ook weer afgebroken, dus als ik er 3 zou drinken en 4 of 5 uur later in de auto stap dan kan dat ook nog.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je rijdt gewoon niet drinken, punt.
Wat is nou 1 pilsje? Daar ga je toch niet de moeite voor doen?
Onzin. Ik vind ook dat je met 1 of 2 biertjes nog gewoon kan rijden en ik heb em in die 4 jaar ook nog niet om een boom gevouwen. Grote klappers door alcohol worden veroorzaakt door mensen die veel te veel hebben gedronken en niet door mensen die misschien 3 biertjes op hebben.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:19 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
jij bent echt zo'n textbook example van een beginnende bestuurder die zijn auto tegen een boom zet in de eerste 3 maand van ziijn rijbewijs.
Meteen afnemen dat roze papiertje, je verdient em niet.![]()
Ja, heel wijs. Maarre al eens aan gedacht dat dat in principe al zo is? Die 0,2 promille is namelijk al de wettelijke ondergrens, lager kunnen ze niet. Dat komt omdat het lichaam zelf al wat alcohol kan aanmaken en omdat er rekening moet worden gehouden met afwijkingen van de meetapparatuur.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef SuperRogier het volgende:
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
Ik weet niet hoor... Wibi is ook wel een schriel menneke. Ik had zelf altijd als ik first person shooters via internet deed dat tot 3 biertjes alleen maar beter werd. Daarna ging het niveau drastisch omlaag.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Want ook 1 biertje beïnvloedt je rijgedrag. Alleen heb je 't zelf niet door.
Kan me herinneren op TV eens iets met Wibi Soerjadi gezien, die na een biertje op zijn F1-simulator kroop, en ontdekt dat 'ie opeens veel langzamer was, terwijl 'ie het gevoel had dat 't juist beter ging.
Hoe werkt dat dan?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:06 schreef Light het volgende:
Minder dan 0,2 promille is niet echt haalbaar omdat het lichaam ook zelf iets van alcohol kan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |